[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:44

@Crazymel, wat een gave foto's... en dat voorbeentje <<) +:)+
@Avaluna, ook nog kunnen sleeën vandaag ?
@PSM, gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe woning :D
@Smikkel, Where are Youuuuuuuuu ?????
@VHU, lekker met een paar 'mieperige' dames in de weer geweest ;) }:)
@Tine, met Brutus gaat het goed, maandag gaat zijn hechting uit zijn wang en de plug uit zijn getrokken kiezen. Het lijkt vwb het eten wel en pitbull alsof hij jaren niets heeft gehad := . Verders ben ik niet zo blij met die sneeuw maar voor de revalidatie van Brutus komt het nu wel goed uit :j

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:34

mel..gave pic's..bevroren handen en gezicht na de shoot...hahaha..
de haflinger word erg mooi !
Vhu....pakketje nog binnengekomen ?? :Y)
Ollie, spannend maandag met Brutus, moet je dan terug naar de kliniek ? of kan dat thuis gebeuren ?
superfijn dat het zo goed met hem gaat !
PSm nieuwe woning, heeel mooi !
Ava...lekker gesleed ??
Vhu lekker bezig geweest met blondie en ollie, goedzo ! geeft rust zo, denk ik...vreemd dat een verandering ineens zo goed uit kan pakken qua rust enzo..

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 21:52

@Biancacoo, kan gewoon thuis gebeuren... heb nog wel telefonisch contact gehad met Hellendoorn... wat een fijne kliniek is dat, écht super dienstverlenend.. +:)+ en hoe is het met jou en de doggies ? Heb je al lekker met ze in de sneeuw kunnen trainen ? of is dat nog te zwaar ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:09

*\o/* het pakket is binnen :D echt blij hier hoor. Mooi tuig, echt mooi spul is dat (Thijs, het is Zilco). Even afgenomen met doekje zeepsop *D Zaten nog wat extra zaken bij, helemaal toppie, het leek wel Sinterklaas :+

Mijn tuig van Bente kreeg ik echt niet in een doos, dus die is in twee gedeelten weggegaan... en mijn Ideal webtech gaat naar Dennis hier van Bokt. Maar als ik die doos van Biancocoo eerder had gehad had mijn tuig daar wel in gepast :)) enorme pakket.

Crazymel =:) nou die foto gaat boven je bed, wat geweldig!

Nu moet ik nog op zoek naar een passend zadeltje... heb vanmiddag heel even op Ollie gezeten, zonder zadel dan, voelde zo gek. Maar ze stapt wel mooi vlot, dus heb niet echt een enorm pony gevoel (in stap dan, draf heb ik nog niet gedaan).

Met Bente gaat het nog steeds goed. Ze vond de binnenbak wel spannend in het begin. Maar ja dat is logisch dat kende ze natuurlijk helemaal niet. Ben blij dat ze in de binnenbak kunnen trainen, kan ze lekker aan het werk, dan is het ook een super fijn paard.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:18

Vhu, ik hoop dat je er veel plezier mee hebt en dat het past !
Fijn dat het goed aangekomen is.
Ollie niet genoeg sneeuw hier bij ons om te sleeën met de hondjes, dat is wel erg jammer.
Maar ik train nu met kar en het is zo mooi in het bos.
Ooit zal ik kunnen gaan sleeen !

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 22:56

Leuk dat je tuig er is VHU hoop dat het ook op blondie past nu ze nog zo smal is.
Op robin ligt volgens mij een shet tuig.

Ik ga mijn bruine ideal pony tuig verkopen en dan doorsparen voor een bruin zilco.
Dus als iemand nog iemand weet voor mijn tuig? Ideal maat pony, notenbruin.
Heeft doorlopende strengen en inclusief hoofdstel en leidsels en nog een extra singel
om hem groter te maken zou dus zelfs moeten passen op kleine D pony's.

Enne zadel miss op zoek naar een wintec die zijn niet zo prijzig vind het zelf fijne zadels.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:04

Op Blondie lag de Ideal maat shet. Maar die zat op de laatste gaatjes, paste maar net bij de borst. Als ik dit tuig zie denk ik dat dat moet lukken. Is ook behoorlijk ruim verstelbaar.

Wintec kan ik niet goed op zitten, vind het wel leuke zadels ook in makkelijke prijsklasse. Dacht zelf misschien aan thorowgood, heb ik ooit een maxam van gehad, heel simpel maar kon er goed op zitten. Alleen nu met die rug van mij kan dat maar zo heel anders zijn.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:37

ben er eindelijk weer. Helaas is onze hengst niet door. Zo ontspannen en braaf als hij thuis was zo druk en gestrest was hij daar. Ze vonden hem te klassiek. Vertel morgen wel meer.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:39

Heb je ook de nieuwste wintec wel eens geprobeerd? Die zitten wel beter volgens mij.
Wij hebben een wintec 500 voor jeroen.

ja zilco kan je wel goed verstellen. Vind het ook wel moeilijk die van mij passen allemaal in shet en pony maar pony ligt dan ook weer op die van remko. Wel foto's maken als je gaat passen he !

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:41

Het is jaren geleden hoor dat ik op Wintec heb gezeten. Misschien heb ik morgen tijd om eens wat te gaan uitproberen bij Divoza.

Ik zal foto's maken :j

Moet hondjes nog uitlaten ... maar heb geen zin ... :brr:

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 23:53

Ohhhh ik vind je bruine tuig zooo gaaf Maisie...maar na de behandeling van Brutus staat mijn portemonnee zo'n uitgave niet toe :o alhoewel ik wel benieuwd ben wat je er voor wilt hebben... <3

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 00:33

@Baudyh jammer.... en vooral dat jullie hem niet hebben kunnen laten zien zoals hij is. Willen jullie nog voor een herkeuring gaan of laten jullie het hier bij? Wat bedoelen ze met 'te' klassiek? Ze vragen toch een tuigpaard geen veredeld rijpaard?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 07:45

baudyh schreef:
ben er eindelijk weer. Helaas is onze hengst niet door. Zo ontspannen en braaf als hij thuis was zo druk en gestrest was hij daar. Ze vonden hem te klassiek. Vertel morgen wel meer.

Jemig, wat zonde. :(:) Jammer dat hij zich niet heeft laten zien, zoals hij dat thuis kan.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 08:35

Goedemorgen allemaal..het waait hier flink..
baudy...zonde zeg !! maar ik weet uit ervaring dat het heeeel zwaar is die hengstenkeuringen..zo moeilijk in te schatten wat ze nu eigenlijk willen zien...balen !! erg jammer dat hij zo gestresst was.

Ik vind zo'n notenbruin tuig ook altijd zo geweldig mooi !
zou brutus idd supermooi staan ollie...maar ja.. :$ nu met de tandarts e.d...kan ik me voorstellen dat het nu wat te veel word..maar je weet nooit.. :))
Mijn laatste zadel was een thorowgood, beviel beter als wintec..

ik heb de hondjes al "soep" gevoerd en zit nu 1,5 uur te wachten tot ik kan gaan trainen, geweldig weer voor ze -4,5, voelt aan als -12,5... :brr: heb er nu al zin in..lekker door het bos heen crossen...super !
ik ga mijn warme kleren opzoeken... +:)+

vandaag gaat zoontje bij een ander zwembad voorzwemmen om te kijken in wat voor groep hij dan mee kan zwemmen, ivm de probleempjes bij het huidige zwembad, wil ik wisselen, nu hopen dat hij goed laat zien wat hij kan..maar die arme is zoooooo verkouden..dus ik hoop dat het goed lukt..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 08:45

Bianca: veel plezier met trainen en hopelijk gaat het goed met zoon op zwemles. Het is inderdaad erg koud met die harde wind. :brr:
Baudy: jammer dat hij zich niet goed heeft laten zien. Hadden wij met Thabor ook. Ze zijn toch gespannen met al die andere hengsten erbij, vreemde omgeving en dergelijke. Laat je hem nu castreren?
VHU: helemaal blij met nieuwe tuig. En super dat het met Bente zo goed gaat.
Maisie: mooi tuig te koop. Voor mij helaas of te groot of veel te klein.
Ollie: fijn dat je maandag niet weer naar kliniek hoeft. Ben zo benieuwd hoe hij het werk zo meteen weer oppakt.
Smikkel: verstopt onder heel grote steen.

Nou, ik ga Thabor zo vlechten, de andere 2 buiten zetten (zullen ze blij mee zijn :brr: ) en water voor alle dieren verzorgen

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 08:56

:wave: Goedemorgen!!

@ VHU; Bieb mijn bijrijdpaardje heeft een Wintec dressuurzadel en die zit echt zaaaaaalig!
@ Biancacoo; veel plezier met de honden! Wat bedoel je met 'soep'? Gewoon brokken met warm water ofzo?
@ Baudyh; heel erg jammer!
@ Ollie; ook ik ben heel benieuwd hoe Brutus zal zijn zonder die rotte kies, het is wel een bikkel zeg!
@ Tine; heel veel succes met je debuut ohz met Thabor!! Toen ik voor het eerst met Gwin startte zei mijn instructrice ook dat ik geen winstpunt zal rijden, maar dat het een goede oefening was. Ik reed 2 winstpunten :o :D

Straks lekker naar stal, daarna even nieuwe omroepster op de club helpen opstarten, dan weer naar stal of naar huis en zelf vanmiddag omroepen. Dagje alweer volgepland! Ben trouwens al 3 kg kwijt! In 2 weken. Helemaal top dus. Nog 5 te gaan.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:02

zonde zeg, van de hengsten keuring...
tjah...is zo smaak gebonden.
vind de haflingers bv ook steeds luxer worden.
zit op de kleur na, bijna geen normaal haflingerbloed meer in.
helaas geld dat voor veel prachtige rassen geloof ik.
moet allemaal maar luxer worden.
zo vergaat de echte standaard die er bij hoorde :(

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 09:55

Mogge,

@Baudy, jammer dat jullie hengst niet door is...het is en blijft een momentopname... -O-
@Biancacoo, veel plezier met de doggies en hopelijk heeft je zoontje niet te veel last van zijn verkoudheid met afzwemmen. +:)+
@Frensie, veel plezier vandaag met je drukke programma :):)

De voetbal is afgelast voor zoonlief dus staat er een rondje open dagen voor scholen gepland...want kleine kindjes worden (te snel) groot.... :o

Ik ben ook echt benieuwd hoe Brutus het werk dadelijk op gaat pakken...maar zoals het er nu uitziet kunnen we half en eind februari starten...en dat zou betekenen dat we ook onze kur zouden kunnen rijden...hij wordt echt leuk...zijn nu nog druk bezig met de beats per minuut... :):) is toch heel lastig om passende instrumentale muziek te vinden bij zo'n kleine pony...maar als het goed is gaat 't lukken...(ik ga er geen hoop geld aan uitgeven dus wij knutselen zelf wat ...nou ja een goede vriend van ons)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 10:15

:wave:

Kiekeboe mensjes! Vanonder mijn steen :D
Sorry dat ik het hier wat laat afweten, had even zo weinig inspiratie voor bokt, nogal veel last van :r en een griep erbij... dit is zeg maar zo'n week geweest die ik niet overnieuw zou willen doen :roll:
Verder weinig nieuws, jammer van Mick zijn vierkant beslag, anders had ik graag in de sneeuw gespeeld met hem, haha, hij was er eerst erg bang van begreep ik van vriendlief, maar later stopte hij z'n snoet er wel in <3

Mel, wat een gave foto zeg (trouwens, allebei, Indy ook <3 )
Ollie, ben ook heel benieuwd hoe Bruutje straks weer in zijn werk gaat zijn

Iedereen een fijn winters weekend gewenst!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:21

@Smikkel, :(:) hopelijk voel je je snel weer beter....

Ik heb morgen echt heel veel zin om naar mennen in Mokkum te gaan en te meteen met een aantal bokkers en Poeltje aan te moedigen *\%/* . Ik rijd mee met Fam. De Groot, daar dochterlief ook 1 van de deelnemers is.
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 19-01-13 10:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-13 10:24

@Ollie: echt super om daar heen te gaan! Ik zag het filmpje op fb van de deelnemers, vond ik al een hele gave sfeer oproepen, doen ze goed daar! Alvast superveel plezier!!!

@Poeltje: voor ik het vergeet eerst jou even superveel succes en plezier wensen voor morgenavond!!!!

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:27

@Crazymel: Gave foto's! :D
@VHU: Fijn dat je nieuwe tuig binnen is, ben benieuwd hoe het staat!
@Baudyh: Jammer dat jullie hengst niet door is. Zonde!
@Tine: Succes met vlechten.
@Frensie: Veel plezier met omroepen.
@Ollie: Goed nieuws! Hoop dat je eind februari weer kunt starten. *\o/*

Ollie1 schreef:
Ik morgen echt heel veel zin om naar mennen in Mokkum te gaan en te meteen met een aantal bokkers en Poeltje aan te moedigen *\%/* . Ik rijd mee met Fam. De Groot, daar dochterlief ook 1 van de deelnemers is.

*\o/* *\o/* Het komt dichterbij! Heb er ook onwijs veel zin in. Gaan rond kwart voor drie die kant op, 4 uur mogen we het terrein op.
Morgen eerst nog even de pony's opknappen en de tuigen wat schoonmaken en dan showtime! *\o/*

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:34

Wij vertrekken hier ook om half 3...ik hoop dat ik je herken Poeltje....

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 10:54

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-13 11:05

Heel veel succes Poeltje!
En alle toeschouwers heel veel plezier, wordt vast een fantastische avond *\o/*
Fijn om van je te horen Smickey!

Ooohhh wat vind ik het koud :brr: moet naar de pony's voer klaar zetten en ze eruit laten maar moet zeggen niet zoveel zin :7