[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:13

" Rivaldo Dan heb ik nog wel een mooie groene dikke fleecedeken )155' voor je te koop. Heb ik gisteren op de wedstrijd gekocht, maar hij is te groot voor Amerigo. |(

Ik zit ook steeds met niet passende dekens. Is lastig met die kleintjes. Ze zijn of veel te klein of veel te groot. Zal ook wel 145 nodig hebben, en die bestaat haast niet. ;(

Maisie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:26

robijn 1,18 heeft 155. Ferro 1,22 heeft 165.

Ik heb nog wel een winterdeken met hals maat 145 te koop.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:30

wat voor winterdeken maisie?

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:33

Weet er iemand waar ik ergens transport beschermers kan vinden voor Petra (1m18)? Ik kan ze nergens vinden in die kleine maat.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:35

Idd wat voor deken maisie :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:39

Heb een nieuwe neus op mn ava. IK VERLANG NAAR DE WINTER EN SNEEUW bah ik ben deze warmte echt zat. neen ik ben geen zomer mens :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:40

Ik ben net terug,, in paniek gelijk naar stal gereden.. en inderdaad hij is echt 165.
Op dit moment dus weer zo'n moment wat te doen.. ik kan niet zo goed tegen keuzes maken en raak dan snel in paniek.. : open kaart ik ben een bordeliner en zoals jullie wel gemerkt hebben ben ik soms ook erg wispelturig en besluitloos.. mijn escuus :Y)

Wedstrijd is geen officiele wedstrijd hoor.. puur oefenen.. voor mij is het een wedstrijd zeg maar :P.. maar eigelijk is dat het ook niet.. puur dressuur, vaardigheid en marathon trajecten zodat je kan proeven. Dit kwam ter spraken nadat ik over het gewicht viel en het dan beter leek om tum mee te nemen mocht hij cool naast riv te lopen zodat ik riv niet teveel belast :(.. op dit moment sla ik even helemaal dicht ik weet even niet wat te doen met de kar.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:44

Laura relax meid, nu even niet meer aan die wagen denken, ga er even een nachtje over slapen en bekijk alles morgen nog eens :) werkt bij mij meestal erg goed :')

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:45

tine10 schreef:
" Rivaldo Dan heb ik nog wel een mooie groene dikke fleecedeken )155' voor je te koop. Heb ik gisteren op de wedstrijd gekocht, maar hij is te groot voor Amerigo. |(

Ik zit ook steeds met niet passende dekens. Is lastig met die kleintjes. Ze zijn of veel te klein of veel te groot. Zal ook wel 145 nodig hebben, en die bestaat haast niet. ;(

Bedoel je niet jelle :P.. hihi..

Van hh hebben ze aardig wat dekens in maat 145.
Riv heeft die maat ook, tum moet weer valspelen en gaat voor een maatje kleiner :Y)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:45

Gelukkig word ik niet door jullie weggeblazen :o

De pony heet ... Snuitje. Mensen uit Twente kennen hem misschien wel. Hij heeft een aantal jaren terug heel veel indoor marathons gewonnen. Had zelf nog helemaal geen foto's genomen, durfde het niet aan. Zal morgen zelf foto's nemen. Heb wel een paar oudere actiefoto's van hem. Hij is de laatste 1,5 jaar recreatief gebruikt / voor opbouw tweespan maar door tijdsgebrek en doordat het tweespan niet 'spande' is dat niet gelukt. Het is er wel bij gezegd dat ze niet weet hoe hij gaat reageren als ik ooit toch weer indoor marathon wil gaan starten. Nu is dat niet mijn ambitie, ik wil graag mendurance gaan doen en lekkere bosritten / buitenritten en ervaring opdoen met tweespan en wie weet tandem. In tandem schijnt hij erg goed te zijn :D
Afbeelding
Een foto waar hij in ieder geval helemaal opstaat. Hij is dus zwart / beetje stekelharig dus met vrij veel wit.

@Rivaldo, ik merkte dat Snuit een wagen met drie mensen erop makkelijk door zand trekt / over de weg enz maar hij heeft natuurlijk al heel veel menuren gedaan, Rivaldo heeft dat ook al gedaan.
Als ik Alwyn voor onze 4-wielige wagen zet heeft die het echt veel en veel zwaarder. Dit weekend had ik het met mijn instructeur tijdens de rit die we door Den Haag deden het er nog over, hoe je een jong paard leert trekken en hoe je dat opbouwt. Je moet het echt opbouwen (gedurende een a twee jaar, dat is geen kwestie van weken) anders heb je kans dat ze gaan staken / beurse borst krijgen / er de lol vanaf hebben.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-08-10 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:46

laura misschien een stomme vraag (en zeker niet vervelend bedoelt) hoor maar heb je daar geen last van met de paarden? als je snel in paniek raakt en wispelturig bent? misschien ook snel gedult verliezen? ik bedoel hier verder niks mee hoor, gewoon interesse!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:48

VHU stond hij ook op marktplaats? dan heb ik laatst naar hem zitten kwijlen :D ik wilde graag een zwarte met witte voeten + bles. en waar kom ik mee thuis... weer een bonte :+

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:51

Nee met paarden totaal geen last mee ;).. in paniek raak ik puur als het gaat om hoe zeg je dat emh.. keuzes maken of dingen die mensen zeggen bijv..

Gaat het om een paard die gaat rennen of gaat stijgeren bijv dan ben ik heel koel en raak ik niet in paniek.. het is puur eigelijk op emotioneel basis.

Nu heb ik wel de keuze genomen om zelf geen merries te nemen, dit omdat ze vaak ook stemmingsgevoelig kunnen zijn en ik bang zou zijn dat dit zou kunnen botsen. Maar sinds januari weet ik het eigelijk pas en heb er tot nu toe fijne medicijnen voor ;)..en kan er aardig goed nu mee omgaan. Zonder paarden zijn zal denk ik alleen maar de situatie verslechteren :P.. nu ik fanatieker men merk ik ook echt dat het koppie rust krijgt hihi.. vaak als ik dus zo''n bui heb ga ik lekker buiten crossen met rivaldo en als ik dan terug kom dan voelt het ook echt dat het leeg is daarbinnen ;)

VHU: wat een mooi paardje zeg :D.. ben gek op blesjes en witte voetjes :D Hij mag wat mij betreft blijven :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:57

Citaat:
VHU stond hij ook op marktplaats? dan heb ik laatst naar hem zitten kwijlen ik wilde graag een zwarte met witte voeten + bles. en waar kom ik mee thuis... weer een bonte
Echt waar? Ik heb ook enorm zitten :9 bij die foto's, later bij hemzelf, en toen over hem zitten dromen <3 Maar ik wilde een schimmeltje :o Toen met hem gemend, hij was een soort kruising tussen Simba en Zara 8-) qua handling. Wat een pony zeg.

Mijn man vond dat ik mezelf maar moest verwennen met zo'n pony. Ik koop altijd jonge dieren, moet er zelf altijd enorm aan sleutelen voordat ik er 'echt' mee kan gaan rijden. En nu vond hij het ook wel eens tijd dat ik nu, nu ik het mennen zo leuk vind, dat ik gewoon 'aan de slag kan'. Dat is dan wel echte liefde he.

Fijn Rivaldo dat je goede medicatie hebt nu. En thanks. Hij is ook erg mooi, echt mooi volwassen welshje om te zien.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-08-10 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 22:59

VHU nou super toch dat je eindelijk je maatje gevonden hebt!

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:03

Waar ik mijn koetsiersbewijslessen had was er ook een wedstrijd span van een palomino en een zwarte en die liepen zo mooi naast elkaar :D

Ik wilde het al langer zeggen in het topic maar wist niet hoe erop gereageerd zou worden. Op mijn nieuwe stal weten ze het ook allemaal.. veel oud stalgenootjes die mij al van kleins af aan kennen en mij dus ook meegemaakt hebben toen ik zo'n extra lastige puber was :P
Ik wil het nooit als excuus gebruiken.. puur dat mensen ervan weten mocht er iets met mij zijn.

Er is een nieuwe b pony welsh op stal gekomen.. de pony liep langs en ik zei wouw wat een mooie.. die moet echt voor de wagen haha.. toen vertelde ze me dat ze dat ook wilde. Uiteindelijk afgesproken om haar wat te helpen samen met haar vriend die ook ment.
Zo mooi niet te geloven :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:09

Moeten ze jouw ook een beetje helpen he ;)
Volgens mij heb je een prima wagen, zeker voor wat je nu wilt. Eerst maar eens een afspraak maken voor Tum in span voor de wagen. En wellicht met Rivaldo wat mini-marathons gaan doen van de winter? Hoeft toch niet perse in tweespan direct? Zou me er niet te druk over maken :(:)

Vraag is ook natuurlijk wat je wilt. Wil je dressuur/vaardigheid, marathon, mendurance of alles? En op wat voor termijn, wat is mogelijk? Hoeveel kun je trainen en waar? Enz. enz.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:23

Grrr heel verhaal getypt in een keer weg :(

Staleigenaar gaat me deze week of volgende week helpen :D.. ik had samen met een stalgenoot zijn wedstrijdwagen schoon gemaakt. Na het overlijden van zijn 2 span pony die hij al 12 jaar had is het mennen met zijn eigen paarden niet meer gebeurd. Om hem op te peppen wilde we zijn wagen weer mooi laten blinken :D.. (lees mega stoffig en veel vogelpoep, gewoon zonde van zo'n mooie wagen)

Het liefst wil ik allemaal, maar begrijp dat dat niet gelijk allemaal kan. Nu is het voornamelijk proeven wat er allemaal is. Marathon wilde ik eerst nooit doen,, maar na april ben ik om vooral als je ziet hoe graag rivaldo ervoor wilt gaan :D

Tot nu toe wil ik 3 oktober hieraan mee doen en zoals ik begrijp kan ik dit dus prima in het enkelspan met mijn vader achterop doen.. eventueel kan ik een lichtere groom achterop nemen.

http://www.manegespaarnwoude.nl/najaars ... smarathon/

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:38

@laura; Gewoon eens proberen en naar je paard kijken :) daar word je het wijste van :) Weet bij dids niet eens hoe zwaar hij + kar is.. maar hij kan ermee uit de voeten, dus is het goed ;)

verder gelezen van VHU; een mooie snuitje :D
en de rest ben ik vergeten??
Vandaag hele dag niet durven eten... Hoofdpijn.. Wel vanavond naar Maarheeze gereden (58 km enkele reis) om een hooibal op te halen :D meteen hooinet bij gekocht. Heb nu dus een hooinet wat in een hooibal zit, meteen opgebouwd en bij dids in de stal gehangen :)) hij vond het wel grappig geloof ik :9

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:39

Rivaldo kan dat vast wel hoor, jou en je vader. Jij bent toch maar zo'n kleine krielkip ;) wat in dit geval super handig is :D
Ga je toch lekker daar naar toe werken en af en toe Tum ernaast / Tum in enkelspan voor de concourswagen als je die nog niet hebt verkocht? Zo hoop ik dat het bij ons ook gaat... tenminste dat is een beetje het idee. Alwyn rustig door laten lopen, 1x per week voor wagen / af en toe tweespan en met Snuit gewoon lekker aan de slag gaan. Krijgt Alwyn de tijd die hij verdient en kan ik me toch uitleven :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:43

ohja, 't ging over ''trekken trainen''
ik merkte bij diddle dat slepen erg goed werkte in krachtiger worden :) gewoon structureel 2x p/w de wei slepen met een tractorachterband erachter :)
hij werd er echt breder en sterker van. Is in stap dus ook niet echt piek maar meer powertraining had ik het idee :)

Jenkins

Gaat alwyn 1 keer per week voor de wagen VHU?
Hoevaak gaan jullie pony's voor de wagen? per week dan he

mirror666

Jenkins schreef:
Gaat alwyn 1 keer per week voor de wagen VHU?
Hoevaak gaan jullie pony's voor de wagen? per week dan he

rekent
zo'n 15 keer per jaar
= veel te weinig :o
:=

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 23:55

@Jenkins, ik probeer inderdaad 1x per week aan te houden. Lukt soms niet, door alles wat je dan moet doen, maar is wel het streven. Deze week zal het woensdag weer lukken, laatste keer is volgende week zaterdag geweest. Alwyn is nog maar 3 jaar, kleuterschoolniveau dus :+ . Met hem mennen betekent rondje woonwijk en wat dressuur op veldje. Zijn vaak zo'n 3 kwartier / uurtje bezig. Gaat hem prima af. Afgelopen 1,5 week heeft hij op een ander manier aardig wat voor de kiezen gehad, Amigo kwam, ging weer weg, nu staat Snuit er. Daar hou je dan ook rekening mee. En dan 1x per week longeerwerk / wandelen / fietsen. Dus 2x per week aan de slag.
Simba doen we als het goed gaat 2x per week, meestal 1x klein rondje (is bij ons plm half uurtje, drie kwartier en een groot rondje is ongeveer 1,5 uur). En nog een keertje wandelen / prutsen. Dus 3x per week a/d slag.
Snuit is de bedoeling ook 2x per week, met daarbij goed longeerwerk, plus ook nog fiets/wandelwerk. Dus 4x per week a/d slag.
Dat maakt dat ik 9x per week iets doe met een pony, dus elke dag 1 pony / soms vaker en op van die dagen dat ik helemaal de tijd heb aan mezelf doe ik ze soms allemaal tegelijk, heerlijk! Of met twee tegelijk wandelen, gaat ook prima. Als Freddy straks weer terugkomt van de wei moet ik even kijken hoe ik het geheel verdeel ;)

Jeetje zeg het is alweer 24.00 uur bijna!
Beenbeschermers en dekens voor ukken is inderdaad lastig. Vooral als je gewone kleurtjes wilt (saai zwart / bruin :+ / blauw / groen)

Ja het is wat he, heb je een pony die Snuitje heet :+ We noemen Alwyn af en toe Neus omdat hij overal zijn neus in steekt. Dan hebben we dus een snuit en een neus ... snotterige toestand ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 00:00

hoe doe je het...
ik red er 1 maar amper met studie en werk... :=
en dan doe ik de studie ook al maar half := en dan nog huishouden erbij.. nee ik ben afgekeurd _O- :P gelukkig vindt dids rentenieren niet erg :o