[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:35

marrianne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:22

@jelle succes!!!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:35

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 14:24

Alle mannen hier op stal doen het ook. Moet wel zeggen dat Dennis het nu als ruin minder doet dan toen hij nog hengst was.
Jaarling begint het nu net door te krijgen, twenter kan heerlijk in het zonnetje staan, oogjes half dicht en tegen zijn buik aan staan timmeren.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 15:00

rivaldo: voor een mentrailer te huren,zou je trailer/aanhangbedrijf imanse uit aalsmeer eens kunnen vragen,daar kan je trailers huren en hebben ze ook een pech-onder-weg centrale.
(als je pech heb, kunnen ze vervangend vervoer regelen) dus misschien ook mentrailer te huur.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:03

Tine lekker gemend, Marianne heel erg veel gereden op super gave paarden 8-), winstpunten gehaald en op een tractor gereden :7 , en ook nog gemend (jeetje dat was een echt druk weekend!), 'echte mannen :+ ' , Nouvel is weer terug, Jelleee voor een toets, Rivaldo op zoek naar een mentrailer en en iedereen ment of meer of minder.

Vandaag vooral 'wen en verwendag' voor de pony's... kijk hier word je als moeder blij van...
Afbeelding
Han wilde zowaar op de pony zitten. Dat is in jaren niet gebeurd. Hij heeft er dus iets van 10 minuten op gestapt. Gelukkig gedroeg Snuit zich ondanks dat zich een soort rodeo in de wei afspeelde toen hij wegliep }>
Ben zeer benieuwd of het een eenmalige actie is van Han of dat hij er vaker op zou willen :D 't zou echt een wonder zijn.

Alwyn en Snuit doen ondertussen alsof ze al jaren bij elkaar staan...
Afbeelding

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:11

@ VHU: leuk plaatje! Hoe groot is Snuit? Hij ziet er zo groot uit :D 1.30m zou ik zo geloven :o
Wat leuk dat Han er even op wou! Wie weet geeft Snuit hem de échte paardenkriebels ;)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:21

Nee hoor, Snuit is een echte A, hij is 1.15 volgens zijn meetbriefje. Maar met de 'billen' zijn hij en Alwyn precies gelijk. Hij past ook precies in Alwyns tuig, erg handig :D Onze zoon is ongeveer 1.40.
Han wilde vandaag ook al gaan mennen met Snuit, dat hebben we dus nog maar even niet gedaan... := Eerste paar keer neem ik hem maar niet mee, moet nu wel goed gaan zeker nu het erop lijkt dat hij Snuit dus erg leuk vindt :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:23

VHU: dat ziet er geweldig uit. Wat leuk dat je zoon zo enthousiast is. Ik snap je helemaal!!! Gaat hier ook erg wisselend het rijden, maar goed, zolang hij maar met pony bezig is ben ik allang blij :D

Als het zo goed gaat, en Han het ook zo leuk vindt, hoef ik vast mijn vorige opmerking niet nogmaals aan je te pb-en. :P
Geniet ervan, wordt tijd dat het allemaal goed loopt.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:40

@ VHU: Ik geloof je wel hoor :D Ik denk dat ik het moeilijk heb met inschattingsvermogen. Had je zoon ook groter geschat :+
Als je hem bij Alwyn wil zetten, is het maar best dat ze even groot zijn ;)

Lijkt me trouwens super als je kinderen gek zijn van de pony('s). De broer van mijn vriend krijgt in oktober zijn eerste kindje, het zal een meisje worden. Mijn vriend wordt de peter, lijkt me zo heerlijk! Hij was al aan het zeggen dat ze zal leren rijden op Romeo. Onze schoonzus heeft 5 (nu moet ik me even corrigeren, sinds vorige week zijn het er 4, had er even niet meer aan gedacht) grote paarden. Diegene waar echt mee gereden wordt is een crosspaard (vorige week stond hij hier in de krant met de titel "Nieuw natuurtalent ontdekt"), lijkt me niet echt ideaal om daar een kindje op te leren rijden.
Romeo daarentegen is daar ideaal voor! :Y) *droomt verder :z * Hihi...
Jeetje wat kijk ik uit om zelf met kindjes te beginnen! Ben zo jaloers op de mama's hier in dit topic! Mijn ouders weten ook dat er snel een kindje zal komen zodra ik afgestudeerd ben, en dat ik mijn (3 jaar oudere) zus voor zal zijn. :+

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:56

jellee hoe is het gegaan?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 17:58

Even hallo zeggen hier
Druk, druk, druk... alle collega's op vakantie, huisje, 3 keer per week fitnissen om een beetje strak in pak te komen en vooral de voorbereidingen voor de wedstrijd. Leuk hoor,elke dag post. Ondertussen vrijwilligers indelen, programmaboekjes maken, inschrijvingen, prijzen ed bestellen, officials mailen enz

Oja, dan heb ik ook nog twee pony's. Die staan van een vakantie te genieten. Hoefjes waren te kort geworden en ze hebben veel gelopen de laatste weken. Ze vinden het wel prima en ik momenteel ook wel even.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:02

Wedstrijd organiseren is mega-klus, succes met alles!
Hebben jullie enig idee wat voor maatje zadel er op een Welshje van 115 ligt? En wat voor maat als het een westernzadeltje is?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:07

sander_lotte schreef:
sander_lotte @ [MD] geslachtsdeel vraagje (hengst)

Ik lig hier dus werkelijk in een deuk _O-
Zie je binnenkort al het topic voor je: "Help! Mijn paard masturbeert, wat moet ik ermee?" _O-
Zijn er in dit topic ook mensen met masturberende paarden? :Y)

Ahum Kay kan er ook echt wat van... elke dag wel een keer, hij is echt verslaafd. Vooral leuk als mensen kijken :+ :o

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:08

Ik heb mn TTT gehaald! (vrijstelling) :D *\o/*

VHU, snuit is ECHT geweldig, ben jaloers op je. Als je hem kwijt wilt, geef maar een gil :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:10

Afbeelding

Deze deken. Hij is echt super mooi maar te klein.

Ik men met allebei ongeveer 3x in de week. In de winter iets minder maar dan longeer ik
meer.

@ VHU leuke pony hoor wel mijn type dat iets grovere.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:11

Hoeveel grams is die deken (afneembare hals?) en onderlengte?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:15

@ Napie: succes en sterkte met alles. Wordt al moe als ik aan al dat werk denk

@ VHU: Amerigo heeft het kleinste maatje (10 inch) kunststof zadel van Divoza. Pinokkio. Maar voor jouw zoontje zal denk ik de grotere maat (12 inch) handiger zijn. Heb even voor je gekeken, kost 95 euro. Als je een leren wilt, zou ik niet naar Divoza gaan. Ik hoor veel klachten over hun kennis van zaken. Maar zo'n kunststof dingetje kan niet zoveel kwaad voor rug van paard. Zeker niet in de frequentie waarin het hier gebruikt wordt. Mocht zoonlief als hij ouder is serieus gaan rijden (evt ook met wedstrijden), dan gaan we wel een goedpassend (leren) zadel voor hem zoeken. Dus het hangt ook erg af van wat de bedoeling precies is met het zadel wat je wilt kopen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:27

Ga gewoon voor iets simpels hoor, maar het is natuurljk wel leuk als er een zadeltje op ligt mocht hij erop willen rijden. Han heeft ook een paar vriendinnetjes die zeer into the horses zijn en mijn beste vriendin haar dochtertjes van dezelfde leeftijd rijden ook. Dus zadeltje komt wel van pas.

Mooie deken trouwens.

Die Kaj, wat een floeperd. Simba doet het ook af en toe, maar niet vaak. Vind het bij zo'n kleine pony echt helemaal geen gezicht :o Alwyn nooit (maar volgens mij is hij een soort merrie :+ ).

@Jelleee, gefeliciteerd!
Citaat:
VHU, snuit is ECHT geweldig, ben jaloers op je. Als je hem kwijt wilt, geef maar een gil

Tja... je weet bij mij maar nooit :o Maar ik hoop nu toch echt dat we de juiste match hebben. Komende dagen gaat manlief met zoonlief op stap, heb t/m zondag de hele dag aan mezelf dus kan lekker met hem aan de slag. Morgenochtend ga ik eerst paardrijden op Zara of Nolanda :D

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 19:31

Zit net een taalfouten topic te kijken.

Wij hebben echt veel lelijke afwijkingen, we wonen in een boeren gehucht dus dat verklaard al veel.

Maar wat ik nooit geweten heb is dat niet-verse chips slof word is. Dus de chips is slof.

Wij zeggen dan de chips is bol en ik dacht serieus dat dat ABN was.. heb nog nooit van sloffe chips gehoord.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:11

de hals is niet afneembaar. Maat is 145 en ik dacht 240 grams ofzo het is de imperial riding blue blizzard.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:15

Wat een leuke foto's vhu :D.. ik denk dat een 12 inch echt te klein is. Zelf ben ik 1.55 met bijna geen billen haha en ik zit daar ook maar net niet meer lekker in. Jammer dat ik mijn westernzadeltje net verkocht heb. Ik heb nog wel een 16 inch zadel (compleet) liggen mag je van mij wel voor klein prijsje hebben ;).. hoef er niet zoveel meer voor.

Jelle gefeliciteerd :D :D :D

Bedankt iedereen voor de lieve reacties.. ben nu weer back to earth :P.. Ik had de menner niet zo goed begrepen en nam het negatief op..

Vandaag ritje met riv gemaakt.. iets meer als een uurtje pittig gewerkt meneer had (wat hij lang niet meer gehad heeft) maling aan te gaan stappen.. uiteindelijk pasje stappen en als er dan een fietser langs kwam die belde dan ging hij gelijk weer aan de race en dribbelen.. Hij hield bijna het bloed onder mijn nagels vandaan.. gelukkig kon ik me goed inhouden.. :P

Daarna tum in de kraal gelongeerd :).. puppy deed weer niets verkeerd zo'n lieverd is het :D Ik gaf tum een knuffel en riv kon het vanuit de paddock zien net over een muurtje heen en je zag hem echt zo kijken van hey.. dat mag niet :P

Happytime: bedankt voor de tip ik zal hun is bellen. Zo kunnen wij even uittesten of zo'n mentrailer wat voor ons is om onze trailer te verlengen.
Die gaat namelijk helemaal kaal en dan is het makkelijk mogelijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:36

_O- 't is niet voor mijn billen hoor ;)
Denk trouwens als ik op zo'n frutsel zou gaan zitten ik er zo af zou liggen, ze zijn zo snel :=

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 22:37

nee bedoel han hihi want hij zal ook nog groeien :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 23:37

@VHU: ik heb een paar keer op Amerigo gezeten om zoontje te stimuleren er weer op te gaan. Zit heel gek inderdaad. Alleen het opstijgen al. Durf dat niet via de stijgbeugels te doen, dus zo been erover zwaaien, maar dan is 1.14 toch ineens net iets te hoog ;( (nou ja, ik ben niet zo lenig) Heb natuurlijk alleen maar gestapt, maar dat voelt wel heel raar, ook omdat je zo dicht bij de grond zit. Afstijgen is ook weer heel raar, was heel bang dat ie ervan door zou schieten (wat ie natuurlijk helemaal niet deed). Ik kan niet via beugels afstijgen, omdat dan zadel wsl scheef gaat door mijn gewicht.
Maar goed, het had wel het gewenste resultaat, daarna wilde zoon er weer op. Nu hoef ik alleen maar te zeggen (gelukkig :D ) dat ik ga rijden en hij komt met zijn cap aan.