[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:25

Hafjelinger, een hele stap de goed kant op TOP!! er is al iets gezegd over de hoed, het kan en is ook toe gestaan . toch zou ik nog even rond vragen of er nog een alternatief te vinden is (2e hands winkels?) en bruine schoenen kijk dat even na in de regelementen!! een zwarte (spijker)broek met wit overhemd, passende stropdas en een colbert voor je groom maken het geheel compleet.

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 22:33

Ik zal me ook weer eens melden.
Ik heb zowel gister als vandaag ruim 25 km gereden. (helaas niet met mijn eigen paard). Ik moest met de bedevaart ven geldrop naar handel de huifkar rijden. Hier liep een haflinger voor. Heb nu een beetje een houten kont. :D We hebben over deze 25 km bijna 6 uur over gedaan. Het was alleen maar stappen met af en toe een drafje. :z Maar het was weer gezellig. Rij alweer voor het 5e jaar. Hiervoor liep er een pony voor die vorig jaar 37 jaar was. is nu met pensioen.

Ipsilonka

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:06

Hallo dames, vanuit deze hoek wordt het rustig! Poownie gaat voor een aantal weken op vakantie :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:16

Lekker voor je pooownie :D

die van mij gaat vrijdag verhuizen naar de opfok :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 09:58

Die van mij is al de hele week ziek. Onstoken koker. Net nu het zo lekker ging.

Heb vorige week een eigen wagen gekocht. De bomen moeten alleen wat breder gemaakt worden

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 10:19

@Tallechie: :(:) , wel fijn van je wagen!

@Bora: wauw 37 jaar, knap hoor en dan zo'n rit gemaakt.

@Lapdr: welkom, fijn dat je het mennen weer gaat oppakken.

Vanmorgen even de grote gelongeerd, maar het was al vroeg erg warm.
Morgenavond even de pony's longeren, het echte menwerk is misschien toch wel wat warm, ze hebben niet bijster veel conditie :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:28

he balen talechie! :(:)

lekker voor de pony ipsilonka :D

@avaluna; gruwelijk he dit weer.. wij hebben gisteren jan boerenfluitjes een rondje gedaan, dat was eigenlijk wel te doen :j wel een zweetnekkie, maar verder viel het reuze mee :)

zo ik had m'n tentamen vandaag, ging wel redelijk, nu leren voor morgen
en dan vanavond toch lekker ff langs m'n kereltje :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:29

ik ga eventjes in mijn pauze boodschapjes doen :) koelkast is ernstig leeg :D

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:32

tallechie: Getsie dat is naar, beterschap voro je paard.

Dank je avaluna.

De paardjes doen hier lekker niks vandaag en ik ook niet veel hahaha

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:32

@Naaltje: fijn dat je tentamen goed ging! Succes met de rest van je tentamens!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:35

Welkom Bora en LADPR :D

Naaltje, mooi van je tentamen. En succes met de volgende!

Ik zal vanavond eens zien wat de pony gaat doen. Heb eigenlijk les maar loop nu nog in bikini, het trekt me niet zo om fanatiek aan de slag te gaan eigenlijk. Dus miss maar ff een lekker buitenritje.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:56

Ik wilde graag verder met mn sulky vanavond maar daar is het ook niet echt weer voor

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:58

welkom hier.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:18

haarlem schreef:
Hafjelinger, een hele stap de goed kant op TOP!! er is al iets gezegd over de hoed, het kan en is ook toe gestaan . toch zou ik nog even rond vragen of er nog een alternatief te vinden is (2e hands winkels?) en bruine schoenen kijk dat even na in de regelementen!! een zwarte (spijker)broek met wit overhemd, passende stropdas en een colbert voor je groom maken het geheel compleet.

Kga alles nakijken, maar waarom zou je geen bruine schoenen aan mogen bij de wedstrijd? :?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:23

Mooi pakje Jessie!
Het is me niet helemaal duidelijk of je dat jasje nu gekregen hebt of dat je hem alleen af en toe leent van je zus. Maar anders kun je bij de H&M, C&A of V&D (dat soort winkels) ook wel voor een paar euro een mooi jasje halen. Het is nu ook precies uitverkoop, dus dan kun je best wat leuks scoren.
Ik zou er zelf niet voor kiezen om (lompe) bergschoenen aan te doen tijdens de (sjieke) dressuur. Maar zou bij de Scapino, Schoenenreus, Shoe Outlet voor een paar euro nette schoenen halen. Bijv. laarsjes.
Het hoeft echt allemaal niet zoveel te kosten. Met een beetje strategisch shoppen kun je voor een paar tientjes een onwijs leuke outfit scoren.

Je hoed vind ik trouwens wel prima kunnen hoor!! Houdt het geheel juist wat levendig, als je ook een zwarte hoed op zou zetten ben je helemaal in het zwart.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:25

ZO kom ik inderdaad ook aan mn jasjes

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:29

dankje Sjonniej!!! Dat jasje heb ik gekeregen :) Maar ik had zelf ook al het idee om een ander te kopen, heb me bedacht dat een dressuurjasje, (ohz) ook niet past.
Op zich kunnen mijn schoenen wel, vind ik, maar bedankt voor je tip! Als ik voor een jasje ga kijken, zal ik ook wel kijken voor laarzen. Trouwens, ik heb hier nog mijn winterlaarzen staan, van bruin nepleer zonder stiksel etc. Misschien is dat iets?

Mijn groom heeft ong dezelfde hoed, een leren. :)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:31

Nee een jasje voor dressuur ohz is niet mooi, dat zit niet netjes als je op de bok gaat zitten. Daarnaast is een mooi rijjasje ook 10x duurder dan een mooi 'gewoon' jasje. Echt als je bij de H&M ofzo voor een simpel colbertje/blazer gaat kijken, er hangt meer dan je denkt. Of bijv gewoon op de markt! En mijn huidige pakje komt bij de Makro vandaan, kostte ook nog geen 20 euro.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:33

Dressuurjasje krijg ik van iemand, maar die bewaar ik gewoon voor ohz. ;) Ik zal van de week eens op jacht gaan, gaat lukken. Dan plaats ik gelijk foto's. :)

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:40

hafjelinger schreef:
haarlem schreef:

Kga alles nakijken, maar waarom zou je geen bruine schoenen aan mogen bij de wedstrijd? :?

Het staat mij bij dat er rijders zijn aangesproken zijn op hun schoenen (en ook handschoenen). navragen hoe het precies zit (b.v. je instucteur)

Voorkeur gaat uit naar gepaste donkere kleuren eventueel met kleur accenten van je wagen bijvoorbeeld blauwe wagen met gele bies dan zie je dat de rijder en groom bijvoorbeeld donkerblauwe kleding aan heeft met een geel lint om de hoed of een ander geel accent bijvoorbeeld sjaal voor de dames. Stropdas of blouse die past bij de kleuren van je wagen voor de heren. en zo kun je creatief zijn zolang het maar gepast is. idd wat sjonniej al zegt je kunt bij c&a of bij kien en vogle best slagen voor niet al te veel geld. laast zag ik een mooi donkerpak bij H&M broek en colbert voor € 179,-- compleet er zijn ook rijders die naar de 2ehands winkels gaan en daar hun kleding en hoeden scoren. er is niemand die zegt dat het bij een top merk vandaan moet komen
succes je bent op de goede weg, wat je nu hebt kan, daar zal geen jury wat van zeggen!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:46

Schoenen en handschoenen zijn geen regels voor.
Maar vind het persoonlijk ongepast om sportschoenen, terreinschoenen of nog erger slippers/klompen aan te trekken. Je gehele kleding is netjes; Colbert/blazer, nette broek (geeeeeeen spijkerbroek!!) en hoed, daar passen dan ook alleen maar nette schoenen bij, toch?
Ondanks dat er geen regels zijn voor de soort broek en schoenen, zullen er wel juryleden zijn die punten aftrek geven voor spijkerbroeken en sportschoenen. En het is zonde om op dat soort onderdelen punten te verliezen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:51

las van het weekend nog het commentaar op een dressuurprotocol: sportschoenen horen niet in de dressuur
cijfer was er ook wel naar

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:51

Oke, bedankt :)

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 15:59

Ik ben het met je eens sjonniej, geen twijfel!! toch komt het voor dat er met een donkere spijkerbroek onder het menschort wordt gereden. dit valt nauwelijks op. (niet dat ik het oke vindt) komt erop neer dat het betaalbaar en gepast is/moet zijn. Alles wordt in de regelementen samen gevat met de tekst gepaste kleding! daar geeft iedereen zijn draai aan. er is iets met de handschoenen ook voor de groom gelden hier imo afspraken voor. ik weet even niet wat ben ik kwijt hoe dat zit helaas!

Voor vele van ons geldt denk ik dat je in de loop der jaren je aanspanning opbouwdt incl. alle toebehoren. Dat begint ergens en vaak simpel!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 16:03

Nee hoor, voor de handschoenen zijn absoluut geen regels. Er staat alleen dat koetsier en groom handschoenen moeten dragen. Vroeger, in de tijd van de NBVAP, waren bruine handschoenen verplicht voor beiden. Net als dat vroeger witte handschoenen voor de ohz-sport verplicht waren. Maar ook daar geldt; als je maar handschoenen draagt, dan is het prima.

Klopt hoor, onder een schootskleed zie je 9 van de 10 keer ook geen broek.