[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:27

:(:) voor Ava. Hoop natuurlijk dat hij wat voor je kan doen, deze arts :(:) maar anders inderdaad gewoon eerlijk tegen je is.

Kwam beneden en er lag een hoop pluis zielig op het kleed. Nox voelt zich heel erg beroerd ;( dus om 15 uur met hem naar de dierenarts.
Vorig jaar rond deze tijd was ik net 10 dagen geleden bevallen en stond ik met mijn brakke lijf ook met hem bij de dierenarts omdat hij zo slecht liep. 2 weken later zijn zijn heupkoppen verwijderd tijdens een heftige operatie.

Hoop dat ie nu wat onschuldigs heeft ;(

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 07:55

Keet..sterkte met Nox..hoop dat het meevalt...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:52

Pfff helemaal alleen op school. Wat duurt een lunchpauze dan lang, als je ook geen nakijkwerk of voorbereiding hoeft te doen.

Heb op fb vraag gesteld welk jasje zoonlief bij kampioenschap aan moet doen. Zwarte of grijze. Meningen zijn verdeeld, dus zoonlief zal toch zelf knoop moeten doorhakken. Zwarte staat chiq, maar heeft hij 1x pony mee op hol gehad. Grijze heb ik gemaakt, is uniek (woorden van hemzelf ) lastig haha. Hij moet zaterdag om 11.50 starten dus graag allemaal hard duimen. Zijn tegenstanders zijn 17 jarige dames.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 11:59

Heel veel sterkte Keet, wat heftig vorig jaar hopelijk nu iets kleins.

Pfff, man snapte niet wat hij moest komen doen en vond dat ik sowieso ook een starolstoel nodig had, verder moest ik absoluut niet schromen als ik een hulpmiddel nodig had.

Verhaal is dus dat ik hem eerder telefonisch gesproken had voor een afspraak en mijn geduld is zo op met bepaalde instanties ed vooral mbt mezelf; ik kruip nog liever, dat ik dus nogal uitgevallen ben en heel duidelijk mijn mening van het e.e.a. gezegd heb; niet naar hem persoonlijk toe, maar wel op een erg sarcastische (zijn Duitsers) niet goed in en ietwat provocerende manier. Waarom sturen ze niet gewoon eerder iemand met kennis om persoon en situatie te bekijken, maar goed, dat hebben we weer gehad; gelukkig was de man niet nadragend

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:37

Tine, je zoon voelt zich dan denk ik (gezien het op hol slaan verhaal..) beter in het grijze jasje....en dat is denk ik..het allerbelangrijkste..waar hij zich het meest zeker in voelt.

Ava.. *\o/* fijn dat de man je niets kwalijk nam...en goed dat je gewoon terecht kunt voor hulpmiddelen !! dat is wel erg fijn :j

owh...onweer hier....en ze gooien een emmer leeg...
een dorp verderop..is vanmorgen een dak van een stal ernstig kapot gewaaid..en dakpannen van een huis af...hoop dat het hier mee blijft vallen...net scheen de zon nog....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 12:38

Tine, wordfeud installeren op je telefoon :D . Altijd leuk tijdverdrijvertje.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 14:51

Leiden maakt op ons een uitstekende indruk... ik hoop dat ze vooral eerlijk een duidelijk kunnen zijn Ava...
Hier grote opluchting want zoonlief kan bestraald worden, klinkt heftig, is het ook nog steeds maar dus geen operatie, in vorm van snijden, botbreuk en gips. Wel herstel van een jaar ongeveer, maar qua behandeling veel minder ingrijpend. Dus 'blij' mee. Bestraling gebeurt een keer, als het goed is is het dan vernietigd.
We troffen erg kindvriendelijke artsen/mdw allemaal dus uiteindelijk waren we na een uur of twee weer klaar met alles, incl voorbereidingen voor de bestraling (gaat onder volledige narcose). Nu wachten op oproep (kan 3 a 6 weken duren) Daarna naar Naturalis en Mac geweest :+
Op terugweg even langs Ber, nu gevoerd in haar eigen box, zonder andere paarden erom heen en ze at zowaar redelijk rustig haar voerbak leeg, hinnikte en schraapte / steigerde niet. Stond wel in de box maar daar heeft ze als ze in paniek is maling aan (is dan eigenlijk levensgevaarlijk, ze rent dan gewoon door je heen zeg maar) dus ook vandaag ging het weer beter dan het ooit is geweest :D Met uit de box gaan ook geen paniek :D niet te geloven :D
Tussendoor dus t-touch gedaan en een keer heel duidelijk gemaakt dat ik geen paniek wil en geen 'gedoe' (ze wilde gaan rondrennen en springen voor de deur, stilgezet en teruggezet op de plek waar ze kan eten, op een manier die Biancacoo me heeft toegelicht +:)+ en dat werkt perfect).

Ja wat een raar weer toch elke keer he. Hier heeft het ook een paar keer enorm geregend.
Ik zou een 'op hol jasje' ook niet meer aan doen :+
Nox hopelijk snel weer goed :(:)
Verder weet ik het niet meer Y;( :wave:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 12-07-16 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:03

Fijn dat het "meevalt" al is het nog steeds meer dan heftig. Maar fysiek minder impact.

Snox is weer thuis. Konden niets vinden eigenlijk. Wat vocht en antibraak middel gekregen en thuis uitzieken nu. Mocht ie de komende 24 uur braken dan wel even bellen.
Genoeg laten drinken en proberen te laten eten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:04

En voelt hij zich ondertussen al wat beter? :(:)
't Hakt er wel in ja. Was zo bang dat de prof toch wat anders zou zeggen (kwaadaardig) dan de huis-tuin-en keuken orthopeed die we eerst hadden (gelukkig wel qua behandeling maar niet qua wat het is...).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:09

WoW; wat een geluk; al klinkt het natuurlijk heel heftig, maar is veel minder ingrijpend; fijn voor jullie; hele geruststelling! Top dat het wss in 1 keer kan.

Hopelijk knapt Snox snel op!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:40

Hij ligt lekker te slapen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:44

vhu...klinkt heeeel heftig voor jullie zoon zeg.....hoop dat alles voorspoedig verloopt.....en snel herstel..
Ber die weer goed ging !! *\o/*
Nox weer thuis..hopelijk nu snel weer fit..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 15:49

Keet: hopelijk is Snox snel weer opgeknapt. Misschien wat bouillon geven?
VHU: blijft natuurlijk heel heftig allemaal, maar het klinkt wel goed zo. En in 1 keer zou fantastisch zijn
Bianca: zoonlief weet het zelf niet vandaar dat ik "hulp" inschakelde ;-)
Ava: even goed duidelijk geweest. Groot gelijk

Heerlijke dag bij de kleuters gehad, helaas was de rest op schoolreis of tussen de middag niet op school, man, eindeloos die pauze, batterij van telefoon was ook helemaal leeg hahaha

Zo ontzettend gelachen. Ik had tijdje terug handpop gekocht voor die groep 3. Nou ja, dat werkte dus voor geen meter, terwijl bij andere groep 3/4 kinderen het heel leuk vonden. Vandaag dus bij 1/2. Ze kwamen hem allemaal aaien, vonden hem superlief, en vroegen aan mij of ze hem iets mochten laten zien. Hilarisch eigenlijk, maar zooooo schattig <3 <3 <3

Nu snel eten koken, want zo is de musical op school van zoonlief. Omdat school klein is, doen alle groepen iets. Zoonlief is kapitein op piratenschip.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:15

Leuk! Veel plezier, Tine!
Ik had ook altijd goede ervaringen met handpoppen, drama etc.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:12

Heerlijk gewerkt met Ber. Zadel op/af zonder gedraai en gedoe, singel goed vast. Poetsen/voeten optillen etc keurig. Ze stond 90% van de tijd rustig te eten. Twee keer wilde ze weer zo raar gaan doen als vorige week dat ik het niet meer zag zitten en kreeg ik haar snel weer 'down to earth' met de t-touch. Er zijn een paar mensen op stal waar ze waanzinnig op reageert en het zou handig zijn als ze zich daar niet zoveel van aantrekt.... hoezo ze lijkt op mij :+ en jawel met zadel op paar keer gehangen, met een been in stijgbeugel en zelf er overheen (alleen dat andere been nog niet.... vind ik altijd 'een dingetje'...) terwijl ze helemaal relaxed stilstond *\o/*
Ben dan zo trots op haar. Ze ziet er momenteel ook heel mooi uit, knappe poown <3
Zou toch wat zijn als we er echt weer wat mee kunnen gaan doen :D

Is de poes helemaal opgeknapt Keet?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:30

Fijn dat het goed ging vandaag :)

Nox voelt zich beter dan gister. Nog niet volledig zoals hij zou moeten zijn maar wel alerter en bewegelijker :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:13

Vandaag hoofdstelletje gekocht en gepast. "Baasje, wat doe je nou? Ik kan geen ijzer eten?" :o?

Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:35

Gem, wat een lief hoofd, ook al is ze dan niet zo blij met het bit
Keet fijn dat je verbetering ziet.
VHU, weer aan het genieten van Ber, gelukkig maar!

Vanmorgen lekker buitenritje door het veld gemaakt. We wilden eigenlijk naar het bos, maar zoonlief was gisteravond nog erg laat wakker, dus de wekker maar uitgezet. Het stikte hier werkelijk van de dazen, dus maar aan het knutselen geweest met dekens. Amerigo de menvliegendeken op en Rembrand een cooler met los halsstuk. Was maar goed, want zijn kont was onderweg gewoon zwart van de dazen. Helaas zaten ze ook op mijn rug, had geen bodyprotector aangedaan, dus dat doen we volgende keer maar wel weer. Scheelt heel wat prikken. }:0

Afbeelding

We waren gelukkig net op tijd thuis voor enorme regen- en onweersbui.

Vanmiddag had zoonlief verjaardagsfeestje. Zou tot 18 uur duren, maar ik heb hem om 16 uur opgehaald, omdat hij om 17.30 nog priveles had voor de kampioenschappen (zaterdag). Zo heeft hij toch nog mooi een tijd op het feestje kunnen zijn.

Het lijkt erop dat ik morgen vrij ben, ben nog niet gebeld. Dat betekent dan dat gisteren mijn laatste werkdag voor dit schooljaar was, want vrijdag heb ik mezelf uitgeroosterd. Ben benieuwd hoe lang mijn vakantie gaat worden.

Nu even lekker bankhangen en dan hopelijk lekker slapen.
Fijne avond allemaal.

Mis wel een heel aantal posters hier eigenlijk. Nou ja, hopelijk druk met allemaal leuke dingen.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:16

Daar ook al zoveel dazen. Mooie oplossing.
Succes voor je zoon zaterdag. Wanneer begint zijn kampweek?

Ava pittig. Heftig ook van hoe de ziekenhuizen daar niet werken. Wel herkenbaar.

Keet, sterkte met Snox. Is hij al oud?

Gem, eerste stapje gezet.

VHU, ik snap je angst. Fijn dat het zo niet ingrijpend verholpen kan worden. Maar vergis je niet. Bestralen is niet fijn. Wat super met Ber.

Hier even rustig aan. Ik had een verkoudheid met koorts.
Eindelijk nu een vaste datum en een werkende auto, aanhanger, dus eindelijk de marathonwagen ophalen. Nouja, vrijdagmorgen dan.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:26

Gaaf een nieuwe wagen!

Tine lekker gereden en waarschijnlijk vakantie :)

Nox en zijn broer Fin zijn 3.5.
Vorig jaar rond deze tijd heeft hij een heupkopresectie ondergaan in beide heupen (koppen van bovenbenen afgezaagd) dus maak me snel zorgen om mijn pluizen kater
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:29

Ach wat een poepie <3
Wat je zegt klopt Belker. We houden zoonlief ook voor dat hij er echt een jaar mee zoet is. Alles wat eerder goed is is meegenomen. En in ons achterhoofd houden we er maar rekening mee dat het wellicht toch 2 of 3x wordt...

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 08:25

Ik meld me ook weer eens :-). Met leuk nieuws.
Gisteren weer eens les gehad na 5 weken niet mennen wegens een vakantie naar Engeland.
Eerst zei de lesgever dat hij echt op me rekende op 3 september. Het was geen verrassing, want hij heeft er al maanden over. Want hij had een Coach (postkoets) gekocht en hij wilde die meenemen naar Slochteren voor de koetsentocht van de NVTG..... En dat was wel een verrassing :-). Het was de al de bedoeling dat Oz en nog drie andere zwarte groningers een koets zouden trekken, dat is dus een coach geworden (wauw).
Ik heb gisteren nog een buitenritje met de lesgever gemaakt om te laten zien dat Oz niet veel geeft om zwaar verkeer. Hij was onder de indruk. En wil hem graag als voorpaard hebben. De komende weekenden gaan staan in teken van trainen zodat de paarden een mooi 4 span gaan vormen.

Ik kijk er enorm naar uit. Maar eerst een dressuurwedstrijd a.s zaterdag in Zuidlaren :-).

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:59

Gaaf yarrah met de coach rijden. Echt heel leuk.
. Let op dat paarden echt moeten leren om een coach te trekken en zeker ook af te remmen. Een beetje coach weegt al snel leeg 1200 kg. En dan nog passagiers erop. Zwaar werk voor de paarden.
Veel plezier

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:30

Yarrah wat gaaf.
Keet wat een prachtige kat <3 Hoe gaat hij nu?
Baudy, Ava, Ips, HT en nog een heleboel: hoe gaat het met jullie?

Ik heb net mijn bijrijdster kennis laten maken met het prachtige mennen. Wat is Rembrand dan toch een heerlijk braaf paard. Topper is het. Ze vond het heel erg leuk, dus mag ze binnenkort maar eens mee op buitenrit ;-)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:57

Gaat goed met jou en je bijrijder, fijn zeg!

Hier echt gesloopt, wilde niet met de auto naar de DA voor enten honden (Gretha heeft daar zo'n hekel aan...), dus ging lopen. Is hemelsbreed 3.5 km moet kunnen vond ik. Dwars door de stad, erg grappig. Maar terugweg nam ik andere weg en dacht dat dat wel ongeveer even lang was, nou totaal verkeerd ingeschat..... pffff leuke route maar wat een eind! Honden zijn nu wel lekker rustig :P

Nu mezelf bij elkaar slepen om nog boodschappen te doen }:0