[AR] [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jorex

Re: [HK] De paden op, de lanen in...... rijtuigje deel 9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-22 21:56

Een goed CV is nog steeds wel nuttig. Motivatie vind ik erg lastig. Kreeg vandaag wel een compliment over mijn goede volledige cv van degene waarmee ik een kennismakingsgesprek had.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 10:14

Sommige bedrijven willen idd nog steeds een uitgebreide cv en motivatiebrief..
Maar komt goed.

Ja racefiets...eerst maar kijken of mijn lijf er sterk genoeg voor kan worden.. ik ga niet met zo'n ploeg meefietsen ofzo... maar het fietst gewoon 10x lichter als een standaard fiets...en mijn man fietst dus ook met wielrenfiets...nu kunnen we samen wat rondtouren en anders...sparen voor een e-wielrenfiets

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 08:25

Dat is ook zo...
Mocht het helpen, je kan je cv altijd even naar me mailen hoor dan kan ik in ieder geval kijken of het qua Nederlands klopt. Het ligt zo aan het bedrijf / de organisatie waar je solliciteert wat ze willen qua cv en qua brief. Natuurlijk moet er altijd in staan wat je achtergrond is en in de brief je motivatie maar hoe en hoe uitgebreid dat is best lastig om daar iets 'standaards' voor te zeggen.
Weet wel dat een foto bijv van je zelf (met de honden bijv een actiefoto van jou) wel degelijk positief is, daar spreekt zoveel uit! Ik zie vaker cv's met een foto (actiefoto of een zakelijker portret) en dat valt in ieder geval op.
Maar ik denk wel dat het solliciteren nu echt anders is dan zeg 10 jaar terug, toen was de arbeidsmarkt anders. Gelukkig maar, want toen leek het soms wel een soort rad van fortuin zeg maar }>

Maar is voor mij ook wel lastig in te schatten hoe het bij jullie in de regio is, hier in de Randstad zijn werkgevers redelijk wanhopig, dat helpt :=

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 19:07

Baudyh, nog gefeliciteerd! Voel je je al beter?

Wat is James knap zeg <3

Mijn nieuwe tuig is binnen, heb het vandaag gepast :+:
Alles lijkt goed te zitten, alleen de neusriem is wat aan de krappe kant. Cheveyo was het absoluut niet eens met het bit! Bleef onrustig z'n mond wagenwijd open doen, tong proberen er over te gooien, hoofd schuin houden, enz. Heb er nog geen leidsels aan gedaan, hij was nu al heel ongemakkelijk.
Tot nu toe heb ik alles op een simpele kaptoom gedaan, maar dat is voor de wagen geen optie. Ik heb ook een bitloze neusriem besteld en hier liep hij heerlijk mee! Ik weet dat bitloos mennen zoiets is als vloeken in de kerk... maar heeft iemand hier ervaring met bitloos mennen? :x

Hij heeft vandaag voor het eerst met oogkleppen gelopen, hij was daarmee een stuk voorwaartser dan zonder, maar hij deed het verder erg goed. Meer pony's die voorwaartser zijn met oogkleppen?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 19:10

Ja ik ben weer zo goed als de oude. Nou ja wel snel moe. 4 stallen de drollen eruit en ik hijg mega. Maar goed dat zal langzaam wel beter gaan. Mijn smaak is ook zo goed als normaal. Behalve koffie dat is echt nog niet om te drinken.
De metaal smaak in mijn mond word ook minder.
Hopelijk komt de koffie smaak dan ook terug.

Over 2 weken ga ik lekker naar Griekenland. Zo aan toe.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 19:35

Mooi tuig, is dat Linda op MP?

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:50

Jasia kopstuk en frontriem lijken wat te kort, het is altijd zo lastig om een goed passend hoofdstel te vinden voor die shetten ze hebben over het algemeen een kort maar breed hoofd. Mijn mannen hebben een frontriem maat pony ipv shet. En ze hebben halve oogkleppen hier. Dat liverpoolbit is dat een rechte of naar voren of omhoog gebogen stang, daar zit ook veel verschil in, ook in de ruimte in zijn mond.
Tuig ziet er wel mooi uit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-22 07:29

Jasia mooi tuig <3 als je paardje nog nooit met een bit heeft gewerkt..is het wel logisch dat die zo op een bit reageerd...dat is echt wel wennen voordat hij/zij er aan gewend is..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 08:25

Leuk hoor Jasia. Ziet er prachtig uit.
Ik vond bij die kleintjes het hoofdstelletje passend krijgen ook altijd een hele uitdaging. Had bij Snuitje en Alwyn gecombineerd shet/welsh en bij Piet en Simba gecombineerd shet / mini plus neusriempjes gewoon op maat laten maken. Als je dan van die kleine riempjes had waren ze soms zo dik, vooral met leer. Vind biothane dan wat vriendelijker. Bij Ollie had ik ook een biothane menhoofdstelletje, zat bij haar prettiger dan leer.
Bitjes blijven ook altijd puzzels :j
Bij de pony's had ik ook halve kleppen en de lepel voor haalde ik er altijd af, anders zoveel om zo'n klein hoofdje.
Bij het glucksrad (dat heb jij toch?) is het met mennen helemaal lastig goed op zijn plek te houden ... het is wel heel belangrijk, voor de druk, dat het precies goed zit. Net als met elk bit natuurlijk :+ heb het idee dat het bij jou wat lossig zit... :o maar dat komt dan vooral door het bakstuk. Blijft gepuzzel...

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:13

Fijn dat het weer beter gaat Baudyh!

Belker: nee het is van Tjeu van de Meulengraaf. Ik durfde het niet aan om bij Linda te bestellen, omdat daar niks geretourneerd mag worden.

Het hoofdstel heeft inderdaad wat afstelling nodig. Ik heb ook bakstukken zonder oogkleppen erbij besteld, omdat ik niet wist hoe hij op oogkleppen zou reageren.
Goede tip om de lepel eraf te halen, scheelt inderdaad weer wat rond zijn hoofd. Ik ga sowieso een andere (dunnere) frontriem bestellen, want die is enorm om zijn kleine hoofdje.
Vandaag nog even verder puzzelen dus :))

Marga het bit heeft een recht mondstuk. Ik ga hem deze week gewoon een aantal keer het bit indoen, om te zien of hij er rustiger mee wordt.
En anders denk/hoop ik dat de bitloze neusriem ook prima moet zijn.

Hoe groot zijn jullie mini's/shets/kleintjes?
Cheveyo is een amha van 80cm, t.z.t. wil ik zijn maatje Bikkel ook laten beleren. Bikkel is een nmprs van 80 cm.

Wpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 09:25

Fijn dat het alweer wat beter gaat baudyh :(:) alvast veel plezier op vakantie!

Goed bezig jorex met je 2span. En natuurlijk alex alleen +:)+
Succes met solliciteren!

Mooi tuig jasia :j
Mijn shetlander is circa 98cm.

Het hobbelen op de menwagen is stukken minder als iemand achterop zit. Verder zal ik nog even een paar foto's maken wat voor schokbrekers erop zitten. Eventueel kan dat aangepast worden aangezien ik toch het meeste alleen aan het mennen ben.
Gisteravond met mijn vriend nog een rondje gemaakt. Het werd buiten al wat donker op de terug weg en joly vind dat best spannend maar als nog blijft ze braaf, ben trots op haar :#

marga1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:59

Mijn shetten zijn 98cm, 104cm en 106cm.

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:47

Mijn shetjes zitten rond de 85cm. Ik gebruik een rijhoofdstel, dus men zonder oogkleppen. Vandaag een georganiseerde rit door Drents Friese Wold gehad met Alex. Het was erg leuk. Het singelbontje werkt gelukkig ook goed. En meneer had heel veel zin na anderhalve week fietsen en longeren. :P
De hei was ook mooi, maar wel te mul voor hem. De eerste stukken gingen nog wel voluit, maar later toch maar even mee gewandeld.
Afbeelding

En bos van achter Alex gezien.
Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 11:18

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 17:10

Ow gisterenavond vergeten te kijken naar ze . we hadden gisteren labradormeeting....lady en molly mochten broertje james weer eens zien.wat een feest

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 18:46

Ook ons laatste veulen is verkocht. Ze gaat naar Groningen. Naar een amazone die haar later in de sport uit wil brengen.
Altijd fijn als het weer lukt. Ze zijn allemaal verkocht nu. Het hengst veulen gaat aankomend weekend weg en deze laatste begin Okt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 20:59

Je moet wat over hebben voor je hobby. Zondag kwart over 5 uit bed zodat ik mooi op tijd in Echten ben. Strategie? In 1 week mijn bedtijd vervroegen van 12 naar 9 uur. Gelukkig is het dan al donker _O-
Vanavond maar eens beginnen met uiterlijk 11 uur liggen.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 11:04

Hoihoi! Wat een leuk topic, ik heb zoveel mogelijk teruggelezen en kan echt genieten van jullie verhalen en mooie plaatjes! Ik blijf zeker volgen! Ik heb zelf naast mijn rijpaard een nmprs ruintje en een hca sulky waarmee we nu steeds fanatieker aan het werk zijn. Alleen gezelschapspony zijn is natuurlijk maar saai!! Ik ben nog aan het stuntelen met een manier vinden om de sulky en de pony samen in mijn trailer te krijgen, dan kunnen we ook verder van huis lekkere ritjes maken!
heerlijk uitzicht!
Afbeelding
en de knappe man in kwestie, heel stoer met het halster van zijn grote vriendinnetje
Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-22 16:07

Baudyh, top, laatste veulen verkocht !
Ht gezellig labrador meeting _/-\o_
Janouk heeft knappe schaapjes !
Jorex..DFWold idd zwaar nu... mooie ervaring rijker dus.
Faither welkom, misschien kun je de sulky rechtop in de trailer vervoeren. Ik deed dat ook, had de stang laten verplaatsen zodst alles op de juiste afstand zat, en goed vastgezet kon worden.succes in elk geval. Knappe paardjes heb je.

Heb 1e gesprek gehad voor cateringmedewerker in bedrijfsrestaurant....binnenkort fysiek gesprek....spannend na 15 jaar weer solliciteren...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:11

Spannend Bianca. Voor hoeveel uur zou je gaan willen werken?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-22 16:35

Super Biancacoo! Gewoon maar gaan ervaren hoe het gesprek gaat lopen, komt goed!

@Faither ahhhh hoe heerlijk, ik hou van die mini's <3

Baudyh straks veulenloos, wel lekker zo voor je vakantie!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-22 20:49

Laatste veulen gaat pas na mijn vakantie weg. Die is nog te jong.

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 13:27

Bianca, oh heel spannend om te solliciteren na zo'n lange tijd inderdaad! Wat heb je de afgelopen 15 jaar gedaan?
Sulky rechtop vervoeren dacht ik inderdaad ook aan, is alleen even kijken want ik heb een 2 paards trailer met een zadelkamer. Dus in de punt gaat niet. Zag laatst iemand die het stoeltje een soort van gedraaid had en dan rechtop in het vak voor een 2e paard, wellicht dat ik zoiets geregeld krijg.

VanHuisUit, jaa leuk zijn die he! Vind het ook altijd zo leuk om ze bij anderen hier te zien voor de sulky etcetera.

Fijn dat het even regent zeg! Het gras is meteen al een paar tinten groener, heb ze vandaag voor het eerst in lange tijd weer op een ander stukje wei gezet. Kunnen ze toch nog wat grasjes knabbelen zo aan het eind van de zomer.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-22 19:22

Faither.... Heerlijk onze zoon op laten groeien, en opgevoed, ..2 huizen eigenhandig volledig verbouwd/gerenoveerd.... en nu is zoon dus zo groot, dat hij veel z'n eigen weg gaat...tijd om weer een paar uur per week aan de slag te gaan.

@Minipaardjes zijn geweldig leuk !

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 19:32

Groot gelijk Bianca. Respect voor alles wat je doet.