[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:01

Ah oke, ik men sil paar keer per week.
Ach hij heeft er nu 9 keer voor gestaan in 3 weken, dus het valt ook nog wel mee :P Maar dat is dan zon 15 minuten per keer.
Probeer iig wel 3 tot 4 keer per week voor de kar te gaan, maar meestal krijgt ie na een dag voor de kar een dag rust, of na 2 dagen karren een dag of 2 rust.
En sil is dan ook nog maar 3 he, doe ik dan teveel met hem?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:02

Met rivaldo doe ik emh.. 3 a 4 keer per week voor de kar dit zijn meestal ritten van ander half uur a 2 uur en de rest van de dagen kinderlesje, wandelen, longeren of vrijspringen.
Tum doe ik meestal kinderlesjes, 2 span met riv zonder wagen of gewoon lekker laten rennen, longeren of vrijspringen.

Vandaag riv lekker los laten rennen in de bak... meneer had er zin in.. normaal is hij hier niet zo van de actie en showen maar vandaag liet hij zien wat hij kon :D

Tum in de kraal met cavalettie aan de gang gegaan :D..

Morgen maar in 2 span zetten of met riv met de wagen :P.. ik beslis altijd ter plekke hihi

Concourswagen is inderdaad al verkocht ;) Tum zet ik ook niet in enkelspan eerst maar half jaartje met riv in het span.
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 03-08-10 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:03

lijkt mij niet :) als je merkt dat hij het nog aankan, en je doet rustig en kort? :)

zou het liever ook zo doen,wat vaker heel kort, dan 1x in de week een uur of meer :) Zo lang kunnen ze zich toch niet concentreren en in leermodus blijven :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:03

ik lees : het leed wat dekenmaten voor ponys heet,tja ik zit ook in de 155cm voor sunrise,altijd weer een drama, het ene merk stopt bij 135cm en de andere begint pas bij 165cm :(
HH zitten meestel wel goed bij sun.
VHU ik kreeg meteen kippenvel bij het zien van snuitje...wat lijkt hij sprekend op mijn oude pony skippy boy1(helaas heb ik hem moeten inslapen jaren geleden) |(
ik zag amigo weer in zijn box staan vanavond, kan me voorstellen dat je het eng vond in het verkeer(hier is niet zoveel grootverkeer)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:05

dekenmaat.. Dids heeft 165 :) eczeemdeken 175 ivm brede halsaanzet :)

en nu ga ik naar m'n nest _O-

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:08

hier nog 1 :Z

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:14

oke vooruit ik ga ook maar is :)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:16

ik ben popstars audities kijken, altijd lache hihi

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:17

Citaat:
hoe doe je het...

Tja, ik weet het ook niet :+ Daarbij doe ik ook nog vrijwilligerswerk bij de stalhouderij en rij ik een keer per week zo gemiddeld op Zara of Nolanda..... Heb mijn werk wel zo dat ik alles zelf in kan delen, zoonlief gaat naar basisschool en ik werk vaak ook 's avonds... dan rijd/ men ik vaak 's ochtends. Als ik niet men / rij of wat dan ook wordt ik erg chagarijnig. Ben gewoon verslaafd :+ :o Met endurance trainen was het ook dat ik daar heel veel uren in stak. Dus het aantal uren is eigenlijk nooit veranderd. Ben elke week wel minimaal zo'n uur of 15 / 20 bezig met de paarden / pony's.

Ik werk dus ook ongeveer 16 /24 uur per week. Maar soms heb ik weken dat ik wel 50 / 60 uur per week werk... betekent dat ik tussendoor niets doe...behalve naar de paardjes :D

@Jenkins, denk dat je gewoon moet kijken naar wat past bij jouw pony en bij jouw mogelijkheden. Als ik een kwartiertje ga mennen ben ik net onderweg naar 'mijn' veldje en moet ik weer terug. Vandaar dat ik op zo'n drie kwartier zit gemiddeld met Alwyn en dat dus maar 1x per week doe. Volgens mij doe je het prima met Sil!

@Happytime, vind ik zo sneu dat hij dan weer in zijn box staat hij had het zo naar zijn zin bij ons, gewoon lekker los in de paddock / wei / stal. Luchtzuigen deed hij bij ons dus helemaal niet. Alleen waren we dus geen match in het verkeer, echt heel erg jammer. Groot verkeer heb ik wel 'geoefend' met Snuit, langs vrachtwagens / tractoren gekomen en hij keek wel maar bleef dapper doorlopen. Ik hoop echt dat ze een leuk adres krijgt voor Amigo, het is echt zo'n penny pony. Hij vond het ook heerlijk geborsteld te worden / gewassen te worden. Maar goed, het is niet anders.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 06:42

Wobbe is 6.
staat sinds april voor de wagen.
en ik heb hem nu 4 tot 5 keer per week voor de wagen.
soms is het maar 3 keer en soms 5.
Hij vind het leuk, ik vind het leuk!
en de ene keer rijden we 3 kwartier, de andere keer maar 20 minuutjes.
en dan heb ik Ivy nog, maar die heeft nu dus Rafiki aan de voet dus daar doe ik nu niet zo heel erg veel mee.
2x per week in de molen, soms 3x en/of soms een keertje longeren.
ik wil dit wel weer ietsjes op gaan bouwen.
en als Rafiki afgespeend is dan ga ik met ivy ook wat meer doen.
uiteraard doe ik wel borstelen, knuffelen etc. met alle 3

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 07:52

Hier wisselt het, maar meestal staat sun wel 2x/wk voor de wagen in de zomer. In de winter meestal vaker, in de zomer wil ik ook graag met hem zwemmen, wandelen, fietsen, etc en heb ik hem zelf maar 3 daagjes per week. ;)
Storm staat nog niet voor de wagen.
Zoë zijn we nu aan het beleren, die proberen we 2 a 3x/wk voor de wagen te hebben, maar de laatste week is er steeds wat tussen gekomen. Zometeen mag ze weer :)

Iemand vroeg nog naar transportbeschermers voor een kleintje. Ik heb voor Sun de donkerblauwe pony-transportbeschermers van agradi.nl gehad. Nu heeft Sun voor een shet erg stevige pootjes, dus mn klitteband kon net niet lekker dicht waardoor hij ze op de trailer aftrapte, dus heb nu maat Cob besteld voor hem. Hoop nu wel dat dat niet te groot is, maar anders verstellen we het klitteband een stukje :)

Yuri, veel sterkte :(:)

Groetjes, Lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:28

maat cob :oo dan vallen die wel echt klein :D
heb voor dids HH maat pony geloof ik :)

wij gaan vanaag naar de efteling :) voel me iets beter, en m'n eten loopt niet meer weg dus :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:37

Fijn dat het weer wat beter gaat Naaltje.
Yuri, ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen.

Vwb aantal keren voor de kar:

Rembrand staat 2 a 3 keer per week voor de kar (hangt ervan af of ik een menwedstrijd of een ohz-wedstrijd in de planning heb), dan 2 a 3 keer onder het zadel, 1 a 2 keer (ohz) buitenrit en meestal 1 dag per week vrij. Heel af en toe longeer ik hem, maar vind ik niet zo leuk. En heel af en toe een buitenrit met de kar.

Amerigo staat 3 a 4 keer per week voor de kar, andere dagen wordt hij gelongeerd/gefietst en 1 of 2 dagen per week vrij.

Nou, ik ga pony vangen en een stuk fietsen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 08:46

Hier loopt alles veel te kort voor de wagen. Gemiddeld 1x in de 1 á 2 weken.

Pony's doen het goed, zie maar hoe ze het doen op wedstrijd, daar ligt het niet aan. Maar voor mijn eigen lol zou ik het liever vaker doen.

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:22

Jenna staat zo'n 2x per week voor de wagen, dan longeer ik ook nog en loop er nog een keer achteraan. Merk toch dat het afwisselen erg veel vruchten afwerpt.
Kreeg gister nog complimenten dat ik het zo volhield: in november is Jan voor het eerst geweest toen liep Jenna voornamelijk met de hoofd in de lucht en kleine stukjes netjes naar beneden. Nu is het precies andersom. Ik wil het ook rustig aan met haar doen, en het is voor mij de eerste pony voor de wagen die ik echt aan het trainen ben. Dus ook ik ken nog lang niet alles.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 09:52

Leuk zeg al die verhalen van hoeveel men ment :D.. Op mijn nieuwe stal staan aardig wat menners. Dat vind ik echt zo leuk :D Op mijn oude stal was ik echt alleen aan het mennen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:26

Zo, net 7 km gefietst met pony. Gaat niet zo snel helaas, maar aan andere kant ook wel goed, is het niet zo vermoeiend voor mij. We kwamen ook nog langs die enge pomp, waar hij een keer heel gek heeft gedaan. Hij keek wel en liep wat opzij, maar duwde me niet van de fiets gelukkig.

Nu nog Rembrand mennen in de bak. Eerst even uitrusten en moed verzamelen.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 10:57

@ Maisie: jeetje wat heb je grote dekenmaten voor je pony's! :wow:

@ VHU: leuke naam :D Zeer mooie pony! Veel succes ermee ;)

Romeo is 4, hij staat sinds juni 2009 voor de wagen, voor de training van de 5-daagse naar de Veluwe heeft hij een paar weken iedere dag voor de wagen gestaan. Ik ben toen rustig begonnen en er een paar dagen tussen gestoken dat we zo'n 25 km deden, de rest tussen 10 en 15 km.
Hij heeft vrijdag nog voor de wagen gestaan, maar toen zijn de wondjes aan zijn ogen weer erger geworden. Nu gaat Romeo niet meer voor de wagen tot ik een oplossing heb.

Gewoonlijk probeer ik Romeo 1 keer per week voor de wagen te zetten, dat lukte helaas niet altijd wegens gebrek aan groom.(of vriendje die geen zin had, of het te koud vond) Met mijn nieuwe groom moet dat wel in orde komen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:42

Mickey (8jr) loopt normaal gesproken 3 of 4 keer per week voor de wagen, in de winter wat minder, in de zomer wat meer.

Jelle (bijna 6jr) heb ik veel minder voor de wagen, hij vind het niet geweldig en dan heb ik er ook niet zo'n plezier in. Jelle geniet meer van een lange wandeling oid.

En Kay (4,5jr) loopt nog niet echt voor de wagen, hij heeft er nu 2 keer voor gestaan, een kwartiertje. Verder zijn we nog bezig met slepen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:45

Zijn er mensen of weten jullie iemad die een mentrailer verhuren? Wij willen voor 3 oktober zo'n trailer huren Of anders iemand met een kleine vrachtwagen waar je met b of e mee mag rijden dat ik riv + menwagen mee kan nemen?
Laatst bijgewerkt door L_Rivaldo op 03-08-10 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 11:58

Petra (9jaar; ongeveer 2 jaar beleerd) loopt per week: 1 keer voor de wagen, 1 keer longeren, 1 keer een extratje (fietsen, vd, springen aan de longe, wandelen,...). Maar sommige weken blijft het bij 1 keer longeren.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:03

hallo iedereen!

zo ik heb even een break gehad, 3 dagen wedstrijd met Voice gehad, waarvan 2 zelf gereden en een dag shetlandermendag.

ik heb met Voice uiteindelijk weer 3 winstpunten gereden en de eigenaresse de eerste winspunt in het Z, eindelijk :P

met misty shetlandermendag gereden, Dressuur was ze erg heet, dus niet heel fijn te rijden, vaardigheid vond ik zelf echt heel netjes gaan, geen ballen, binnen de tijd, en super fijn kunnen sturen. in de marathon ging hindernis 1 niet helemaal lekker, maar wel op hindernis 3 en 4 de snelste tijd:P uiteindelijk een 4e plaats, dus net geen prijs, maar wel heel erg tevreden naar huis gegaan :)

ik heb wel alles bijgelezen, maar kon het allemaal niet onthouden, ik zag helaas dat VHU amigo weer terug gaat brengen, heb een hele hoop pagina doorgekeken maar kon de reden niet vinden......

ik zag een foto van een tandem dat niet helemaal lekker ging....

tijger is echt een stoere man!

rivaldo en tum samen aan het spelen

verder las ik ook nog wat over hoeveel er gereden wordt in de week, die van mij werken zo'n 5 a 6 keer in de week en dat is heel verschillend wat ze dan doen....

@ lienepien, had je me nog gezien eigenlijk zaterdag? trouwens weet jij waar ik de foto's kan vinden ben wel benieuwd:o

er hebben ook een heleboel mensen zomaar foto's van mij gemaakt, maar helaas zal ik die foto's wel nooit te zien krijgen....

afgelopen zondag zijn de mensen van de boerderij mij komen halen, mocht ik zelf het hele eind terugrijden in een supergave volvo:p

daar meteen al een superfijn paard gereden,waar ik helemaal verliefd op ben, al ben ik er gister aardig hard vanaf gesodemieterd,,, en dat was al heel lang geleden hahaha.
aanschouw, wat een heerlijke merrie

Afbeelding

en gister ook gesprongen, voor het eerst sinds tijden, echt superrrr gaaf.

Afbeelding

en ik heb ook nog trekker gereden, en dat is echt geeeeeen gezicht haha
Afbeelding

zo dat was weer een kleine update hahaha :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:21

Ik heb dadelijk mn tussentijdse toets van autorijden... ik ben helemaal misselijk van de zenuwen! Ik ben normaal nooit zenuwachtig, ook niet met examens op school enz. Maar nu... ik heb nog niks gegeten, lukt gewoon niet. en t is nog niet eens me echte examen... voel me zo dom :=

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:25

:wave:
we zijn weer thuis!! 8-) :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 12:31

Net Rembrand heerlijk gemend in de bak. Hij liep echt super netjes. Hopen dat hij dat zondag ook zo doet.