Net een smsje gehad van vriendin eigenaresse, die bij het keuren was en Ster opgehaald heeft: "... sie ist sooooo brav und ganz zutraulich! Du hast sie sehr gut erzogen! .... " *smelt* (weet stiekem nog niet wat het precies betekent, maar het kan niet slecht zijn )
Kans is groot dat Cas spoelwormen heeft, ik maak me echt ontzettend zorgen erover. Vond hem gister al dof in de vacht (vacht voelde ook niet lekker aan) maar dacht aan de viezigheid, nu zag mijn stalgenootje wormen in de mest.
Morgen word de dierenarts gebeld voor mestonderzoek en wormenkuur. Maar jeetje, wat kan je je toch zorgen maken..
als het goed is ga ik ook met kiepiejanie mee naar jumping amsterdam,hoor vanavond of het allemaal doorgaat.
VanHuisUit
Geplaatst: 17-01-13 20:48
Wel bijzonder spoelwormen bij een volwassen paard.... http://www.wormbestrijding.nl/paard_worm03.html staat goede info.... die krengen kunnen behoorlijke schade aanrichten.... misschien toch nog iets wat hij uit zijn jeugd in zijn lijf heeft? Ik wist overigens tot een jaar of twee geleden trouwens echt niet dat ivermectine zoveel resistentie had mbt de bestrijding van spoelwormen....
Wow Baudyh dan lijkt het me helemaal spannend
PSM we willen vooral heeeeeel veel foto's en updates
Foto's staan op fundâ.nl zoek maar op elburg, punterstraat 18!
14 februari krijgen we de sleutel! Zaterdag vertrekken we voor een weekje skiën naar Frankrijk, dan ben ik thuis en dan een wëekend weg, dan weer werkweekje thuis, weer weekend weg, dan krijgen we de sleutel van het huis en gaan we 3 weken klussen! Dan ben ik jarig en gaan we groot feestje doen, jarig/housewarming en ondertrouw! Op 15 maart en dan begint de bruiloft weer te dringen.... Jurk afpassen, boy moet dan weer in training en nog 1 of 2x met kar de stad van elburg door, proefkapsel noem maar op... Half april moeten de kaarten in elkaar gezet zijn, en verstuurd! En dan 11 juni onze grote dag! En daar spam ik jullie vast vol met foto's!
@vhu: Dankje voor de info! Hij heeft als jong ding in het wild geleefd (geen idee tot welke leeftijd) en komt uit Portugal, dus ik ben bang dat hij als veulen niet goed is ontwormd.... Tenminste, dat is het enige wat ik kan bedenken! Het stalgenootje zag hem mesten tijdens het mestruimen en vond toen de wormen. Anders weet ik niet wanneer het ontdekt zou zijn...
Voor de winter is hij nog ontwormd, dus ben bang voor resistentie! Maar goed, ben al wat gekalmeerd door stalgenootjes en mn vriendje. Was flink aan het trillen nadat ik het nieuws hoorde.
PSM: Leuk een nieuyw huis! Word zo te lezen een vervelend jaar voor je!
Wat ziet Mokkum er gaaf uit zeg jeeetje! Zijn er ook nog Bokkers uit het topic die mee doen?
Geen sport voor mij ben ik bang, mijn geheugen is echt dramatisch slecht... Ik kan soms niet eens onthouden wat ik de avond van te voren heb gegeten.
Net bij het zorgenkindje gekeken. 5 mesthopen onderzocht in zijn stal en in de paddock (hij staat savonds buiten omdat zijn halfblinde weidegenootje anders dwars door de houten omheining gaat...) maar ik kon geen enkele worm vinden. Mestballen nog kapot gemaakt maar geen grote wormen of uberhaupt iets bewegends... Het zal dus wel meevallen wat betreft de spoelwormen.
Er was voor ieder district een selectiewedstrijd. Voor ons was dat in Tolbert. Tijdens die wedstrijd waren we foutloos in de finale. Nummer twee was sneller, maar had een bal, dus waren wij net eerste met een paar honderdste verschil.
De groom van nummer twee is een vriendinnetje van mij en die baalde verschrikkelijk, dus nu gaan we samen bij ons span groomen tijdens Jumping. Ze had zich er zo op verheugd, dus tadam.. twee grooms
Ohnee, moet eerst zaterdag nog even indoor rijden. Ga ik zelf even met dubbelspan starten, maar wel met Kokkie en Henkie.
@Tine: Die muziek is echt afschuwelijk ja!
tine10
Geplaatst: 18-01-13 00:20
Heb net de manen van Thabor maar gekortwiekt. Ze zijn nu nog maar zo'n 30-35 cm ipv 60. Zijn manen waren door te trekacties van Rembrand flink afgebroken, en wsl toch ook door halsstuk. Net met plukken braken zijn manen ook heel makkelijk af. Zooooo jammer. Maar goed, het zag er zo onverzorgd uit. Van de zomer groeit het wel weer aan. Enige voordeel: knotten maken kost nu veel minder tijd
Poeltje: gaat nog soort van warming up doen zaterdag. Uitslover