[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:43

Hier ook van dat druilerige weer, sowieso druk, dus niet erg dat we niet rijden, vandaag, heb er deze week al twee mooie droge dagen met paardjes opzitten :D .

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:52

Psoriasis en exceem lijken me allebei erg lastig!!!

Hier ook weer regen. Uiteraard, want we hadden weer springles. Op de een of andere manier hebben we altijd regen tijdens de les.De hele dag is het hier droog geweest, vanmorgen ook nog lekkere zon erbij. Patrick zit nog maar net op zijn pony en ja hoor, het begint te regenen. Amerigo houdt niet van regen en liet dat duidelijk merken, stout beest ~~}> Maar goed, Patrick heeft het gewonnen. Had de hartslagmeter om gedaan, in het begin nog wat problemen, maar toen ik een nat washandje onder de sensor had gedaan ging het goed. Je kan heel mooi de hindernissen terugzien in het lijntje.

En vanmiddag weer zoiets raars. Ik denk dat ik toch best wat hondenkennis heb, zo opgebouwd in de laatste 20 jaar, mede omdat ik trainster ben geweest. Maar wat ik vandaag toch weer had....

Ik had Lika meegenomen naar een parkje, was ze nog nooit geweest, dus alles was spannend en natuurlijk totaal geen aandacht voor mij of mijn lekkers. Maar goed, op een gegeven moment ziet ze een man die foto's staat te maken. Ze vond hem wat eng, dus staart een beetje uit de krul en beetje blaffen. Nou, toen begon die man. Ik had een gevaarlijke hond. Hij had kynologische kennis en wist dat dit helemaal fout zou gaan aflopen. Ik wilde eerst nog het gesprek aan gaan, maar was hopeloos, dus maar doorgelopen. Hoorde hem nog napruttelen over pitbulls en dergelijke. Op de terugweg kwam hij weer naar me toe, weer hele tirades. Gevaarlijke hond en weet ik wat meer. Ik was gewoon helemaal van slag. Ging gewoon zelfs twijfelen aan mezelf. Oke, ze hoort niet te blaffen, maar dat doet ze als ze iets spannend vind. Gaat heel snel over als ze even kan snuffelen.

Maar goed, ik moest Patrick bij school ophalen, dus Lika mee naar de wachtende moeders. Nou, kwispelende hond, onderdanigheidsplasjes, en maar likken en lief zijn. Komt op een gegeven moment een moeder met kinderwagen, die was even eng, dus blaffen. Zij heeft zelf ook honden, dus even laten snuffelen en alles weer goed. Alle kinderen deed ze ook heel lief naar. Gelukkig. Stom dat ik me zo laat opfokken natuurlijk. Als hij echt een kynologische kenner was, was hij naar haar toe gestapt om haar te laten snuffelen, maar dat bedacht ik natuurlijk later pas. Waarschijnlijk was hij gewoon bang ofzo.

Nu even opdrogen, mijn jas is duidelijk niet waterdicht.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:18

Tine, de akita staat bij kynologenclubs niet als vriendelijk bestempeld...onzin natuurlijk maar wel waar.
feit dat lika die man niet aardig vond..zegt genoeg.
jij kent je hond, die man niet..hij heeft een hekel aan het ras...niet aan jou hond, lika voelt dat en gaat boos terug doen....heel logisch !! Lika heeft gewoon mensenkennis !! *\o/* *\o/*

balen dat het zo ging regenen, fijn dat patrick doorpakt !

vanmiddag nog even kort rondje gedaan met de honden om pootjes te strekken..6 km afstand in 17 minuten..mooi rondje, met waterpauze..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 18:36

Maar de Akita is wel vriendelijk naar mensen. Alleen soms minder naar honden.
Maar goed, gelukkig bleek bij school wel dat ik toch gelijk had. ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 19:31

@ marjola toch wel schrikken als alle paarden ziek zijn. Maar nu is het wel duideljjk wat Sam heeft. Hopelijk knappen ze nu snel op.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 20:36

Denk dat Lika het haarfijn aanvoelde Tine, slimme hond heb je. Het wordt natuurlijk wel een imponerende hond, is het misschien nu al, dan kunnen mensen soms raar reageren.
Maar kan me wel voorstellen hoor dat je even van slag bent van zo'n rare reactie.

Hier heel hard gewerkt, erg lekker college gegeven was leuke enthousiaste groep, en wilde graag alles op school af hebben wat ik daar moest en kon doen zodat ik echt een beetje vakantiegevoel heb. Dat is redelijk gelukt. Moet in de vakantie alleen op donderdag iets perse nog doen voor school voor de rest doe ik niets. Het lastige met onderwijs is dat er altijd wel iets is wat je nog moet doen :roll:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:23

Hero deed het vandaag weer heel goed voor de band *\o/* maar eens kijken wanneer we hem voor de wagen gaan zetten... of dat hij eerst tweespan gaat doen met zijn moeder, dat kan ook nog.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 21:44

Fijn dat college zo goed ging vhu.
Nu lekker vakantie !!!!!!
Ons zoontje moet nog 1 week voor hij vakantie heeft.
En wat gaaf dat hero het zo goed doet ! Topper, ik ben heel benieuwd hoe hij het verder gaat doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:08

Wij zijn inderdaad vroeg dit jaar. En gelukkig heb ik gelijk vakantie met onze zoon want vorig jaar was het net na elkaar, zoooo onhandig :+
Maar goed mag niet klagen natuurlijk, werken in het onderwijs is ook weer erg fijn want je hebt gewoon vaak roostervrije weken in ieder geval.

Ben ook heel benieuwd hoe ze het samen gaan doen. En Hero apart ook natuurlijk. Maar denk dat we hem toch snel naast Ol gaan zetten. Hero is nog zo jong enkelspan moet hij flink trekken en hij heeft nu al moeite met de band, is niet echt een trekpeerd zeg maar :7 en ik hoop dat Ollie het bakwerk dan ook wat leuker gaat vinden }:0

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:38

VHU, onder de noemer, gedeelde smart is halve smart? :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 22:44

:+ wel wat betreft het trekken.
Hero vindt alles leuk wat je met hem doet, die is gewoon zo'n blij type ruin :D Ollie vindt de bak helemaal niets.... maar hoop dat ze tweespan wel leuk vindt (of dat ze in ieder geval meer uit zichzelf door blijft lopen al was het alleen maar omdat ze de baas wil spelen over Hero <<) )

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 04:12

Ik vond het destijds erg fijn om tweespan te rijden, pony's en ook ik veel van geleerd, meteen 2 gereden etc. :j .

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 07:41

Goedemorgen, Wij gaan zo met zijn drieën anti slip lessen volgen in Zandvoort voor de verjaardag van mijn zoon. haha weer eens andere PK's uitproberen: BMW op gladde bandjes.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:43

Goedemorgen

Janouk: wat een leuk idee. Veel plezier
VHU: wat een super hero! en lekker vakantie

Ben gisteren heel brutaal geweest. Patrick stond voor zondag op de wachtlijst voor een wedstrijd. Nu zag ik dat ze in zijn rubriek 3 deelnemers hadden staan. Dus mail gestuurd dat het voor de vereniging financieel veel handiger was om 4 combinaties te hebben. Ik voel me er wel beetje schuldig om, maar we staan nu wel op de lijst :D

En rare mail in mijn postvak. Ik moet voor de kur in Scherpenzeel al helemaal de volgorde aangeven voor de jury. Ik vind dit heel erg raar. Gebeurt onder het zadel ook niet. Het is juist de charme van de kur dat niemand weet in wat voor volgorde je de dingen doet. Echt vreemd. Bovendien sommige dingen komen terug, wordt volgens mij heel onduidelijk in het lijstje.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:53

Ik kan de hele mail niet openen, Tine, uit scherpenzeel. Ik heb al gevraagd om een WOrd document.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:03

Nou, het is nog gekker. Ben bezig, staan er ineens verplichte onderdelen in, die er helemaal niet in horen. En andere dingen staan er niet in. Bijv middengalop, arbeidsgalop, arbeidsdraf. Staat niet in de protocollen van ZZ maar wel op formulier. Maar verzamelde galop, voltes in galop (die van drh Bonhof perse op 2 kanten moest, alsof daar tijd voor is), en nog wat andere dingen staan ineens niet op formulier.

Ik vind dit echt idioot.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:05

Goedemorgen, janouk fijne dag vandaag, super leuk, veel plezier.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 09:36

En dat formulier krijgen jullie nu pas... en de wedstrijd is toch over een maandje? Was dat allemaal nog niet bekend. Gewoon maar proberen ermee om te gaan en verder.
Persoonlijk zou ik het alweer helemaal gehad hebben met dat wedstrijdgeneuzel maar goed ben ook niet echt van de protocollen :o vind het heel knap van de mensen hier die daar wel goed mee om kunnen gaan :o

Janouk heel veel plezier lijkt me ook zelf ontzettend leuk!

Hier zo hond uitlaten en ff was eruit en andere er weer in :7 dan naar stal. Kijken of we Ollie aan de praat krijgen voor de wagen :7 en eigenlijk wil ik proberen over Hero te hangen of misschien erop zitten. Maar dan moet er wel hulp zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 10:39

Nou, ik ga mijn kur niet aanpassen omdat zij ineens heel andere dingen willen zien. Ik ben het er sowieso niet mee eens dat ze de volgorde van te voren willen weten.

Als ze de protocollen niet aanhouden zoals ze zijn opgesteld, dan ga ik niet. Ga niet 400 km rijden voor een kur waar ik dan toch geen punten voor krijg.

Maar ook goed nieuws:

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

heb net even gemend met Rembrand. Dat ging naar omstandigheden heel goed, moet wel erg wennen aan nieuwe wagen (wijken gaat nu veel minder, want bomen zijn toch best veel smaller, hoop dat hij zijn benen niet kapot gaat lopen) en de hartslagmeter werkte goed. Echter.... in galop kom ik niet boven de 145 uit. Terwijl ik voor de conditietraining rond de 175 moet zitten. Wordt nog uitdaging hahaha.

Maar ben zooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo blij dat eindelijk weer even met mijn vriendje heb gemend, was maar 20 minuten, maar toch <3 <3 <3

Nu snel met Lika naar de vervolgcursus.

baudyh

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:11

Wat fijn Tine, lekker weer hé.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 11:14

Fijn tine ! Heerlijk gemend dus.
Zoontje geeft voorstelling op school straks, zo leuk !

Fijn weekeind alvast voor iedereen.
Tot later.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 12:40

@Biancao: oh, wat vreselijk leuk; heel veel plezier alvast :j *\o/* *dacht weer meteen aan jou, vanmorgen, toen ik zag dat het licht gevroren had :D *

@Tine: oh, wat heerlijk, dat is dan echt genieten *\o/* *\o/*

@Janouk: wat een leuk idee, zeg, heel veel plezier *\o/* .

Hier al flink vlijtig geweest, nu buitenklusjes, het is heerlijk weer, hoop zo nog wat met de paardjes te doen, maar goed, was al een topweek, twee keer gereden :D :') .

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 14:15

Heb ik net een heel verhaal getypt, druk ik op verzenden ...plop alles weg :7

Dus bij deze een herkansing :o

@Marjola, waardeloos van je exceem wel fijn dat Sam weer aan de betere hand is en dat jullie weten wat hij en de andere paarden gemankeerd hebben :j
@VHU, ik ben benieuwd als Ollie en Hero dadelijk in het tweespan staan en fijne college's weten weer waarvoor je voor dit werk gekozen hebt ;)
@Maisie, succes morgen en het is inderdaad balen van het weer... en er komt de komende periode nog veel meer wind en regen aan -O-
@Tine, trek het je niets aan van die man... jij kent je hond het beste :(:) en vwb de kur heb ik ook maar een mailtje gestuurd dat de verplichte onderdelen niet conform het protocol is welke is opgesteld door jou en Peter Bonhof . (Hoe moeilijk kan het zijn om de protocol te gebruiken die bij je eigen mendistrict staat :roll: ?) Ik krijg hier weer een beetje hetzelfde gevoel bij als bij de try-out in Ermelo waar alles mis ging en we constant maar heen en weer aan het mailen geweest zijn. Ook heb ik aangegeven dat ik het niet gebruikelijk vind dat de proeven vooraf ingestuurd dienen te worden of dat je aan moet geven bij welk onderdeel wat gereden dient te worden... Dat gebeurd toch ohz ook niet ?
@Janouk, veel plezier bij de slipcursus :j

Nou hier ook een beetje in de lappenmand -O- heb een dubbele zweepslag, zit nu ingetapt..Ik kan wel op de menwagen komen maar er af is écht geen gezicht via mijn kont :))

Vanochtend was manlief zo lief om mijn herschreven kur te filmen (en het was zooooo koud :brr: ) , dachten we dat we klaar waren en toen kwam ik er achter dat ik het halsstrekken vergeten was (iets overschreven :oo ) dus moest het weer opnieuw (manlief natuurlijk niet blij door mijn :o? actie :+ . Ook zag ik net terug dat mijn verzamelde draf niet goed uit de verf kwam... hopelijk kan ik nog iets met de muziek freubelen :)*

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:03

Ik heb het ook vaak. Tekst typen, versturen, plop weg. De laatste tijd kopieer ik een lang stuk tekst eerst voor ik op versturen druk. Tekst iig niet meer kwijt :D .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 16:06

Wat heeeeerlijk Tine, nou eindelijk weer zeg. Wat zal dat lekker hebben gevoeld.
Ollie ik denk dat jij zelfs gaat mennen zonder benen :x wat fijn dat je man het even op video heeft kunnen zetten. Dacht nog is het anders gewoon een idee een radio neer te zetten als je rijdt en dan heel hard, is er toch een soort van muziek :)ddd
Biancacoo wat leuk een voorstelling van je zoontje en spannend!

Nou ik was vandaag helemaal ontroerd. Ging met Ollie mennen en ze liep opeens zo verschrikkelijk goed. Was zo'n gaaf gevoel :* Moest toen ik terugreed in de auto en er was een mooi liedje op (Bruno Mars, Moonshine) opeens aan Rizanta denken, ging als een flashback door mijn hoofd, zag haar zo voor mijn wagen lopen en toen bedacht ik me dat dat een moment was met hetzelfde gevoel ... het was dus voor het laatst met Rizanta dat ik dressuurmatig zo lekker had gemend. Daarom hou ik zo van die in de bak soms zo nukkige en boze maar dus ook bij tijden zo geweldige pony <3

Na het mennen was ik totaal verkleumd wat een koud windje zeg :brr: even bijgekomen met een kop koffie daarna rommelen met Hero. Geoefend om naast het opstapkrukje netjes stil te staan als ik op het krukje ging en dan over hem heen hangen. Met wat brokjes :Y) ging dat heel goed. Ook de liefde van deze man gaat voor een groot gedeelte door zijn maag :+