Moet je trouwens voordat je mendurance start ook al punten hebben gereden in de dressuur? Dit moet dacht ik wel als je vaardigheid wilt starten, maar zijn er ook enige beperkingen van die soort voor mendurance? Anders kan ik volgend jaar wel alvast een impuls meedoen om te kijken of ik het leuk vind.
Goh, dit klinkt leuk! Mijn pony is er nog helemaal niet klaar voor, maar ik zou toch alvast wat dingen willen vragen: - enkelspan shetlander voor een sulky. Zijn er mensen hier die dat doen? Is dat een beetje te doen, aangezien ik dan groomloos zou zijn? - harnachement is vrije keuze (mits broek of goed geremd wagentje); is bitloos toegestaan?
Welkom Khirshanta, Enkelspan shetlander gaat op zich goed met sulky mits ze naar mijn idee geen mini mini maatje hebben. Er zijn er meer die enkelspan shet starten. Ik ben nu dit seizoen gestopt maar reed tot voor kort tweespan shetlander en zelfs klasse drie gehaald.
Bitloos staat volgens mij niets over in reglement maar dat weet ik niet zeker.
Zonder groom kun je de impuls en klasse 1 prima rijden. Koelen etc etc kun je indien nodig dan nog zelf doen. Kom je hoger dan is een groom wel handig, je moet dan veel tegelijk doen en dan is hulp erg fijn.
Bitloos is niet toegestaan bij de mendurance,heb ik 2jr terug over gebeld met de knhs.of ze hebben het weer veranderd.maar dat had met veiligheid te maken.daarom heb ik altijd enkelspan ook met een bit gereden
Ah, dat zou jammer zijn... maar goed, toch eens navragen of het nou echt wel of niet mag. Letterlijk zou het volgens het regelement niet niet mogen, maar goed.
Mag je ook tot in den treure impulsklasse en klasse 1 mogen blijven doen, gewoon omdat het leuk is om mee te doen?
Bedankt voor het warme welkom, Barney!
NdV74
Geplaatst: 29-02-16 18:55
Alles waarin het mendurancereglement niet voorziet, geldt het algemeen disciplinereglement en ik meen me te herinneren dat daarin wel iets staat over bitloos mennen. Maar dat zou ik even op moeten zoeken.
Ja hoor, je mag gewoon in de klasse 1 blijven als je dat wilt. Promoveren naar een hogere klasse mag bij voldoende winstpunten maar is niet verplicht.
Enne welkom khirshanta.
En er is nieuws mbt de startpas: De KNHS heeft wijzigingen doorgevoerd met betrekking tot de startpas mendurance. Menners die uitsluitend mendurance rijden kunnen vanaf nu een maandstartpas mennen kopen. Deze kost € 36,-. De naam is enigszins misleidend want deze pas is een kalenderjaar geldig. Om voor deze kaart in aanmerking te komen, moet men wel lid zijn van een -bij de KNHS aangesloten- menvereniging.
De optie mendurance starten met een endurancepas komt per direct te vervallen. Mendurance starten kan nog wel gewoon met de menlicentie als men in meerdere disciplines start.
Deze maandstartpas kan via Mijn KNHS aangevraagd worden.
Da's dan weer jammer voor mij. Want om nu lid te worden van een Menvereniging en ook een menpas aan te vragen is wellicht wat veel van het goed. Wel goed nieuws voor de écht mendurancerijders!
VanHuisUit
Geplaatst: 29-02-16 22:03
@Ganna is altijd eigenlijk zo geweest. Vond het juist zo mooi dat het dit jaar niet zo zou zijn. Helaas vreugde van korte duur dus... Destijds voor Bente had ik maar liefst drie passen. Een voor mennen enkelspan, een voor mendurance een voor een voor onder het zadel waar je ook endurance mee mocht rijden moest dus lid zijn van en endurance vereniging en men/rijvereniging. Leuk die KNHS
Ja vind het zo gek dat ze niet gewoon zeggen je moet lid zijn van een knhs vereniging of dat dan mennen ,rijden of endurance is.en dat je dan gewoon ook alles kunt rijden dus ook voir ales een startpas kunt krijgen.zodat je deze zelf kunt samen stellen.bv ik rij endurance,mendurance en ik spring dat je daar dan pas voor krijgt.maar word zo lastig gemaakt allrmaal
Keona, jouw probleem wordt opgelost. Ik stuur je straks een pbtje als ik thuis ben.
Dat zou heel fijn zijn.bedankt in ieder geval al
LinSa
Geplaatst: 05-03-16 14:46
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is het na een week wisselvallig echt heeeeerlijk weer! Vanmorgen heerlijk een stuk gemend met stalgenoot, lekker in het zonnetje. Langzaam aan proberen we de afstand wat uit te breiden en het tempo wat omhoog. Ben daar wel erg voorzichtig mee want het moet vooral leuk blijven!
Helaas stopte Endomondo er halverwege mee, dus weet de afstand en de snelheid niet. Straks met de auto de afstand even na rijden. Exacte tijd hoe laat we vertrokken en terug waren weet ik helaas niet meer, dus gemiddelde snelheid wordt een gok.
Hier is het echt schijt weer.dus ga niet mennen.ben benieuwd hoe het volgende week zal zijn.wel fijn dat je gemend hebt.zelf zou ik me nu niet zo druk maken over de gem,snelheid maar gewoon lekker kilometers maken
Linsa het belangrijkste is eerste de afstand onder de knie te hebben en dan pas snelheid erin te verhogen.
Hier zitten we nu in Otterlo voor een weekend. Gisteren niet gereden door de sneeuw. Vandaag wel zo'n twaalf km. Pony's moeten nog door getraind worden dus kalm aan. Daarnaast is het bos behoorlijk heftig voor vooral Barney. Veel drek en zware stukken.