[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 00:26

Jammer van de manen, gelukkig groeit het weer terug, Tine.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 08:42

Goedemorgen
Begin nu toch wel een beetje zenuwachtig te worden voor ons debuut in de dressuur ohz morgen. Stel dat instructrice toch gelijk had....

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:16

Goedemorgen!

@ Tine waarin had instructrice gelijk?
@ Juangi; elk paard heeft wormen en je kunt ze inderdaad weleens in de mest vinden, is echt niet het einde van de wereld en ik zal me er absoluut geen zorgen om maken. Mestonderzoek laten doen en advies vragen van de dierenarts. Bij 1 of 2 jarige paarden kan het wat gevaarlijker zijn. In Portugal komen lang niet zoveel wormen voor als hier, heel ander klimaat daar.
@ Iedereen die gaat veel plezier bij Jumping Amsterdam!

Fijne dag allemaal!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:25

Juangi schreef:
Wat ziet Mokkum er gaaf uit zeg jeeetje! Zijn er ook nog Bokkers uit het topic die mee doen?

Geen sport voor mij ben ik bang, mijn geheugen is echt dramatisch slecht... Ik kan soms niet eens onthouden wat ik de avond van te voren heb gegeten. :')

Net bij het zorgenkindje gekeken. 5 mesthopen onderzocht in zijn stal en in de paddock (hij staat savonds buiten omdat zijn halfblinde weidegenootje anders dwars door de houten omheining gaat...) maar ik kon geen enkele worm vinden. Mestballen nog kapot gemaakt maar geen grote wormen of uberhaupt iets bewegends... Het zal dus wel meevallen wat betreft de spoelwormen.

houd deze zelf ondervonden optie in je hoofd.

Een paard kan tig hopen droppen zonder dat er wormen (of zonder dat er veel wormen) in te vinden zijn, maar ze wel daadwerkelijk hébben!
En dat is niet om je weer in paniek te helpen, zeer zeker niet!
Maar om je een behoorlijk sceptische houding ten aanzien van mestonderzoek te geven! :)
Dierenarts kan je vast zo helpen wbt wormbestrijding, hopelijk valt het allemaal mee :)

Verder lees ik écht mee mensen.
Maar ik zit een beetje vol :)

Het sneeuwt hier overigens :)..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:32

Aks: blij met sneeuw. Je mag het lekker houden :D
Juangi: helemaal eens met Frensie. Alle paarden hebben wormen, alleen als ze teveel hebben is er een probleem. Gewoon met dierenarts overleggen. Niet teveel zorgen maken.
Frensie: volgens instructie maakte ik met Thabor geen schijn van kans in de dressuur. Alhoewel ze afgelopen maandag bij de les zei dat het wp waardig was. Snap het nog maar hahaha. Maar goed, ik denk dat we wel wp kunnen rijden. Het zullen geen topproeven worden, maar dat hoeft ook helemaal niet. Als paard maar luistert en zijn best doet (en wel wp rijdt ;) ) ben ik helemaal tevreden.

Ga nu thuis Rembrand en Amerigo longeren. Heb een smalle volte die precies begaanbaar is. Moeten ze er wel netjes in blijven lopen hahah.

Ben lekker snert aan het maken :9

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 09:51

Goeiemorgen!

Tine: Thabor is nog jong, dus gewoon lekker ervaring op doen. Doet mijn stalgenootje momenteel ook, gewoon fouten maken om van te leren. Niks mis mee, leuk hebben we het toch wel :) .
Ster is ook de helft van haar manen kwijt door het halsstuk. Maar liever dat, dan dat ze op de keuring een hoestje of rocheltje zouden vinden doordat ze bloot staat. Ze was tenslotte geschoren.

Gisteren de laatste wedstrijden afgemeld, toch even een slikmomentje.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:10

Sneeuw erbij hoeft van mij niet dus je mag het houden hoor aks.

Tine succes en je rijd voor jezelf toch. Als hij braaf is dan is het goed toch. En ik denk
wel dat je een winstpunt kan rijden thabor is toch een leuk dier.

Juangi wat een gedoe. Hoop dat mestonderzoek uitsluisel kan geven. Gelukkig
hier goede tips. Ben zelf niet zo thuis in de wormen.

Het sneeuwt hier nu ook. Vanavond weer even langs de pony's. Ze kunnen
gelukkig wel naar buiten. Gisteren nog met robijn in de binnenbak gereden hij liep fijn.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:10

gem :(:)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:13

Maisie schreef:
Sneeuw erbij hoeft van mij niet dus je mag het houden hoor aks.

Aks mag niet naar buiten dus heeft geen drol aan sneeuw :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:18

@Gem: wat een leuke complimenten dat je Ster zo goed hebt opgevoed en ze hierdoor zoveel vertrouwen heeft en geeft en ze zo goed werkbaar is <3 :j . Kan me voorstellen dat het even slikken is :(:) .

@Juangi: :(:)

@Tine: veel succes, alvast!

@PSM: wat leuk, allemaal! Is het gelukt om iets te vinden waar paarden aan huis gehouden kunnen worden?

@Poeltje: helaas kan ik het filmpje niet zien, hier, dat komt door de muziek, hahaha. Veel plezier, alvast!

@Aks: hier lijkt nog wel wat sneeuw in de lucht te hangen, dus ik hoop dat er dit weekend nog een flink pak valt.
Ben gisteravond even langs de rivier gelopen, maar helaas niet overal voldoende sneeuw/kwaliteit om echt met de slee op pad te gaan.

Hihihihi, twee snurkende honden is wel echt een concert, maar ik zal ze zo eens naar buiten gooien, afgelopen met dat gelummel }>

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:31

Avaluna, hihi snurkende honden...

Daar waren we in eerste instantie wel naar aan het kijken ja. Maar ik heb al 3 jaar twijfels over of ik mijn paard wil houden... Daarbij krijg je een behoorlijke hypotheek bij dat soort huizen, met t oog op wel/niet paard houden, een kindje over een paar jaar(hopelijk) en die behoorlijke hypotheek...

Hebbenn wij besloten paardlief lekker te laten staan waar hij staat, werkelijk geweldig plekje... En hebben we zelf een flink grote 2 onder 1 kap gekocht! Voor iedereen t beste denken we! Plus dat we niet "vast" zitten aan het paard....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:34

@PSM: dat is dan zeker verstandig, komt natuurlijk ook veel bij kijken, paarden aan huis, zeker als je niet weet of je dat wel wilt voor "altijd".
Als we geen paarden hadden gehad, waren we ook mooi blijven wonen in ons oude huis, al kan ik het me nu al niet meer anders voorstellen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:36

Het is ook nooit mijn droom geweest. Het leek mij meer praktisch qua tijd... Maar geld technisch is dit gewoon praktischer...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:38

@PSM: het is echt niet praktisch qua tijd, hoor :n . Als we er maar 1 hadden, stond die mooi op een goede pensionstal, hoor.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:41

Ik heb nu een half uur reistijd en rij ook weinig, die tijd zou ik besparen....

Idd qua andere tijd was t ook minder praktisch idd...

Hihi laten we het erop houden dat het gewoon en wat kortzichtige zoektocht was...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:41

Morgen wordt mijn kar weggebracht waarschijnlijk :)
Last van m'n schouders :) En blij dat ik hem na 2,5 week alweer kan weghalen bij mijn werk, vindt baas vast wel fijn :)

wbt paarden aan huis, ik roep al jaren ''als ik ooit geld heb voor zo'n huis met grote tuin, dan gaat t paard naar de pensionstal aan de overkant van de straat'' :o
Slecht paardenbaasje he :o :)) (vind alles leuk om te doen hoor, uitmesten, verzorgen etc, maar het lijkt me een heel lastige om te combineren met fulltime baan :) *die ik hoop te vinden :)) *

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:43

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:50

@PSM; gefeliciteerd, leuk huis :j en lijkt er zo allemaal netjes uit te zien :j ! Nog maar een klein maandje, dus, mooi met Valentijnsdag <3 .

@Aks: hahaha, nee, hoor, helemaal niet, zal je paard worst wezen of hij op jouw grond staat of van een pensionstal, als hij maar goed verzorgd wordt.

Moet wel zeggen, dat ik het niet anders meer zou willen, hoor, het is hier supermooi, maar idd ik werk aan huis en kan tussendoor even wat doen, verder hebben wij ook voldoende grond om het voor de paardjes super te hebben en voor mezelf een heel stuk gemakkelijker :j .
Wij proberen nu ook alles zo goed mogelijk te maken op een manier zodat het ook als we ouder worden, het gemakkelijk blijft om de paarden te verzorgen.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 10:53

Het is ook behoorlijk netjes, we gaan alles stucken omdat wij dat mooier vinden, verder wat schilderen en dat is t!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:11

Wat heerlijk PSM zo'n mooi groot huis, fijn hoor. Ik heb zelf op en af landjes /stalletjes van mezelf gehad en op pension gebeuren en moet zeggen dat ik het grote voordeel van ergens stallen vind dat mocht er iets zijn je paarden wel verzorgd blijven / worden. Nu sta ik weer op een grotendeels zelf-zorg stal en dat vind ik nog wel het leukste. Kun je veel zelf regelen maar je hoeft niet alles te doen. Wat ik lastig vond is het zwaardere werk, palen slaan, slepen van de wei, grond omzetten in paddock als dat eens moet, mesthoop goed bijwerken. En met weer als dit, vorst en sneeuw of juist als het enorm nat is vond ik het niet echt geweldig hoor eerlijk gezegd :o

Het meest ideale qua accommodatie vond ik mijn vorige pensionstal maar ja, die zat wel erg ver bij ons vandaan, de benzine alleen al kon je extra paard van stallen :7

Hier begint eindelijk de energie heel voorzichtig weer een beetje toe te nemen. Zit/zat al vanaf augustus/ zo in dip. Zorgen om schoonvader en het klinkt misschien stom om het zo naast elkaar te zetten zorgen om Bente. Wat ik nou met haar moest omdat ik echt wel voelde dat ik haar niet kon geven wat ze nodig had. Het is nu zoeken naar een nieuw evenwicht waarbij ik heel eerlijk naar mezelf moet zijn over wat ik nu wel en niet aankan. Dat is niet eenvoudig want mijn hoofd wil altijd veel meer dan mijn lijf kan maar goed we doen ons best :o

@Tine zonde van de manen... wat waren ze dan al lang zeg, mooi hoor. Bij paarden met mooie hals vind ik lange manen echt prachtig. En als de manen inderdaad mooi zijn anders wordt het armoedig.

Fijne dag allemaal maak er wat moois van :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:15

@VHU: dat ken ik maar al te goed en weet hoe moeilijk dat het is, accepteren (tjee, hekel aan dat woord, maar wil niet zeggen dat je je erbij neer legt, maar er het beste van maakt) dat er beperkingen zijn en dat je je grenzen niet altijd maar kunt overschrijden.

Trouwens zo kleine stukjes grond met een hoop werk, lijkt me ook echt niks, dat zou ik ook echt niet trekken, hier meteen aan huis, met zoveel mogelijk comfort en goed materieel is wel goed te doen.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:27

@Poeltje, weet niet wanneer het is, maar alvast succes op wedstrijd! :P

Leuk filmpje van Mokkum. :)
@Tine, erg he, manen afknippen. Heb het met Pippa ook gedaan, ze had er een heel stuk afgeschuurd, heb er nogsteeds spijt van.. http://i45.tinypic.com/14xknsx.jpg
Veel succes morgen!

Hier ook eigen weiland, in de zomer leuk, maar in de winter zonder stroom en alleen met een waterpomp die bevroren is, is het niet echt leuk met die kou

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:43

hier ook een manenknipper :o
Die het helaas ook élke keer weer scheef/happerig en lelijk knipt :')

Helaas elke keer aan het einde van de zomer toch wat schuurschade, dus in het voorjaar maak ik het weer op 1 lengte :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:44

Oh ja Tine, wilde nog even kwijt dat je met Thabor niets van aan moet trekken dat instructrice dat zegt. Het is toch ook een kwestie van wat ervaring opdoen, dat je zelf weer in het ritme van een wedstrijd onder het zadel komt enzo? En pak je een winstpunt (of 2 :P ) mee super, lukt het niet, so be it. Maar volgens mij gaat het helemaal goedkomen :j

@Avaluna goed materiaal is echt een voorwaarde als je er lol in wilt hebben zeker weten. ''Mijn' grootste stuk huurland was 1.5 hectare, dat was heerlijk want dan was er altijd gras en kon je lekker omweiden. Daar staat nu een Keukenkampioen op en een soort Intratuin plus enorme parkeerplaats :+
Alleen had ik daar geen stal, dus had ik een grote trailer waar ze in of naast gingen staan als het slecht weer was of de zon erg scheen. Was heel schattig om te zien, mijn dravertje (1.50) stond er dan naast, mijn shetlandertjes / welshje gingen er in staan. Was trailer met vooruitloop dus ze konden er zo doorheen lopen. Heb ook weiland gehad met container erop, maar daar ging dat dravertje ook echt niet instaan, ze gingen er alleen in om te mesten :')

Ollie heeft nu van die korte stompe afgeknipte manen... je kunt ook zeggen sportpony manen maar ik ga maar eens kijken hoe het groeit. Ze heeft van die grijze haren er tussendoor (net als ik hahaha) dus op zich is dat wel leuk als dat wat langer groeit. De manen van Blondie zijn wel heel fijn maar ook heel gezond, valt maar weinig uit. En ze schuurt niet plus dat ze niet bij anderen loopt natuurlijk die de boel eruit kunnen trekken. Bente en zij waren wel altijd erg veel aan het krauwen maar gelukkig vrat Bente de manen niet op :) Ollie en Blondie zijn nu in het stadium dat ze naast elkaar durven staan met een meter ertussen zonder te gillen :))

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 11:55

@Tine: Vind je het niet vervelend als je instructrice zo reageert? Zou voor mij best demotiverend zijn.
Ik denk juist dat je het wel gaat redden met Thabor. Als die het trucje door gaat krijgen, kan het in een keer heel anders zijn! Alvast veel succes, gaat vast goedkomen! :j

@Gem :(:)