[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 21:58

De ponies zijn inderdaad een leuk + mooi gekleurd stel! :j Vind het sowieso leuk om het ook eens van de andere kant mee te maken allemaal. Ik heb net filmpje teruggekeken en we zien er alledrie heel blij uit na de omloop. :D Dat is toch wel het belangrijkste ;)

@Gem inderdaad handig zo'n site!
@Maisie jammer trouwens nog van je dressuur, maar dat is altijd lastig met weinig training. In de vaardigheid kan je ook met iets minder ritme goed uit de voeten komen door ervaring. Top dat je daar een puntje had!
@Ips :(:) Afscheid nemen is nooit leuk.
@avaluna en was de kooktest geslaagd?
@VHU zoveel op wedstrijd moet je je inderdaad wel op instellen. Wij zeggen eerder 10x in het jaar op wedstrijd met 1 span (dus 20x in totaal) en dan is het de ene maand heel rustig en de andere maand druk (bv. in juni zijn we straks ieder weekend op pad). Maar dat is nu eenmaal het nadeel van mennen: dan heb je het qua data wat minder voor het kiezen dan bij ohz.

Die FB pagina ken ik niet, maar zo te horen heb je het na 3x kijken ook wel gezien O:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:19

@Marjola als het aan mij lag ging ik elke of om de week ergens heen maar krijg het thuis niet geregeld en dan is het gewoon niet leuk om te doen, dan gaat het ten koste van het gezin.
Toen ik nog jong en jeugdig, ongebonden en kind-loos was, was ik altijd op pad, heerlijk was dat :D
Maar goed, nu zijn er andere dingen bijgekomen en dat is ook heerlijk.

Maar zo'n dag als vandaag, kan ik wel enorm van genieten.

_Marjola

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:32

@VHU Nee inderdaad, het leven bestaat uit meer dan alleen paarden (hoe leuk ze ook zijn ;)). Hoewel ik het heel tof vind om bv. 3 weekenden achter elkaar op pad te zijn, is het ook wel eens relaxt om weer even een weekendje thuis te zijn (en rustig aan de basis te werken + aan te rommelen met de andere paarden en alle andere dingen in en om het huis). Zo ik klink nu heerlijk als een oude taart :P :=

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 22:37

haha marjola ik snap het wel hoor dat heb ik ook. Met wedstrijd ben je toch een hele dag op
pad vroeg op laat thuis. Weekendje relaxen is ook wel fijn.

Grrr zie op de startlijsten dat ollie volgende week mee doet met de kampioenschappen. Nou dan
moet ik maar genoegen nemen met de titel reservekampioen haha :Y) :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 08:54

Goedemorgen

Vwb wedstrijdrijden: wij hebben meerdere wedstrijdruiters/menners, dus tja, dan ga je ook vaker op pad. Sowieso omdat we en menwedstrijden en dressuurwedstrijden hebben. En ohz doen we alleen maar in de buurt en dan duurt het zeg maar 2/3 uur, en ben je weer thuis. Bij een menwedstrijd ben je de hele dag kwijt.

Vwb die neknominaties: in Australie, Engeland en Ierland zijn er al doden door gevallen, dus zo onschuldig is het niet

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 09:26

Maisie schreef:
Grrr zie op de startlijsten dat ollie volgende week mee doet met de kampioenschappen. Nou dan

tsja, the story of our lives :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 10:52

De beste wint dat is sport! En ik denk dat het voor Ollie1 minstens zo lastig is de favorietenrol als voor jullie als runner ups ~~}> je moet het toch elke keer maar weer doen. Vind het echt ongelovelijk knap als je jaar op jaar zo goed kunt presteren. Zou het zelf in ieder geval niet kunnen, bij mij mist net dat laatste stukje wedstrijdmentaliteit. Deed altijd wel lekker mee maar echt dat pieken, dat vind ik echte klasse hoor.

Maar ik zou Janouk op de dag zelf niet eerst ff laten uitspetteren <<) en Robijn is nog maar 8 toch? Die heeft zoveel minder ervaring.

Zo boodschappen doen, nog wat zooi opruimen en dan naar het Tiki bad {:} hoop dat ze daar ook zonnebanken hebben of zoiets.

Alleen beetje stijfjes van gisteren verder totaal geen last :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 11:49

Goedemorgen,

@VHU, lief dat je dat zegt want het is wel zo :j . Het is niet leuk om een favoriete 'rol' te hebben want dat legt zeker druk. Echter nu denk ik ook dat Maisie 'de winnaar' over het hoofd zien die mij er keer op keer uitrijdt :P nl. een klasse-4 rijder met een hele mooie presentatiewagen :):) .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:48

zo....bijgelezen..wat een kletsers hier in 1 weekeind..haha..

Marjola fijn bij dennnis gegroomd, superleuk !! mooi dat ze nu d'r eigen 4-span klaar heeft !
Vhu, goed met paardjes bezig geweest, en kids die de boel afbreken..haha..
Tine, gefeliciteerd voor je zoontje, knap gereden dus .

favorieten rol is niet leuk....vind ik..
de verwachtingen zijn dan altijd zo hoog als je ergens mee doet, als je dan niet bij de eerste 3 zit..dan moet er volgens anderen ineens iets mis zijn met je..of met je dier..?? vreemd...

subtop is net zo knap als top...en uiteindelijk gaat het erom dat je een fijne tijd met je dier hebt en dat je dier goed thuis komt,...de prijs die je dan wint is onbelangrijk vind ik..
soms gaat een prijs halen ten koste van het dier, dat vind ik helemaal onvergeeflijk..

Verder..heb ik een heel fijn weekeind gehad met man en zoon en de hondjes, we hebben ervan genoten.
mooie route door de bossen gedaan, stormachtig weer was welkom ivm hogere temperatuur, de hondjes hebben rustig aan gedaan en veel bij waterplassen gestopt, daardoor niet zo'n snelle tijd gelopen, maar wel fitte hondjes en weer gezond thuis gekomen.
ik hoopte bij de top 10 te komen in een startlijst van 31 starts, en ik werd 8e met eagle en aiya, *\o/* *\o/* dus erg trots ! dakota en tchica liepen spek en bonen rondje in de happydog klasse, dat is een klasse zonder tijdswaardering, mooi om te oefenen, en dat is goed gelukt.
dus..erg blij, nu vanmorgen de caravan weer leegemaakt en helemaal schoongemaakt, uitgesopt en wel..alles weer schoon, nu het huis nog..
tot later !!

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 12:56

Gaaf spierspan rijden wil ik ook nog eens!!

Maisie schreef:

:') Leuke opmerking. :)

Hier foto's van mijn allereerste wedstrijd ooit! Ben best wel trots. :)
[AR-ITP] DJ-Rock zijn eerste wedstrijd in Maarsen met de Cavalier

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 14:55

Tuurlijk is het ook moeilijk voor olga en brutus. Ze krijgen het niet kado, en moeten er hard voor trainen.
De opmerking was ook om ollie te plagen. :7 want stiekem zijn wij de grootste fans. Wij staan langs de kant hun aan te moedigen. *\o/* onder het genot van appelflappen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 15:14

Idd jammer dat het daar zo "dun" is en het altijd een beetje om dezelfde gaat, kan me voorstellen dat dit ook minder motiverend en uitdagend is voor de favorieten, vooral omdat het na deze klasse eigenlijk wel op houdt, maar goed, nu dus lekker ook marathons en natuurlijk de kür op muziek :j .

@Biancao: wat goed; gefeliciteerd! Klinkt allemaal bijzonder geslaagd, jullie weekend :j *\o/* +:)+ .

Nou loop ik een beetje achter de feiten aan, vandaag :o , al bijna van-school-haal-tijd :=

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:16

Goeiemiddag! Even teruggescrolled.

Tine, gefeliciteerd met je zoons prijzen.

Bij Janouk is het een gezellige boel, ze zingen de kür om erin te komen :)ddd

Marjola heeft gegroomd bij Dennis en Sam is weer bijna de oude!

Avaluna's dochter aan het kokkerellen :Y) . Mijn zoon afgelopen zaterdag ook, heeft zijn favo-gerecht (geroerbakte witlof met tortellini, ei en een mix van zachte kazen) gemaakt. Heb een beetje geholpen, we waren alleen de champignons vergeten :o .

VHU is zich aan het voorbereiden op haar eerste endurance met Ollie.

Maisie heeft met mooi weer tandem gereden en moet het volgende week opnemen tegen SuperBruutje :D . Tja.... elk district heeft wel zijn eigen kampioen die moeilijk te verslaan is. Ik verloor met Ster steeds van een heel goede Welsh Cob. Zij altijd 1, ik altijd 2 en zo fietsten we door :') . Interesseerde me niets, als Ster die dag naar kunnen presteerde.

Ips heeft een lege box... Det-look-a-like klinkt prima +:)+

Biancacoo heeft haar doelstelling met het tweespan honden keurig behaald! Netjes hoor, 8e van de 31 starts.

LS heeft voor het eerst wedstrijd gereden met DJ-Rock (moet het topic nog lezen). En wil ook "spierspan" rijden :D _O- .

Ik heb afgelopen weekend weinig gedaan. Hubby was thuis en we hebben veel OS gekeken. Gisterenochtend mooi weer en zijn we een stuk gaan wandelen over de Beegderhei. Had ik dochter beloofd.
Vanmorgen 40 minuutjes met Moos gekoetst. Hij liep heerlijk, itt afgelopen donderdag. Het is zoeken naar de bevestiging.
Zojuist de Garmin Etrex 20 ontvangen *\o/* . Ik zag dat je bij Bol.com ook met airmiles kon betalen, dus met de (van de jongens over gekochte) cadeaubonnen heb ik nog maar weinig bij hoeven te leggen. Nu eens op YT een instructiefilmpje opzoeken :o .

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 16:55

Gem :wow: een garmin ! supergaaf, daar ga je vast veel plezier mee beleven ! superhandig lijkt me dat.

ik heb vanmiddag gefietst met dakota en aiya..11,5 km..gewoon lekker rustig aan ronde...ging mooi !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 18:51

Gem mooie samenvatting!!!

Zoonlief heeft net weer les gehad, ging weer een stuk beter. Nu eten aan het koken en straks weer jurys bellen. Moet er nog steeds 2 hebben, gaat zo langzaamaan een probleem worden. Pffff.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 19:03

Het was idd maar een geintje hoor. ollie weet ook dat ik fan ben van
brutus en dat ik het super vind dat ze hem zo aan het lopen heeft!!

En idd er staan er nog een paar goede op. Ik ga gewoon omdat ik het leuk vind om te
doen en er een gezellige dag van maken!! En heel miss als robijn er zin in heeft scoren
we nog leuke punten ook!

@ biancacoo ik zag al weer mooie foto's voorbij komen. Fijn dat de hondjes het zo
goed doen.

Zo het is nog steeds droog (bijna bijzonder :D ) dus ik ga er zo maar weer eens eentje
longeren. O ja en mijn stallen doen natuurlijk.

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 20:21

Ik weet dat het een geintje was ik vind de sfeer van de menners zoveel leuker dan de dressuur ruiters onder het zadel oid!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 22:44

Iemand hier nog interesse in een enkelspan pony eurotech tuig?

Ik ga die van mij verkopen. is ongeveer 1,5 jaar oud.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:10

:n past niet :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 23:53

Nou we zijn geinstalleerd in onze duingalow :+
Hou het kort want het internet valt er hier steeds uit en heb al 2x heel verhaal getypt maar het gaat steeds fout }:0

Vinden jullie het ook zo spannend morgen met Sven Kramer.... ahhhh ik vind het echt heel spannend.
Ollie was vandaag dagje vrij uiteraard na onze rit van gisteren, Hero heeft weer keurig voor de band gelopen. Instructeur heeft nu alles alleen gedaan, Hero stond keurig stil met alles erachter doen en weer eraf enz. Knappe kerel is het :)

Iemand nog tips om een hond goed te laten eten? Wiske miezemuist zo sinds Mischa overleden is.... moet het er echt brokje voor brokje inproppen.... voor de rest doet ze het prima, is vrolijk, speelt met de kinderen en met andere honden, jankt of blaft niet als ze alleen is, maar het eten schiet niet op ...

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-14 23:58

@ vhu al vlees (honden) of leverpastei geprobeerd? Melk over de broken wil ook nog wel is helpen

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:11

Vhu mijn kleinste at ook nooit veel. Pas sinds we jacky erbij hebben eet ze fatsoenlijk.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:34

Goedemorgen

Hier ook 2 slechte (of heel rustige) eters, dus geen tips. Zelfs vers vlees werd hier heel rustig gegeten. Gekke beesten.

Zoonlief was gisteren zo sneu. Hij was supertrots op zijn 1e prijs en grote beker, dus die moest mee naar school. Had hij hem net aan 1 vriendje laten zien, viel het ding helemaal uit elkaar. Het ventje dat hem pest met paardrijden (= meisjessport) moest uiteraard heel hard lachen. Juf zei er niets van (als ze het al heeft gezien natuurlijk, ik was er niet bij). Heb de beker met heel veel moeite weer in elkaar. Moet hij hem morgen nog maar weer meenemen, dan is er een andere juf.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:56

Aww dat is wel balen Tine. Hopelijk kan hij vandaag wel trots over zijn wedstrijd avontuur vertellen. Jammer dat er van die "schreeuwers" in zijn klas zitten. Had ik ook ooit op de basisschool. Toen we op kamp gingen en we fjorden tegenkwamen (achter een draadje zelfs), bleek degene met de grootste mond hartstikke bang voor paarden. Toen moest ik stiekem wel lachen hoor := dat soort mensen verbergen alleen maar hun eigen onzekerheid door veel bravoure te hebben. Watjes.

Verder helaas geen voertips. Misschien toch nog een stukje rouwverwerking?

Terugscrollen op telefoon gaat lastig. Dus ik zwaai even verder :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:12

goedemorgen..
Vhu, Heel normaal gedrag van Wiske..er is geen andere hond meer waarvoor ze d'r bak leeg moet eten..want geen concurrentie die het opeet als ze het laat staan...eventueel te proberen als oplossing :
Voeren, en heel consequent na 15 minuten de bak opruimen, ook opruimen als ze nog met lange tanden staat te eten, had ze maar door moeten eten, niet uit de hand gaan voeren,en zeker niet meteen met vlees en andere zaken beginnen, dan maak je het alleen maar erger.....als ze honger heeft, gaat ze echt s'avonds d'r bak dan wel leegeten, dit een paar dagen vol houden en meestal is het eet probleem dan weer opgelost.
tussendoor dan geen ook geen lekkers geven, heel streng zijn....niet leuk..maar wellicht helpt het..

ik heb een herstelrondje gedaan vandaag met de hondjes..lekker kort 5,3 km...even bijkomen van het weekeind....Eagle lijkt toch wat minder zin te hebben de afgelopen tijd, dus die gaan we wat rust geven, de zomer komt eraan, dus...mooi zuinig op zijn, wellicht toch nog wat last van zijn poot.

Tine, wat vreselijk balen voor je zoontje...beker kapot...en uitgelachen worden...niet leuk !! ik hoop dat hij nu wel trots op zich kan zijn en kan vertellen op school ! dat geeft veel zelfvertrouwen.

zwaai even terug naar marjola :wave:
vhu, geniet van je duingalow !!
maisie, nog je paardjes aan het werk kunnen zetten gisteren ?
LS, ik zag mooie foto's van je wedstrijd, gaaf hoor, fijn dat je zoveel plezier met DJ hebt.
Janouk, worden er dit jaar bij jullie ook nog veel lammeren geboren ?
altijd zo vrolijk..die stuiterende wollebaaltjes..

Verder..mis ik allerlei mensen hier..
joehoe...hoe gaat het met de boktbaby's van smick en frensie, en de kids van biancailona ?
en nog veel meer mensen natuurlijk: Bicci, Aks, Misterlady,Jeskim, Ollie1,happytime, royaltjuh, dingetje, claud,.. en jenkins op terugreis uit engeland naar huis denk ik ?

hoop van jullie weer iets te lezen...
fijne dag verder..