[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:15

schrik me suf hier :') Buurman op 't tuinpad. Die staat sneeuw te ruimen :) Lieve man :)

@VHU; :(:) laat dat maar alle wijze raad zijn vanuit mij :') anders kun je het ook maar beter niet geloven :')

Ik hoop dat mijn moeder vanmiddag vrij is.. Ik wil even 't centrum in hier, m'n ene spijkerbroek is stuk.. En dan heb ik er nog maar 1 :')

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 12:45

Wij hebben een huis bekeken met 1,2 tot 2,4 ha land.... Maar dat voelde toen al niet goed voor mij... Dit huis voelt geweldig!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 15:54

Ik krijg mijn man echt niet naar een huis met land hahaha, die wordt doodongelukkig 'op 't land'.

Zo ik vind het gewoon echt koud zeg :brr: staat hier gemeen windje en het is echt zo waterkoud-koud.

Blondie gelongeerd, die wist opeens niet meer hoe dat moest tja :o? en liep toen het kwartje weer gevallen was lekker O:) Ollie zowaar aan lange lijnen gehad, ik was haar aan het longeren en ze liep zo braaf, denk doe er nog een lijn aan :) ze liep ontspannen te stappen. Nog niet 100% achter gelopen maar in de positie er schuin links / rechts achter. Vandaag tussen 16.00 en 21.30 wordt het tuig bezorgd :):)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:16

@Vhu: wat leuk dat ze het zo goed op pakt! Wij wonen op het land/in het buitengebied en direct aan een natuurgebied, maar ook meteen aan de stadrand (geen wereldstad uiteraard :D ), heel uniek, maar ook erg fijn, je loopt zo het centrum in.

@PSM: was/is hier al niet te vinden, zoveel grond en dan nog enigszins betaalbaar, wij moesten echt een stukje de grens over en dan nog is het heel moeilijk te vinden en te betalen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:26

VHU: wat leuk dat het zo goed gaat met pony's.
Avaluna: klinkt als een mooi plekje. Wij zitten hier ook erg mooi. Op het Groningse platteland, aan een doodlopende weg, maar toch in de buurt van andere huizen. Basisschool is vlakbij. Winkels zijn wel verder weg (ca 10 km), maar in dat dorp zijn zoveel winkels dat we ons prima redden. Het huis staat op perceel van 1 ha (waarvan de helft wei, en daar gaat dan nu nog 1800 af voor nieuwe bak) en we hebben verderop nog 4,5 ha weiland/bos. Ik vind het heerlijk om hier te wonen en paarden aan huis te hebben. Zou niet anders meer willen. Maar paarden aan huis is wel veel werk en vooral als je eens weg moet/wil altijd een heel geregel (vakantie ofzo)
Poeltje: tja, instructrice bedoelt het natuurlijk goed. Ze wil teleurstellingen voorkomen. Maar toch denk ik dat we gewoon wp kunnen rijden in B en ook nog wel L1. Dan houdt het wellicht op, maar dat geeft niet. Heeft hij toch lekker wedstrijdervaring kunnen opdoen, ook op andere plaatsen, zodat het straks aangespannen wat minder eng is om op vreemd terrein te komen. Ach, Rembrand is ook geen standaard modelletje paard en hij is toch ook Z1 geworden (niet met mij hoor, ik ben in de M1 helaas gestopt) We zullen niet in de prijzen vallen, maar daar doe ik het helemaal niet voor.
Aks: ik heb gelukkig niet veel hoeven knippen, anders zag het er ook scheef uit.

Nou, ik ga eens water en hooi aanvullen, stallen uitmesten en zadel en hoofdstel poetsen.

Zoonlief heeft 2 vriendjes te spelen, keuken lijkt wel ontploft, ze hebben een hut gebouwd met de barkrukken en wat dekens. Nou ja, ze zijn lief aan het spelen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:30

Grappig he.
Dametje is alleen beetje ongeduldig met poetsen (draaien, krabben, willen schuren dat gedoe := ) en probeert te doen alsof ze nog nooit voetjes heeft gegeven achter, maar denk dat dat met gewoon heel veel doen snel afgelopen is :j En dat ge-heen-en-weer mag ze gewoon niet :7 dus er vind wel enige heropvoeding plaats (ik zet haar gewoon weer terug op haar plek en ga steeds onverstoorbaar door, het gaat al wat beter)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 16:52

hihi, dus toch weer zo'n ''typetje'' vhu? zo'n lekker miepjespaard? :))

Nou, gewinkeld.
Is toch ook een graf-bezigheid ook :')
Maar nieuwe schoenen en een broek.. Katsjing.. :\
naja :+
Morgen kar weg, dus wat geld.. Dan maar 's wat voor mezelf ervan doen :+ (of naja, al gedaan :') )

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:37

:wave:

zo nu wel brrr lekker middag op stal geweest wish voor de kar en indy los fotos gemaakt :D ben erg benieuwd!!

aks duimt mee dat je kar morgen opgehaald word! en nieuwe kleding gekocht := vind dat ook echt niet leuk om te doen.
gelezen over huizen
gave slee fotos gezien
brutus weer thuis :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:46

@Tine gaan jullie ook met de wagen starten dit jaar met Thabor?
@Crazymel vast leuke foto's!

Citaat:
hihi, dus toch weer zo'n ''typetje'' vhu? zo'n lekker miepjespaard?

Mwahhh.... of het een tante Miep is of gewoon kwestie van niet opgevoed ben ik nog niet achter :+ Ze kijkt eigenlijk nergens van op of om, is in de bak ook heel 'gewoon' (beetje rennen maar geen geblaas of enorm gestuiter) terwijl het nu toch echt wel omstandigheden zijn om helemaal van uit je bol te gaan }:0 enige wat ze tot nu toe niet leuk vind is als ze alleen komt te staan of als ze achter groepje aan moet lopen ipv voorop. Nu vind ik dat laatste minder erg dan wanneer ze alleen maar achterop willen lopen. Vandaag zweep er ook maar wat langs laten gaan en daar reageert ze wel op in de vorm van wat versnellen maar geen gezwiep of kont omhoog ofzo. Dus wie weet ook wel geen miep :=

Ik moet ook echt kleren voor mezelf gaan kopen maar vind dat ook zo ongelovelijk helemaal niets om te doen, kan m'n tijd wel beter besteden. Maar het is nu geloof ik wel overal uitverkoop?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 17:50

't was inderdaad veel sale! :)
Maarja, je kent het vast.. De niet-sale dingen zitten altijd beter/netter/fatsoenlijker dan de sale dingen

*heeft echt een graf hekel aan winkelen*
:') Zeker nu :\

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:05

Sale dingen zijn er ook nooit in mijn maat :+

Nou je hebt in ieder geval weer wat om aan te trekken Aks, da's het voornaamste :7

Moet zoonlief ophalen van spelen bij vriendje.... zal je zien dat net in die tijd het tuig komt....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:08

Vhu, die postbode kan nooit snel zijn met dat gewicht......duim voor je.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:10

Biancacoo schreef:
Vhu, die postbode kan nooit snel zijn met dat gewicht......duim voor je.

:') of hij komt als eerste, om van dat grote pakket af te zijn :P

guttegut.. zit d'r hier al eentje friet te eten.. grrrrrrrrr hongerrrrrrrrrrrrr
maar ik heb gezegd met paps te eten..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:29

Aks: heeft honger. :Y) maar moet nog wachten
VHU: bezorgt postbode een hernia. Ik ben met Thabor nu 3 keer in de hobbyklasse gestart, 6 april, 20 april en 11 mei gaan we ook in hobbyklasse starten. Ik wil Thabor pas starten als hij klaar is voor de M. De B zullen we zo door zijn, L gaat misschien ook nog wel lukken, maar middendraf en achterwaarts vind ik nog niet genoeg klaar. Bovendien wil ik dit jaar nog met Rembrand wedstrijden rijden. Ik kan alleen bij onze eigen wedstrijden (of die bij ons worden georganiseerd) met 3 paarden starten, de rest is veel te ver weg om heen en weer te rijden met de trailer. Dus kies dit jaar nog voor Rembrand, en dan volgend jaar mag Rembrand het wat rustiger aan gaan doen in winterseizoen (start dan wel af en toe, om hem in conditie te houden), dan zijn de outdoorwedstrijden die ik met hem rij marathons. Maar goed, dat is allemaal nog zover weg. Thabor kan nu mooi ohz op vreemde terreinen oefenen, toch prettiger dan met een karretje erachter. Pony klinkt wel als een heel leuk project zeg.
Crazymel: waar blijven de foto's?
Baudy: hoe is het gegaan?
Ollie: hoe is het met brutus
Janouk: hoe is het met janouk
Tallechie: hoe is het met jou, Daan en paardenspul?

Hier ook een bloedhekel aan winkelen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:31

ik mis smikkel trouwens...
*smiiiiikkkel??*...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:33

Volgens mij zijn er nog een paar die niet zo vaak posten. Maar er zijn er hier zoveel, dat ik het soms even niet meer kan bij houden. Ben al wat ouder he :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:34

Ik train Janouk aan de hand, want de bak is hier wel gelijk, maar keihard. Ik moet zeggen dat ik haar de laatste 2 dagen niet heb horen hoesten (klopt het snel af aan de onderkant van het bureau). Maar ik heb haar nog niet laten werken in draf of galop vanwege de harde bak.
Kortom ik denk dat er verbetering is, maar zeker weten doe ik het nog niet.

Ik wacht op de dooi :brr: dan kan die blonde weer eens aan het echte werk.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:36

Ik houd ook niet van winkelen, maar ben dol op de uitverkoop :D .

@VHU: heerlijk beestje, volgens mij!

@Tine: klinkt super! Hier hebben we 4 hectare land aan huis, waarvan idd 1800 rijbak. We hebben wel "maar" 2 hectare als wei in gebruik, is ook veel te veel aan gras :o , de rest komt nog wel een keer als we willen uitbreiden (is nu nog akker).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 18:40

@Janouk: hopelijk is het ook echt weg :(:) .

@Tine: is gewoon erg lastig voor veel paarden, loopt ook wel heel veel kwaliteit rond op de wedstrijden ohz, maar er zijn nog genoeg jury's waarbij je de punten echt nog wel rijd met een goed voorgesteld paard, dat netjes en eerlijk gereden wordt en een netjes afgewerkte proef, gelukkig :j .
Je zult dan idd op een gegeven moment misschien niet zo snel meer in de prijzen rijden, maar wel je wp bij elkaar, denk ik.

Hier hoop ik morgen ook even in de bak te kunnen rijden ohz.
Misschien pony nog even voor de slee, is voor dochter wel koud om te rijden, denk ik.
Arm kind verkleumde vorige week al tijdens de springles in de hal.
Ze zijn niet echt in training, natuurlijk, dus vind het ook niet nodig om naar de buren in de hal te gaan rijden met d'r.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:21

ow ik heb een voorproefje!! <3
Afbeelding

Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:27

heeeele gave foto's mel :))

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 19:29

Crazymel, gave foto's! :D

VHU, misschien heb ik erover heen gelezen, maar wat heb je voor tuig gekocht? :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:02

Crazymel, prachtige foto's.

Maar zie bloot hoofd en blote handen, heeel erg :brr:

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:08

mooie fotos mel!
Je bit slaat wel wat ver door lijkt het??

Hier ook al heel de dag brrr trouwens.. Binnen.. :\ Met de houtkachel aan :')

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 20:28

thx <3
bit lijkt idd wel zo op de foto geen idee waarom.. kinketting strakker vind ze echt niet prettig... ze was ook wel behoorlijk heet :+ vond het netzo leuk al ik