[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

janouk

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:56

Top Belker, dat is super

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:22

Wat leuk Belker!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 12:57

Heerlijk Belker, knappe Fiësta !! <3

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:06

Belker wat heerlijk weer op de bok. *\o/*
Hoe gaat het met iedereen?

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 20:52

Wat is Fiësta toch een topper.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:29

Wat heerlijk Belker

Zeer tegen mijn wil en gevoel in, vandaag al mijn dieren voor de nacht binnen gehaald. Vreselijk. Heb er jaren aan gewerkt om hun plekje zo goed mogelijk te maken. En dan staan ze gewoon weer op stal. En dan ook nog met ramen en deur dicht. Hoe ongezond wil je het hebben? Maar het alternatief .......

Zal ik ze ooit weer lekker 24/7 buiten kunnen hebben? Ik word er echt beroerd van als ik er over nadenk.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:39

Hoe dichtbij zijn de zichtmeldingen bij je vandaan Tine? Hier in noord Holland gelukkig nog niks aan de hand.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 21:47

:wave: ik vertrek morgen een weekje naar Andalusië voor fotografie cursus met Andalusische paarden en flamenco danseressen. En lekker weer.

Tot volgende week *D {:} *-:)

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 22:39

Hier heb ik ook alvast een staldeur gekocht. Zo ver zit ik niet bij al die moordende wolven in het Drents Friese Wold vandaan. Sterker nog de provincie rekent waar mijn pony's staan tot wolvengebied. Dus mochten ze naar het noorden gaan, dan komt de stal dicht ook al is ie eigenlijk te klein. Hij is nu 1,5 meter breed hooguit en zo'n 3 meter diep. Hij wordt met de deur erin 2,5 bij 3.

Ik ben jaloers op je janouk. Mag ik mee? Of ik nu thuis mijn duim rust geef of onderweg in Andalusië maakt weinig verschil. _O-
Ik zal komend weekend, of morgen eens kijken of ik mijn jongens ter behoud van conditie los door de paddock kan laten draven voor een halfuurtje. Even de langste zweep erachteraan. ~~}>

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 19:20

Echt helemaal geweldig Belker *\%/*

Hoe gaat het nu met je duim Jorex?

Die wolven... lijkt me bijzonder lastig als (kleinere paarden/)pony-eigenaar... maar denk overigens ook dat grote paarden er behoorlijk van slag kunnen raken, als een groep wolven gaat 'jagen', rennen tussen de kudde in. Lijkt me vergelijkbaar met een paar loslopende honden, dat is ook niet echt jofel... wil je niet als paardenliefhebber. Kan me goed voorstellen dat je hier goed van baalt @Tine en ook de anderen...

Gaaf Janouk, ben benieuwd naar je verhalen! Zou je me (per pb anders?) willen sturen waar jullie in Andalusië zitten? Wij gaan er volgende week naar toe :D hotelletje tussen Malaga en Cordoba in zo ongeveer.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:51

VHU, niet alleen als ze gaan jagen, de aanwezigheid van wolven laat grotere paarden al op hol slaan, overal door heen……..

Het is al een drama en het wordt denk ik een nog groter en zichtbaar drama.Het klinkt bot en cru, maar pas als ze mensen pakken wordt het zichtbaar in de steden…….

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:56

Dat zeg ik ook steeds. Er veranderd pas wat als er een kind gepakt word

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 20:58

Wel goed. Pony's laten zich niet zo fijn gezamenlijk losgooien (eigenlijk longeren alleen dan zonder lijn eraan). Alex loopt heel netjes maar duldt Jorie niet dichtbij waardoor Jorie of denkt te moeten gaan stappen of keihard rennen. Ga ze de volgende keer in tuig aan elkaar vast maken zodat Alex snapt dat het een gezamenlijk werkje is. :o
Verder hoop ik dat het mijn ouders lukt om ze op te hokken vannacht weer.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 22:56

baudyh schreef:
Dat zeg ik ook steeds. Er veranderd pas wat als er een kind gepakt word

Helemaal eens. Ik vrees dat het voor de meeste mensen helemaal niet duidelijk is hoe ernstig het nu al is. Als er in media al aandacht voor is wordt er maar halve waarheid verteld. Er wordt gesproken over vergoeding, die je overigens maar zelden krijgt. En daar krijg je je geliefde dier niet mee terug. En alle opmerkingen dat mensen dan maar betere omheiningen moeten aanschaffen. Naast dat dit veel geld kost ( en dus ook niet wordt vergoed) is het veelal zinloos want het blijkt niet wolfwerend te zijn. Het is om moedeloos van te worden. Zoveel dierenleed

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 18:56

Ik vind ook dat het menselijk leed maar wordt weggeschoven in de media. Het is toch echt traumatiserend als je je dier in stukken gescheurd dood aantreft (of soms nog vechtend tegen de dood) in de wei?

Al die onzin van 'het is de natuur', in Nederland is geen natuur. Alles is aangelegd of wordt beheerst. Is het niet door hekken, dan is het door afschot of door snelwegen. Net alsof het eerder natuur was als een hond huishield in een kudde schapen. Dan werd de hond toch ook 'geëuthanaseerd' oftewel feitelijk afgespoten? Wat is er dan anders aan een wolf? Zeldzame dieren zijn het ook niet, want er zijn er genoeg in Europa...

De hele wolvenaanpak heeft een bijzonder hoog Amsterdams Grachtengordel gehalte >;)

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 21:38

Wij noemen dat buro biologen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-22 23:49

Ze lopen gewoon al overdag door tuinen, langs de trampoline. Kinderen, mensen en dieren zijn echt in gevaar.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-22 22:22

Als wolven zo beschermt zijn,zet ze achter een hek in een natuurgebied zoals de oostvaardseplassen,houd de natuur in stand met de grazers daar.
Als een wolf 1 dier doodbijt om te eten vind ik het anders dan zoals ze zich als moordmachines gedragen,alles aanvallen en half dood achterlaten!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 23:11

Ik las dat wolven een hekel hebben aan ezels, die gaan ze uit de weg. Misschien is dat een oplossing.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 09:23

Hier hebben wolven ook al ezels en flink grote pinken gedood...enige lijkt die grote beschermingshonden maar dat kost veel tijd qua opleiden en aanpassen..en ook weer die speciale omheining blijft dan nodig.
En als je drukte op je erf hebt...zijn die honden niet oké....want ook tov mensen van buiten het gezin zijn de echt goede beschermingshonden erg waaks.
Vind het zo'n bizarre tijd waar we in zitten nu... kan even weinig positiefs zien... ;(

Janouk, hoe gaat het met je...
Ik heb inmiddels ook weer corona..mijn man had het vorige week..maar is al weer beter.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 18:40

Ik heb mbt de wolf soms echt het gevoel dat ik in een rampenfilm terecht ben gekomen. Hoe kan dit echt waar zijn....

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 20:09

Afgelopen zaterdag een fotoshoot gehad met mijn dames <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn veulen Misty staat tevens bij het merrie boktveulen 2022, mocht je willen stemmen :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 23:59

Mooie foto's <3

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 08:53

Zalige foto's

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 14:52

Wat een lief koppie hebben ze.