[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:18

@Maisie: spannend! Succes, alvast!
Lijkt me ook heel spannend zo'n keuring.

hafjelinger

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:20

Succes Maisie!!! :) Spannend!!
Ik heb zaterdag my first boktmeeting :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 22:52

Stil hier.

Ik ben geslaagd voor mijn koetsiersbewijs *\o/* *\o/*

Met 3 fouten in de theorie en verder alles voldoende. Netjes gereden stond erbij.

De hele groep was geslaagd dus dat was wel leuk.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:04

gefeliciteerd!!!! :D

heb ponylief vandaag gelongeerd, hij was zo lief bezig :+: :)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 06:53

maisie:gefeliciteerd.toppie!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 08:53

Gefilicipaardenstaart Maisie!! :)
Ik was op het randje met theorie; 4 fouten :o

Gisteren heb ik lekker met Kelsey gewandelt, veel te heet om te gaan rijden. We zijn naar een plas in een miniscuul gebiedje gewandelt, waar ik Kelsey aan de longeerlijn deed en we het water in zijn gegaan. Ze vond het heerlijk!! :) Ze ging helemaal met haar neus onder water en dan flemen. Toen moesten we weer naar huis, en heb ik met m'n halstertouw teugels gemaakt en ben ik er met veel moeite :o (ik ben niet zo lenig) erop geklommen en naar huis gereden.

Ons wagentje komt waarschijnlijk vanmiddag!! :):) Ik heb er zo'n zin in!!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:15

lekker! zwemmen..
ik heb gehoord dat er in oktober hier in de plas ook met paard gezwommen mag worden :oo dat wordt dus sowieso 1x :P

vandaag hele huis vol met bezoek.. net taart gehaald en hapjes.. hoop dat ik vanmiddag kan ontsnappen om naar dids toe te gaan O:)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:19

Iemand jarig bij jou Naal?? :) hier moag je eigelijk niet zwemmen, maar er was niemand ik de buurt...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:41

ja ik morgen :) weenie, voel me helemaal niet jarig, en heb stiekem ook geen zin in vandaag :=
was veel liever lekkere grote ronde gaan crossen met de kar :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:47

@Naaltje: morgen een flinke rit gaan maken als verjaardagscadeautje aan jezelf ;)

@Maisie: gefeliciteerd!

@Hafjelinger: heerlijk met dat warme weer!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 09:50

dat zat inderdaad wel in de hoop :j en verder leren, komende week tentamens en ik heb echt het gevoel dat ik ze ga verknallen :o
ik ga nar beneden, 11u zou de 1e visite komen, dus dan zal ik maar netjes gaan doen he O:) :P

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 17:00

Gefeliciteerd Naaltje!! :D Er is er morgen een jarig hoera!! :P

Net mijn boktmeeting gehad, het was supergaaf!! Door het water gegalopeerd (Degene met wie ik de meeting had lag er bijna af :P ) Gezwommen met paard, gecrosst, naar ons huis gereden, haar stal gezien. We zijn 3 uur onderweg geweest :)
Nu heb ik zadelpijn, heb al heel lang niet meer gereden... :o

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 18:09

Gefeliciteerd naaltje !!!

Vanmiddag lekker een rondje 2-span gedaan. Ferro loopt rechts en fungeert dan als boksbal voor Robijn. Die vind fietsers eng en strepen op de weg en wil dan naar rechts maar daar loopt ferro en die is van niets bang.

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:47

:wave: Hoihoi...

Ik kom ook weer eens binnenwaaien. Lang niet geweest, drukdruk met van alles en nog wat (voornamelijk werk en pony's). Maar ik ga het vanaf nu weer proberen te volgen!

@ Naaltje: gefeliciteerd met je verjaardag!!
@ Maisie: ook gefeliciteerd, jij met je koetsiersbewijs.

Wij hadden gisteren een drukke keuringsdag. Dag begon om 6u toen mn wekker me eruit dreunde, om 7u stond ik op stal pony te vlechten en om 8u waren we op het keuringsterrein. 9u liepen we met het hengstveulen in de ring en om 16u stapte ik met de laatste pony uit de kampioensring (welliswaar zonder kampieonslint maar we liepen er wel :P ).
Tussentijds nog 'even' een stermerrie en Charmer voorgebracht, Charmer voor stamboekopname gedaan, 's middags met hem gemend voor Bestgaande Menpony en een half uur later reed ik in de ring met de NWR voor Bestgaande Rijpony. Erg druk dus!
Maar wel geslaagd. Charmer is aan de hand én aangespannen door naar de Centrale Keuring. De NWR had last van zenuwen, loopt nog maar 6maandjes oh zadel en kwam voor het eerst in het publiek en muziek. Dus weg ontspanning. Zaten mooie stukken tussen maar teveel missers. Alsnog 2e, maar niemand uit de rubriek was door. Merrie met veulen ook beide niet door, maar daar waren de verwachtingen ook niet echt van.
En omdat Charmer een 1A premie kreeg in zijn rubriek mocht hij de kampioensring in eind van de middag. Hij liet zich best zien, maar werd niet uitgekozen. Commentaar was dat hij teveel in sportconditie was, goh :)

Foto's:
Charmer aangespannen:
Afbeelding

En moe in de kampioensring, maar tóch de oortjes er nog even op.
Afbeelding

Nowie, voor Bestgaande Rijpony.
Afbeelding

Zo, weer kleur int topic :D zal ik vanaf nu weer meedoen!

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 19:55

haha, Ferro de boksbal!!! :P
Wauw Royaltje!!! Wat een knapperds heb jij!! :)

Ik heb een dressuursetje bij elkaar gebedelt voor de wedstrijden, omdat ik toch niet voor gek wil lopen zoals ik Schijndel... :P

+ Hoed van een paar jaar geleden... Te klein maar zodra de carnavalswinkel open is komt er een nieuwe :') :D
+ Schootkleed heeft mijn oma voor mij gemaakt. Bedankt oma! :)
+ Jasje gekregen van zus, bijna te klein maar ik krijg van mijn kennis een dressuurjasje :)
+ Plastron gekregen toen ik nog onder het zadel reed, paar jaar terug.

Je moet je er nog wel bij bedenken dat ik dan een wit bloesje aan heb, bruine handschoenen en bruine bergschoenen (beter dan de slippers op de foto :P ) De bruine hoed past er ook mooi bij, toevallig heb ik ook bruine teugels :P En dan doe ik ook mijn haar netjes :o

Afbeelding

Hier voelde ik me een kakker :')
Afbeelding

En ja hoor, ik kon het niet laten om even een lacherig arrogant gezicht te trekken en in de Achenbachhouding te gaan (iets wat ik dus nóóit doe)
Afbeelding

Wat denken jullie, kan ik er zo door bij de wedstrijden? :)
Uiteraard krijgt de groom ook een cowboyhoed op en een 'carnavalspakkie' aan :D
Laatst bijgewerkt door hafjelinger op 28-06-09 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

ykja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:03

Zal een andere hoed opzetten die meer past bij de etiquette (zoals die beschreven staat je in koetsiersbewijsboek)

De rest ziet er netjes uit!
Laatst bijgewerkt door ykja op 28-06-09 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:05

Maar ikw il het toch stoer houden, en ik hoef niet via koetsiersbewijs te rijden ;)
Hoe gaat het mennen met Ykja?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:17

@Royaltjuh: prachtige foto's van toppony's! Super gedaan!

@Hafjelinger: hahahaha, netjes, hoor!

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:36

Thanks voor de complimenten :o

@ Hafjelinger: Ben et wel met Ykja eens, hij uh.. valt wat uit de toon. Als je dan graag een westernhoed wil neem dan een zwarte, dat matcht beter. Het oog wil ook (heel) wat tijdens wedstrijden. De rest ziet er keurig uit :j
Nouja, bruine bergschoenen zou ik dan weer niet aantrekken eerlijk gezegd...

Ik rij met een gleufhoedje, zwart met een krijtstreepje. Ik vind em stoer en chique tegelijk.
*zoekt betere foto*

*vindt iets betere foto... hoop dat et te zien is*

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door AnneloesF op 28-06-09 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:39

Misschien wel, maar wij rijden wel met een marathonwagen waar hij dus wel goed bij past. Ik zal wel eens foto's laten maken als ik de teugels en hanschoenen aan heb, dan zit het er wat beter uit. Nouja, hoed is toch te klein dus er kom t een ander, miss wel zwart :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:39

ziet er netjes uit hafjelinger :j

maisie geboksbalt, euh lekker gemend :)) :D

en mooie fotos van royaltjuh gezien :9

ik ben net terug thuis! :)
hebben 10km gemend met de kleine stinkerd :D
lekker een vliegendeken om gedaan, was even knutselen maar bleek een succes! (vliegendek voor het rijden, 3 gaten knippen 1 strotouwtje en príma! :D multifunctioneel! )
we hebben er krap 1,5 uur over gereden, dus lekker doorgereden voor onze doen ;) hij was zó braaf :+:
aaaaaaaaaaah :+:

nou ga ik verder met de meest k*tte verjaardag ooit. blokken voor het tentamen van morgen.. :\ van 10 tot 5 al zitten blokken..

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:43

Oh jeetje!! Das idd niet fun op je verjaardag.
Wel mooi dat Diddle zo braaf was, toch nog iets leuk op je verjaardag.
Succes met je tentamen morgen :)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:44

Succes Naatje! Arme jij.... Gelukkig heb je een lieve Fjord die je dag goed maakt! :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:47

ja inderdaad :D daarom wilde ik ook pérse weg vandaag :) we hebben de grote tunnel genomen voor het eerst, en dat ging prima! :D en hij had er flink tempo in op verschillende stukken, dat vond ik ook super van 'm :D

(en dan dat koppie he als ik aan kom met de auto, dan draait ie om, koppie hoog, oortjes erop, en gaat ie staan ''brummelen'' zo mompelend hinniken :+: *smelt* :D )

en nu verder over dna replicatie, rna synthese, sarcomeren, myofibrillen, myosinehoofdjes,bloemvoortplantingsmechanismen en regelsystemen
*gaap*

owja, ik heb een uitnodiging gekregen voor een evenement over 'n maand! :) we mogen met een sleep-demo meedoen! :):) alleen nog ff vrij zien te krijgen.. :o

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 21:27

Hallo allemaal, ik zou ook graag mee komen kletsen.

Na heel veel mendipjes waarvan de laatste toch wel twee jaar geduurd heeft zijn we weer met frisse moed begonnen