[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 12:33

Ben ik weer. Zie dat Tallechie zelf al gepost heeft. Zodra ik meer weet (en bij pc in de buurt ben) meld ik het aan jullie!

Ben ook heel benieuwd naar de HH (hoestende Haf)

Zoon wil gelukkig nog wel mennen, maar was wel even spannend. Denk idd zoals VHU zegt, dat Amerigo gewoon heel graag zijn best wil doen. En hij snapte het gewoon even niet. Zo heb ik het zoon ook gewoon uitgelegd, dat pony het niet snapte wat hij moest doen. Zoon wil het weekend weer iets met pony doen, dus komt wel goed.

Vanmorgen Rembrand gelongeerd, en daarna zelf gemend met Amerigo (kon eindelijk weer zelf hihi). Honden liepen los in de bak en waren druk aan het spelen. Is wel lastig, maar gelijk ook goede oefening voor ponybeest. Later liep de oude hond keurig mee naast het binnenachterwiel. Zo schattig <3

Kom er net achter dat ik vanmorgen er neit bij was met mijn hoofd. Zoontje blijft op donderdag altijd over, maar heb helemaal geen brood en melk meegegeven. Alleen maar drinken en fruit voor smorgens. Dus kan zo niet naar bed, want moet zoontje natuurlijk dan gaan halen. ARme kind, snapt er natuurlijk niets van.

Ik probeer nu zoveel mogelijk zoon met fiets naar school te brengen. Andere dingen lukken niet, alles is veel te ver weg. Winkels toch zeker 10 km. Ga ik niet redden.

xkmmtjee: ik noem bij enkelspan lamoen of boom. Volgens mij is bij 2-span: langboom. Maar weet het ook niet zeker hoor. Geen ervaring met 2 span.

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:09

balen dat je zn brood vergeten bent.
Ik zit nu op het station,maar kan maar tot tilburg.. Ze raden aan om te reizen via Utrecht centraal,ik ga in tilburg wel een bus proberen..
Heb t steenkouden heb kleipootjes,ze kijken me heel vies aan..

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:09

tine10 Dus lamoen en loom voor enkelspan is eigenlijk hetzelfde?

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:18

Lamoenstokken, Lamoen, bomen voor enkelspan.

Langboom voor 2 span.

Dat zijn iig de banamingen die ik ken.

Tallechie sterkte in het ziekenhuis !!!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:22

hoop dat het goed gaat met tallechie.
Ben wel beetje bezorgd.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:24

Tallechie sterkte! Ik hoop dat het allemaal meevalt en dat het vooral voor de zekerheid is...

Wat een heerlijk dagje vandaag! Vanmiddag lekker rijden... heb er nu al zin in ;)

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:28

Maisie schreef:
Lamoenstokken, Lamoen, bomen voor enkelspan.

Langboom voor 2 span.

Dat zijn iig de banamingen die ik ken.

Tallechie sterkte in het ziekenhuis !!!!

Danku :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 13:56

Net weer sms van Tallechie. Ze moet vanmiddag ook nog in ziekenhuis blijven voor vervolgonderzoeken. Ik weet verder niet wat er vanmorgen gedaan is. Ze weet nog niet wanneer ze weer naar huis mag.

Zoon was erg overstuur dat hij niet mocht overblijven. En juf beetje boos. Overblijf is alleen voor noodgevallen, als mensen werken. Nou, ik heb het toch ook echt nodig, doe het niet voor mijn lol! :( Bovendien zijn ze als school toch gewoon verplicht om te zorgen voor overblijfregelingen. Ze hebben hier ook niets voor voor-/naschoolse opvang, terwijl dat volgens mij ook verplicht is. Ben hier niet blij mee!!!! Heb maar gezegd dat ik nog steeds naar ziekenhuis moet, maar ik hou er niet van om te liegen.

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 14:20

Ik snap dat je hier niet blij van word. Ik vind het idd ook een beetje raar van de school..

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:16

Je betaald toch gewoon voor elke keer overblijven op school, het is een kleine bijdrage, maar heel normaal dat kinderen over kunnen blijven op school, en zeker niet alleen voor noodgevallen volgens mij !

Tallechie : succes in het ziekenhuis, ik hoop dat je snel naar huis mag ! :(:) :(:)

Zoontje had vanmorgen hier 39,4 koorts, en was zo rood als een kreeft, dus ik ben vandaag en morgen niet aan het werk, huismama spelen, wel gezellig zo, lekker saampjes thuis !! :j
Gelukkig voelt hij zich na panadol al weer wat beter, maar houd nog steeds geen eten binnen, zielig vind ik dat altijd !! :(:)
Zoontje is wel wat duf en moe :z

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 15:19

arm zoontje :(:)

@tine; ze moeten maar niet mekkeren hoor!

@tallechie; :(:)

zo ik ben thuis, geweldig wat een opluchting... Ik haat busreizen.. word zo wagenziek in die dingen... heel de tijd optrekken/afremmen/optrekken :r

Nu even wat eten (en cola drinken tegen de misselijkheid) en dan de fiets op richting stal.. ik verklaar mezelf inmiddels ook voor gek.. :')

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:00

Pff wat gaan jullie snel!! Heb alles bijgelezen maar zeker niet alles onthouden :Y) Allereerst welkom voor de nieuwelingen, daarnaast heb ik zeer mooie foto's gezien van shetters, een tweespan, ronde Dids, Tallechie die op zwangerschapsverlof is, zoontje van Biancacoo is ziek (wat zielig!), iemand die de ziekte van Lyme heeft gehad, en dan nog véél meer...

Morgen ga ik met Romeo een zadel passen en hopelijk ook al kopen :D Eindelijk! Ik ben al zooo lang aan het zeggen dat ik een zadeltje ga kopen, maar de afspraak is nu dus echt gemaakt :o Ben wel erg benieuwd!

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 18:09

beterschap voor je zoontje :(:)

@tine: raar van die school

Vanmiddag met Pumba gement hij vind het zo leuk :D en nog met Har gefietst en LL en met Kitana gewandeld :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:03

Ben weer terug. Heb even niet bijgelezen. Ben kapot dus ga zo even weer liggen.

Hierbij het verhaal

Woensdagnacht ben ik om half 3 uit bed gegaan, had last van harde buiken en wist niet meer hoe ik moest liggen. Om half 6 weer naar bed gegaan en om 10 uur er weer uit. Harde buiken bleven, maar niet regelmatig en kort. Om een uur of 3 toch de verloskundige gebeld. Die gaf aan dat ik een warm bad moest nemen en een paracetamol. Na 4 uur werden de harde buiken krachtiger en ben dus gaan bij houden hoe snel ze kwamen en hoelang het duurde. Ze kwamen om de 5 a 7 minuten en duurde tussen de 2 a 5 minuten. Tot half 8 aangekeken. Toen verloskundige gebeld en die is geweest. Ze heeft opgevoeld en 'voelde' iets, maar wist niet wat. Wel een weke baarmoedermond. Toen heeft ze het ziekenhuis gebeld.

Om 21 uur waren we in het ziekenhuis. Eerst een uur aan de ctg gelegen. Het was enorm druk en we moesten lang en vaak wachten. Toen een uitwendige echo, inwendige echo, urine, infecties ed gecheckt. De harde buiken bleven. De arts assistent wilde mij een nacht houden zodat we vandaag alle onderzoeken opnieuw konden doen zodat we konden vergelijken als ik inderdaad aan het bevallen was. Heb vanochtend en vanmiddag dus dezelfde onderzoeken gehad. Alles was hetzelfde als gisteren dus mocht naar huis.

Toen ik thuis was wilde ik douchen, maar toen liep er vocht uit en was mijn broek nat. Dus ik dacht aan de vliezen of vruchtwater. Dus maar weer gebeld, moest gelijk weer terug. We waren goed een half uur thuis en konden dus weer terug. Weer aan de ctg. Weer een uitwendige echo en inwendige echo. Er is nog voldoende vruchtwater en vliezen zijn niet gebroken. Kan zijn dat er een klein gaatje of iets dergelijks in zit.
Ben net weer thuis. Zodra er weer wat veranderd moet ik weer bellen.

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:07

Tallechie
Nounou! Das niet niks. Is het nu weer wat rustiger?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:11

Kim nee het is niet rustiger, maar niet anders als vanmiddag dus geen reden om mij daar te houden. Ik heb daar slecht geslapen dus ze willen liever dat ik thuis rust. Als er wat is ben ik binnen 20 minuten weer daar.

o ja en ik mag helemaal niks meer doen. geen huishoudelijke taken e.d. alleen een keer wat drinken pakken maar verder op de bank of op bed

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:30

dat is niet niks, sterkte :(:)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:31

@ tallechie gelukkig dus nog geen bevalling.. bed/bank rust is natuurlijk niks maar op het moment wel even beter voor jou en de beeb

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:35

:(:) tallechie!
wat balen zo zeg...
netjes af op je plaats dus, ga bokt maar volspammen
maar blij dat het niks ernstigs is, hou jezelf en je spruit goed in de gaten!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:35

Pfff Tallechie wat onrustig allemaal. Hartstikke goed dat je snel naar zkh kon en dergelijke. Maar het is wel een heel gedoe hoop dat je beeb zich nog even koest houdt, je bent nu 34/35 weken toch? Zou mooi zijn als hij het nog een paar weekjes volhoudt (en jij ook :(:) ). De tweeling waar we naar waren kijken zijn geboren met 35 weken, doen het prima! Sterkte meid, ook voor je man/vriend!

@Tine fijn dat je even lekker hebt gemend met beide mannen, Rembrand dus weer helemaal goed? En fijn dat zoonlief niet bang is geworden. Belachelijk van je school zeg, bij ons blijven alle kinderen altijd over, is gewoon standaard zo. Betaal je ook niets voor. Is bij alle scholen zo hier in Rotterdam, is zelfs verplicht, de schooljuffen zijn er zelf bij met het overblijven, dus geen overblijfmoeder/vader gedoe of geregel. Er is hier ook na/voorschoolse opvang bij de school (vanaf 7.30 uur 'sochtends, en 's avonds tot 18.00 uur), weliswaar met enorme wachtlijst :+ , en op bepaalde locaties in de stad (kinderen worden dan gehaald met busje), maar het is er wel (ook verplicht bij elke school). En er zijn zelfs scholen, die noemen ze brede school, die hebben van 8.00 -16.00 doorgaand programma, met daarna nog buitenschoolse opvang van 16.00 - 18.00.

Naaltje in en uit de bus, ik kan daar ook absoluut niet tegen :r
Zoontje Biancocoo ziek, dus ook %)
En S_L morgen zadel kopen voor Romeo, leuk :j

Rest ben ik even kwijt :o

Vandaag Alwyn met lange lijnen gewandeld, eindelijk weer eens lekker met hem bezig geweest, was erg fijn. Wat rondjes gedaan op parkeerplaats, tussen de vrachtwagen / kraan :+ Dier was superbraaf. Toen begonnen ze te hei-en (donk, donk). Hij schrok zich een hoedje, even gerustgesteld en daarna gewoon rustig weer rondje gelopen en weer terug naar stal. Vond het erg dapper van hem, is toch een heerlijk dier, hij vertrouwt mij echt 100% is zo fijn +:)+

Ze zijn trouwens nog tot en met juni :oo met de brug bezig. Vanaf 28 maart kan ik alleen over een fietspaadje bij de pony's komen, moet auto dan heel eind verderop parkeren >;) Vandaag even overlegd met Peter maar hij wil wel iets regelen dat ik ze bij Rizanta kan neerzetten, mocht ik dat willen, dus dat geeft wel een goed gevoel.

Toen zou ik naar mijn werk....startte mijn auto niet -:(- ANWB erbij...zat er een duffe zekering in het contact niet goed...maar ja toen was ik al te laat voor naar school te gaan :roll:

Tja wat dan....op naar Rizanta. Voor het eerst gereden in de bak terwijl Peter bezig was met tweespan. Ze was eerst heel 'ritselig', op elke rammel reageren maar naar verloop van tijd ging dat eraf en ik had haar even zo ontzettend goed voor elkaar, heel licht op de teugel, mooi wat hoger ingesteld, goed tempo, zowel in draf als galop. En dat terwijl het toch erg fris weer was en met die pony's erbij in de bak.

Dus goed dagje gehad *\o/*

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:36

Tallechie Nou blijf dan maar is lekker op de bank of bed liggen en laat je maar lekker verwennen! Sterkte :(:)

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:39

VanHuisUit Een lekkere dag gehad zo te zien :D Fijn dat het rijden ook zo goed ging.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:46

VHU ben vandaag precies 34 weken.
ze gaven wel aan dat mocht de bevalling wel doorzetten ze het niet meer gaan tegen houden. De grens is getrokken bij 34 weken en dat ben ik dus geweest. Mocht de kleine nu wel komen moet de beeb nog wel een aantal weken in het ziekenhuis blijven. De groei ed is allemaal goed.

Das niet handig een kaduuke auto. wel fijn dat je daardoor naar rizanta kon. En fijn dat peter wat wil regelen.

lig nu op de bank, laptop op schoot, vriendje aan het commanderen :-)

mijn ouders komen straks nog even op visite.

mijn vriend moet gewoon werken (vandaag is hij niet heen geweest, omdat hij pas om half drie vannacht terug was en vandaag ook wilde komen) dus heb even mensen geregeld die eventueel mee kunnen naar het ziekenhuis mocht ik weer heen moeten. Vriendlief werkt momenteel in Amsterdam en dat is zonder file 2 uur rijden

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 19:46

VHU; geluk bij 'n ongeluk dat je toet weigerde dan ;) :D

Ik heb vandaag dik 30km gefietst.. ( :o ) en dat terwijl ik al ruim een half jaar niet gefietst had :')
Heb nog met dids geprobeerd te rijden, maar ging niet zoals Lacuun het bedoelt, dus maar wat gestapt en 'm weer terug naar de wei gebracht, hij was ook dwarsig vandaag...
Net gegeten
gebakken aardappeltjes, pangasiusfilet uit de oven en rooie kook met appeltjes :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 20:04

@Tallechie dat is dan inderdaad lastig dat vriendlief zo ver van huis werkt, maar hij zal dat nu zelf ook niet fijn vinden. Fijn dat je ouders ook even langskomen en dat je wat mensen in het geval dat kunt regelen. Anders is het een beetje angstig allemaal. Maar als dat niet zou kunnen zouden ze in het ziekenhuis ook zeggen dat je daar moest blijven hoor. Voor jou en de beeb is het veel lekkerder thuis te zijn en ook geen kans op enge bacterien enzo. De kindjes van de tweeling zijn dus met 35 weken geboren en mochten na een paar dagen mee naar huis, omdat ze heel goed groeiden en goed dronken etc. Dus het wil niet zeggen als jullie smurf volgende week of die week erop komt dat je perse weken hoeft te blijven hoor, met een beetje geluk is het een wolk van een baby :j Maar voorlopig moet het daar gewoon even blijven zitten ;)

Denk dat Diddle gewoon voelde dat jij beetje moe was Naalt, ze zijn daar zo slim in ~~}>

Wij wachten hier op de pizza's :9

Ik heb maandag een gesprek bij een van de hogescholen waar ik voor werk momenteel, ze wilden me een functie aanbieden, ben benieuwd. Eigenlijk wil ik niet meer in dienst, maar het geeft wel veel rust als je wel weer in loondienst bent natuurlijk. Zeker als ik hogere vaste lasten heb met Rizanta/poowns :D

Oja, nog niet bij Snoys wezen kijken, wil eerst maar eens zien wat me maandag wordt aangeboden en hou, ook ivm eventuele tijdelijke verhuizing van poowns, even mijn centjes van de verkoop van de trailer in mijn zak :$