[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:18

Ik leef nog! Na zondag wel een beetje in dubio hoe nu verder met Det. Heb al wat veranderd in voer om maar iets te proberen. Ze heeft nu 4 dagen vrij gehad. Was er even klaar mee. Stomme idiote gedrag haha.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 08:22

Heb je al iets van magnesium geprobeert? Of Feeling Control bijvoorbeeld. Dat is ook super fijn spul
:(:) vervelend hoor :(:)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:57

Ze krijgt al een tijd magnesium. En dit gedrag heeft ze in lange tijd niet vertoond. Dus baal er behoorlijk van zoals je kunt begrijpen :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 09:57

Is Det zo heet Ips. ...heb er overheen gelezen volgens mij....sorry....

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:00

Ipsilonka schreef:
Ze krijgt al een tijd magnesium. En dit gedrag heeft ze in lange tijd niet vertoond. Dus baal er behoorlijk van zoals je kunt begrijpen :D

YUp :(:) weet er vanalles van.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:04

Biancacoo schreef:
Is Det zo heet Ips. ...heb er overheen gelezen volgens mij....sorry....

Eerste proef nog wel door te komen, maar niet wat we kunnen. Tussen de 2 proeven door naar de trailer geweest en daarna alleen gestapt. Met aandraven voor de tweede proef voelde ik het al.... De baan in en overleven. In de juiste gang de juiste kant op was alles wat er in zat (en dus 53%) na de eerste proef stond ik nog 3de na de tweede ruim laatste -O-
Komende tijd maar weer flink aan het trainen. (en ik neem me iedere keer voor te gaan lessen :o )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:50

Pfff. Dat is vervelend Ips. ... Misschien is lessen een goed idee...maar daarmee kun je die acties van haar niet nabootsen....heb je les. ..is ze vast super lekker aan t' lopen.. :+
Hoop dat je er een goede oplossing voor vind. ..balen is t wel...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:51

Super trots op onze paarden en natuurlijk Patrick. Vandaag hadden ze allerlei workshops op school. Een daarvan was paarden verzorgen, bij ons thuis. Kinderen op de fiets opgehaald, bij thuiskomst wat verteld over onder andere weidegang en voerbeleid. Daarna hebben zoonlief, bijrijdster (die vandaag ook heeft geholpen en foto's heeft gemaakt) en ik de paarden uit de wei gevist. Ieder paard kreeg een groepje kinderen om te helpen met poetsen. Daarna Sam op stal gezet, Amerigo gezadeld en Rembrand ingespannen. De jongens wilden graag mee op de kar en hebben uiteindelijk ook nog klein stukje gestuurd (dan is marathonwagen toch niet heel handig haha) en de dames hebben onder superbegeleiding van zoonlief een kort lesje gehad op Amerigo.
Afbeelding

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:55

Gaaf Tine, ik moet altijd zo lachen om dat boevenkoppie van Amerigo :D

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 10:56

Biancacoo schreef:
Pfff. Dat is vervelend Ips. ... Misschien is lessen een goed idee...maar daarmee kun je die acties van haar niet nabootsen....heb je les. ..is ze vast super lekker aan t' lopen.. :+
Hoop dat je er een goede oplossing voor vind. ..balen is t wel...

Zeker weten. Iedereen zegt ook dat talent zit wel in het paard.... En als het er dan niet uit komt voel ik me de sukkel :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:00

Tja....talent zal ze hebben ips. ..maar op wedstrijd zijn er zo verschrikkelijk veel bijkomende factoren waar jij en det mee te maken krijgen....je moet bijna kunnen toveren wil je het allemaal in goede banen kunnen leiden....ik vind het zo knap hoe ver je al bent gekomen. .jullie komen nog veel verder. .Want dat talent heb jij ook !!

Tine wat super. En wat een leuke foto

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:02

Ips: lastig zo'n pony. Hopelijk helpt les je, maar wat Bianca zegt: als ze het dan niet doet, heb je nog geen oplossing. Maar als ik het goed begrijp, is het nu wel al een tijd goed gegaan? Of lees ik verkeerd. Is er pas iets veranderd in voer of stalbeleid ofiets, dat ze daardoor van slag is?

VHU: ja, ben heel blij met bijrijder. Ze heeft net ook nog lekker buitenrit gemaakt en gaat morgen hele dag mee op kampioenschap. Zo leuk!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 11:42

Ze heeft dit gedrag (vroeger deed ze dan haar tong over het bit etc) al een tijd niet zo extreem gehad. Wellicht mist ze gewoon wat wedstrijdritme op dressuur gebied. Proefje klasse 2 is natuurlijk andere koek. Verder niets veranderd de afgelopen maanden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:28

Tja... 't is wel een merrie }:) <<) die zijn soms erg typisch tell me something := mijn ervaring is dat je je er vooral niet te veel op moet focussen en vooral niet door moet drammen maar via een omweg weer ergens zien te komen....**zei ik die twee weken terug Ber zo ongeveer achter elk behang kon plakken wat er was en ja dat gevoel heb ik al veel vaker gehad en ondertussen hou ik toch zo van d'r, met Ollie overigens net zo en met Bente ook maar dat was anders, dat voelde als iets wat in het paard zat en niet in karakter wat ook zo bleek te zijn... zelfs Rizanta had haar buien :+ **
Kijk als het een jaar duurt en je boert alleen maar achteruit is het een ander verhaal maar gezien jullie andere wedstrijdritme afgelopen maanden en twee nieuwe paarden op stal (don't forget) zou ik niet wanhopen Ips hoor :(:)
Ondertussen wens ik je veel geduld en sterkte uiteraard :*
En ik denk dat het 'gewoon' kwestie is van even trainen zonder wedstrijddruk. Ze denkt nu waarschijnlijk bij de wedstrijden dat ze ook nog de marathon in kan, daar worden sommige paarden helemaal stapel mesjokke van...

Wat geweldig allemaal Tine +:)+

Ben behoorlijk van slag van Nice. Vrienden van ons zijn op vakantie in omgeving van Nice. Zijn ze gisteravond toevallig naar Cannes gegaan vuurwerk kijken :oo gelukkig kregen we snel bericht van ze dat ze OK zijn. Je moet er toch niet aan denken. En ondertussen zijn er bijna 100 onschuldige mensen vermoord, ik weet niet hoeveel gewond en is 14 juillet altijd verbonden met deze vreselijke aanslag. Echt afschuwelijk |( ben er helemaal naar van. Je moet toch gewoon met je gezin naar een evenement kunnen gaan zonder dat je bang moet zijn voor een aanslag... |(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:46

Heftig vhu, ..... 't gaat maar door. . |(

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 12:51

Verdrietig om zoveel ellende in de wereld.
Veel familied leden wonen in Zuid Frankrijk, maar zijn gelukkig safe.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:12

Ipsilonka schreef:
Ze heeft dit gedrag (vroeger deed ze dan haar tong over het bit etc) al een tijd niet zo extreem gehad. Wellicht mist ze gewoon wat wedstrijdritme op dressuur gebied. Proefje klasse 2 is natuurlijk andere koek. Verder niets veranderd de afgelopen maanden.

Toevallig eergisteren met Bram over gebeld, zie artikel

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:17

Pff, ik had Nice helemaal nog niet meegekregen. Kijk zeer weinig tv momenteel, geen radio aan en ook niet zo actief op fb aan het lezen. Je vraagt je echt af waar het heen gaat met de wereld. Zoveel ellende, zoveel onverdraagzaamheid. Ver weg, maar helaas ook dichterbij. Als ik zie in de klassen hoe kinderen tegenwoordig al denken en reageren, hoe gaan die dan worden als volwassenen. Helaas is er, denk ik, heel weinig aan te doen.

Fysio is net bij Rembrand geweest, ik maakte me toch wat zorgen omdat hij een paar weken geleden best vaak struikelde. Was bang dat hij dan toch echt met pensioen zou moeten gaan, maar inmiddels loopt hij weer fijn en ze vond hem verbeterd tov vorige keer, dus lekker doorgaan.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:29

Gem schreef:
Ipsilonka schreef:

Toevallig eergisteren met Bram over gebeld, zie artikel

Ik ken haar heel goed :j Maar het antwoord van Bram is toch voor mij niet van toepassing. Ieder paard is anders :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:40

Ik kan je een cranio sacraal behandeling aanbevelen.
Het heeft Janouk van haar headshaken geholpen, maar ook Meneer Anton geholpen met zijn opgebouwde stress. Hij knarsetandde erg op stal en liep met het bit te klieren en nam geen aanleuning.
Door de behandeling is zijn kaakgewricht los gemaakt en de stress is zo verminderd. Echt bizar.

En ik had zijn voeding niet aangepast na de behandeling. Echt amazing wat stress doet, want Meneer was slank en opgetrokken buik en kreeg goed voer om op gewicht te blijven.
Na de behandeling is hij veel minder gestresst en in 3 weken tijd 50 kg aangekomen :o
Ik heb zijn voer nu gehalveerd. Zoveel minder stress heeft hij nu de spanning uit zijn lijf is.
In de dressuur ring gaat hij ook met sprongen vooruit. Vorige maand 181 punten en dit weekend 195 punten. Gewoon omdat hij beter aanspreekbaar is op wedstrijd.
En geen knarsetanden meer. _/-\o_ lekker rust op stal. Geen tong meer over bit en normale aanleuning.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:42

Aardig stukje maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet erg verrassend vind :o?

Super dergelijke resultaten Janouk! Ja stress doet veel foute dingen met een paard (en mens). He zit alweer te wachten op mensen die er eerder zouden zijn. Beetje lastig want ben zo'n beetje door mijn klussen heen (huis ondertussen wel brandschoon hahaha).
Wil graag nog even naar de poowns.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:14

Soms zou ik willen met andere dingen dat Det wat meer stress zou hebben. Ik moet haar echt vol aan het werk hebben om haar op sportfiguur te houden. Ze staan nu 24/7 op de wei krijgen in de ochtend per paard een plak gedorst hooi en in de avond krijgt Det 1 schep Kentucky Lite van havens. Terwijl de paarden eten zet ik het draadje op het weiland een meter verder en meer krijgen ze niet. 3 dikke padden op het erf hier haha.

Det loopt een nieuwe stal binnen op zoek naar voer. Ermelo kent ze natuurlijk ook best wel. Maar ook op wedstrijdlocaties geen gemiep..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:41

Nou toch nog altijd liever een paard wat overal eet dan zo'n mieperd }:0

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:06

Lastig stuk Ips. Hopelijk trekt het weer bij met wat wedstrijdritme.

Janouk, je bent zo enthousiast over cranio sacraal dat je op zo een fanatieke sales persoon begint te lijken. Let wel, niet negatief bedoeld, maar ik zie je zo op tv cranio sacraal verkopen :+
Ik ben bekend met cranio sacraal en er ook positief over.

Tine, wat een leuke foto en wat een super middagje voor de leerlingen, leuk gedaan.

VHU, zijn de gasten al gearriveerd?

Onze nieuwe wagen
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:29

haha cranio verkopen via tell sell. haha O, ik zou het zo doen. Dat komt, denk ik, omdat ik zo wanhopig op zoek was naar hulp voor Janouk. Ik heb letterlijk duizenden euro's uitgegeven aan reguliere en alternatieve behandelingen, dozen vol medicijnen, maskers, brillen etc. En niets hielp mijn meisje.
Het is zo fijn om haar nu weer buiten te zien staan in de wei zonder dat ze headshaket en nog fijner om weer op haar rug door het bos te crossen.

Onwijs gave kar. Vooral leuk dat de kleur bij de kleur van de kat gekozen is haha