[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 01:28

Nog even over dat eczeem, vraag eens op welk voer hij staat. Rogan krijgt eiwitarm voer en heeft geen jeuk. Zodra hij (te)veel eiwitten binnenkrijgt heeft ie gelijk jeuk.

Laura, in Tilburg stappegoor. Berenrestaurant zit eraan vast, geen culinaire hoogstandjes maar gewoon lekker en niet te duur. Spareribs zijn alleen geen tientje meer, was nu e11,50.

Nou mochten er hier mensen naar interstellair willen gaan, hij duurt retelang en was niet zo heel leuk..

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 01:59

hmm geen aanrader dus die film :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 02:07

Toydoll schreef:
hmm geen aanrader dus die film :P

:') Nee zo langdradig.. En saai..

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:02

Dan gaan we die dus niet kijken *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:21

LinSa schreef:
Dan gaan we die dus niet kijken *D

Ik wil wel vertellen hoe die gaat? Anders via pb wil geen spoiler zijn.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 09:52

Ik lees straks de rest bij, moet zo naar stal.
Over het zo lang rijden met een boomloos zadel, die heb ik dus al. Maar daar heb ik te weinig steun aan, ik ga de overstap maken naar een dressuurzadel met boom. Mijn (semi)boomloos zadel staat te koop.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 11:23

Beterschap voor alle grieperige en verkouden Bokkers.

@toydoll:
Mijn shetje heeft ook eczeem, maar bij haar is het gelukkig goed onder controle te houden met een eczeemdeken. Ik vind het alleen zo'n sneu gezicht dat ze de hele zomer met zo'n deken op staat. Ik zie veel liever een "bloot" pony'tje.

Ik had deze pony al toen ik erachter kwam dat ze eczeem had, maar gelukkig heeft ze het niet zo erg.
Of het mij zou tegenhouden bij de aanschaf van een pony die ik verder ontzettend leuk vind, hangt denk ik ook een beetje af van de ernst van de eczeemverschijnselen. Als het met een deken goed onder controle te houden is vind ik het niet zo'n probleem.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:15

Het is alweer prachtig weer! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:28

Ik zit op school en bah wil zo graag naar buiten

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 12:57

Oh vervelend! Ik heb nu 2 weken 'vrij' gehad. 3 tentamens in 2 weken is niet echtveel ;) morgen de laatste en dan nog 2 dagen vrij. Studeren is zo slecht nog niet :)
Het eerste resultaat is ook al binnen: een 9 dus ben dolblij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 13:06

LinSa schreef:
Oh vervelend! Ik heb nu 2 weken 'vrij' gehad. 3 tentamens in 2 weken is niet echtveel ;) morgen de laatste en dan nog 2 dagen vrij. Studeren is zo slecht nog niet :)
Het eerste resultaat is ook al binnen: een 9 dus ben dolblij :)

Oh das netjes! Had vorige week ook al een toets maar niet zo goed gedaan, had een 5. Dus hoop vandaag op een beter punt :j

Had vorige week ook niet geleerd.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 14:31

9 is goed! Ik heb helaas nachtdiensten. Net wakker nu naar stal!

Exceem pony ben ik nog in onderhandeling wb de prijs en ik vermoed dat we er niet uit gaan komen.... Niets negatiefs tegenover de verkoper overigens, maar ik wil voor zo'n risico uiteraard niet veel geld neer tellen, voor hetzelfde geld is het met deken niet goed te controleren en heb ik het geld hard nodig om hem een geschikte behandeling te geven..... En deken's komen er ook niet bij en die zijn ook niet goedkoop. Ik heb best wat over voor die pony, maar het moet wel reeel zijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 18:59

Het zou mijn keus ook niet zijn moet ik eerlijk zeggen, kijk als ze het krijgen of blijken te hebben als je ze al hebt is wat anders maar om er bewust voor te kiezen.... nu is het hier bij ons zo dat ze er weinig last van hebben, maar goed, stel dat je ooit weer moet verkopen, zit je er ook mee.

Film die tegenviel, eten wel OK denk ik, hier heb je ook wat 'beren' da's gewoon altijd wel prima zo voor voor de bios aan.

Ik mis het mennen onderhand best wel.... was er van het voorjaar zo klaar mee. Hadden voor de zoveelste keer geprobeerd een leuk tweespan samen te stellen en weer mislukt (Hero is E pony geworden, D en E mag niet samen in span voor wedstrijd, ja dan vind ik er ook gewoon niets aan om daar mee te gaan trainen, ben dan wel niet zo fanatiek met wedstrijden maar vind het wel leuk als het af en toe ergens om gaat :o ). Had het hiervoor al geprobeerd met onze mini's, toen met onze welshjes, nu dit weer. Daarvoor een paard waar ik met een niet fijn gevoel op de bok zat en daarvoor dus Rizanta die plotseling overleed.
Dus wie weet komt het er echt wel weer van mits die sulky's doorgaan :)

Daarom volg ik ook graag dit topic, leuke menverhalen werken altijd motiverend :)

MiniEqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:05

Sorry dat ik binnen kom vallen!

Ik men met mijn mini shet en hoorde over de pilot om met sulky's te rijden.
Als dat wordt toegestaan, wordt het mogelijk om ooit mendurance te rijden met hem.
Zit er voorlopig niet in, aangezien ik afhankelijk van andere ben met vervoer + grooms + tijd om hem eerlijk te trainen en voor te bereiden. Wel ben ik al steeds fanatieker en wil ik naar de zomer toe ook lekker opbouwen, dit jaar is hij ook voor het eerst geschoren, wat heerlijk is dat zeg!

Ondanks alles lijkt het mij leuk om jullie verhalen mee te krijgen en wil ik ook eens een kijkje gaan nemen bij de wedstrijden.

Ik zal dus voornamelijk een stille lezer zijn, maar wilde jullie wel laten weten dat ik jullie volg :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 19:11

Oh ik heb zo`n mooie foto van een thema shoot binnen! Willen jullie hem zien?
VHU het zit niet mee zeg!

Hebben jullie met dit weer een speciale mendeken om trouwens? Want het lijkt me heeeeel koud anders?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:01

Mooie foto altijd leuk *-:)
Overleven op de bok is altijd een hele kunst in de winter :brr: :7 pony/paard heb ik nooit deken opgedaan hoor, die loopt zich wel warm.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 20:49

@VHU: volgens mij mag je wel starten met een D en een E pony hoor. Alleen het mennen kent geen E pony, dus Hero valt onder de paarden. Dan moet je dus starten bij de paarden. Zo is het mij ooit eens uitgelegd.

@Blingh: je bedoeld een menschort? Ik heb er wel 1tje maar gebruik 'm nooit. Misschien ooit als ik nog eens op wedstrijd ga.
En een film die tegenviel. Volgens mij zijn de meningen daar over verdeeld, op facebook zag ik bij vrienden dat zij het juist een hele goede film vonden.

@Cpinnetje: iedereen is welkom hoor :D
Als organisator hoop ik ook dat de sulky definitief opgenomen wordt in het reglement

@Toydoll: persoonlijk zou ik er ook niet snel voor kiezen, een eczemer. Je weet inderdaad niet hoe ernstig het is. De verkoper kan wel zeggen dat het meevalt, maar die wil nu eenmaal verkopen.

@LinSa: gefeliciteerd met je 9

@Napie: leuk, huizenjacht :D
Je komt toch niet in Brabant wonen? ;)

Vandaag weer eens OP mijn paard gereden in plaats van aangespannen.
Eens kijken of ik deze week nog een keer kan inspannen, wel zo fijn om voordat ik les heb nog wat te kunnen oefenen :D

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:36

Welkom Cpinnetje!

@Blingh, jaaaa foto's! Laat maar zien :D

@VanHuisUit, ik voel met je mee. Nadat ik mijn sulky niet lekker afgesteld kreeg was ik het zo zat ,maar nu wil ik zo graag ;)
Je mag mijn merrie wel lenen voor een tweespan haha.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 22:42

@VHU ik zat even stiekem in je profiel te spieken. Op die foto van Ollie voor de wagen loopt er een riem over haar neus. Mag ik (puur uit nieuwsgierigheid) weten waar dat voor is en hoe het heet? :)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:14

Brabant zou ik ook heel leuk vinden alleen wat wij willen qua huis is daar niet te betalen. We gaan nu kijken voor een huis die aan een doodlopend pad ligt, vlak bij mijn werk, met paardenwei en vijver en genoeg ruimte voor de flipperkasten. Buurman lijkt een paardenhouderij te hebben met een hele grote bak. Daar moet ik vrienden mee worden dus.

Mennen in de winter heb ik wel veel gedaan. Thermokleding en skikleding en uitzitten en direkt erna onder een warme douche. Probleem is vooral dat het hier in Wateren pikkedonker is en ik s avonds niet eens het erf over kom. Gelukkig staan de pony's sinds dit weekend wel weer in een kleinere wei en staan ze weer met z'n tweeen zonder een dominante fjord en haflinger dus kan ik weer lekker knuffelen in het land en ze lekker worteltjes brengen s morgens

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-14 23:15

:wave: ik zwaai even gedag lees later bij mijn batterij is al heel lang op voor vandaag nu in bed slapen tot snel

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-14 23:16

LinSa schreef:
@VHU ik zat even stiekem in je profiel te spieken. Op die foto van Ollie voor de wagen loopt er een riem over haar neus. Mag ik (puur uit nieuwsgierigheid) weten waar dat voor is en hoe het heet? :)

Volgens mij heeft hij op die foto gewoon een halster over het hoofdstel

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 02:44

Napie schreef:
Brabant zou ik ook heel leuk vinden alleen wat wij willen qua huis is daar niet te betalen. We gaan nu kijken voor een huis die aan een doodlopend pad ligt, vlak bij mijn werk, met paardenwei en vijver en genoeg ruimte voor de flipperkasten. Buurman lijkt een paardenhouderij te hebben met een hele grote bak. Daar moet ik vrienden mee worden dus.

:j zeker vrienden mee worden dan haha!
Leuk huizenjacht!

NdV74 schreef:
Vandaag weer eens OP mijn paard gereden in plaats van aangespannen.
Eens kijken of ik deze week nog een keer kan inspannen, wel zo fijn om voordat ik les heb nog wat te kunnen oefenen :D

Toch wel fijn als je er ook op kan rijden :D

Mooie fotos altijd leuk!!!

VHU: pff het zit je niet echt mee dan met je tweespan..... :( het is ook best een kunst nog denk ik 2 te vinden die gelijke gangen hebben?

Ik twijfel nog echt zo erg over die C pony. Ik vond hem echt erg leuk en hij past goed bij mij en mn wagentje en alles. Ik hoop niet dat ik de verkoper nu voor de schenen getrapt het door over de prijs te bakkeleien maar ik zit er echt mee :P

Vandaag wel even lekker met Kyano gewerkt, gelongeerd, met balkjes, voor het eerst. Hij kan wel draven zeg <3
Jammer dat ie het uit zichzelf vrij weinig doet. Tis geen showkanon, het is eigenlijk een hele rustige pony.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-14 08:59

Volgens mij heb je gelijk Napie. Ik dacht te zien dat het aan het tuig vast zat ,maar dat is niet zo!
Spannend die huizenjacht! Wel gaaf dat ze dan lekker aan huis kunnen staan!

Fijne dag allemaal! :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-14 09:00

Er werd op fb gesproken over een mendurance in gorssel. Na zoeken bleek dit wst anders te zijn, maar gezien het een mooie training kan zijn en net wat anders ook erg leuk. Nu wel vol maar wellicht voor een andere keer?
http://www.achtertpeerd.com/home/nieuws ... 6-11-2014#