[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:39

250gr op het moment. :) Met de kou van vorige week hadden ze daar ook een fleece onder :)

Naaltje... we willen foto's zien :j
Niet zo raar praten nou, want jullie gingen hartstikke lekker! Als ik daar op het midden had gestaan en niks had hoeven zeggen had je er ook niks van geleerd en had ik daar ook flink mn tijd staan te verdoen, en eerlijk gezegd was het daar veel te koud voor ;)

Tallechie, wel spannend zo hoor... Zeker bellen als je het niet vertrouwd!

gr lacuna

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:43

daarom, 't ging ook best goed, maar 't is wel confronterend dat ik zo zoutig zit :')
zie nu ook een foto dat ik denk, tjee.. dat ik er op dat moment niet afdonderde :')

en fotos zien
Afbeelding
Ik zeg! Span!!! :):)

(sorry ;) had jouw fotos eerst :P )

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:44

kim veale heeft eigenlijk de hele winter met 250 gram opgestaan, vorige week met de hogere temparaturen hebben stalgenoten zijn deken afgedaan, toen leek het weer beter te worden en hebben ze het zo gelaten.
Ik heb nog een deken van 150 gram maar hij staat nu al vanaf zaterdag zonder dus laat het denk ik maar zo. Als hij het koud heeft hoor ik het wel.

Veale is niet geschoren en had ook nog wel een behoorlijke vacht.

naaltje het is een leer moment en dan zijn foto''s juist leuk omdat je het dan terug kan zien en dan waarschijnlijk het commentaar nog beter begrijpt

Lacuna komt goed. Ik heb zo iets van we kijken het nog even aan omdat ik geen pijnlijke buiken heb, het is wel vervelend, maar vriendlief begint een beetje te stressen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 19:51

ik vond het ook heel leerzaam omdat ik alles wat ze zei ook voelde :j
Afbeelding
:+:
ik heb nog nóoit! rechtop doorgezeten op dids, laat staan op m'n huidige zadel :)) :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:21

@Naaltje, dat ziet er toch supergoed uit +:)+ @Lacuna, heerlijk die poowns naast elkaar.

@Schaduw dus jij hebt chronische ziekte van Lyme, dat is zwaar K zeg }:)

@Tine ooit luis bij pony's gehad, die waren toen drachtig, dus ook mindere conditie. Heb wel eens in een box naast mijn paard twee verwaarloosde poowns gehad die ook onder de luis zaten, je zag ze zo lopen, maar mijn paard kreeg ze dus niet (gelukkig).

@Tallechie ik heb met Han ook heel veel last gehad van harde buiken, dacht dat dat kind zowat via mijn navel eruit zou komen wat een ellende. Niet pijnlijk, maar gewoon heel veel druk in je buik, tja, hoe zeg je dat :? Ziekenhuis is hier op 10 minuten met de auto, dat gaf wel wat rust. Uiteindelijk is Han zelfs een week na de uitgerekende datum geboren, en die gynacoloog maar zeggen, nou het kan elk moment gaan gebeuren. Nou echt niet he >;)
Gewoon even laten checken en wellicht leggen ze je aan de monitor. Maar voor het zelfde geld lig je een dag aan de monitor of een paar uur en blijven die harde buiken gewoon doorgaan. Hoe dan ook sterkte, ook met je vriend, heerlijk hoe die mannen dan kunnen stressen :(:)

Over namen, Han is vernoemd naar een oom van mijn man en naar mijn opa. Zijn tweede naam is van een soort 'tweede vader' van mijn man. Ik vind vernoemen (naar wie dan ook) altijd wel wat hebben.

@xkmmtjeee welkom! Vind je naam wel moeilijk te onthouden :oo ;)

Rizanta staat nog wel onder deken, is oorspronkelijk 200 grs, is denk ik nog 100 grs van over := Poowns staan allang nergens meer onder, gingen hoesten, heb ik toen alle dekens vanaf gedaan, was het hoesten zo over...die hadden het dus te warm :=

Vandaag heeft Rizanta weer heerlijk gewerkt met Peter. Pony's heb ik op de wei gezet, ze waren zo blij, helemaal bokken en rennen :+

Heb net heerlijke nassi gemaakt :9
Had vandaag weer die 'puberklas', maar het ging super, fijne les gedaan, dus denk dat ik de vuurproef heb doorstaan :+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-03-11 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:23

hihi dids is drachtig.

tallechie, dus je krijgt nu wel vaker harde buiken?
kan me voorstellen dat je vriend en vriendin het niet vertrouwen.
je kunt toch altijd bellen en zeggen dat ze nu vaker komen?
houd ons op de hoogte he?

Lacuna, ok nu snap ik het weer hihi.

wobbe staat nog steeds onder zijn 300grams deken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:29

Mijn 'stelregel' met dekens bij mijn paarden was altijd zodra het 10 graden is, overdag, gaan overdag de dekens eraf. Zodra het 's avonds steeds 5 a 10 graden is of meer, 's avonds ook. Maar dat op- en afdoen ben je zo zat hoor ;) Maar heb mijn paarden ook nooit onder enorm veel dekens gehad, nooit meer dan 200 grs eigenlijk, ook als ze helemaal geschoren waren.

Ga morgen of overmorgen bij Snoys kijken voor een Clever tweewieler :D (heb mijn trailer net verkocht :D ).

En niet vitten op Dids he, mannetje heeft gewoon gezonde eetlust en lekker wintervachtje ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:30

trailer verkocht? :oo
*gaat googlen op clever 2wieler*

@IT; ik weet dat dids niet slank is, helaas wordt er bovenmaats gevoerd (voordroog) maar dat komt vast goed :) in het slechtste geval krijgt dids een graaskorf oid. Ach, beter zo dan dat je ribben kunt tellen hoor, mag wel wat opzitten, hij krijgt geen luxe stalletje van me

@VHU; ik ben ook heel trots op die foto :j :+:

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:32

het was ook maar als grapje bedoel hoor naaltje ;)
de fjord van mijn mams is ook lekker rond

VHU, als het wat warmer word gaat wobbe eerst weer terug naar 200grams.
en dan overdags als het warmer is zonder en 's nachts met.
en daarna helemaal zonder.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:33

Leuke foto van de ponys van lacuun!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:34

ik baal er ook van hoor, dat die toeter eraan hangt... maar ik weet niet hoe ik voor elkaar kan krijgen dat er minder gevoerd wordt...
er is een heel pak kuil in 4 (!!) dagen doorheen gegaan, normaal doen we daar 7 dagen mee... en hij stopt niet met eten.. helaas...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:34

zo'n hele grote ronde baal?
over hoeveel paarden is dat?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:35

zo'n vierkante ja, zo'n hele grote die je alleen met tractor kunt handelen
op 4 paarden...

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:37

ohh bij ons zijn die balen rond.
dat is 400kg ofzo?
in 4 dagen tijd over 4 paarden is best snel..
maar staat die continu in de wei? of word er gewoon gevoerd?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:39

ze staan continu buiten met 4. Er wordt 1x per dag gevoerd in 2 slowfeeders, maar dat wordt door de eigenaars zelf gedaan :) (3 eigenaars op de 4 paarden)
op de wei kunnen ze ook, maar daar staat nog niet bijster veel.. begint wel weer te groeien daarom moeten ze juist nu minder krijgen..

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:41

We hebben een naam :-) Vriendlief kwam vanavond thuis en wist de naam weer. En ik vind de naam ook mooi. Komt ook niet in onze kennisen kring voor zover wij weten. Hopelijk onthoud hij de naam :-)

Net ziekenhuis tas klaar gezet. Ga nog even op de bank hangen. Zodra ik meer weet horen jullie het wel

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:42

Ben benieuwd naar de naam, maar we moeten nog ff wachten :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:54

Hang ze Tallechie! Fijn dat jullie de naam weer weten ;)
Paarden/pony's 24/7 op land eten gewoon bijna twee keer zoveel als het opeens zo koud weer is. Dat hebben ze gewoon nodig voor hun 'binnen'-kachel. Als Diddle straks uit zijn vacht is kun je beter zien of hij echt te dik is. Graaskorf doet dan ook wonderen. Heeft hij er geen last van...ben ik wel een beetje zo van so be it eerlijk gezegd.... Alwyn vreet zich ook echt klem, is ook nooit dun, Snuit stopt gewoon, Freddy ook. Alwyn wordt echt tonnetje rond op 24/7 hooi. Krijgen ze dus ook niet, ze zitten op ongeveer 12/7 denk ik.

En hebben jullie al gestemd?? Was het bijna vergeten :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 20:56

nope niet gestemd :)
dids is wel echt te dik hoor :j
maar een graaskorf gaat weer niet icm de slowfeeders... lastiglastig..
ben een rijfoto-topic aan het maken :') willen jullie de lieve reacties plaatsen? :))

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:09

Fijn dat je eindelijk een naam hebt gevonden! Over een paar weekjes weten wij het ook :P

Ik zit nu heel internet af te speuren over welke sulky ik moet pakken maar ik hoor overal wel slechte dingen over :+ word niet goed af en toe van bokt O:) Maarja ik wil toch pas van de zomer beginnen dus heb nog tijd zat. Ik ben even GTST kijken :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:10

HCA sulky :j ik ben er heel ergblij mee.
ze kosten wat, maar ze zijn het echt waard.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:15

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:28

Tallechie-Wat fijn dat hij de naam weer wist,en dat jij het ook een leuke naam vindt.

Naaltje en VHY-Het is idd chronische Lyme.
Met als gevolg,spierkrampen,gewrichtspijn hoofdpijn,moeite met concentreren,schrijven(soms weet ik niet hoe ik een woord moet schrijven,en verander dan heel de zin maar).
Slecht slapen,en ga zo nog maar even door.
Maar gelukkig ben ik positief ingesteld en ga vrolijk door(meestal).

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:30

he bah...
heb je de teek zelf gevonden ook of alleen het effect zegmaar?
bah.. :(:)

Mijn laatste spam
Afbeelding
niet naar mijn snuit kijken, maar het was moeilijk, ik had nog nooit ge-2-spand, laat staan met 2 van die geweldige shetters :D

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 21:37

schaduw Zow! Die ziekte van Lyme is niet niks.. Sterkte ermee Y;(

Naaltje Maar leuke foto's, ik heb je topic ook gezien en gereageerd :)

IvysToeter Ja ik zat toch ook wel aan die te denken maar ik heb door de weeks weinig tijd dus het is eigenlijk alleen voor het weekend en waarschijnlijk dan 1x in de week les. Ik heb ook liever een goeie maar als ik voor da beetje wat ik men ook een goedkopere goed is ga ik toch liever voor die omdat ik nog niks ken in de mensport en dalijk vind ik het niks. Plus kan ik altijd nog de goedkopere verkopen en voor een betere te gaan toch?