[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 07:08

gisteren 2 nieuwe paardjes bij in de wei gekomen :) En omdat diddle nog wel eens uit zijn eigen stukje ontsnapt en ze dan tóch zou ontmoeten hem er ook maar alvast bij gelaten. Wel toen we weggingen gewoon weer in zijn eigen stukje ;)

zo stond hij over de draad te kijken, hij vond zichzelf gewoon zo stoer :')
Afbeelding
ik had de steiger gemist
http://i183.photobucket.com/albums/x95/ ... CF0780.jpg
Afbeelding
Afbeelding

het ging goed, toen we na een half uur weer gingen kijken had hij de 2 nieuwelingen meegenomen naar de tinkers, en was hij de tinkers bij ze weg aan het drijven.. := huftertje :')
Afbeelding
(excuus voor de kwaliteit, werd al donker en moest heeeel ver inzoomen := )

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:14

goedemorgen !
mooie foto's naaltje, didd's ziet er goed uit !
prinsjeh...auwwww....toch even naar dokter ?? of pedicure ?? die kan misschien wel helpen, hoe eng ook als de druk eraf is, is de pijn vaak ook weg.....
VHU aan de slag geweest met Bente, gaat steeds beter, leuk !! en buitenrit met Snuit, heeeeerlijk .

hier is het nu nog zonnig....zo waterbakken verschonen, en kliko aan de weg brengen, stallen mesten, er word nog een hondje opgehaald....en kippenhok moet weer schoon....aardbeien plukken in de kas....
ehm...gras maaien, zien dat ik de trailer binnen kan zetten....zal wel niet gaan, want...hij is nogal lang en het is zo'n rotzooi achter de stal... :o maar als ik hem nu het eerste half jaar toch niet gebruik....waarom zou ik hem dan buiten laten staan, vind ik zo zonde van zo'n nieuwe trailer... :j
ga linkjes van ollie nazoeken.....vind Brutus zoooo'n gaaf dier !!!
heb nog maar weinig geoefend met de airbrush....dus moet daar ook nog tijd voor vinden, want anders krijg ik op mijn kop als ik de volgende cursusdag heb !!

iedereen veel plezier of werkze vandaag !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:31

Diddle 8-) hij denkt echt dat hij de baas is (en dat is-ie ook).

Citaat:
en galop voor de wagen, kan me idd herinneren dat je daar flink tegen was leuk dat dat afhankelijk van het monster voor de wagen is veranderd

Ben de 1e om dat toe te geven :j bij mijn vorige stal/in die vorige omgeving ging dat ook absoluut niet en zou ik ook niemand aanraden tenzij je levensmoe bent.... , weet ook niet of ik het ooit met Bente ga doen (....doe het steeds maar dat is niet de bedoeling hahaha) of met Rizanta gedaan zou hebben (daarbij, een paard als Rizanta ging in arbeidsdraf al 25 km/uur, dus met zo'n dier galopperen.... ben je volgens mij toch wel lichtelijk levensmoe). Snuitje galoppeert echt heel beheerst en hij vindt het zo fijn. Hij probeert wel steeds ietsje sneller te gaan, daar moet je dus wel heel goed op letten. Maar doe het alleen op overzichtelijk bospad zonder kuilen, sloten, zijwegen of mensen / paarden in zicht ...
Wat mensen vertellen van 'even helemaal losgaan' dat zal ik nooit doen, niet voor de wagen maar ook niet onder de man.

Nou we zitten aan de koffie :9k

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:49

goeiemorgen!

Gaaf VHU, galop voor de wagen. Ik neem het best vaak even mee, Stormpje heeft vorige week voor het eerst (op verzoek) voor de wagen gegaloppeerd. Sun kent het inmiddels al zodra we de berm in gaan, dan wil hij meteen in galop. Maar als je dan duidelijk bent en zegt dat het niet de bedoeling is, dan kan hij ook normaal draven of stappen op datzelfde stuk :)

Naaltje nieuwe weidegenootjes! Ziet er gezellig uit zo!
Les van Tallechie ging lekker, en arme alwyn heeft zn neus gestoten :+ Succes met je examen!
PrinsjeH met auw-voet... Groene leem pasta met teatreeolie erop. :j
Hele mooie covers van Ollie!
@naaltje en VHU... hmm... als Naaltje geen file gezien heeft en VHU stond daarna op hetzelfde traject wel in de file... Naaltje, het is niet netjes om bananenschillen uit je auto te gooien! :( ;)
Tine lekker op vakantie!
Biancacoo, ook vanuit hier gecondoleerd. Moet wel raar voelen om de dag na de begrafenis meteen dat huis al leeg te moeten halen :(:) Sterkte
En IT heeft een bekeuring mysterie... We zijn heel erg benieuwd!

Zo, vandaag een rustig dagje, zelf 3 paardjes werken en vanavond 3 lessen doen :)
Nu eerst ff zorgen dat ik wat ontbijt naar binnen kan werken, ik rij samen met de verzorgster van zoë en die staat om 9u voor mn deur ;) *hmm... ga het voorbeeld van VHU maar volgen, lekker bakkie koffie! :9k
Fijne dag allemaal!

Groetjes, Lacuna

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:54

Ik galoppeer ook met de wagen nou ja de pony's dan. Niet als ze net beleerd zijn wel als ze goed aan de hulpen staan. Wieneke vind galoperen geweldig.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:55

goedemorgen :)

ga mee met de samenvatting van lacuna :)

wel gave foto's van dids :)

gister eindelijk weer gereden, mokbenen gaan de goede kant uit :D nu nog goed zadel en dan kan ik weer een les afspreken :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:16

Petra mag ook galopperen voor de wagen. Wel enkel op paden die ik goed ken: overzichtelijk, geen rare bulten of kuilen,... Het grappige is dat ze hierdoor heeft leren galopperen. vroeger deed ze het nooit (ook niet los in de wei) maar nu heeft ze het trukje door en zie ik haar ook vaak in full speed door de wei galopperen.

Gisteren de dame aan de longe gehad, en ze was serieus aan het sjouwen. Netjes stukken voorwaarts neerwaarts zonder bijzet en daarna toch de touwtjes er aan geknupt (hoger ingesteld) en liep ze ook lekker.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 10:17

ik galoppeer niet voor de wagen, ooit 1x gedaan, toen begon hij te bokken en zat over de lamoen heen met een been. daarna weer voor de wagen, maar geen galop meer.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:02

:wave:

goeiemorgen!

bijgelezen, en mooie samenvatting van lacuna gezien +:)+
dus ik sluit me voor deze keer ook weer even aan... 8-)

Eigenlijk weinig nieuws van deze kant...
Fifi gaat aardig qua voetjes, op het zand loopt ze praktisch helemaal goed, op de korte wendingen na, op harde bodem is ze nog echt flink kreupel... -O-
Morgen gaan we naar de hoefsmid, hoop dat hij het nog wat makkelijker voor 'r kan maken, even afwachten maar!
Verder gaat 't wel goed met 'r gelukkig, de wond ziet er super uit en ze eet goed van 'r hooi en het beetje voer dat ze krijgt gelukkig!
Ook staat ze tot nu toe mooi rustig in de paddock, dus dat is fijn!

Gisteravond nog even rondje met vosje aangespannen gereden, die had geen zin, want het was voertijd, en daar werd ze een beetje erg gehaast van... :+

Galopperen voor de wagen vind ik op zich geen probleem, afhankelijk van het paard en de africhting.
Fifi kon nog wel eens in paniek raken met galopperen omdat ze tijdens een marathon een keer de wagen heeft geraakt met galopperen in een korte wending, dus daar ben ik toen ook wel wat onzeker van geworden.
Maar met les en door veel oefenen gaat dat steeds beter.
Die paar keer dat ik met Zefiro heb gereden heb ik juist heel veel gegaloppeerd, want die wordt niet heet en juist heel mooi los van de galop, dus dat is ook wel leuk om dat eens mee te maken!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:08

Ik neem de galop mee op het moment dat ik denk dat ze er klaar voor zijn :) je merkt het vanzelf :)

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 11:34

Gecondoleerd Bianca.
IT wat raar idd gewoon de foto even opvragen
Tine nog veel plezier daar
Tallechie succes met je examen
Prinsjeh succes met je teen
Ollie1 leuke covers ik heb gestemd
naaltje leuke foto's

Ik heb gisteren avond een stagegesprek gehad de eigenaar was heel enthousiast,
en vroeg of ik dan ook de webshop op de site wou maken ;)
Donderdag of vrijdag belt hij mij of ik daar mag komen.
En over een paar weekje heb ik nog ergens een gesprek en ik hoop dat ik daar :o
Ik ga charly vanmiddag even longeren en morgen weer naar asmiro :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:35

Galop voor de wagen... Romeo deed het vaak toen hij beleerd werd. Als er een stukje bergop was, en hij dacht dat hij het niet getrokken kreeg, viel hij in galop. Dat moest ik toestaan volgens mijn instructeur, en het is ook helemaal goed gekomen. Romeo is heel zelfzeker nu en kan bergen ook op draven. Een rengalopje vindt hij ook geweldig. Maarja, een pony van 1.25m die ook nog eens heel licht in de mond is, is anders dan een groter paard hé :o met Romeo voelt het heel vertrouwd aan dus is prima te doen. :j

@ Naaltje: mooie foto van Dids!

Gisteren is de smid geweest, Romeo heeft weer schoentjes *\o/* Hij tilde zijn voeten 30 cm op met stappen, echt grappig :D Vandaag liep hij al normaler, hij was het al wat gewoon.
Ook Sander, de haflinger van mijn naam, moest nieuwe ijzers hebben. Gezien ik echt schrik van hem heb (na mijn laatste avontuur met hem 5 jaar geleden), liet ik mijn vriend Sander nemen. Plots vertrekt Sander en mijn vriend kon hem niet meer houden. Daar ging hij dan, in galop voor ons op, op de verharde weg, richting de grote weg. Onderweg was hij al 2 ijzers verloren (zijn hoeven waren er heel slecht aan toe, ijzers hingen nog maar net vast), ik zag al diverse ongelukken gebeuren dus hield mijn hart vast (lees: scheurde met de fiets achter hem aan met een hartslag van 200). Op het einde van de weg hebben ze pas een vluchtheuvel gemaakt met witte lijnen (nieuw, dus nog heel wit), daar durfde hij niet over, dus is hij maar aan de kant gaan grazen (op 2 meter van de grote weg). Hij liet zich goed pakken en toen heb ik hem toch maar genomen. Jeetje zeg maar wat was ik bang!
Blijkbaar doet hij dat vaker, gewoon plots er vandoor gaan. Baas had me gebeld om te vragen hoe het ging, hij zei direct "Verdikke, kl**tzak dat hij is" :D Sander staat nu weer netjes op zijn wei, had bij het terugbrengen een touw rond zijn neus gebonden, dan had ik toch wat meer zekerheid dan enkel zijn halster :Y)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:42

sl, fijn alles weer nieuwe schoentjes!
stoute sander zeg! ~~}>

askazita, fijn dat je gesprek goed was!

vanmorgen contact gehad met de veearts, omdat ze op het harde nog niet vooruit is gegaan moet ze toch op de metacam... -O-
straks maar ophalen, en dan hopen dat ze wat minder last heeft...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:43

@SL: oei, stout paardje :(:)

@Askazita: leuk!

@Tine: klinkt super!

@TAllechie: hopelijk valt neusje mee.

Ik ga verder ff niet herhalen; heb het gruwelijk druk :o .

Met tweespan vind ik galopperen nog wel eens een beetje spannend, ookal zijn het geen knoeperds, maar twee überfanatieke welshkes die elkaar opjutten gaan ook best hard :D , maar in enkelspan vind ik het echt geweldig, heerlijk *\o/* .

Zo, ga ff douchen, bammetje eten, theorie herhalen met dochter en d'r dan naar d'r examen brengen; duimen jullie voor d'r?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:44

@Nouvel: :(:) :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:47

Balen Ellis :(:) hopelijk gaat ze toch snel op het harde ook beter lopen :(:)

Avaluna: wens je dochter maar succes!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:48

@ avaluna: welk examen moet je dochter? Ik duim voor d'r! +:)+
Trouwens, wat is een bammetje? :o

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:49

Bammetje is een liefkozende afkorting van het woord boterham :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 12:50

Ow ok, dank je voor de uitleg, dan heb ik weer iets bijgeleerd vandaag :Y)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 16:18

Tis best rustig hier. Leuke foto's van dis gezien die zijn nieuwe vrienden beschermt. S_L die met een hond op bed ligt en romeo die weer op ijzers staat en biancoo met een heel druk programma. Fifi die gelukkig weer beter loopt maar helaas toch aan de pijnstilling moet. VHU die menles heeft voordat ze op vakantie gaat en Prinsje die iets met haar teen heeft.

Hier is het ook rustig even geen wedstrijden. als het goed is is het nieuwe bitje voor ferro binnen en heb ook equilin besteld dan moet het toch wel goed komen met m. Vanavond les daar mag robijntje mee naar toe.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:41

het is zeker rustig hier,iedereen is vast buiten aan het spelen,want de temperatuur loopt op....en bij mij niet alleen van de zon die doorkomt...ben achter tiamo gaan lopen,snapte hij niets van,dus wegdraven en ik.....puf puf erachter aan :j
maar later viel het muntje bij hem en liep hij braaf en drafje ging ook zonder dat ik moest gaan sprinter er achter aan.
maar.....hij snapt niet wat links en rechts is...hoe leer ik dat ? al met de zweep op ene kant tikje geven,huh? niets dus.
ja als hij me ziet komt hij wel naar binnen,maar dat was ff niet de bedoeling

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:44

Hier wisselend wolken en zon, best warm geworden inderdaad, beetje benauwd...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:13

@nouvel; balen dat ze niet al beter loopt :(:) arme fief dr voetjes

@VHU; paard compleet laten gaan doe ik ook niet. Tenminste, dids krijgt wel eens onder aanmoediging lang leidsel, maar die gaat niet :') als je dat bij een snuit zou doen zou je opstijgen naar hawaii denk ik ;)

bijgelezen, echtwaar
tijdens m'n pauze al
nu net thuis, vriendje wist nog niet hoe laat ie thuis zou zijn. Jammer want ik wilde vanavond naar stal toe... Naja, dan maar niet he, paard wijkt wel...
ga zo de badkamer maar schrobben en aansluitend de douche weer viesmaken :') heb een zakje chips gehaald voor vanavond, míjn avond. Ben kéi kapot, iedereen loopt heel de dag misselijke opmerkingen te maken dus ik loop heel de dag terug te snauwen..
af en toe zijn mannen bést doodvermoeiend ^)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 18:20

Hoi!
Hele fijne menles gehad. Eerst losgewerkt, 10 minuutjes of zoiets in de bak en daarna rondje buiten gedaan (rondje is 7/8 km). Ze deed het super. Kwamen nog flinke vrachtwagen tegen, verdwenen enigszins in de berm maar geen paniek en.... ze raakte niet echt van de kook. Dus echt trots op haar. Vandaag ook geen enkele keer dat ze zo los van het bit kwam dat ik het idee had dat ze zou gaan bokken. Nu ook haar eerste topicje gemaakt <3
[AR-ITP] Bente's 1e keer ITP
voelt nu zo'n beetje als weer een echt menpaardje voor mezelf, heb een fijn gevoel bij hoe ze het allemaal doet en denk dat we met z'n tweeen goed verder kunnen :D

@Nouvel wat naar van Fief... moet zeggen dat iedereen wel zegt 'je bent er op tijd bij', maar ik blijf denken dat ze dat vanaf het moment dat ze die pijnstillers en operatie heeft gehad heeft opgelopen. Dus ze heeft het denk ik dan, al een poosje. Wat niet wil zeggen dat ze het niet meer kwijtraakt, daarom zeg ik het niet, want dat gaat zeker goedkomen, maar wel dat ze ook 'tussen haar oortjes' zere voetjes heeft. Het kan dus zijn dat de metacam haar net helpt dat knopje wat om te zetten.

@HT leren links/rechts vind ik ook altijd erg moeilijk. Ben zelf erg van de zweephulp/ondersteuning moet ik zeggen. Later heb je daar ook veel profijt van (bijv met buitenrijden en als je dus zo'n vrachtwagen tegenkomt zoals wij vanmiddag met Bente).

@Maisie wat voor bitje heb je voor Ferro besteld? Hoop dat de Equilin helpt!

@S_L jeetje wat weer een toestand met Sander }:)

@Avaluna, ik zal duimen voor je dochter!

@Evelli wanneer gaan jouw dames weer in het span?

Iedereen gehad nu toch? Ga even koken, chipolata worstjes, gebakken aardappeltjes en bloemkooltje :7

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:05

Op tel bijgelezen, ga door naar stal
Ben geslaagd voor ehbo. Op naar volgend examen