[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:31

Ik ben er nog hoor, zeker lekker aan het meelezen, maar omdat ik niets kan beginnen heb ik ook niet zoveel te vertellen. Ik mag niet op het land rijden want dat is te nat en ik durf de weg niet op. We zitten in een winter reces. In het voorjaar weer verder..

Gisteren wel een leuke dag gehad op de Hengstenkeuring te Wickrath, voor stamboek van Rheinland.
Er verschenen drie fjordenhengsten, die hadden onze grootste interesse natuurlijk, maar ook een aantal andere rassen, grote rijpaarden zoals Hannoveranen, Oldenburgers en Holsteiners, maar ook een paar shetjes, welshen, IJslanders, Haflingers, een Peruaanse Paso en een paar Duitse Rijpony's. Van die laatsten waren wij ook erg onder de indruk, wat een gave beesten zaten daartussen, whoei!!

Was een leuk uitje..

Verder op zoek naar een tweedehands ander wagentje om in het voorjaar weer een goede start te maken.

VHU, ik zou ook Bianca's aanpak gebruiken. Is even hard, maar wel de kortste klap denk ik.
Verder geen ervaring mee. Onze hond was sowieso een beetje gestoord. We gaven hem een keer restjes van het eten, wat aardappels, sla en een gehaktbal. Ging hij eerst de aardappels en sla opeten en daarna naar de gehaktbal liggen kijken.. :+

Tine, wat sneu zeg. Die bekers zitten soms echt niet goed in elkaar.. Om over kampioenslinten maar niet te spreken, die vallen standaard al uit elkaar voor je uberhaupt de ring uit bent, hihi..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:59

Nou, ik ga straks na schooltijd toch maar even met juf praten, want na dat incident met de beker gisteren, ging zoonlief vandaag weer met erge buikpijn naar school. Lijkt me nu toch wel duidelijk waar het vandaan komt. Jakkes. Ben zelf vroeger heel erg gepest op school en dat 8 jaar lang. Is niet leuk. Dus ik hoop dat er hier wel iets aan gedaan gaat worden.

Jeskim: klinkt als een erg leuke dag.
Bianca: mooie samenvatting en duidelijke uitleg mbt voer. Ik was een beetje te makkelijk. Ging er eigenlijk vanuit dat voerbak na 10/15 minuten weghalen al werd gedaan. Helaas is dat toch niet altijd een manier om ze goed aan het eten te krijgen. Vooral bij de Leo heb ik hier geregeld dagen dat er dus niet gegeten wordt. Nou ja, hij is fit en vrolijk, dus ik laat het maar zo.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:32

Jeskim gaaf hengsten kijken ! Leuk verschillende rassen.

Tine, dat is niet leuk voor je zoontje, herkenbaar, dat wel, ook de buikpijn..

1 van mijn hondjes eet ook heel slecht, die eet alleen na het trainen, iedereen schrikt er altijd van dat ik haar meteen na het trainen, of wedstrijd voer, maar op ander tijdstip eet ze niet, is ook te mager...best lastig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 13:52

@Tine: wat vreselijk vervelend zo, op school :(:) , lijkt me erg moeilijk voor jou als moeder. Hopelijk een goed gesprek met de juf.

@Jeskim: noodgedwongen stop :(:) , maar wel vol plannen voor het voorjaar :)F .
Hier stikt het van de Duitse Rijpony's, zijn idd prachtexemplaren bij :wow: , nou kost een beetje leuke pony hier ook een fortuin := .

Hier hadden we een Labrador die moeilijk at (ja, die zijn er dus echt :') ) en heel gevoelig qua maag, sinds wij Platinum voeren gaat het prima (van alles geprobeerd, vers etc.).

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:40

Biancacoo schreef:
goedemorgen..
Vhu, Heel normaal gedrag van Wiske..er is geen andere hond meer waarvoor ze d'r bak leeg moet eten..want geen concurrentie die het opeet als ze het laat staan...eventueel te proberen als oplossing :
Voeren, en heel consequent na 15 minuten de bak opruimen, ook opruimen als ze nog met lange tanden staat te eten, had ze maar door moeten eten, niet uit de hand gaan voeren,en zeker niet meteen met vlees en andere zaken beginnen, dan maak je het alleen maar erger.....als ze honger heeft, gaat ze echt s'avonds d'r bak dan wel leegeten, dit een paar dagen vol houden en meestal is het eet probleem dan weer opgelost.
tussendoor dan geen ook geen lekkers geven, heel streng zijn....niet leuk..maar wellicht helpt het..

ik heb een herstelrondje gedaan vandaag met de hondjes..lekker kort 5,3 km...even bijkomen van het weekeind....Eagle lijkt toch wat minder zin te hebben de afgelopen tijd, dus die gaan we wat rust geven, de zomer komt eraan, dus...mooi zuinig op zijn, wellicht toch nog wat last van zijn poot.

Tine, wat vreselijk balen voor je zoontje...beker kapot...en uitgelachen worden...niet leuk !! ik hoop dat hij nu wel trots op zich kan zijn en kan vertellen op school ! dat geeft veel zelfvertrouwen.

zwaai even terug naar marjola :wave:
vhu, geniet van je duingalow !!
maisie, nog je paardjes aan het werk kunnen zetten gisteren ?
LS, ik zag mooie foto's van je wedstrijd, gaaf hoor, fijn dat je zoveel plezier met DJ hebt.
Janouk, worden er dit jaar bij jullie ook nog veel lammeren geboren ?
altijd zo vrolijk..die stuiterende wollebaaltjes..

Verder..mis ik allerlei mensen hier..
joehoe...hoe gaat het met de boktbaby's van smick en frensie, en de kids van biancailona ?
en nog veel meer mensen natuurlijk: Bicci, Aks, Misterlady,Jeskim, Ollie1,happytime, royaltjuh, dingetje, claud,.. en jenkins op terugreis uit engeland naar huis denk ik ?

hoop van jullie weer iets te lezen...
fijne dag verder..

Ik ben er ook nog! Lees elke dag trouw mee maar heb op het moment totaal geen tijd om te reageren. Het is superdruk op het werk en 's avonds thuis kom ik er ook niet aan toe omdat ik dan om half 8 al uitgeteld op de bank lig.

Daarom sluit ik me voor nu maar aan bij jullie prachtige samenvattingen Y;(

PeerAppel

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 14:51

Ik doe een poging tot meelezen, maar ben weer bezig met een toetsweek. Zwaai dus ook alleen even en het enige wat ik meegekregen heb is van Tine's zoontje. Vind het erg sneu voor hem, zo'n goede prestatie en dat dat dan niet leuk ontvangen wordt op school.
En nog van VHU's hond, hopen dat Wiske snel weer eet!

:wave:

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:56

@tine: vervelend zeg dat je zoontje met buikpijn naar school gaat. Hopelijk haalt je gesprek met de juf iets uit.
@VHU: lekker even weg, heerlijk.
@PeerAppel: succes met je toetsen

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:11

Goeienavond!

Biancacoo: zo leuk om de gelijkenissen te zien tussen mennen met paarden en "mennen" met honden. Zoals wij ook herstelrondjes doen (of longeren daags na wedstrijd), zo doen jullie dat dus ook :) .

Vanmorgen zo lekker gekoetst. Het lijkt erop dat het voor mij (dus niet perse, maar misschien ook wel voor Moos) het beste werkt als ik naar buiten ga, door de velden, bospaden en langs weilanden. Wel gewoon loswerken, rond maken, stelling wisselen en goed op het tempo letten. Vandaag op de terugweg even in draf vanaf de weg hóp omhoog het dressuurveld op gereden, 5 of 6 rondjes training gedaan in de geest van de buitenrit, met wat voltes verkleinen / vergroten, linksomkeert / rechtsomkeert, halsstrekken en weer hóp van het veld af. Met een omweggetje naar huis en klaar :) . Veel meer ontspanning bereikt, zowel bij Moos als bij mijzelf, dan wanneer ik bewust naar het dressuurveld rij :D .
Vanmiddag naar de tandarts (moest twee kiezen laten behandelen) en daarna héél snel naar huis voor de 10 km in Sochi :)F !

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 19:24

Gem, ik heb geen idee hoe anderen dat doen met de hondentraining..maar ik vind het prettig om herstelrondes te doen..iedere keer een volle lange training is volgens mij voor de honden erg zwaar..altijd maar het uiterste vragen..word het voor hen niet leuker op.
dus soms zijn ze al snel weer bij de auto..andere keren een iets langere route..en interval trainingen probeer ik ook wat te doen.

Wat heerlijk dat Moos het zo goed doet als je buitenritje combineert met trainen ! goed bezig !!
Peerappel, succes met je toetsen !!
Claud...sterkte voor je werk..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:13

Even egopost. Goed gesprek gehad op school en duidelijke afspraken tussen juf en zoonlief. Nu kijken hoe het gaat lopen, maar heb er wel vertrouwen in.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:30

Even een vraagje: wij organiseren 29 maart een minimarathon. Ik heb een tijdje geleden al vraagprogramma ingediend, de standaard rubrieken.

Nu heb ik ineens iemand die opgeeft voor de jeugdrubriek (dat zal ook wel de enige blijven) Eerlijk gezegd heb ik geen zin om alles voor die ene weer aan te gaan passen. Bovendien kost die ene me dan heel veel prijzengeld (meer dan het inschrijfgeld uiteraard). Hoe zouden jullie dit oplossen?

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:40

terug mailen ; bij voldoende aanmeldingen kan de jeugdrubriek doorgang vinden, anders word u ingedeeld bij de volwassenen.

voldoende is wat je zelf voldoende vind, 5 of 10 bv

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 23:42

Weer ff een poging :+
Vind persoonlijk dat als er een rubriek wordt uitgeschreven, die rubriek ook door moet gaan. Ook al is het maar een deelnemer. Anders moet je hem niet uitschrijven. Anders is het als je al hebt aangegeven dat de rubriek alleen doorgaat bij voldoende (=4?) deelnemers.
Wat ontzettend sneu voor je zoon Tine, hoop dat het gesprek uitmaakt :(:) :(:) :(:)

Wiske heeft vandaag flink gegeten, dankzij vriendin die langskwam met haar hond := dus we gaan het 15-minuten principe maar toepassen.... het is een hondje (Wis) wat altijd al moeilijk eet hoor, maar ze at laatste dagen nauwelijks...vind dat toch eng. Ben niet zo'n hardliner, ben er niet goed in maar het klinkt wel als het beste op de langere termijn...

Hier gewoon in het zwembad of op het strand, heerlijk. Of beetje chillen in het huisje. Ik vind het prima :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 08:58

Goedemorgen

VHU: fijn dat Wis wat beter eet. Ennuh, ik had de rubriek juist niet uitgeschreven. Ben het met je eens dat als je iets uitschrijft, je het ook moet laten verrijden.
Bicci: er zal er geen bijkomen, zoveel jeugd is hier niet. Maar goed, heb ze gemaild dat de kans klein is dat dat door zal gaan. Ze hadden voor de 2 volwassenen ook geen inschrijfformulier gebruikt, maar alleen naam paard en deelnemer. Tja, moet toch echt even een formuliertje (en dat weten ze best!). Heb toch adres gegevens nodig, mochten ze niet op komen dagen. Dat soort grapjassen heb je helaas bij het mennen ook steeds meer.

Hier een druk programma, moet naar heel veel verschillende winkels. HOpelijk daarna nog even tijd om iets met Rembrand te doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 09:58

Goedemorgen..
Tine...als je een rubriek niet uitschrijft..kan iemand er toch ook niet op inschrijven.....????
Kort zijn..er is geen jeugdrubriek..kan deelnemen in normale rubriek..
Maar ze kunnen het altijd proberen natuurlijk....brutaal mens beheerst de halve wereld..

Vhu..lastig met wiske..gewoon proberen, fijn dat ze nu weer goed gegeten heeft dankzij andere hond..
geniet lekker van je vakantie daar !! _/-\o_

verder...geen nieuws..moet dringend huis opruimen..komen weer mensen kijken..en t'is nog een zooitje..haha...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:18

OK Tine, ik begreep dat je een rubriek had uitgeschreven, maar als dat niet zo is, dan is die rubriek er niet en dan moeten ze gewoon met de anderen meerijden, lijkt me, toch?

Zoonlief ligt nog steeds in bed, totaal uitgeput :') Wiske snurkt ook naast me, ook totaal uitgeput :+ ik voel me lekker fit, vanochtend flink stuk gelopen in de duinen (met Wis, vandaar ook dat ze moe is plus indrukken van gisteren met de andere hond) echt heerlijk. Het is hier ook zo stil. Hoor alleen vogeltjes en het tikken van de gaskachel, kom helemaal bij :)

Sterkte met het opruimen van het huis Biancocoo, 't blijft wel netjes zo :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:53

viel ook reuze mee met opruimen..was 2 weken geleden nog gedaan..haha...
alles schoon en opgeruimd binnen...nu vanmiddag buiten nog even doen..nu eerst :9k

Wat lekker je zoon en wiske bijtanken..en zelf genieten van de rust !! :)ddd

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 14:26

:wave: Allemaal

Ik meld me hier ook weer eens, probeer met enige regelmaat wel een beetje bij te lezen.
Ook bij ons een beetje tijdnood, heb soms amper tijd om me Pown te trainen. :o
Heb inmiddels wel mijn nieuwe marathonwagen opgehaald *\o/* (vorige week om precies te zijn).

@ Binancacoo, alles alweer spic en span? Gelukkig voor ons geen echte winter, maar wel jammer voor jou met de hondjes :(:)
@ Tine, Zou ook niet speciaal iets gaan inregelen voor 1 jeugdrijder. Zo werd er bij ons een keer gevraagd voor Bixie van 1 persoon.....ben daar ook niet aan begonnen, je haalt je zoveel op de hals. Hoe gaat het inmiddels met je hand? Jammer dat jij er nog niet zoveel plezier van hebt gehad dan mij :(:) Knappe zoon heb je toch _/-\o_ zag weer prachtige foto.
@ VHU inmiddels een nieuwe hond, altijd sneu als je een maatje moet laten gaan, maar gelukkig met de nieuwe hond ook weer veel plezier. Een fijne vakantie trouwens.
@ Maisie, ja heb twee weken terug al besloten om mijn tuig te verkopen, alleen heb het van de week pas op Bokt gezet.

Verder sluit ik me even aan bij alle prachtige samenvatingen die door iedereen zijn gemaakt in de afgelopen weken in mijn afwezigheid Y;(
Ben trouwens ook wel benieuwd wat de status van de Boktbaby's is :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 15:17

@Dingetje: graag beeldmateriaal van je nieuwe wagen :D .

@VHU: oeh, heerlijk genieten <3 .

Hier heeft opaatje al een paar dagen wat slappe mest, heb al wat Haylage balancer bij gegeven, maar krijg het niet weg, hij is verder gewoon fit. Het lijkt dat m.n. de eerste hoop na het eten van de Seniores Priores slappere mest geeft. Weet het even niet zo goed. Liesje was ook wel eens gevoelig als het gras veranderde of de samenstelling van hooi/voordroog, maar dit is weg sinds ze wat magnesium bij krijgt. Heeft iemand nog tips? Hij krijgt 2 maal per dag een schep sp, een beetje care4life, reformin mineraalkorrel, beetje magnesium en beetje lijnzaad. Daar deed hij het voorheen prima op...

Gisteren lekker gedressuurd ohz en vandaag wezen buiten rijden, vind het wel genieten ohz :o :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:02

Ff snel zit op feun, @Dingetje is geen nieuwe hond hoor, we hebben Wiske nu alweer twee jaar. We hadden twee honden. Wiske is er gelukkig nog. Moet voorlopig niet denken aan weer andere hond erbij is het veel te vers voor nog.

@Avaluna heerlijk gereden, mooi zo. Het is ook erg lekker weer om buiten bezig te zijn.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:50

Zo heb weer even bijgelezen sluit me even aan bij de samenvatting, druk met liz en nieuwe bijrijdpaardje. Vandaag met een bokker rondje wezen rijden. Zij met tweespan ik met liz. Ging geweldig sta steeds meer versteld van hoe braaf liz het toch doet.

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 17:58

Zo... ook weer even tijd om bij te lezen.

PeerAppel, succes met je toetsen.

Tine, wat ontzettend balen voor je zoontje. Hopelijk helpt het gesprek wat je met de juf gehad hebt.

VHU, geniet van je weekje weg!

Gem, heerlijk gekoetst. Buitenrijden werkt dus ontspannender dan in de bak, ook al ben je buiten ook met dressuurwerk bezig.

Tine, ik ga mee met de rest. Als die rubriek er niet bij staat, kunnen ze daar ook niet voor inschrijven.

VHU, fijn dat Wiske weer goed gegeten heeft. Hopelijk blijft dat nu zo. Zoonlief en Wiske compleet uitgeput. Dan is het wel lekker dat ze nu fijn liggen te slapen.

Biancacoo, weer kijkers voor het huis. Hopelijk blijft het nu niet alleen bij kijken.

_Dingetje_ heeft de nieuwe marathonwagen opgehaald. Foto!

Ava, misschien dat ie op het eten reageert? als het alleen de eerste hoop na het eten is?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:03

avaluna,van magnesium kunnen ze slappe mest krijgen.mijn kwpner had dat ook,sun weer niet.
verder weinig te melden hoewel: vanmorgen bij de dealer:imanse trailer mijn nieuwe ponymentrailer bewonderd,zooo die is gaaf *\o/* nu nog wachten op de papieren uit duitsland en dan keuring RDW en hopelijk volgende week ermee op pad.
wel heel apart,lijkt een paardenmentrailer maar dan voor ponys(past nog maat D pony in)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 18:06

Ik ben benieuwd!!! Ik hoorde al dat hij zondag nog niet klaar was voor Hubertus. Jammer, maar dan zie ik hem volgende week wel

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 19:35

ff delen wat op facebook voorbij kwam :D

_/-\o_ :~ :~ _/-\o_

Afbeelding