[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:32

Ik heb even lekker bijgelezen. Rivaldo, wat top wat je met die kinderen doet, de tip van VanHuisUit om daar meer mee te gaan is absoluut een goede hoor!

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:36

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:42

Zoek er zelf nog eentje :+ dus kan je niet helpen

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:46

hihi oke!

anders ga ik gewoon voor een nieuwe, maar ik heb geen haast er mee! :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 13:53

Ik kan je ook niet helpen BertBaley, ik woon trouwens ook een beetje ver. Hier zie je sowieso al niet veel wagens, en sulky's al helemaal niet... Ik ken dus ook niemand die een sulky heeft en deze wil verkopen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:20

Mensen, ik ben zo blij!!

Heb vorige week hier verteld dat we voor Janssen het paardenparadijs op aarde hebben gevonden. Nu, groot nieuws: Whisper gaat mee!

Het is een lang verhaal, maar dat kan je lezen op mijn blog als je dat wilt. Kort dan: Jane, de eigenaresse van Equine Pensions, zoekt een leuk recreatiepaard voor zichzelf en om te gebruiken als ze weer jongeren les gaat geven (heeft ze een tijdje niet gedaan vanwege jonge kinderen). Ze stelt weinig eisen, maar braaf en vriendelijk is het belangrijkst. Ze had over ons van Whisper gehoord en hem op de website bekeken. Deal is gemaakt: Whisper gaat mee, wij hoeven geen pensionkosten voor hem te betalen, zij gaat hem helemaal verder beleren en dan blijft hij daar als haar eigen rijpaard.

We zijn zó blij, het voelt gewoon supergoed. We zullen voor hem dezelfde maandelijkse updates krijgen als ze daar voor elk pensionpaard naar de klanten over de hele wereld sturen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 14:23

MoniqueT schreef:
Mensen, ik ben zo blij!!

Heb vorige week hier verteld dat we voor Janssen het paardenparadijs op aarde hebben gevonden. Nu, groot nieuws: Whisper gaat mee!

Het is een lang verhaal, maar dat kan je lezen op mijn blog als je dat wilt. Kort dan: Jane, de eigenaresse van Equine Pensions, zoekt een leuk recreatiepaard voor zichzelf en om te gebruiken als ze weer jongeren les gaat geven (heeft ze een tijdje niet gedaan vanwege jonge kinderen). Ze stelt weinig eisen, maar braaf en vriendelijk is het belangrijkst. Ze had over ons van Whisper gehoord en hem op de website bekeken. Deal is gemaakt: Whisper gaat mee, wij hoeven geen pensionkosten voor hem te betalen, zij gaat hem helemaal verder beleren en dan blijft hij daar als haar eigen rijpaard.

We zijn zó blij, het voelt gewoon supergoed. We zullen voor hem dezelfde maandelijkse updates krijgen als ze daar voor elk pensionpaard naar de klanten over de hele wereld sturen.

wat hartstikke super voor je! :)
Dit is echt leuk om te lezen :D Super dat je ze beide op een goed plekje kunt huisvesten :j

ik ben op school.. voel me ontzettend niet lekker... mijn actie vanavond met Dids gaat niet door..Ga ff voeren, en dat is het :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:34

Hoi allemaal, even een ego post. Wieneke loopt weer chips. Het zelfde als na haar draad avontuur dus volgende week dinsdag ga ik met haar naar Someren. (weet hier iemand nog een vervoersservice?)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:35

Zit je niet mee Sandra :(:)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:36

Nope, ik baal nu ook van mezelf het is een harde en blijkbaar als het weer een beetje gaat gaat ze lekker compenseren en lijkt ze goed te lopen, vandaar dat de 1e afspraak voor een echo afgebeld is.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 15:52

pff mensen, ik ben net 20 minuten lang afgezeikt aan de telefoon en ook nog eens op mijn kosten!
Ben er een beetje door van slag..

Plutolover ik ben benieuwd naar je kar!!

Succes sonjim!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:09

Wat was er dan? :oo

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:10

Jenkins dikke knuffel, is niet fijn zeg, maar hoorn opgooien was geen optie.

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 16:24

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:04

Sonjim wat jammer van wieneke! :(:)

Jenkins wat is er dan gebeurd?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:29

Had mijn dagelijkse post nog niet gedaan, dat kan natuurlijk niet ;)

@Sander_Lotte: heerlijk dat hij dan alleen op de trailer kan, heb je alles zelf in de hand. Anders paar keer klein ritje maken om hem te laten wennen?
@Monique: ik ben heel blij voor jullie en de paarden !
@Sonjim: groot gelijk dat je haar even laat scannen, dit is ook geen doen.
@Lacuna (toch?) top wedstrijd!
@Jenkins, dat klinkt als niet fijn...

Verder weet ik het even niet meer....
Vandaag alleen maar gewerkt, bij die nieuwe opdracht. Snap er nog niet veel van maar dat zal wel gaan gebeuren hoop ik dan maar :+ opdrachtgever snapt het zelf ook allemaal nog niet ;)

Heb wel een paar hele leuke dingen op de agenda deze week, morgen op een van de paarden van de stalhouderij rijden (welke weet ik nog niet, hoop Nolanda of Zarah), donderdag mee groomen bij een trouwerij en zaterdag mee groomen bij rondrit door Den Haag 8-)

Oja, ik ben bezig met een gegalvaniseerde stevige tweewieler, omdat ik er ook het bos mee inwil tzt met Alwyn en omdat ik de caveletti ook als opstap zag, als het me echt beviel een tweewieler wilde ik dan een stevigere kopen. Als dat doorgaat is mijn sulky caveletti met verlengd lamoen (1.50) te koop.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:35

@ VHU: op een trailer staan kan hij wel, maar het langste dat we ermee hebben gereden is 20 minuutjes. Ik denk dat ik hem naar de Veluwe gewoon hooi geef zodat hij een bezigheid heeft. Onderweg stoppen we ook altijd even omdat 2 uren toch wel erg lang zijn om op een trailer te staan.

Je hebt wel leuke vooruitzichten in je agenda staan! Hopelijk is het mooi weer als je naar die trouwerij moet.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:38

Ik sluit me aan bij mijn voorganger VHU (lekker makkelijk :P )

Net Rembrand weer eens voor de kar gehad. Ging best aardig. Had een loslopende hond en een spelend kind in de bak, dus had genoeg afleiding haha. Wilde daarna pony longeren, maar kreeg draakje niet te pakken. Straks nog maar een keer proberen.

Ook nog dierenarts aan huis gehad. Quincy liep ineens heel raar achter. Zwalkend. Blijkt atactisch, wsl door rollen in kuil (tja, die zijn er genoeg, maken ze zelf, stomme beesten) of trap van een van de anderen. Heeft zwellingremmer gekregen (is uitwendig niets te zien, maar kan wel inwendig zitten) en pijnstillers die ik indien nodig morgen mag geven. Hoop wel dat het weer goed komt en dat ik niet zo'n lijdensweg als 1,5 jaar geleden met Rembrand had ga krijgen. Oke, als het nodig is doen we het natuurlijk weer (iedere dag fysio en electrotherapie), maar liever niet.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:40

Wat fijn dat je nu voor beide paardjes een plekkie hebt,, super!

Lacuna, gave foto, klinkt als een geslaagde dag!

Jenkins: Balen dat het bij jou ook niet zo lekker ging.. ook ik kwam altijd tot rust na een hoop dingen bij de paardjes heerlijk :D..

Sonjim: he verdorie dat ze nog niet lekker loopt! hopelijk gaat het snel beter

VHU: inderdaad wijze woorden, bij twijfel niet doen.. heb ik ook zeker van geleerd bij het nemen van Quenzo!

Zaterdag krijgt tum voor het eerst 10 minuutjes het tuig op, en dan lange lijnen of longeren :D Cameraploeg is dan al aanwezig 8-)

Vannacht maar 3 uurtjes geslapen en de hele dag gewerkt (lopen, staan).. ben blij dat ik nu zit.. zo op de fiets naar stal.. me uitlaat zit een mega gat in.. ik reed naar stal en schaamde me dood (reed al te lang door ermee :P..)

Als je los in stal loopt, ga je natuurlijk alle voerbakken af, maar wat nou als je heel klein bent en je komt er niet bij.. Juist je gebruikt een opstapje :P
Afbeelding

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:41

sander_lotte schreef:
@ VHU: op een trailer staan kan hij wel, maar het langste dat we ermee hebben gereden is 20 minuutjes. Ik denk dat ik hem naar de Veluwe gewoon hooi geef zodat hij een bezigheid heeft. Onderweg stoppen we ook altijd even omdat 2 uren toch wel erg lang zijn om op een trailer te staan.

Je hebt wel leuke vooruitzichten in je agenda staan! Hopelijk is het mooi weer als je naar die trouwerij moet.

Je kunt hem beter onderweg er niet steeds afhalen hoor!!! Regelmatig controleren oke, maar eraf halen zorgt vaak alleen maar voor meer stress. Is steeds een andere, nieuwe omgeving. Bovendien het risico van ontsnappen (wil je niet op bijv een parkeerterrein langs de snelweg) Of begrijp ik je nu verkeerd en bedoel je niet dat je hem er dan af wilt halen?

Wij hebben hier standaard hooi in de trailer hangen, hoe kort een ritje ook is. Maar goed, ze krijgen hier sowieso onbeperkt hooi.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:47

Sorry tine, ik heb me niet goed genoeg verwoord. We halen de paarden er niet af onderweg (tenzij iemand lekke band heeft ofzo, maar dit gebeurt niet zo vaak), maar we gaan gewoon even stilstaan. Als de paarden even niet het gedaver onder hun voeten hebben, kan ook even ontspannen zijn. Er is ook een camion bij met 8 paarden op en een aantal wagens, dus die moeten ook regelmatig gecontroleerd worden. (ooit aan de hand gehad dat een paard had gesteigerd, met zijn voorbenen over het tussenschot en kon er niet meer af. (hing wel vast met halster, maar ketting was te lang denk ik)
En gezien Romeo zo een wiebelkont is op de trailer, gaan we ook regelmatig even controleren, je weet nooit wat er kan gebeurd zijn.

Laura: wat een geweldige foto :D wat een moeite om in de voerbak te komen :Y) Is dat trouwens Rivaldo of Tumtum?(ik denk Rivaldo maar ben niet zeker :o als ik het verkeerd heb, laat het even weten, maar ik dacht dat dit Rivaldo zijn buik was, zulke vlekjes heeft de andere niet :Y) )

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 17:50

Goed geraden het is rivaldo.. die heeft inderdaad van die leuke stipjes :P niet dat er veel in zat.. maar hij kon er echt net net bij met zijn lippen :P

Ik ga me even omkleden en naar stal op de fiets begeven,, zo geen zin met deze wind fietsen :P.. wordt nog is actief hiermee :P

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:19

jeetje sonjim! balen van wieneke!

napie, irritant he? van die mensen die kostte wat kost willen aaien ondanks dat er gezegd word de pony niet aan te raken!

Laura, is dat nou tum of rivaldo?

Sander_lotte, leuk dat je toch naar de veluwe kan!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:19

Wij hebben ook standaard een flinke hoeveelheid hooi in de trailer. Goed vastmaken natuurlijk enz maar paarden hebben tenminste wat te doen. BIj het hele jonge spul (vroeger toen ik nog paarden beleerde en wedstrijden reed en nog blond was ;) ) deden we het ook wel als we een eind moesten dat ik ze voor die tijd ook reed of longeerde... Waren ze lekker mak :+ Niet afmatten hoor maar gewoon half uurtje. Beter dat dan een stampend en gillend paard in de trailer.

Rivaldo is slim B-)

Zo heb net een gegalvaniseerde tweewieler aangeschaft, 2e hands via marktplaats
http://link.marktplaats.nl/349572267
Ben er super blij mee want ik wilde er precies zoeen hebben, alleen nieuw zijn ze dus veel duurder. We hebben geen afdak waar de wagentjes onder kunnen staan, dus onze sulky caveletti staat in zo'n hoes (en de wagen onder zeil, sulky pirouette staat onder hetzelfde zeil). Dat is natuurlijk niet ideaal. Deze tweewieler roest gewoon nooit en is ook lekker degelijk. Omdat we toch heel veel de tweewieler pakken wilde ik graag gaan voor een echte goede. Ben er super blij mee.

De caveletti is vanaf volgende week woensdag dus beschikbaar. Nieuwprijs was 325 en de hoes 50. Als iemand geinteresseerd is mag hij / zij me pb'en. Sulky is half jaartje oud, ziet er natuurlijk prima uit, paar plekjes waar wat verf af is gegaan, even bijwerken met hammerite.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 18:33

zo ik ben er weer :)
HEb alles gelezen maar op alles reageren wordt moeilijk.
Erg leuke foto'sgezien!
Gelezen over een leuke menvakantie deze zomer op de veluwe, ben jaloers, zou ik ook wel willen!

Verder schitterende appa kruising gezien en gelezen over mendurance en andere dingen :D

Zaterdag ga ik ook met mijn smurf op transport, we gaan naar zevenhuizen voor een ideal tuigje :D:D