Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MaritB schreef:cinniz123 schreef:Bij die kleintjes een nadeel.
Dan ligt er meer gewicht vooraan en ik vond het in balans krijgen daardoor gewoon heel slecht te doen.
Als lamoen lichter is, ligt er toch meer gewicht achteraan waardoor hij sneller in balans ligt?
Faitherr schreef:[ [url=m/gR4TJX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/J0gzs8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gister mijn hca opgehaald! Hij leek opzich al redelijk in balans te krijgen. Echter moeten mijn strengen een klein stukje langer. Daar moet ik alleen nog even een gaatje voor prikken. Wat vinden jullie dan verder? Moet het rekje dan nog een stukje naar voren of wat zeggen jullie?
Frummels schreef:Faitherr schreef:[ [url=m/gR4TJX.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/J0gzs8.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gister mijn hca opgehaald! Hij leek opzich al redelijk in balans te krijgen. Echter moeten mijn strengen een klein stukje langer. Daar moet ik alleen nog even een gaatje voor prikken. Wat vinden jullie dan verder? Moet het rekje dan nog een stukje naar voren of wat zeggen jullie?
Mooi plaatje zo! Gefeliciteerd![]()
Als je te weinig beenruimte hebt dan zou ik het hekje inderdaad naar voren schuiven. Moet ie wel in balans blijven natuurlijk.
Mbt de vraag over 16 of 19 inch op de vorige pagina: mijn pony is 97 cm en ik heb een 19 inch sulky. Ik heb een klein beetje spijt dat ik geen 16 inch heb genomen want het is voor mij lastig om mijn 19 inch in balans te krijgen met mijn lengte. (ik ben 1.80) Pony staat met zn kont praktisch tegen het hekje en ik heb veel te weinig beenruimte. Het hekje had voor mij wel een cm of 25 naar voren gemogen, maar dan is de sulky niet meer in balans helaas. Dus het hangt ook heel erg van je eigen lengte en gewicht af.
Frummels schreef:Mijn stoeltje kan niet verder meer naar achteren. Als ik me afzet tegen de voetsteunen en achterover hang tegen de bovenkant van de leuning, krijg ik 'm redelijk goed zwevend. Maar das niet zo comfortabel natuurlijk haha.
Nouja goed, zo zie je dus hoe t per combinatie zo verschilt!
Twirre2006 schreef:@frummels is er met de HCA ook de mogelijkheid om de lamoenstokken uit te schuiven? Ik rijd met een 19 inch Tjeu ben 1.83 cm en heb er een pony voor lopen van 98 cm. Mijn stoeltje staat zo dat die nog naar voren en achteren kan als ik er een grotere of kleinere pony voor heb, je kunt het stoeltje van tjeu verschuiven met een hendel. Ik heb genoeg ruimte voor mijn benen. Ik heb de lamoenen zo ver uitgeschoven dat de pony niet stijf met de kont tegen de sulky staat maar de sulky met mij er op wel mooi in balans ligt.
Faitherr schreef:Hmm, ik ben tot zover heel tevreden met mijn hca! Is dus 19 inch en de pony is 98cm, ik ben zelf 1.65. Maar de pony staat wel best ver van het rekje af. Ik zie de meeste pony’s echt bijna tegen het rekje aanstaan? Is dat beter of iets? Of maakt dat niet zoveel uit? Verder hangt hij prima in balans. Alleen in de galop gaat hij wel iets op en neer in de lichtogen maar ik ging er eigenlijk een beetje vanuit dat dat zo hoort? Of hangt hij bij andere wel ook helemaal stil in de galop?