[AR] [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-22 22:08

Hier heb ik het stoeltje zelf extra naar achteren gezet om de balans goed te krijgen. 16 inch, pony van 85cm en ikzelf ben ook maar 1.60. Dus alles op zijn kortst zo ongeveer. En dus het stoeltje een extra gat gemaakt en daarin zit ie vast. Ik moet bij de ene pony, die van de foto, iets meer leunen dan bij mijn andere maar dat komt door een klein verschil in lengte en gewicht van de pony's zelf.
Afbeelding

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:37

Voor de bokkers met een HCA…
Ik weet dat er bokkers zijn/waren die ipv de staalkabel en soms ook strengen een bepaald koord gebruikte…
Welk koord is dat?

Astrid_Brann

Re: [INFO] Het grote "Alle Vragen over de Sulky" - topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 14:40

Parakoord!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 15:04

Astrid_Brann schreef:
Parakoord!

Yes thanks die zocht ik!

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 20:49

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-22 21:12

criollo_yess schreef:
cinniz123 schreef:
Voor de bokkers met een HCA…
Ik weet dat er bokkers zijn/waren die ipv de staalkabel en soms ook strengen een bepaald koord gebruikte…
Welk koord is dat?

Ik gebruik deze: https://www.kuipersnautic.nl/rooster-6mm-allspec-pro

Thanks voor de link!

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:49

Hi! Begin vd maand heb ik mijn nieuwe sulky opgehaald, ik heb er nu zo’n 3-4x mee gereden en hij is dus nog geen maand oud. Nu zag ik net dat een van de lamoenen dus op 1 plek helemaal kaal is, de verf is er volledig afgebladderd. Ik heb al een mail gestuurd met foto’s maar vroeg me af of meer mensen dit hebben gehad? Het valt me sowieso erg op dat de verf van slechte kwaliteit is… zaten al heel snel deukjes en diepe krassen in, dit was ik met mijn vorige sulky dus echt niet gewend.

Even voor de beeldvorming, sulky staat droog binnen en na elke rit spuit en droog ik hem af zodat hij zandvrij is.

Afbeelding

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 17:54

Balen zeg! Ik herken dit zelf niet. Jaren HCA gereden, maar hier nooit problemen mee gehad. Nu een sulky van Tjeu, en ook die blijft heel netjes in de coating. Misschien een gevalletje dikke pech?

Krista_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:44

Deemiii schreef:
Hi! Begin vd maand heb ik mijn nieuwe sulky opgehaald, ik heb er nu zo’n 3-4x mee gereden en hij is dus nog geen maand oud. Nu zag ik net dat een van de lamoenen dus op 1 plek helemaal kaal is, de verf is er volledig afgebladderd. Ik heb al een mail gestuurd met foto’s maar vroeg me af of meer mensen dit hebben gehad? Het valt me sowieso erg op dat de verf van slechte kwaliteit is… zaten al heel snel deukjes en diepe krassen in, dit was ik met mijn vorige sulky dus echt niet gewend.

Even voor de beeldvorming, sulky staat droog binnen en na elke rit spuit en droog ik hem af zodat hij zandvrij is.

[ [url=m/46p80u.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit lijkt me niet helemaal normaal toch? Komt er iets tegenaan tijdens het rijden?

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 18:55

Krista_T schreef:
Deemiii schreef:

Dit lijkt me niet helemaal normaal toch? Komt er iets tegenaan tijdens het rijden?

Nee ik vind het iig niet normaal. Zei al tegen m’n vriend had dit een sulky cavaletti geweest dan had ik misschien niet zo verbaasd geweest, maar voor zo’n bedrag verwacht je niet dat dit binnen een maand al gebeurd lijkt mij.

Er komt niks tegenaan, hij heeft juist extra oogjes bij de voetsteunen gemaakt zat hij te vertellen zodat de staalkabel vrij loopt en niet door de voetsteunen heen hoeft.

Ik heb hiervoor ook met een Tjeu gereden en die was qua lak inderdaad een heel stuk beter als deze… Erg zonde. :(

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:38

Deemiii schreef:

Wat zegt de verkoper als je deze foto stuurt? Kan dit niet onder garantie opgelost worden? Kan altijd een keer wat misgaan met spuiten.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:39

Nimmy schreef:
Deemiii schreef:

Wat zegt de verkoper als je deze foto stuurt? Kan dit niet onder garantie opgelost worden? Kan altijd een keer wat misgaan met spuiten.

Ik heb nog geen reactie terug, maar was benieuwd of dit dus gewoon de kwaliteit is bij deze sulky’s omdat ik mijn vorige sulky 3 jaar heb gehad en die zag er bij lange na na 3 jaar niet uit zoals deze er nu uitziet.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:49

Ik moet zeggen dat ik al jaren rvs lamoen heb maar weet alleen dan de normale boompjes dat waar je de bouten in vast draaide de lak wel beschadigde maar zeker niet op deze manier.

Denk dat ze dit wel zullen oplossen onder garantie,lijkt op een lak foutje.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 19:49

Mijn HCA heeft wel wat roest en gebruikssporen. Maar die rijdt al sinds 2016. Dus dan mag dat wel. En hij bleef zeker het eerste jaar/2 jaren zonder plekken. Roest is van na 2020, toen ben ik 2 keer door de zee ermee gereden. Heel goed afgespoeld, maar alsnog. Ook sleten de spoorverbreders vrij vlot de lak af (daar zit de roest ook). Maar die zou ik op een nieuwe sulky er niet op zetten. Ik heb ze ook nog nooit gebruikt. :o

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 20:27

Jorex schreef:
Hier heb ik het stoeltje zelf extra naar achteren gezet om de balans goed te krijgen. 16 inch, pony van 85cm en ikzelf ben ook maar 1.60. Dus alles op zijn kortst zo ongeveer. En dus het stoeltje een extra gat gemaakt en daarin zit ie vast. Ik moet bij de ene pony, die van de foto, iets meer leunen dan bij mijn andere maar dat komt door een klein verschil in lengte en gewicht van de pony's zelf.
[ [url=m/z2UYzl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb je een beeld hoe je dat hebt gedaan?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:13

Mijn HCA sulky is tien jaar oud en daar heb ik heel wat op rondgebracht. Enige plek waar wat roest zit is onder het fietstasje aan het rekje. De sulky’s van HCA worden door een extern bedrijf gespoten. Dit zal Andries zelf ik niet normaal vinden. Ik zou toch even de foto mailen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 22:53

Mijn huidige HCA (nu 3 jaar oud) en mijn vorige (een 2e handsje waar ik ook 10 jaar mee gereden heb) en die hadden dit beide niet.
Uit eindelijk zie je wel wat aan de lak, maar niet zo heftig.

Twirre2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 08:42

Het lijkt net of heeft de verf niet gehecht! Even telefonisch contact opnemen met de leverancier. Volgens mij moeten zij dit gewoon oplossen voor je.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 13:48

Herken dit helemaal niet. En ik ben lang niet zo netjes met mijn wagen, haha.

Heb wel RVS lamoen, maar dan nog.

Deemiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 14:53

Ik heb vandaag contact gehad, hij was er zelf ook niet blij mee, volgens hem een fout van de spuiterij en (waarschijnlijk) icm tikkende snelsluitingen.

Ik mag ze omruilen voor RVS lamoenen (en heb nog een flinke korting gekregen) zodat dit niet nog een keer gebeurd. Dus ik ben helemaal blij. :D

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-22 17:16

Had wel verwacht dat hij het zo zou oppakken.
Ik ben echt blij met mn rvs uitvoering.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-22 22:31

Wow, fijn zo zeg!

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-22 01:32

Mocht iemand last hebben van bladerende verf; even bijschuren met een fijn schuurpapiertje, goed vetvrij maken en met een lakstift van de fietsenmaker bijlakken. Heeft bij mij geholpen :)

Jennifer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:13

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-22 12:42

Volgens mij gaat dat wel passen hoor. De lamoenen en de zitting kunnen eraf dus dan blijft er een frame over van Max 1,10 m breed en een cm of 70 (?) hoog.