[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hafjelinger

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:11

Ik draag onder schootkleed gewoon spijkerbroek, dat ziet de jury niet. Ook makkelijker met omkleden :)
Dat is toch goed?

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:12

Sjonniej schreef:
Klopt hoor, onder een schootskleed zie je 9 van de 10 keer ook geen broek.

spannend :D

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:12

Er staat nergens voorgeschreven wat voor broek je aan moet, dus het mag. Maar persoonlijk vind ik het niet netjes genoeg.

Pfff jij bent wel heel erg uitgeslapen. ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:13

idd, sjonniej je maakt er wel iets heel spannends van zo ;) hoop voor je op een mannelijke jury en een schootskleed met een hoge split :P

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:15

Sjonniej schreef:
Nee hoor, voor de handschoenen zijn absoluut geen regels. Er staat alleen dat koetsier en groom handschoenen moeten dragen. Vroeger, in de tijd van de NBVAP, waren bruine handschoenen verplicht voor beiden. Net als dat vroeger witte handschoenen voor de ohz-sport verplicht waren. Maar ook daar geldt; als je maar handschoenen draagt, dan is het prima.

Klopt hoor, onder een schootskleed zie je 9 van de 10 keer ook geen broek.

haha sorry maar is wel een grappige zin :P

hoe is het verder met iedereen ben er een tijdje tussenuit geweest maar dat heeft zijn reden vriendlief en ik hebben namelijk een huisje gekocht en nu dus supper druk met vanalles regelen gezien we 28 augustus al de sleutels krijgen.

met de poownies alles goed lekker mennen drek weer lekker een rondje als de zon wat gezakt is. Heb trouwens ook een nieuwe kar besteld (ookal is die van mij nu net 1 jaar oud :o ) vriendlief had gezecht als hij gerevalideerd was van zijn had en alles weer goed kon hij een nieuwe kar zou bestellen. Gezien de dealer nu de karren bijna zo goed heeft doorgeevalueerd dat ze bijna helemaal naar zijn ideen zijn en ik de allereerste demo wagen had hebben we maar gelijk 2 dezelfde gekocht met de mijne als inruil. mijne is wel een kleinere maat.

dus augustus wordt een leuke maand en huisje en als het goed is komen in augustus ook onze karretjes binnen :D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:16

Haha!! Maar als je de broek toch niet ziet, maakt dat toch niet uit? Waarom zou het niet netjes genoeg zijn? :?

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:18

is het idd (al een tijd geleden) veranderd, mijn gevoel zij dat er iets was met de handschoenen e.d. oude regels dus, weer wat wijzer -:)
en uhh als dat zo zou zijn zonder broek dan krijgen we ineens heel ander plubliek tijdens de wedstrijden, of de jury's worden beinvloed :o

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:25

Wat jij vindt, moet jij weten. Er is ook niets voorgeschreven, dus je bent tot niets verplicht.
Maar persoonlijk vind ik een spijkerbroek er niet bij passen. Je hebt een mooi jasje aan, een hoed op, handschoenen aan, aanspanning is spik en span, paard in de vlechten. Dan vind ik het niet passend om een spijkerbroek (zeer casual) te dragen.

oliebol heb ik mezelf verraden.... Weten jullie ook meteen weer waar mijn punten vandaan komen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:31

Grote grutten, wat ben ik ouderwets, dan...
Ik ben nog steeds in de veronderstelling wit ohz en bruin met aanspanning.
Wit omdat je dan ook beter kunt zien hoe het met de handhouding is gesteld en bruin meen ik dat iets te maken heeft met het feit dat je eigenaar bent van de aanspanning.
Ben echt in shock nu :o

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:35

sjonniej, je hebt imo gelijk ik doe het ook niet anders. vindt het niet meer dan normaal dat alles spik en span is. in de dag voor de wedstrijd zit bij mij de meeste tijd in het schoonmaken en poetsen tot alles glimt incl. mijn paard.
in dit topic probeer ik mij te verplaatsen in de personen die startend zijn en roeien met de riemen die men heeft. je bouwt je aanspanning op zoals ik al zei. dat je of wij aangeven hoe het over het algemeen gebruikelijk is, of hoort dus adviseren in deze is vanzelf sprekend.
Laatst bijgewerkt door haarlem op 29-06-09 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:38

hey sammykuh; ;) kan het kloppen dat ik vorige week zondag door je ventje zijn wagen voorbij gereden werd op de hilsebaan? (hij stond op een aanhanger :P )

oef, al het wedstrijdregelementengedoe :o ooit :P

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:44

Naaltje schreef:
hey sammykuh; ;) kan het kloppen dat ik vorige week zondag door je ventje zijn wagen voorbij gereden werd op de hilsebaan? (hij stond op een aanhanger :P )

oef, al het wedstrijdregelementengedoe :o ooit :P

ja dat kan wel haha we hadden toen wedstrijd gehad en spa en sma hadden de kar megenomen en dus ook weer terug naar huis ;) nu hebben we 19e weer wedstijd in etten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:45

doe maar gek :D
volgend jaar ga ik ook eens proberen hoor! :+
maarja.. dan ben jij al los pleitos ;(

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:01

Klopt ook Haarlem. Je kunt niet meteen met het beste en het meest voortreffelijke voor de dag komen. Alles is een kwestie van ervaren; wat is nu echt verplicht, wat dragen anderen, wat vind ik fijn, wat wil ik eraan uitgeven.
Maar een simpel dressuurpakje hoeft de wereld niet te kosten en staat ook gewoon simpel en duidelijk omschreven in het reglement. (Ik snap trouwens nog steeds niet waarom veel menners en ruiters niet de moeite nemen om het reglement van de eerste tot de laatste letter te lezen. Terwijl 90% van de ondervraagden het wel raar zou vinden als je gaat voetballen zonder dat je de spelregels kent) Voor 50 euro kun je bij de H&M (en soortgelijke winkels) echt een perfect pakje kopen met broek, blouse, jasje, schoenen en hoedje. En wat is nu 50 euro op de rest van alle kosten van je paard???

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 17:04

Dan snap ik een ding niet. Als een pony kan onderhouden, een wagen kan kopen, wat is dan een outfit aanschaffen van onder de 50 euro.

Toen ik begon met wedstrijden heb ik gewoon het goedkoopste van goedkoopste gedaan. Ik was nog geen vijftig euro kwijt.

Als je er netjes en verzorgd uit ziet, kijkt in mijn ogen de jury gelijk anders naar je. Het heeft wel degelijk invloed.

Met kleine aanschaffingen kun je juist extra punten scoren. Ik zou het niet eens kunnen om er niet netjes bij te lopen. Iedereen loopt op zo'n wedstrijd er 'sjiek' bij.

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 18:10

Naaltje schreef:
doe maar gek :D
volgend jaar ga ik ook eens proberen hoor! :+
maarja.. dan ben jij al los pleitos ;(

maar zover weg ben ik niet hoor kom ook gewoon op de leuke wedstrijdjes in de buurt rijden en moet heeel vaak naar mijn frummies komen kijken want die blijven natuurlijk gewoon thuis wonen he :P ik verdwijn niet zomaar he ;)

waarschijnlijk wordt het pas eind van het jaar of misschien zelfs wel begin volgend jaar hoor dat fury naar rsd gaat komen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 19:04

Kleine updeet van onze kant: superpoownie is enkelspan en dubbelspan beleerd teruggekomen van vakantie, ben zo tros op mn mannetje..

Afbeelding

en

Afbeelding

offie nooit anders gedaan heeft. Geen stap verkeerd en super trekvast. Zou hij ingestraald en gefluisterd zijn door Tjootje?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:21

Leuk Vippie!! Zit er goed uit!! :)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:38

Zo, ben ook weer terug van een lekker buitenritje :D
Charmer voor de kar gezet en lekker een rondje rijden, paps mee. Was leuk, relaxed. Charmer vond et ook erg lekker, we hadden aardig getraind afgelopen tijd voor de keuring, dus nu ff lekker op pad en niks geen dressuur.

Vippie: leuke foto's! Pony doet et braaf zo te zien!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 20:47

@Vippie: het ziet er super uit!

@Royal: fijn dat je lekker gereden hebt, wij zijn het zwembad vol aan het laten lopen :o , hahaha, gaat nog wel zo'n twintig uur duren eer het vol is, ben ik bang :o

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:01

FF By the way: Onze wagen is nog stééds NÍET binnen!!!!!!!!!
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:02

ziet er lekker uit vippie! :D

ik ben lekker een blokje om geweest zonder zadel :o heb dat superlang niet gedurfd (zo nadat ik eronder ben gaan liggen.. of hij op mij :+ )
hij was zo superbraaf :D :+:
nu met vliegenkap bij zijn burka achtergelaten.. arme ventje :(:)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:11

Hihi, Charmer heeft ook een burka *D Maar zonder vliegenkap, hij blij!

Leuk is dat he, zonder zadel naar buiten. Deed ik altijd met Royal, zo lekker :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:15

ik had weer een tijdje een ''buiten=eng'' bui :)) maar dan ga ik het opeens missen en durf ik weer :')
paard vindt het prachtig, moest hem tegenhouden in de berm, hij dacht mooi een sprintje te trekken :+
we zijn trouwens onder 3 sproeiers door gemoeten, en dat ging goed :oo

dids had open plekjes rond zijn ogen enz van het schuren.. dus ik hoop dat dit gaat helpen.. heb zo'n medelijden met dat dier dan he :\

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 07:11

@ sammykuh Heb je nu net zo'n kar als mij of is die van jou nog anders ??? Ik vond die van jou ook erg mooi.