[AR] Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:10

Spaikey schreef:
Jojoni: welke klasse start je? Wat vond je moeilijk aan de proef? En super fijn dat de mini marathon goed ging! Wat voor pony heb je?

Gem: de tweede proef zag er inderdaad niet slecht uit maar je gevoel zegt vaak anders! Super dat de marathon goed ging en deze dus uiteindelijk toch nog gereden!

Ik ben SGM gestart, dus een L proef. Dit moest omdat de B klasse al vol zat. Ik vond t vooral moeilijk omdat t tot nu toe wat voltes, een omkeer en een slangenvolte was en nu ineens veel op korte tijd, met ook nog overgangen in de figuren.

Ik heb ondertussen de uitslagen gezien en ik geloof dat ik nog niet eens zo teleurgesteld moest zijn over de punten. Dus dat geeft ook wel een fijn gevoel!

Ik heb vroeger wel onder t zadel dressuur gereden. Daar kregen we een winstpunt vanaf (ik denk) 175 punten ofzo. Is dat met mennen eigenlijk hetzelfde?

Ik heb een gewone zwarte D-pony. Ik weet niet of je er al vroeg was? Maar ik was degene die zo blij was dat ze t water inging :') . Ik denk dat iedereen mij heeft gehoord en ik werd achteraf ook wel aangesproken dat t zo leuk was dat ik zo blij was. Ik geloof dat ik wat luidruchtiger was dan normaal :')

Ik zou willen vragen met wat jullie rijden maar ik was zo geconcentreerd en blij dat ik weinig andere combinaties heb gezien..

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:28

Bij swm is de puntentelling anders daar weet ik niet wat een wp is.
Inderdaad meer wendingen korter achter elkaar is lastiger.
Al vind ik het wel fijn om ze geconcentreerd te houden lekker bezig blijven

Ik heb jullie gezien bij de marathon ja, en denk ook stukje dressuur.
Ik moest als eerste starten bruine welsh 4 x wit.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 13:41

Als ik mijn proef rij dan zie ik niks om me heen zolang de pony ook niks ziet. Met losrijden zie ik wel wie er rondrijden

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 16:31

Jolliej:
In de vaardigheid moet je er bij 20 al over.

Ik heb vandaag bij de Zaanseruiters gereden. Ebje was weer zo enorm wakker. 186 en 184 in de dressuur! Dus ondanks dat het racen was kon ik er wel voldoende uit persen.
En 2 rondjes vaardigheid gedaan, 1e rondje fijn op safe, foutloos. Barrage even de grens op gezocht, haakse hoek op de oxer op 7 koste een balletje. 2e rondje was ik zelf slordig op de laatste poort wat dus een bal kostte.

Maar dik tevreden, ik kan er aan blijven rijden in een M proef en de vaardigheid is een spelletje wat ze nu wel snapt ;) .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 19:26

jojoni schreef:
Ik zou willen vragen met wat jullie rijden maar ik was zo geconcentreerd en blij dat ik weinig andere combinaties heb gezien..

Idem dito, Spaikey herken ik nu wel. Kan me jou. jojoni, ook niet herinneren (wel een zwarte shetlander), maar ik zal de foto's van Photowerken (Foto Cor) nog krijgen.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 21:40

Spaikey schreef:
Bij swm is de puntentelling anders daar weet ik niet wat een wp is.
Inderdaad meer wendingen korter achter elkaar is lastiger.
Al vind ik het wel fijn om ze geconcentreerd te houden lekker bezig blijven

Ik heb jullie gezien bij de marathon ja, en denk ook stukje dressuur.
Ik moest als eerste starten bruine welsh 4 x wit.

Voor de concentratie is t wel fijn ja. Ik denk dat ik gewoon wat zekerder en gedurfder had moeten rijden en het er dan al veel beter uit had gezien. Maar goed, we hebben veel geleerd.

Ik hoop dat we geen te slechte indruk hebben gemaakt met de marathon. Met mijn uitgelaten gedrag :') ..

Ik denk dat ik jou wel heb gezien, maar zo van een ooghoek. Ik ben dan toch echt teveel met mezelf bezig..

Gem schreef:
jojoni schreef:

Idem dito, Spaikey herken ik nu wel. Kan me jou. jojoni, ook niet herinneren (wel een zwarte shetlander), maar ik zal de foto's van Photowerken (Foto Cor) nog krijgen.

Zouden de foto's nog allemaal op facebook komen? Ik hoop zo dat er 1 bij zit met ons in t water.
Wij waren alleen en dan vindt ik t toch ergens jammer dat ik geen foto's oid heb. Vooral omdat er ook goede momenten bij zitten.

Voor nu wordt t weer verder oefenen, tot zeker september. Vooral rechts moet veel losser worden. Maar ik heb nu een super lesgever en de osteopaat komt binnenkort weer dus dat komt zeker goed!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:06

jojoni schreef:
Zouden de foto's nog allemaal op facebook komen? Ik hoop zo dat er 1 bij zit met ons in t water.
Wij waren alleen en dan vindt ik t toch ergens jammer dat ik geen foto's oid heb. Vooral omdat er ook goede momenten bij zitten.

https://www.oypo.nl/nl/bfa507ae6d4b95c1
Een selectie hiervan zal wel op Hoefnet komen

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:26

Gem schreef:
jojoni schreef:

https://www.oypo.nl/nl/bfa507ae6d4b95c1
Een selectie hiervan zal wel op Hoefnet komen

Bedankt voor de link! Ik heb er zelfs om te kiezen!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:33

Ben jij die waar de groom het water in moet?

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 07:06

Gem schreef:
Ben jij die waar de groom het water in moet?

Dat ben ik ja :j

SophievdV

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:25

Weten jullie vanaf welke leeftijd een paard B mennen dressuur mag starten? Ohz was dat altijd per 1 oktober in het jaar dat ze 3 worden maar als ik de reglementen er op na sla lijkt dat bij het mennen vanaf 4 jaar te zijn. Klopt dat?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:59

Klopt, vanaf 4 jaar inderdaad.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:37

Klopt idd voor D/V.
Voor SMW is het 5

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 13:26

Oh dat wist ik ook niet. Zouden ze ohz ook in moeten voeren :o

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 14:38

Oh nou maar dan hebben we nog tijd zat om te trainen haha! :D er is nog werk aan de winkel, ook al doet ze echt super haar best. Gisteren voor het eerst op het land gereden. Opvliegende eenden konden haar niet eens echt van haar de leg krijgen. Even een hupsje en weer door!

Ze mag binnenkort een keer mee naar les. Vreemd terrein en hulp. Ben benieuwd.

Dit is ze, onze puppy van slechts 3 jaar en een stokmaat van 1,70 m :')

Afbeelding

En gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 20:41

Lekker door trainen, kan ze volgend jaar lekker mee.

Heeft iemand de verdeelsleutel voor de hippiade al gezien?

Volgende week is het district kampioenschap Noord al.
Wij hebben nog 4 weken.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:03

Nee, wij hebben de sleutel nog niet gezien. Wel een dingetje, want hij is wel nodig volgende week idd := .
Nouja, in het ergste geval delen we de hippiade-enveloppen gewoon nog niet uit volgende week op de wedstrijd -O- .

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:08

Ik heb zaterdag weer wedstrijd. Zoals het er nu naar uit ziet ga ik alleen op pad. Vorige keer op deze locatie kwam de startlijst vrijdag eind van de middag pas online, dat vind ik echt niet zo fijn.

Ik rijd normaal met bitlifter en gisteren eens zonder gereden. Aanleuning was fijn maar kan stabieler en af en toe ineens verzet. Ze heeft echt moeite met het bit soms dus deze week de bitlifter er weer fijn aan en dan na een wedstrijd eens kijken hoe ver we komen zonder.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 21:44

Wat doet die bitlifter precies?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 12:55

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 13:06

Ladygiroc schreef:
Wat doet die bitlifter precies?

Die tilt het bit ietsje op waardoor het bit van de tong af komt en de druk over de lagen, tong en neus verdeeld wordt. Wordt vaak gebruikt bij gevoelige mondjes.

xMriit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 14:35

Woehoee, wat enorm leuk dat ik op dit topic stuit...

Mijn kleine zwarte spetter (welsh A) Oreo ofwel Lux, is op 25 april 2020 3 jaar geworden.
Op 30 april heb ik dan ook zijn nieuwe wagen besteld, en zijn tuig laten aanmeten. *\o/*
Naar verwachting kunnen wij deze eind september/begin oktober gaan ophalen.
Het is een marathonwagen van Tjeu, model mees, kleur blijft nog even een geheimpje, het wordt iig super chique.
Ik kan echt niet wachten om hem ervoor te zetten, nog eventjes geduld.
Dus opzich hebben we voor hem wel een goed doel voor ogen betreft het mennen, iig het beleren & inspannen, en verder hangen we voor dit jaar nog geen doelen op.

Zie knappie hieronder, nog lekker in zijn wintervachtje...
Lekker vies beertje <3

Afbeelding

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 15:10

Oh de verdeel sleutel...in ben alleen in ponys klasse Z afdeling zuid...
Of ik sta nog onder m

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 18:13

Ik dacht een programma te zien voor Sonnega maar die lijkt te zijn verwijderd oid?

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 18:31

Ja klopt ik zocht hem ook al maar hij is er idd weer afgehaald. Misschien moest er iets gewijzigd worden?