[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:04

VHU, het is moeilijk te zeggen welk maat zadel je nodig hebt. Het ligt niet alleen aan je kont maar ook aan de lengte van zijn rug.
Sil heeft een korte rug en zal dus geen 16 inch passen.. en dat terwijl Rivaldo van ook 1.15 wel 16inch past :)
Enne Snuitje is echt leuk :D Sil is dus ook 1.15, maar vind snuitje ook wel groot ogen op de foto!

Dierenarts is vandaag geweest voor Sil
Sil heeft meerdere Sarcoïden ;(
Beetje balen, eentje zit ook op de plek waar zijn schofttuig/singel zit. En een hele grote onder zijn buik.
En zijn manen zijn erg vies vettig en schilferig, was bang voor eczeem maar hij jeukt niet.
Heb zijn manen/staart en de sarcoïden gewassen met betadine shampoo vandaag.
Morgen ga ik een vliegendeken kopen, gezien die Sarcoïden ook door vliegen kunnen komen en ik merk dat de vliegen er steeds op gaan zitten.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:11

Wat is dat jenkins?

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:18

goed aardige huid tumoren.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 00:40

sterkte ermee :(:)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 07:32

Een zadel voor de kleintjes. Lastig altijd.
Ik heb voor Sunny zo'n pinokkio-ding, maar dat ligt toch echt niet optimaal hoor. In de winter als hij wat slanker is dan gaat het wel, nu is de kunststof pommel toch echt te klein waardoor deze drukt.
Daarom gebruiken we voor Sunny een Phantom van Ghost, en dat bevalt heel erg goed. Omdat dat een boomloos zadel is drukt het dus nergens. Wel even opletten met de stijgbeugels: lichtrijden alleen vanuit je bovenbenen. Kun je dat (nog) niet, dan doorzitten.

Oh oh die knappe Zoë toch, gisteren voor de 2e keer voor de wagen. Mn vriendin die me zou helpen kon gisteren helaas niet komen, dus heeft de eigenaresse van Zoë geholpen met inspannen enzo. Toen de weg op, lekker stukjes rechtuit eerst in stap en toen ook in draf.
Halverwege nog wel even een stuurfoutje (Zoë wou links, ik wou rechts) maar verder was ze heel erg braaf en knap!

Groetjes, Lacuna

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 08:20

jellee, gefeliciteerd!!!

jenkins, kan/mag je nu nog wel gewoon mennen met sil?

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:06

goeiemorgen iedereen,

Jelle gefeliciteerd, scheelt een hoop kopzorgen voor het "echte" examen.

@ jenkins wat vervelend voor sil!

@ VHU Snuit is leuk, maar volgens mij heb ik echt ff gemist waarom amigo weg is en snuit er nu is :o

@lacuna leuk dat zoë het zo goed doet.

zo mensen ik heb het wel druk hoor, zit dus sinds zondag in die boerderij en vanochtend vroeg zijn de eigenaren vertrokken naar amerika.
heb al in de vorige drie dagen geen moment stil kunnen zitten en nu moet ik alles alleen doen:\

dus vanochtend er al vroeg uit, eerst de cockers gevoerd, het zijn wel echt heeerlijke honden, daarna een supergrote hond, die Fluffy heet :+ gevoerd, alle paarden in de wei gevoerd, kipjes gevoerd, katjes gevoerd, en nu ben ik eindelijk mezelf aan het voeren haha :D

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:25

zo je hebt het druk marrianne :P

Ik kan wel gewoon mennen met sil, zolang hij geen last krijg van die sarcoid op zijn singelplek.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:33

Gefeliciteerd Jelle!
Jenkins wat vervelend.. Heb je enig idee hoe hij eraan is gekomen?
VHU Wat een heerlijk beessie is die Snuit! Leuk hoor! Hoop dat hij wel aan je verwachtingen voldoet!
Marrianne die erg druk is :)

Gister even niets met Jenna gedaan, even belonen voor maandag dat ze het toen zo goed gedaan heeft. Jan belde gisteravond meteen weer op om te vragen hoe het was gegaan. Hij wilde even weten hoe blij ik was :) Gezegd dat ik vandaag weer wilde gaan rijden. Wel leuk dat hij zo betrokken is, vind het echt fijn. Zonder hem had ik de pony waarschijnlijk allang te koop gezet.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:42

Tsja, op internet staan verschillende dingen. Het kan ook gewoon door vliegen ontstaan, en merk inderdaad ook dat vliegen vaak op de bultjes gaan zitten. Dus ga ook maar een vliegendeken aanschaffen. En ook kan het door injectiespuiten ontstaan, sil heeft er ook 1 in zijn nek op de plek waar hij wel is word ingeënt enzo. Maargoed dit zijn dingen die ik van het internet heb.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 09:55

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:22

jenkins sterkte, gaan ze weer helemaal weg?

oooh wat regent t hier hard :oo

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:30

Ik had er nog nooit van gehoord Jenkins, gaan ze helemaal weg? Ik hoop het voor je...

Jelleee: hier schijnt het zonnetje nog, maar ze hadden een zwaar bewolkte dag voorspeld met regen en kans op onweer. Ik weet dus niet hoe lang de zon gaat blijven :o

Marrianne: ziet er leuk uit hoor :j

Wat betreft een zadeltje, ik zou ook heel graag eentje willen voor Romeo. Ik was al in de winkel gaan informeren naar de prijs, maar ze moesten de maat dus weten. Toen ik zei dat ik een zadeltje wil waar ik ook in pas, zei ze: "Nou dat ga je nergens vinden hoor voor zo een kleine pony"
Maar ik wil geen zadel wat echt past voor mij, maar ik wil er wel in kunnen voor als het eens nodig is. Zoals Tine vermeldde dat zij even op de pony ging omdat zoontje niet wilde.

Ik ga me nu even douchen en dan moet ik gaan babysitten tot vanavond. Twee schatten van kinderen, meisjes van 7 en 9 jaar. Ik ga al babysitten bij ze van toen de jongste 1,5 jaar was.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:51

Het stortregent echt zo hard hier, nog steeds.. om bang van te worden :=

Mietje Kay heeft zich allang opgehokt in de schuilstal, die flipt compleet als hij regent, volgens mij is die pony niet waterdicht :')

Zadeltjes heb ik geen ervaring mee, heb een rexine junior zadel gehad voor mick, lag wel goed maar kinderen vonden hem niet zo lekker zitten, hij was idd vrij hard. nu wordt mick niet meer bereden bij gebrek aan kinderen :+

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:54

hier in epe regent het ook (nog) niet, maar wel een vreemd luchtje.

hihi arme kay :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:06

hihi die van mij moeten wel er is geen schuilstal enkel wat bomen ;)

Ik denk dat ik vandaag maar niet naar de paardjes ga.. om de zoveel minuten moet ik naar de wc. Ik had eerst last, toen paar dagen niet meer en nu heel erg.. vermoed echt een blaasontsteking. Ook stort het hier, niet normaal.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:08

op naar de HA laura

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:12

Ja? Ik lees het al op internet.. bah.. even bellen.. maar op dit moment echt geen zin om helemaal te lopen.. ik moet steeds naar de wc :(

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:21

meid, ff een urinemonster fiksen en naar de HA, ohja en veeeel water drinken

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:22

Ja veel drinken, vooral zure sappen zoals cranberry sap. en gelijk naar de wc als je moet! anders krijgen de bacterien snel de kans om te vermenigvuldigen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:38

Net gebeld, na een kwatier aan de lijn gehangen te hebben gelukkig iemand gesproken. Ik moet morgenochtend er naartoe.
Het kon maar tot 11 uur. Ga zo maar even wat soep maken en goed drinken (daar was ik al niet goed in)
Bedankt voor de tips..
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 04-08-10 11:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:39

Laura maken dat je naar de HA gaat, ik kreeg toen op mn donder dat ik zo lang had gewacht! :)
Vooral niet denken dat het vanzelf over gaat, want dan komt het juist erger terug..

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 11:52

ja dat heb ik gemerkt haha.. ik twijfelde een paar dagen geleden al of ik het had.. daarna was het al snel weg en nu was het in eens zoveel erger.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:11

pff ik ben zeiknat en moet over 20 minuten weer bijna een half uur door die stortregen op de scooter om naar me werk te komen :P

Volgens mij gaan de Sarcoïden niet weg, kunnen wel weg gehaald worden, maar is duur/pijnlijk en het komt gewoon weer terug.
Sil is net weer ontsnapt en liet zich niet vangen. Zelfs een houten hek heeft hem niet tegen gehouden! Maar ik heb hem in de regen en onweer tepakken gekregen en in iemands stal gezet :P Nu moet sil binnen blijven want ik heb geen land meer voor hem haha.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 12:14