[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 19:22

Oh echt? Jeetje dat is toch ook wat.
Zeker super van Hoofddorp!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:09

Super dat Hoofddorp nu zo zijn best doet. Ik hoop dat alles gaat lukken met de voorbereidingen en op de dag zelf. Het is gruwelijk veel werk, meeste mensen hebben daar geen idee van!

Springinstructrice was ons vergeten, dus zelf maar wat bezig gegaan met de hindernissen.

De bakken liggen er nu strak bij, er ligt een 20x60 ring klaar voor de eerste deelnemer morgen, daarna moet bak naar 20x40 en aan het eind nog weer naar 20x60. Nu hopen dat ik iemand kan vinden die de proef voor me kan filmen, zodat manlief het later ook nog kan terug zien.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 20:24

Super Tine.

Hier vanavond wel cavalettiles gehad. Laten we het samenvatten met dat Bruno en over balken heen gaan moeilijker is dan een jonkie beleren :+ Hij heeft weer veel geleerd. Ik hoop dat de stress af gaat nemen en dat hij leert dat het ook leuk is.

Ipsilonka

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 22:27

Ze zijn in Hoofddorp gelukkig wel wat gewend qua organiseren, dus ik geloof dat het helemaal voor elkaar komt!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:53

Ht veel succes en veel plezier alvast.
Janouk. Maar jullie daar ook starten ?
Bruno in de stress met cavaletti. ..lastig zeg...
Tine hoop dat je filmer vind.

Vanmorgen stelling buiten van palen en latten gemaakt voor mijn tomaten planten. ..Ze worden te groot voor in huis....

Verder nu een maand bezig met echt alleen gezond eten. ....al afgevallen...mooi begin. .nu hopen dat het helpt om echt fitter te worden...vast wel maar nog lange weg te gaan...

Veel succes wie wedstrijd heeft..ik duim voor jullie

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 09:59

Bianca, ik smokkel nu af en toe met wat lekkers (koek en chocola) en ik voel wel dat ik daarna weer meer vermoeid ben. Oftewel, eigenlijk zou ik met al die troep moeten stoppen. Maar ja..... het is zoooooooooooo lekker :Y) Het wordt ons ook niet makkelijk gemaakt, want als je ziet waar allemaal suiker en zout aan toegevoegd is....

Huis is weer lekker schoon. Heb al dienblad klaar staan voor de jury (oploskoffie, thee, suiker, iets lekkers), straks nog de ponys vlechten en dan hopen dat alles goed verloopt (ook al organiseer ik het niet haha)

Nu even lekker naar bed en straks hopelijk wat fitter.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:04

Nee..ik smokkel niet..geen snoep....geen lekkers..al een maand niet. ...ik heb lichamelijk veel te veel problemen. .dat is een goede motivatie om me streng in de gaten te houden..en zo is het niet moeilijk.

Veel succes straks...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:41

Hier ook behoorlijk afgekickt van suiker.
Vanmorgen Bruno onder de man dressuurmatig gereden en hij ging super. Heel veel overgangen en tempowisselingen gedaan en hij was mooi scherp aan het been. En totaal geen stress.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 10:45

Las laatst artikel over oefeningen met cavaletti in de vorm van een huis opgesteld; erg interessant.

Ik kan al maanden bijna niet eten, maar als, dan eet ik rommel of yoghurt en dat is reuze slecht, maar blijft af en toe wel binnen, heb alleen ook nooit meer trek en weinig smaak/proef niet echt wat, wat er voor zorgt dat gezin ook te veel rommel eet, helaas.

Erg leuk; succes Tine!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 11:24

Ava... :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 13:13

Erg jammer Ava :(:)
Gebruik hier geen zout / suiker (toegevoegd dan), maar in gewoon spul wat je koopt in de winkel (dus niet zelf maakt) zit ook al zoveel zout / suiker... probeer daar zelf erg op te letten alleen zoon/manlief willen er niet altijd in mee :Y)

Vrees vandaag weer geen paardjes, zit te wachten op gasten, ene stel komt rond 14.00 andere rond 16.00 en vanochtend kregen andere gasten om 09.00 uur ontbijt en gingen om 11.00 uur weg :) Wel weer gasten die 2, 3 dagen blijven dat is altijd wel relaxed, want dan heb je de andere dagen 'alleen' het ontbijt, rest vd dag vrij zeg maar :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 19:57

Heel tevreden hier.

Proefgerichte training ging heel fijn, was zeer leerzaam en verliep ook super, ondanks de regen. Jury vond de verzorging super ;-).

En zoonlief vertelde dat volgende week 12 kinderen naar de workshop paarden verzorgen komen (er zitten 80 kinderen op school ;-) ). Super dat ze zo enthousiast zijn.

En ook heel knap, vorige week was er een sponsorloop. Hebben die 80 kids gewoon 1983 euro bij elkaar gelopen. Erg veel voor zo'n kleine school!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 21:05

goed bezig tine....
balen ava dat het eten niet zo gaat,tja dan prop je alles in je mond.....ik ken dat van mijn slechte periode met de ziekte van crohn :j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:30

Zo hier heftig wakker worden... gegil en geschreeuw... bleek dat een gast haar fiets werd gestolen en dat ze dat had willen voorkomen (ze sliepen al en ze hoorden het), gast rent naar buiten maar valt ... breekt arm. Dief komt weg met fiets (ik had gezegd dat ze ze binnen moesten neerzetten maar dat hadden ze niet gedaan :\ ). Maar wat ik aantrof toen ik beneden kwam was lijkwitte gast, kronkelend op de grond, man en vriendin erom heen halfnaakt (waren ook uit bed gesprongen) en ze waren allemaal van de wereld... kreeg geen contact met haar en man en vriendin waren ook alleen maar aan het roepen en gillen, helemaal van de kaart, wat een toestand :oo dus 112 maar gebeld, en ambulance was er binnen 10 minuten echt heel fijn. Ondertussen boel wat gekalmeerd, maar die mevrouw bleef maar gillen... en kreeg ik het verhaal van de fiets & val er zo'n beetje uit maar dacht in 1e instantie aan hartaanval of pillen/drugs of zoiets want ze deden zo raar :oo
Mevrouw werd platgespoten (hulde voor ambulance personeel wat zijn die mensen toch goed) en werd toen wat aanspreekbaar... best heftig allemaal ... en zijn samen met vriendin afgevoerd in ambulance.
De meneer heb ik koffie en broodje aangeboden en daarna is hij naar de spoedpoli gegaan (zit hier op 10 minuten lopen dus dat is makkelijk)... en later belde hij dus dat ze haar bovenarm had gebroken en dat ze wordt geopereerd...

Duszzz...
Nooit saai in huize Rotteveel ... en ja, dit kun je ook meemaken als je een B&B hebt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 10:04

Jeetje vhu. ....wat een avontuur.....Hoop alles nu weer rustig...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:36

Jeetje VHU, wat een verhaal. Bijzonder dat ze geen van allen meer aanspreekbaar waren. Kan me voorstellen dat je dan denkt aan drugs. Moet jij nu weer op zoek naar nieuwe fiets of hadden ze die ergens gehuurd?

Net terug van wedstrijd ohz. Wij vonden dat het heel netjes ging. Ook een paar fouten, maar verder goed.

Manlief is nu met zoonlief naar inhaalgitaarles (de laatste van dit cursusjaar en ook bij deze docent; hij gaat ermee stoppen) en ik moet straks nog naar de paardencoach. Nu eerst nog proberen wat te slapen.

Fijn weekend verder en hopelijk geen gedoe meer met gasten VHU!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 11:56

Mooi dat de wedstrijd goed ging Tine.

Ja ik vond en vind het nog steeds erg vreemd hoe er werd gereageerd... kan natuurlijk wel dat ze toch iets op hadden, pil of pint zeg maar... Het was een fiets van de gasten zelf. Ze hadden ook een fiets van ons geleend, die stond ook buiten, is oude simpele fiets met terugtraprem, was blijkbaar niet interessant ...

Ze hadden passe partouts voor het hele festival, die hebben ze aan ons gegeven, toen ik zei dat ze het hele reserveringsbedrag terugkregen (vond het zo rot voor ze, we hoeven er niet van te leven en ik had zoiets van dan krijg je je geld wel terug hoor, zo'n mislukt weekend...). Vanavond dus met vriendinnetje naar Level 42 en Sabrina Starke, dat is wel super super leuk natuurlijk. Earth Wind & Fire komt ook nog maar dat is pas aan het eind weet niet of ik het zo lang trek zeg maar :+
Nou nu eindelijk even naar de poowns pfffff wat een dag!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:58

Veel plezier, dan maar, Vhu; heb je wel verdiend, wat een toestand en hoe mensen reageren om eigenlijk niks 8)7 .

Ben weer eens bij de Hondenschool wezen kijken. Heel aardige mensen. Nu maar weer plat; vreselijk. Straks ff bbq en HotTub aan voor de meiden. Dochter van onze dierenhulp is voor het eerst op bezoek; het lijkt wel te klikken!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 15:47

lekker wakker worden vhu: netjes opgelost en leuke kaartjes gescoord!
ava: toch ff eruit geweest,gaat het goed nu je wat mobieler bent?
tine weer druk geweest.
hier vanmorgen vroeg buurman naar station gebracht om ff voor 7 uur ,meteen de ponys maar gevoerd en daarna geholpen met wedstrijdterrein opbouwen,6 rijbanen en 1 vaardigheid,heel tentendorp(catering enz) nu ff in de relaxtstand en morgenochtend vroeg eruit om op tijd te starten,daarna weer met van alles en nog wat helpen...wel een heel gedoe om alles op korte termijn te realiseren maar wel trots dat het ons lukt! _/-\o_

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 18:39

Super HT en heel veel succes, morgen!!!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:12

HT: knap hoor. Heel veel plezier en succes morgen

Amerigo is gewassen en in de knotten, spullen volgens mij allemaal ingepakt. Nu wachten tot hij droog is, dan kan ik naar bed.

Ik dacht dat het vandaag mooi weer zou zijn, maar vanaf 17 uur best wat regen gehad. Niet leuk.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:25

Knap gedaan HT. Succes morgen en veel plezier.

Waar is het wachten op Tine?

Ava ben je weer thuis?

Apart VHU.

Vandaag menles gehad en Bruno ging fijn. Geen stress of spanning anders dan de normale dingen. Binnenkort nog een lesje en dan hier thuis weer eens inspannen. We gaan komende week onze wagen halen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:00

Wachten tot hij droog is, dan kan de vliegendeken om. Op stal zitten stalvliegen en die krengen bijten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:00

Super dat het goed gaat Belker.
Heel veel succes HT morgen, en ook alle anderen die starten +:)+

Hier heerlijk avondje North Sea Jazz gehad, was erg gezellig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:45

Spoiler:
Super, Belker!

Ben idd al wel weer even thuis; niet zo der slag of stoot, was ziekenhuis ook beu, al valt het vreselijk vies tegen, voor het eerst, om weer thuis te zijn, mis de rust, de zorg, de rolstoelaanpasdingen etc. Maar ziekenhuis was de ene domper na de andere, heb nog steeds mijn ontslagpapieren niet; heb ik heel dringend nodig voor de vervolgbehandelingen. Verder orthopedisch uitbehandeld; ze kunnen niks meer doen, had gehoopt wat nieuwe kruisbanden, andere banden meniscussen, heup, schouder etc, maar ik kan dat allemaal niet meer opvangen met al mijn verlammingen en stukke lijf, wss toekomst nog wat rug en nek vast zetten, maar dat is iets wat ze bv bij extremiteiten niet bij rolstoelers doen. Hihihi; zou wss ook wel heel comisch worden.

Wil me, wss van de zomer nog in Nederland, in Leiden bij een professor voorstellen, maar dat is meer om een soort van experimentele zenuwtransplantatie voor mezelf uit te sluiten.
Het is nogal zeldzaam, dus ben iig interessant.
Is alleen iets wat ik niet (meer) aandurf, geeft ook niks van kans, meer dat ze hopen dat er iets gebeurd en ik ergens gevoel zou krijgen bv, op functie durven ze helemaal niet te hopen. Nu weet ik hoe pijnlijk (complete) laesies is met name hoofdzenuwen zijn, zit daar dus niet op wachten met een kans gelijk nul; ben meestal niet zo van het geluk.

Dit alles had niet zo veel tijd nodig in het ziekenhuis, maar helaas zijn er andere dingen aan het licht gekomen, waarvoor we nu, na de eerste operaties, de behandelingen opstarten.

Kan veel hebben, maar alle sores en geregel er omheen zijn echt extreem. Ongelooflijk waarbij je in deze situaties nog voor moet vechten, hoe slecht dingen geregeld zijn, hoe inefficiënt instanties en ziekenhuizen ed werken; echt vreselijk. Zoveel verspilde energie, zoveel onzekerheid. En dat bij alle pijn, alle beperkingen, altijd ziek, bijna alleen maar liggen etc. en daar blijf ik voor/tegen vechten, maar het hele gedoe; waarom; zo onnodig en zo'n verspilling.

Enige wat we kunnen doen is proberen om telkens maar weer op te staan, ben tenslotte moeder..., helaas denk ik nu wel eens...