[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:05

vhu ik had ook neopreen, maar daardoor heeft hij nog wel plekken gekregen.

Ze zitten met klittenband vast en zijn bij mij niet verschoven.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:05

@naald, waar komen jouwes vandaan?

enne...foto's :D ?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:11

@Tallechie zou ook kunnen komen omdat ze gewoon niet ver genoeg doorliepen?
Maar ja met 4 dagen elke dag flink aan het werk kan er nog wel eens iets stuk gaan natuurlijk :7
Nou ik ga eindelijk weg hoor :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:28

Nou, ben ik weer. Ben behoorlijk nat. Kan op de een of andere manier geen paarden wassen zonder zelf nat te worden.

@ Tallechie: kan ook nog dat er toch iets zand of vuil onder is gekomen, dat je onderleggers op zich goed waren. Maar net niet goed genoeg gepoetst of onderleggers toch niet helemaal schoon. Of dus tijdens de rit vuil er tussen gekomen. Ik heb onderleggers van Ideal. Liggen als een huis. Had eerst polypad onderleggers, maar die van borsttuig ging steeds draaien. Heb nu trouwens alleen nog onderleggers onder de schoft.

@ VHU: als het goed is moet de drukverdeling met een onderlegger toch hetzelfde zijn als zonder. Je legt het er alleen onder (net als sjabrak onder zadel) om zweet op te vangen. Althans zo lijkt mij het gebruik. Maar ik kan het mis hebben.

We hebben 2 rijhallen van 20x40 (waarbij ze haaks op elkaar staan, zodat als het schot wordt verschoven, je er ook 20x60 en 20x20 van kunt maken) en nog een kleinere van 18x36. Ideaal hoor. Daarom zet ik deze winter dus ook een mencompetitie op, kunnen we iedereen indoor 2 proeven laten rijden.

Nou, ik ga een lunch klaarmaken, dan straks naar manege toe. Hoop dat het droog blijft, maakt de rit om wethouder op te halen toch net iets leuker. :D Rest van het programma is in de nieuwe rijhal, dus overdekt.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:37

heb euh. Soort gaatjesneopreen. Fijn ding. Maar nu druk op t werk. Dus geen links of merken. Sorry!

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 11:48

komt dan vast later wel ang.....komt goed :))

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:06

voor de liefhebbers, ik heb nog twee schoftonderleggers liggen een van Vanrijs en een IR, zie link in onderschrift

Mooie koets zag ik staan

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 13:57

ik heb tig keer geprobeerd om daar onderleggers te bestellen, maar ik kreeg steeds wel de reclamemail van ze, maar nooit reaktie op mijn bestelling... :+
terwijl ik toen op paard & koets met die man had afgesproken dat ik zou mailen omdat ik eerst maten op moest nemen...

ik vind het ook een stoere wagen van prinsje!
is 'ie helemaal nieuw?
gaaf zeg!
ik dacht dat 'ie gebruikt was omdat er een nr op zit op de foto...

ik heb hiervoor ook 2 gebruikte wagens gehad en die zijn beide prima bevallen, nooit dramatische problemen mee gehad alleen wat kleine vervang dingetjes die met de tijd komen, zoals remblokjes, remklauwen e.d.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:07

@allemaal: thnks :D
De wagen is helemaal nieuw, enkel uit folie gehaald voor de fotograaf :D Wel modelletje 2010, dus in die zin beetje verouderd en er zitten geen garantieverplichtingen meer bij, dus zodoende was het uiteraard voor een leuke prijs... Bij een executieverkoop gekocht, vandaar dat er zo'n nummer op zit :D
Volgende week gaan we hem ahgi ophalen, maandag moeten we even afspreken... en volgend weekend op shop naar tuig. Heeft iemand ervaring met de Heimolen, hebben die één en ander in de winkel zodat je het kunt bekijken??? Of is er een andere aanrader-winkel voor mensport???

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 14:22

gaaf prinsje, dat is mazzel dat je 'm zo hebt kunnen kopen!

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 16:48

Ik heb echt helemaal niks gedaan vandaag... even een off-day.

Hoe is het met de hippiade gangers gegaan???

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 17:16

@ prinsjeH de heimolen heeft alle ideal tuigen hangen dus genoeg te zien daar.

Clinics waren leuk. Robijn deed goed zijn best. Moet me gaan richten op de overgangen en het stappen. Dus dat er verschillende soorten stap zijn. Ook het longeren met ferro was leuk weer een paar goede tips gekregen waar ik mee aan de gang kan.

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 18:14

Zo heb nu even tijd vrij, ga hier wat pagina's bijlezen :D

Daarnet een wandeling gemaakt met Luna :)
En we ik heb ook oogbouten en karabijhaken gekocht om een zweng te maken & dan kunnen we eens aan de slag met een bandje slepen :))

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:27

Ons verslag van de Hippiade:
Janouk liep echt top vandaag. We zijn super trots op haar.
Helaas op hindernis 19 (de een-na-laatste) reageerde ze overijverig op Paul zijn correctie. Jammer, want daar ging het balletje. Geen barrage. Maar echt een super rit.
Daarna zijn we lekker gaan uitwaaien op de heide.
Topdag. *\o/*

Ollie komt straks zelf wel online om te vertellen hoe haar dag ging. IK ZEG NIETS _/-\o_
De appelflappen waren trouwens zalig, Ol.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:31

janouk top gedaan! :) Super dat je trots bent, dat is het mooiste na een wedstrijd :j

ik heb ook iets heel gaafs gedaan daarstraks :D Heb met handpaard gereden :):) fotos komen straks :D

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:35

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:41

Ik ben ook al weer even terug van een dagje Ermelo.
Ik begon vanmorgen met het basisparcours van de vaardigheid. Jippie ik was foutloos en mocht 's middags barrage rijden.
Daarna de dressuur. helaas zat er maar een half uurtje tussen en was hij na een korte pauze eigenlijk helemaal lekker los door het lijf te rijden. Ik heb best nog wel lekkere dressuur gereden en was tevreden over hoe ik gereden heb. Helaas was de jury niet zo gecharmeerd van mijn shet en ben ik 15e van de 16 geworden. Maar goed, ik hoor wel bij de beste 16 van NL.
Daarna even rust en 's middags de barrage.
Voor mij had al 1 super snel gereden, dus ik wist dat ik super snel moest. Helaas stuurde ik poortje 16 niet goed in, wat resulteerde in het overrijden van een pion.
Op het moment dat ik weg ging, stond ik 6e van de 7 combinaties die barrage mochten rijden, want 1 menner reed een verkeerde barrage.

Al met al een super gezellig dag.
En ik ben super trots op mijn kleine shetten man.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:48

trots op je shettenmannetje is eht belangrijkst toch?

ik heb met manlief briez zn tuig geolied...
altijd jammer dat het dan gelijk donkerder word van bruin,...majah...
moest nu echt, had het nog niet gedaan sinds aankoop..haha

word nieuwe foto's maken, want nu is ie veel donkerder geworden natuurlijk....

(nog steeds super blij met dit marathontuig hoor)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:50

@bettepet ik had je startnummer opgezocht en overal gekeken, maar ik kon je niet vinden op het terrein. Ik had even willen zwaaien.
Super dat jullie je geplaatst hadden voor de barrage. Top.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:03

Janouk fijn dat jullie een topdag gehad hebben!
En Bettepet gefeliciteerd dat je barrage mocht rijden!

Naaltje ben erg benieuwd naar je foto's

Bicci goed bezig geweest! Ik was ook van plan om mijn tuig vandaag in te vetten, is er niet van gekomen.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:13

@ janouk, ik weet niet op welk nummer jij gezocht hebt, maar er was op de startlijsten wat fout gegaan. Ik had nr 76 voor de dressuur en deze had ik ook op mijn wagen, maar bij de vaardigheid stond ik op nr 66. Dus dat kan het idd moeilijk zoeken zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:38

En hallo dan :wave:

Bettepet en Janouk fijn gereden en genoten van Hippiade, dat is leuk :j
Ben zeer benieuwd naar Ollie, hoop zo dat ze in de prijzen zit!
En natuurlijk ook naar Lanouska.

Hier alles schoon voor morgen, wagen, peerd, tuig *D Heb er echt zin in, hoop dat het weer een beetje meezit en dat ze normaal de vrachtwagen opgaat, toch altijd weer spannend met jong / nieuw peerd.

Vandaag met Bente gereden. Flink aan het werk geweest, toch in de bak gereden want ze leek weer zo te gaan doen als afgelopen maandag (ben toen 1,5 uur bezig geweest voordat ze 'normaal' liep) dus ik heb haar even flink doorgereden en dat hielp, 't is toch zo'n lekker ding als ze lekker gaat lopen :D daarna nog buiten uitgestapt deed ze goed.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 20:57

goedeavond ook ik ben weer thuis

@ bettepet je bent 5de geworden :))

wij zaten vanochtend al om half 6 in de vrachtwagen en waren er om kwart over 7 en dat heeft toch wel een voordeel we stonden super mooi geparkeert langs een schuur. niemand had last van onze HUGE vrachtwagen en wij konden zo weg. (we wouden op tijd weg omdat H.S nog een personeelsfeest had).

wij moesten als eerst in de vaardigheid en dat heeft toch wel een nadeel, namelijk je weet niet hoe hard je moet rijden. wij hadden dus 1 bal op poort 17 en 7.5 voor tijd hier zijn we dus 7de geworden daarna snel paarden op de vrachtwagen en bettepet kijken in de vaardigheid. die reed een super parcour. *\o/*

toen weer snel naar de vrachtwagen om het volgende span op te tuigen. en los te rijden voor de dressuur wij hadden een super gevoel over de proeven maar na ons reed iemand die echt heel mooi en goed reed. dus wij zeiden ook meteen tegen mekaar die wint en dan hopen wij op een 2de plek :)* . zo gezegt zo gedaan hij won en wij werden 2de *\o/* in de dressuur.

bij het secretariaat werd ons om 1 uur verteld dat onze prijsuitreiking om kwart over 4 werd gedaan dus daar ging het op tijd weg gaan :(.
dus zijn we maar bij de vaardigheid gaan kijken alleen werd helaas om half 3 de barrage stil gelegt omdat er iemand over de kop ging. die is met de ambu afgevoerd en ik heb vernomen dat ze een gebroken arm heeft en een breukje in een voet. dus kwart over 4 prijsuitreiking werd 5 uur en het was een rommeltje niet te geloven maar ondertussen had ik ollie gespot op het voorterrein en die stond zo leuk te hanesen met haar pony O:) dus ook die heb ik ontmoet vandaag

uiteindelijk reden we om kwart voor 6 vanuit ermelo weg en waren we om half 8 thuis (en wat is een bed in de vrachtwagen dan toch fijn :O ) en is H.S met zijn medaille en zijn lintje naar het personeelsfeest vertokken en heb ik in coevorden alles opgeruimd

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:02

@lanouska, dus toch nog best goed van mij haha.
Top van H. Maar jeetje wat waren jullie laat thuis. P en ik hadden beiden hoofdpijn dus wij zijn naar huis gegaan.

Zijn we dus nog mooi 5e van NL geworden.

Ik heb ollie ook gespot vandaag. Nou ja, zij mij haha, op het dressuurveld

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 21:05