MaritB schreef:Of heeft iemand een briljante hack om het stoeltje heel makkelijk van en op de HCA te krijgen? (dus sneller dan 4 bouten los en weer vast draaien) Wij zoeken een manier op 2 HCA in een 1,5 paards te gaan vervoeren. Mijn 16" past achterin de bus, maar de 19" is breder.
Een handige Harry heeft voor mij het stoeltje aangepast, zodat ik het makkelijk van de onderplaat kan afhalen. Hij heeft de pootjes van de stoel afgeslepen. Op het punt waar het bochtje begint. Vervolgens op de uiteindes van de pootjes grote moeren gelast met een zelfde diameter (binnenkant) als de pootjes. Verder een lange stalen pen genomen, ook weer met dezelfde diameter. Aan 1 kant op deze pen de kop van een bout gelast. Aan het andere uiteinde van de pen een klein gaatje geboord waar precies een splitpen doorheen past. Nu fungeert deze pen als "as" waarop het stoeltje kan kantelen. Wil ik de stoel afnemen dan is het een kwestie van splitpen eruit halen, lange pen uitschuiven en zitting van de stoel komt los.