[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

claud01

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 16:54

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:10

Ht monique ik zie zaterdag de heeeeeeeeeele dag haha we gaan gezellig me naar de hoge veluwe

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:15

claud01 schreef:
Rianne, op de bokt markt kwam ik deze tegen:

http://www.bokt.nl/markt/ad/201098/supe ... leuke-shet

Misschien dat dat iets voor je is?

opzich is het wel iets voor mij. maar iets spreekt me niet aan.
heel moeilijk te zeggen.
bedankt anyhow voor het meedenken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:37

Wij hebben Missy niet meer te koop staan..ik weet dat ik echt een nieuw thuis voor haar moet zoeken, waar ze weer samen met andere paardjes kan staan en weer wat aan het werk zal kunnen, maar..als gezelschap is ook prima, want ze is maar 89 cm.
paardje zoeken en vinden is altijd lastig.
een reeële aanschafprijs moet in principe (vind ik) geen probleem zijn....want wat als je paardje ernstige dierenartskosten krijgt om wat voor reden dan ook ??.......dat moet dan toch ook betaald worden.

heb met missy een speciale band, veel samen meegemaakt, afscheid samen met haar van mijn 2 laatste men/rij-paarden moeten nemen, dus..verkopen valt erg zwaar....ook voor zoontje.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 17:46

juist op de aanschafkosten heb ik bespaard om mijn dierenartspotje intact te laten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:33

Zo dag 4 van db zijn bootcamp zit erop en er lijkt eindelijk schot in te komen.
Het ging voor het eerst beter. Weer steigende lijn dus.

Poe 200 euro voor nieuwe pony is nie veel. Maar voor een shet moet het lukken.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:34

meerdere onbeleerde of jonge shetlanders zijn er voor 100 euro.
maar ik wil wel toch even fokkers benaderen wat zij voor me kunnen doen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:15

@Biancao: kan me voorstellen dat het heel lastig is, voor jezelf ook; afsluiten van een periode, je zoontje :(:) , denk dat als het juiste plekje zich aan dient het ietwat minder zwaar zal zijn :(:) .

@Rianne: prijs is altijd lastig, grotere pony's kosten in onderhoud nagenoeg hetzelfde, zou zelf door sparen en me minder nu op goedkoop in aanschaf vast pinnen, maar goed moet je natuurlijk zelf weten, hoop dat je wat leuks vindt waar je jaren menplezier van gaat hebben :j .

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:22

grotere ponys zijn qua stalling veeeeel duurder bij ons in de buurt.
even van site van internet:
40 euro stalling shet.
120 tot A pony.
dus ja er zit echt een boel verschil in zit.
Ik hoop 31 oktober aangenomen te worden.
Daarna ga ik ook definitief beslissen of ik wel of niet een pony kan en wil betalen :(:)
Ben nu alleen alvast aan het zoeken.
Heb al zo goed als zeker gehoord dat ik wordt aangenomen. *\o/*
Laatst bijgewerkt door Anonymous86 op 24-10-13 19:30, in het totaal 2 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:24

Rianne1994 schreef:
grotere ponys zijn qua stalling veeeeel duurder bij ons in de buurt.

Ok, dat is bij ons dus, in de regel, niet zo.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:44

@rianne; en stel je wordt aangenomen, dan heb je nog niet meteen vast contract neem ik aan. Kun je dan ook de pony nog onderhouden voor een tijdje als je zonder werk zit?
't is echt een pest-tijd voor werk-zoeken...

@biancacoo; toch even buitengespeeld vanochtend!

@happytime; koffers van pony en zelf aan het pakken

De zus van lanouska (toch? beetje zeefgeheugen) was de mysterieuze zus :))

Zo.. Vandaag hele dag gewerkt, fijn :j 't was superdruk, vééél vracht, en veel ''rommelvracht'' dus van kastje naar de muur gelopen, en weer terug :')
Na het werk nog een gewonde kauw van de weg geplukt.. Helaas bleek hij bij de vogelopvang niet meer te redden (vleugel zeer ernstig gebroken) dus die is ingeslapen.
Toen door naar stal, helaas geen tijd meer om Dids in te spannen en een rondje met de wagen te stappen, dus barebackpad erop :)
Was zo fijn in het bos, het was hééél rustig, heb lekker 3 kwartier naar alleen maar briesende pony en tjiepende vogeltjes geluisterd <3

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:49

Ja ik hou namelijk een vast inkomen van aardig wat. En eventueel kan mijn vriend bijspringen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:37

Ik verkoop ook best wel eens wat maar persoonlijk verkoop ik echt niet graag aan mensen die maar zo weinig overhebben voor een pony / dat doe ik dus nooit. Het voelt gewoon niet goed. Een betuigde shetlander die het leuk doet voor de wagen mag vind ik dan best wel iets van 500 Euro kosten of meer, afhankelijk van maat, type en leeftijd. Ik vind altijd dat ik als verkopen partij het idee moet krijgen dat men de pony graag wil, er ook bereid is voor te betalen wat voor energie ik erin heb gestopt en/of wat een pony gewoon waard is. Kun je zeggen dat het maar een paar honderd euro meer is dan die 200,- maar het gaat ook een beetje om je gevoel wat je hebt als verkoper. Plus als 300 Euro een probleem is, of 400,- Euro, je je echt ook afvraagt hoe het dan moet in geval van nood. En of je nu een pony van 500,- of 800,- Euro koopt of een van 200,- Euro, de basiskosten per maand zijn gewoon hetzelfde. Dus dan kun je volgens mij beter even doorsparen en dan echt iets kiezen wat je past (en als dat dan misschien zo goedkoop is is dat meegenomen maar om het uitgangspunt te laten zijn ... is wat anders).

Bij ons maakt het ook vrij weinig uit of je een kleine of grote pony op stal / in stalling zet. De basiskosten zijn bijna overal gelijk. En als je dan een shetlander hebt eet die minder dan een wat grotere pony maar het gaat vaak maar om tientjes verschil. En als het om die tientjes per maand gaat of je het wel of niet kunt betalen, tja... Maar goed, zo denk ik erover hoor :o

Vandaag heerlijke dag zeg, eerst naar Blijdorp geweest. Hebben ze een prachtige nieuw iets, Amazonica, soort tropische vlindertuin, heel mooi. Daarna naar de poowns. Heerlijk zo'n 35/40 minuten met Ollie gemend. Osteo heeft echt verschil gemaakt. Ze is veel rustiger in haar mond en hoofd. En daardoor denk ik ook losser in haar lijf. Kon haar nu aan het eind echt mooi af laten vloeien en dan nog rondje doordraven met lekker halsje strekken en afknabbelen <3

Hero weer wat freestyle gedaan met bitje in. Hij vond het al minder vreselijk }:0 Happen naar de baas lijkt totaal uit zijn systeem te zijn want hij deed geen enkele poging. Maar nu ging het achterbeen een keer wel erg spontaan opzij. Dus even duw gegeven. Toen was dat ook klaar. Tja, je kunt het maar proberen he :+

@Baudy DB begint het door te krijgen ~~}>
@Gem ik zou het niet doen, zo'n groen ding bij een inzegening. Zou ik eerst wat meer 'gedoe' mee willen hebben meegemaakt. Maar waarschijnlijk ben jij dapperder dan ik :=
@Biancocoo snap je heel goed hoor, met je gevoel naar Missy. Er komt vast wel ergens op enig moment een lieve andere baas voor haar :(:)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-10-13 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:41

Oef VHU, jij bent wel alweer actief aan de gang met ollie..
Nou na hoe ik me voel na een osteo afspraak heeft Dids tot zondag vrij van arbeid hoor.. Wel wat gekeutel maar verder even niks om na te denken..
Ben zelf ook altijd een dag of 4 van de wereld dan..

Blijdorp klinkt mooi met die vlindertuin.. Foto-technisch gezien vast ook aantrekkelijk *schrijft bij op bucketlist*

@rianne; oke prima.
Overigens is het wel leuk om hier in een huiskamertopic ook wat mee te kletsen ipv alleen te verwachten dat mensen op jouw vragen reageren :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:43

Volgens osteo mocht ik dinsdag alweer lange lijnen, woensdag licht aan het werk. Dus heb ik een dagje extra genomen. Gisteren wat rondgeslingerd en vandaag licht aan het werk.
Ik had het wel 3x gevraagd of dat echt kon, omdat je had gezegd dat je dan een weekje rustig aan moest doen. Maar blijkbaar mocht het :)
Maar Olleke was niet echt weer in elkaar gezet he, Diddle wel :7

Heb zelf ook paar hele mooie foto's, voor mijn doen dan he, niet te vergelijken met wat jij en bijv Biancailona doen *-:)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 24-10-13 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:45

Ik ben ook niet op zoek naar een pony die al beleerd is voor de wagen per se.
Ik heb vandaag echt ontzettende hoofdpijn dus lees ik alleen ff snel overal doorheen.
ik lees dus wel maar reageer niet echt. :\

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:47

Sterkte dan met je hoofd :(:)

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:50

bedankt, laatste tijd wel vaker last van. ga slapen met hoofdpijn en sta op met hoofdpijn.
beetje grieperig vrees ik.
net even overleg met mijn vriend gehad.... ga nog even langer doorsparen om mijn budget voor aanschaf wat hoger te krijgen.
Dan kan ik ipv 200 euro bijvoorbeeld 500-600 uitgeven. wat overblijft gaat weer bij dierenarts potje in.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:51

Ik weet ook niet meer of die week me ooit zo verteld is :P Maar omdat ik zelf toch altijd wel die tijd nodig heb voor ik weer kan nadenken _O-

Dids crosste vandaag als een halvezool door de wei heen trouwens.. En dan vraag ik me echt af of ik de goden niet verzoek door er als halflamme daarvoor op te klimmen voor een staprondje bos :')
Ze waren in het bos (links) trouwens mais aan het afrijden.. 2 van die huge trekkers voorbij gehad op 't ''stalpad'' zonder af te stappen (want dan kan ik er niet meer op :') _O- )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:59

Da's dapper! Maar je had geen keus natuurlijk :+

Bij onze stal waren ze achter gras aan het afhalen met zo'n enorme gras-aanhanger en tractor. Vind dat zelf dus altijd nogal indrukwekkend. Maar toch maar even als oefenobject gebruikt bij Hero, die ondertussen vooral bezig was met het halstertouw :Y)

@Rianne zo tegen de winter willen mensen wel eens van hun pony af omdat de stalperiode / wat lastigere periode er weer aankomt dan kan je wel eens geluk hebben vwb de prijs.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:03

Ja dat weet ik, maar ik wil zeker weten dat mijn pony niks te kort komt.
helemaal niks. :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:19

Pony's zijn duur in onderhoud. Of iig als ze iets krijgen of hoefsmid DA ofzo niet goedkoper dan een
paard.

Alleen eten ze iets minder. Maar ik ben wel heel blij met mijn stal bij mijn ouders voor niks. Ok je
bent wel wat meer tijd kwijt met het regelen van van alles en de wei repareren, stal schilderen, en
ander onderhoud maar heb verder wel heerlijk de vrijheid. Mooie zadelkamer kar kan altijd
binnen staan en de trailer ook.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:24

Wow daar heb je inderdaad wel geluk mee.
Ik heb een lieve vriend die kan bijspringen mocht er iets zijn.
en zelf heb ik ook een aardig potje

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:30

Citaat:
Pony's zijn duur in onderhoud. Of iig als ze iets krijgen of hoefsmid DA ofzo niet goedkoper dan een
paard.

Zo is het maar net :7

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:40

zo kocht ik Sil ook omdat t goedkoper zou zijn.. in het begin wel ja.. lekker voor 50pm op het land en maar 2x per jaar hoefsmid enz. Maarja je wilt toch steeds meer.. en gaat steeds meer geld per maand toegeven en toen stond ik ineens op eens stal waar ik 215 euro betaalde pm... evenveel als een groot paard.. Dus toen maar weer verhuist en nu sta ik op een stal waar ze wel onderscheid maken tussen pony en paardenboxen. Maar kost me alsnog 180. kar staat overigens heerlijk binnen en alles word gedaan :)

Aks, heeft hard gewerkt en doet lekker rustig aan met diddles

VHU, heeft weer heerlijk gemend en schriktraining gedaan met Herootje

Biancacoo heeft weer lekker met de hondjes kunnen trainen en kan geen afscheid nemen van missy.

Ik heb t vandaag helemaal gehad, 5 ibuprofen op maar mijn lichaam voelt nog steeds alsof ik ben aangereden door een trein :roll: vanavond bij fysio geweest, behalve een goed gesprek kon hij niets meer voor me betekenen, dus nu weer terug naar de huisarts. Wil iig bloedonderzoek laten doen en overleggen of een osteo of chiropractor een goed idee is.