[AR] Dressuur + Vaardigheid 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: Dressuur + Vaardigheid 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:19

Marjola, je kan dan beter de dijk over gaan. Maar wij hebben wieringen, texel en blaricum redelijk in de buurt.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-13 21:21

Marjola: nee hoor, ook nog geen (oefen)marathon gestart. Wil ze volgend seizoen wel gaan doen, Mosel is er cool genoeg voor.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-13 21:24

@Gem mijn fout! Leuk dat je het met Moos kan gaan oppakken. Ik ben benieuwd hoe Sam het gaat doen deze winter :) Misschien ligt er dan nog een andere carrière in verschiet ;)

@Ips ja dat is inderdaad handiger. :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 18:10

Ik krijg net een mail dat de wintercompetitie van Zuid buiten in de openlucht gehouden gaat worden :brr: . Ben erg benieuwd of je dan nog verwacht wordt in nette blazertjes / blousjes te rijden, of dat je in je vol-thermo-gevoerde-water/winddichte-overall-met-teddymuts op de wagen mag zitten :\ .

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:16

Brrrrr. Hier is gelukkig alles indoor (op 2 minimarathons na bij verenigingen die een mooier ruimer buiten terrein hebben dan binnen, maar die zijn altijd in het begin of juist op het eind van het winter seizoen).
Vorig jaar heb ik het eens mee gemaakt dat we gewoon in warme maar toonbare kleding mochten starten. Dus geen oranje wegwerkers jas, maar een donkere schone winterjas was geen probleem. Toen was het buiten ong -10.

Ik start 's winters altijd al met een zwarte skibroek. En dan meestal hemt, t-shirt, shirt met lange mouwen, dun truitje en daar overheen een losse witte kraag (zodat het net lijkt alsof je een dressuurblouse aan heb) en wedstrijd jasje.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:35

Witte sjaal om :j

Dikke skibroek idd, hemd tshirt met lange mouwen, wedstrijdshirt met hoge kraag, lekkere sjaal om (wit/gebroken wit), en wedstrijdjasje. Prima :D
Afbeelding

Hier dan nog geen dikke broek, maar dat gebeurt deze winter wel :))

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 22:57

Krijg het nu al koud bij het idee van een wedstrijd buiten rijden in de winter, Gem. :brr: Gelukkig zijn bij de meeste D/V wedstrijden hier in de buurt een 2e binnenbak waar je kan losrijden (ja we zijn verwend in NH :+).

De witte sjaal ga ik onthouden. Goede tip, Melanie! :j

Voor het winterseizoen haal ik mijn thermobroek - die gaat onder mijn rijbroek - en thermoshirt uit de kast (en een extra shirt en hemd aan etc. voor wat meer laagjes). Daarnaast heb ik ook handschoenen met een thermolaagje, maar als het heel koud wordt houdt dat ook wel een keertje op qua warm zijn.

Verder ben ik in de winter heel blij met mijn schort (wol). Kan je ook gemakkelijk een stel thermolaarzen onder verstoppen ;)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 23:06

Ik denk stiekem dat ik de wintercompetitie heel erg ga overslaan :brr: . Krijg het al koud bij het idee.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 08:10

Ik heb gisteren een startkaart d/v aangevraagd, was gratis! Tja einde van het jaar is ook al een beetje in zicht natuurlijk, maar er zijn nog zat wedstrijden. Kunnen we mooi wat dressuur gaan oefenen.

Ik moet zeggen dat mijn voorkeur eigenlijk wel uit gaat naar outdoor zelfs in de winter. In een hal is het ook altijd steenkoud, maar inderdaad rijd je daar wel uit de wind. Buiten heb je meer ruimte voor het losrijden en is vaak ook de ring ruimer van opzet. Ik ben wel benieuwd hoe de bodem dan zal zijn. Dat lijkt me het lastigste ivm vriezen of veel regen en sneeuwval zou het snel afgelast kunnen worden.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 08:33

Gem schreef:
Ik denk stiekem dat ik de wintercompetitie heel erg ga overslaan :brr: . Krijg het al koud bij het idee.

:D Vorig jaar voor het eerst een winterstop gedaan en dat houden we dit jaar ook erin. :brr:
Het was ons allemaal prima bevallen! In de winter heb ik toch graag een binnenbak voor de proef.
Losrijden is veelal buiten, maar als het vriest kun je dus net niks. Wat op de parkeerplaats op en neer -O-

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 11:13

vorig jaar was het winterseizoen af zien, maar toch maar wel gekozen om de wintercompetitie zuid holland weer mee te gaan doen :) Gelukkig hebben ze zowel de losrijbaan als de wedstrijdbaan indoor, dus dat is wel lekker :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 12:09

Wij hadden vorig jaar ook ingeschreven voor de gehele competitie van zuid, maar hebben uiteindelijk maar 1 keer meegedaan. De ene keer vanwege sneeuwmeldingen of gladheid (wij zijn altijd 2 uur onderweg met de trailer zonder winterbanden), dan kwam de verzette datum ons niet uit, en de 4e wedstrijd (Etten-Leur, geloof ik) vonden we echt té ver weg voor een winterwedstrijd.
Dit jaar misschien maar eens een keer een oefen indoormarathon meepikken met de Anda.

_MarjolaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:16

@Anke wij rijden rond half december onze laatste wedstrijd en daarna is het ook winterstop. Vind dat ook altijd wel fijn :) Afgelopen jaar was het zelfs eind november al klaar, want door de sneeuw kon ik voor mijn laatste wedstrijd afmelden. Ik kan alleen maar buiten trainen en op zich kunnen we ze wel leuk beweging geven, maar ik vind gericht trainen voor een dressuurwedstrijd toch net iets anders.

@Gem leuk dat je een oefenmarathon wil gaan doen :) Snap het helemaal dat je winterdag geen giga afstanden wil rijden. Wij blijven dan ook alleen in de eigen provincie.

27 oktober is er een DV wedstrijd in Benningbroek. Ga voor het eerst M vaardigheid starten en op jacht na mijn laatste puntjes in de L dressuur. Als ik die binnen heb, stop ik met dressuur rijden indoor want ik wil dan liever doortrainen en volgend jaar (outdoor) M gaan proberen. Waarschijnlijk gaan we deze winter nog wel een keertje op pad om vaardigheid te starten (naast de minimarathons), want dat kan altijd. Zijn de wedstrijddagen ook minder lang :) (2x inspannen op een winterdag klinkt ook een stuk minder aantrekkelijk dan in het outdoor seizoen :P)

Zijn er meer mensen van plan om in Benningbroek mee te doen eind deze maand?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:20

Ik heb de eerste vaardigheid indoor weer de 23e deze maand. Woensdagavond. 2parcoursen voor punten.

Noran en Bambi beide in de L, hoop met beide het laatste puntje voor de M te halen.

Hoop met tweespan deze winter de Z vdh in te gaan. En lekker de L drs uitrijden.
Enkelspan Syl de ZZ vdh en debuut starten in de M drs.
Enkelspan Noor en Bambi lekker de M vaardigheid en hopelijk beide de L drs in.
En Macho al spelenderwijs wat puntjes in de L vdh en lekker in de B drs, misschien L dressuur rond te rijden.

Wie weet nog eens tandem vdh starten.

En, bokkers nog doelen, anders dan genieten en alles gezond houden :D Dat is natuurlijk het belangrijkste.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:27

Deze winter start ik ook een aantal x. Te beginnen a.s. zondag. Alleen met mijn jonkie B-dres en L-vh.

Verder wil ik de marathons indoor eens 2-span proberen dus miss eerst een hobbyklasse L vaardigheid
rijden en als ik robijn wat verder voor elkaar heb weer verder in de Z dressuur.

Tandem loopt nog niet zo bij mij dus daaar moet ik nog mee oefenen maar vaardigheid lijkt me daarmee
ook wel eens een keer leuk.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:29

Leuk! Lekker km's maken met de jonkie dus. :j

Leuk 2 span, ben benieuwd!

Tandem vdh 1 keer gedaan en had toen 2 balletjes :)) Gister dressuurles gehad met tandem en binnenkort oefenmarathon. Dus wil nu ook af en toe tandem starten dan. :j Voor de lol, afwisseling.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 15:55

@ Melanie die van jou zijn iets beter op elkaar ingespeeld.

Ik heb 1 marathon hardloper en 1 die denkt waarom hard lopen als het ook zachtjes kan.(behalve
als ik dressuur train dan wil meneer ineens eindeloos galloperen). Dus ik ben heel benieuwd hoe
dat uit gaat pakken in 2-span.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:03

Ik rij 27 oktober ook mee in Benningbroek. L dressuur en L vaardigheid met Caya. Verder nog niets gepland, denk dat 24 november in van Ewijcksluis de volgende wedstrijd dan word. Wormerveer 8 december sla ik waarschijnlijk over (dat weekeind 4 verjaardagen en sinterklaas, het kan ook te gek ;) ).

Hoop Benno weer enkelspan te gaan rijden, maar de laatste keren was hij zo debiel na zijn blessure. Dus moet daar echt zelf weer even de rust en tijd voor hebben zodat ik hem de aandacht kan geven die hij nodig heeft. Hij mag nu eerst even lekker in het 2 en 4span mee draaien (thuis en op indoor marathon).

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:04

doel.... laatste punten in de M dressuur halen met Rakker en dan van het voorjaar misschien Z dresuur starten. daarnaast wil ik even serieus die vaardigheid gaan rijden en kijken of we dit jaar wat minder balletjes/pionnen meepakken en goed binnen de tijd gaan rijden

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-13 18:42

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:07

wij gaan de wintercompetitie dressuur in onstwedde rijden.. hier kun je 2 proeven rijden.

en jawel ik kom weer te veel in de baan
met me moeder
met las vegas in de B

met harry
met dempsey in de L
met 4 span in de M en met voorspan in de Z

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:10

Gelukkig start je niet ook nog zelf, anders werd het wel een heel gepuzzel voor de startlijst haha

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:18

:D Goh... Uitdaging tine...

Nee hoor geen paard meer over

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 21:42

Ik rijd ook een aantal wedstrijden deze winter.

onder andere de competitie. En ik doe ook lastig

enkelspan b, enkelspan l, dubbelspan b

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:56

het topic ligt een beetje stil.

Ik heb mij ingeschreven voor Dordrecht. Zijn er nog mensen die daar heen gaan of
die weten hoe de bakken daar liggen?

Verder heb ik a.s. zaterdag ook weer D&V met mijn jonge pony.