[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:21

avaluna schreef:
@Bora: wauw 37 jaar, knap hoor en dan zo'n rit gemaakt.

En dan nog gek doen als de fanfare voorop loopt. Had dan bijna blaren van het bij me houden.
Die pony had 1 gekke eigenschap. Hij moest altijd bij beide kerken midden voor de kerk plassen. :o :D
En met stilstaan (aan het begin of het einde) kom ik hem maar beter voor een lantarenpaal oid zetten dan bleef hij redelijk stilstaan.

Dit jaar is hij niet meer meegeweest. Hij is met pensioen.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:44

Sjonniej schreef:
Klopt ook Haarlem. Je kunt niet meteen met het beste en het meest voortreffelijke voor de dag komen. Alles is een kwestie van ervaren; wat is nu echt verplicht, wat dragen anderen, wat vind ik fijn, wat wil ik eraan uitgeven.
Maar een simpel dressuurpakje hoeft de wereld niet te kosten en staat ook gewoon simpel en duidelijk omschreven in het reglement. (Ik snap trouwens nog steeds niet waarom veel menners en ruiters niet de moeite nemen om het reglement van de eerste tot de laatste letter te lezen. Terwijl 90% van de ondervraagden het wel raar zou vinden als je gaat voetballen zonder dat je de spelregels kent) Voor 50 euro kun je bij de H&M (en soortgelijke winkels) echt een perfect pakje kopen met broek, blouse, jasje, schoenen en hoedje. En wat is nu 50 euro op de rest van alle kosten van je paard???

ook daar heb jij gelijk in sjonniej, in verhouding is het peanuts> Wat ik al zij ook ik vindt het de normaalste zaak om ervoor te zorgen dat je de zaakjes voor elkaar hebt! daarover hoeven we het zijn we het wel eens. voor ieder die dit onderwerp volgt doe er je voordeelmee, zonder dat je er echt voor hoeft te presteren, pak je toch net 1 of 2 punten meer dan dat je er weinig of niets aan doet :j ik wil het hierbij laten rest my case!

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:47

ik wil even mijn pony showen ;)

Afbeelding
zo hebben we gisteren een rondje gereden :+

Afbeelding

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:48

(Heel stiekem denk ik meer dan 1-2 punten, omdat het je gehele proef beïnvloed. Een mooie Totilas krijgt voor een doodsimpele volte B-E-B in arbeidsdraf nu eenmaal gemakkelijker die 8 dan een vuilinisbakkenras met kromme poten. En dat geldt voor uitstraling betreft kleding en poetserij hetzelfde.)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:52

@Naaltje: fijn dat je weer eens zonder zadel geweest bent en dat het zo goed ging!
Diddle wordt idd wel heel goed ingepakt!

@Bora: bij ons huwelijk waren ook de ruitervereniging en de ponyclub aanwezig: was echt super!
Het oudste paard, zou eigenlijk het voorbeeld moeten nemen, maar hahaha, die was ook knettergek, idd ook altijd gehad bij het horen van muziek, die heeft wel een paar tuintjes in het dorp meegenomen :o .

Oeps, net een communicatiefout; mijn instructeur zat op mij te wachten :o , tja spannetje stond nog op de wei :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 10:55

ja avaluna, moet zeggen dat we middenin het dazengebied wonen :) deze jurk was puur anti-daas namelijk :) zijn eczeemjurk staat er niet op, laat staan z'n hoofdkap :+

oeps :oo gauw nog ingespannen of niet? :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:15

We hebben afgesproken het een weekje te verschuiven, is ook echt een rommeltje de laatste tijd, ontzettend veel op staan.
Eer ik op stal ben en ingespannen heb duurt ook wel ff :o .
Ach ja, heb echt al weken niet meer gemend, komt telkens weer wat tussen.
Heb wel m'n boodschappen al en slippertjes voor mij en mijn dochter bij de Makro weten te scoren, van die nepbirkenstocks, zeg maar.
Ze zitten lekker. Voorm mijn dochtertje wilde ik zilveren, maar helaas had ze de roze al in het krantje gezien :+ , heb ze maar allebei gekocht, ik hoop dat ze passen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:24

k*t.. persoon voor de trein..
geen treinen naar school..
ik ga de auto aanzwengelen :\

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 19:50

JAAHHH!! Morgen komt ons karretje, echt waar!! :):) :):) :):) :):) Ik zal meteen foto's maken.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:58

Sa, Nowie is weer gelongeerd. Ze ging fijn :j
Charmer heeft lekker vrij... misschien morgen en anders vrijdag weer.

Geloof dat ik et niet te laat maak, ben moe van dat warme weer... was warm opt werk, poeh!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 22:21

Rottige ...pony. Juist terug van een ritje. Vlak voor we terug aan de weide zijn komen we een grote plas tegen. Er rond kan niet want er staan bomen rond. Maar, pony heeft een hekel aan water. Ze kwam de hele tijd omhoog. Heb echt gevloekt op haar. Zo lelijk heeft ze nog nooit gedaan. Meestal pruttelt ze wel, maar eens ze er een voetje in heeft, gaat ze ook wel door. Vandaag zelfs geen voetje er in. Alrtijd maar omhoog komen. Van miserie zijn we maar teruggedraait. Na 20min waren we allebei gestressd.

Vandaag is het te laat, maar morgen vroeg ga ik terug naar de plas, maar dan aan de hand. Eerst aan de hand er door, en dan er achter aan de lange teugel (Zal men laarsjes maar aandoen)

En volgende keer als het pas geregend heeft, moet men lesgever maar eens mee.

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:21

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 23:33

vanavond weer naar les geweest, had 2 weken niet meer aangespannen gereden, sun deed het erg goed vandaag. trots op haar, ondanks dat ze erg pittig in draf was.
warmte viel wel mee, bomen gaven helft schaduw.
ik rij mijn wedstrijden nog in mijn "onder het zadel"tenue met een grijs effen schootkleed voor,ben nog rond aan het kijken voor wat anders,maar de jury vind dit ook goed, anders krijg ik geen 7 en 8 voor de verzorging van het geheel. (rij met zwart/wit concours wagen.)
maar ik kijk met jullie foto"s mee, om ideeen op te doen! :o

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 09:42

@b485: moet mijn spannetje ook nog waterproof maken, eentje is het wel, maar dat werkt ook nog niet in tweespan, krijg je ook van die rare situaties. Idd even aan de hand met rust, succes!

@Naaltje: vervelend :(:) , succes nog met je tentamens!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 10:33

nohh tentamen vernield :D
op de terugweg de auto ook nog bijna _O-
komen in thuiswoonplaats aan, kokende motor :=

maargoed, dat was het laatste tentamen, vanmiddag fotos maken van winny en zijn communiebaasje :))
en daarna dids wassen denk, lekker met water kledderen :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:21

@Naaltje: :(:) , maar geniet nu maar lekker van een welverdiende vakantie samen met je kanjer!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 11:23

moet nog 1,5 week :) dan heb ik echt vakantie :) we moeten nu voor vrijdag nog 3 verslagen inleveren :\ :wow:
dus ik ga morgen naar utrecht reizen denk ik, en dan zie ik wel hoelaat ik terug naar huis kom := als het af is denk ik :+

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:04

Fijn Naal, voor mij begint de toetsweek volgende week, maar het is nu al zwaar.... Jij met je vakantie!! :P

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:11

heb je je nieuwe wagen al?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:07

hafjelinger schreef:
Fijn Naal, voor mij begint de toetsweek volgende week, maar het is nu al zwaar.... Jij met je vakantie!! :P

ruilen..? ik ben 1,5 wk vrij, en werk daarna 44 u p/w ofzo..

pony gewassen en fotos gemaakt van die andere pony met communie-meisje erop :P

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 09:52

vandaag sun in bad doen,goed insmeren met tkc,weiland in orde maken en dan....vakantie.
ff 2 weken er tussen uit,hopelijk zorgd sun voor weinig ellende met haar eczeem als ik weg ben,voor de thuisblijvers!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:11

@Happytime: alvast een heel fijne vakantie!

Moest even denken aan onze vakantie naar Canada, was de eerste keer dat ik O. moest achterlaten, ocherm, ik heb gedroomd dat hij schimmel was geworden op de wei (hij is donkerbruin) doordat hij zo gebleekt was en dat hij onder de wonden zat, omdat hij door alle paarden op de wei geplaagd werd... :o .
Gelukkig zag hij er prima uit en was hij superverzorgd!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 10:27

Hihi, ook ik heb een maand geleden vakantie zorgen gehad. Tijdens mijn huwelijksreis vreesde ik heel vaak dat ik bij terugkomst een hoefbevangen pony zou vinden op de wei.
Vooral toen mijn pa (die die voor de ponies ging zorgen) de laatste dag ons probeerde te bellen (normaal belt hij nooit, enkel in noodgevallen). Maar toen ik thuis kwam liepen de ponies er goed bij. Beetje te dik, maar dat gebeurt mij ook wel eens.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:10

:wave: om half 9 de trien in gegaan :P om 5 voor 11 plek van bestemming
borsttuig opgehaald
en om 1 voor 11 trein terug :P
nu dus weer sleeptijd :D

eerst projectwerk..

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 16:39