[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BibiSmurf

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:37

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Laura, en leuk dat je je hebt ingeschreven voor Ijsselsteijn. Zal Mark heel blij mee zijn.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 15:45

Bedankt! Ja ben benieuwd naar het aantal deelnemers op dit moment. Ik wilde niet tot het laatste wachten met inschrijven gezien dit al meer duidelijkheid kan geven of je het wel of niet door wilt laten gaan.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:49

Gefeliciteerd met je verjaardag Laura! *\o/*

Ik denk dat een mendurance wedstrijd voor ons te vroeg komt dit jaar. Zou absoluut niet weten hoe ik dat met vervoer moet gaan doen.

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:51

Ik las net op het forum dat ze nog maar 2 inschrijvingen hadden vanmorgen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 15:54

Serieus?.... ah nee hoop zo dat dat dan nog goed komt....
Zo oneerlijk als je zo hard ervoor naar toe werkt als organisatie.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:58

Pfff ik zou me bijna inschrijven :(:)
Soms ben ik wel eens bang dat tegen de tijd dat ik alles voor elkaar heb, er geen wedstrijden meer zijn.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:05

Gefeliciteerd Laura.
Waarom wil je je pony's bijvoeren? Hebben ze meer energie nodig? Worden ze te schraal? Want dat maakt natuurlijk veel uit.

Mijn oude Fjorde had heel veel voer nodig om op gewicht te blijven en om energie te houden. Haar onderhoudsdosis was 1 kg sportbrok en 1 kg haver per dag. Met meer werk kreeg ze meer. Bij 80 km at ze 4kg brok en 4 kg haver...
Bell is anders met 1/2 schep brok per dag is ze al niet meer te hanteren. En ze is gevoelig voor spierbevangenheid. Zij krijgt 1/2 kg pulp per dag met de nodige supplementen. Met zware trainingen en wedstrijden krijgt ze wat Topsport van Pavo. 20% vet en 20% eiwit. Ze is van zichzelf nogal schraal dus moet wel wat hebben. Ik kies dus voor ruwvoer/vezels. Op de meerdaagse ritten krijgt ze Pavo 18+ als slobber.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:15

Ik heb er ook over gedacht, maar voor mij is zo iets denk ik niet handig om te dag voor een cursus week te doen (3 dagen cursus en daarbij ook gewoon mijn gewone werk in een week moeten plannen, dus worden een hele lange paard-loze week).
Ik hou het nog wel een beetje in mijn hoofd, maar denk niet dat het verstandig is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:30

Ysselstein is een hele leuke goed georganiseerde wedstrijd. Denk dat de mendurance toch wel doorgaat hoor, ze hebben de route er dan al in van de dag ervoor en ze hebben toch een SGMW dus de DA's zijn er ook.

Vandaag voor Piet een tuigje binnengekregen :-) dus het echte beleren gaat beginnen :-)
Piet is ook 4 maar zie me daar dit jaar echt nog geen mendurance mee rijden. Ga helemaal met G mee wat dat aangaat... maar dat weten jullie van me. Zou met een 4-jarige eerder om ze wat streetwise te maken wat D/V wedstrijdjes doen.

Rivaldo nog van harte!

En he, jij ook hier G/Annalyn wat leuk.

We hebben gasten in ons B&B tijdens Ysselsteijn dus kan helaas niet helpen / groomen.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 25-02-16 16:56, in het totaal 3 keer bewerkt

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 16:47

Gefeliciteerd Laura!

Ik heb net ook het begin gemaakt om Alex weer voor de wagen te zetten dit jaar, heb t tuig gepoetst en nu last van mijn wijsvinger xD

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:06

Gefeliciteerd laura,ik heb me nog niet ingeschreven want met de knhs ben ik nog steeds bezich.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:31

Toon -met wie ik de wedstijden organiseer- heeft ook ingeschreven (of gaat inschrijven) met twee enkelspannen. Zijn toch weer twee deelnemers :D
Dus het zijn er minimaal al 5 *positief blijven denken*

Keona, als ik iets voor je kan doen voor wat betreft de KNHS, laat het maar weten hoor.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:36

NdV74 schreef:
Toon -met wie ik de wedstijden organiseer- heeft ook ingeschreven (of gaat inschrijven) met twee enkelspannen. Zijn toch weer twee deelnemers :D
Dus het zijn er minimaal al 5 *positief blijven denken*

Keona, als ik iets voor je kan doen voor wat betreft de KNHS, laat het maar weten hoor.

De laatste keer heb ik contakt gehad,deze mevr zei dat ze een mail hadden gehad en dat ze het in orde zou maken.ik moest hun dan even mailen met het verhaal en zei maakte notitie in hun bestand bij mijn naam.dit is vorige week gebeurt,ik heb extra in de mail gezet of ik terug koppeling kon krijgen als ze het gedaan hebben maar week later nog niks gehoord.ga zo bellen,ik weet ook niet wat jij kunt doen,want steeds zeggen ze we doen het maar er gebeurt niks.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:45

Ik kan dit melden bij onze contactpersoon. Hij kan ervoor zorgen dat dit bij de ledenservice goed verwerkt wordt. Hij weet hoe belangrijk het is dat dit goed geregeld wordt.
Dus als je nog even iets wil laten weten nadat je gebeld hebt, dan kan ik daarna eventueel nog een mailtje sturen.

@Laura: komt goed, dat durf ik wel aan ;)

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:47

Lekker levendig topic dit!
Maaike om aan het mennen met een Shetlander. (Dat is Piet toch?)

Nicole hij organiseert Etten-Leur toch? En ik las ergens over Barchem. Wanneer is die?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 17:51

In Piet zit 0,0% shetlander :-) hij is Bergmann/NAS x Welsh. Alleen zijn vacht lijkt als het echt volop winter is op dat van een shetlander :P 't Is een heel chique dingetje zeg maar. En uitermate bijdehand :')

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:00

Ja Etten-Leur inderdaad, doen wij samen.
Barchem is ergens in augustus dacht ik.

@VHU: ik noemde Piet ooit ook een shetlander op stal in de kantine, kreeg meteen "commentaar" hahaha

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:04

NdV74 schreef:
Ik kan dit melden bij onze contactpersoon. Hij kan ervoor zorgen dat dit bij de ledenservice goed verwerkt wordt. Hij weet hoe belangrijk het is dat dit goed geregeld wordt.
Dus als je nog even iets wil laten weten nadat je gebeld hebt, dan kan ik daarna eventueel nog een mailtje sturen.

@Laura: komt goed, dat durf ik wel aan ;)

Net gebeld en tuurlijk weer niks geregeld,morgen moet ik bellen met ledenservice dorien zij weet er van en gaat morgen overleggen met ester hoe ze dit moeten doen.ik snap niet zo goed wat het probleem is.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:09

Ik ga er ook een mail tegenaan knallen. Wie weet helpt het en kun jij toch in Ysselsteyn starten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:12

Nou dat moet toch mogelijk zijn Keona het starten... wat een gedoetje!

@N :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:14

Ja vind het ook vervelend

BibiSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 18:17

Jeetje wat een gedoe Keona! Hopelijk wordt het allemaal nog geregeld voor Ijsselsteijn.
En mooi om te horen dat er inschrijvingen bij zijn gekomen. Fijn!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:43

Ik heb mijn startpas opgezegt.en heb het gehad met knhs.ben wel nog knhs lid dus kan impuls starten als ik wil.want er is volgens hun geen mendurance startpas.ik kon dag kaart van 18euro pakken of mijn menlicentie van 108euro. Dus ik weet nog niet of ik ysselsteyn ga doen.want iedere wedstrijd steeds zo,n dag startpas te moeten aanvragen heb ik ook geen zin in en is nog 80euro bij 4wedstrijden kan ik die van 108 ook houden.heb contakt gehad met dorien

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 11:50

Jemig wat een geld voor een startpas! Dan zou ik er ook klaar mee zijn geloof ik. Dat deel had ik niet door. Als dat de kosten zijn zal in geen mendurance rijden. Pfffff

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:24

Dat is juist het punt er zou een pas voor mendurance komen van 35euro maar knhs zegt dat de pas nog niet bestaat dat nog niet rond is. En voor die paar wedstrijden ga ik geen 108euro betalen en dan heb ik nog 50 lidmaatschap menvereniging en dan nog iedere wedstrijd + -25 inschrijfgeld.is een dure hobby,maar de knhs maakt het ook niet aantrekkelijker.

Maar je kunt impuls starten hoef je alleen knhs lid te zijn.dus dat kan ik nu ook nog.