[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:13

@ Naaltje: klinkt niet lekker!! Die moedervlekjes dan, eten natuurlijk wel :D
@ VHU: drukjes vandaag. Fijn dat 1 van de wagens het weer fatsoenlijk doet
@ Frensie: dapper dat je toch ook nog even bent gaan rijden ondanks dat je zo moe was.
@ Evelii: die anti aftrap dingen klinkt mij eerlijk gezegd als beetje onzin in de oren. :o

Nou, vandaag is de smid dan toch eindelijk geweest. En je raadt het al, Rembrand was natuurlijk net daarvoor het ijzer verloren (vanmorgen hing het er nog aan). Niet meer terug tevinden (en daar baal ik ook van, hou niet van losslingerende zooi in de wei), dus nu ligt er een oud ijzer onder. Pony staat weer op blote voeten, dus daar hebben we geen ellende meer van.

Zo Thabor uit de wei vissen en dan naar menles. Zie er echt heel erg tegenop. Ik kijk even hoe hij is met inspannen. Als dat rustig is, moet ik het toch maar proberen, anders mag manlief het gewoon doen. Zal ik komende week thuis toch maar wat meer met Thabor gaan doen (alsof ik daar tijd voor heb, zucht)

mirror666

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:19

haha, ja wij hebben eergister boodschappen gedaan en ook nog een vriezervulling voor een week of 2 geloof ik :')

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:20

Fijn dat je hoefsmid is geweest Tine maar wat balen van dat ijzer... kan je gaan zoeken.

Ik heb niet echt spectaculair gereden hoor, een 40 minuutjes gestapt over de weg.

VHU er is genoeg! Manlief komt voorlopig nog niet thuis dus zijn portie lasagne is er ook nog ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:31

VHU we bieden het veale wel aan, maar hij eet het niet op. Niks aan te doen dus. Hij krijgt vanavond nog wat wortels er bij.

IJzer zit weer vast. Vandaag is alles goed gegaan. Hij was wel weer drammerig en kon hem 2 keer bijna niet houden. Daarna ingehaald en toen ging het weer goed. Hij heeft alleen schuurplekken op gelopen. Heb nu tuigonderleggers gekocht en hopelijk helpt dat. Ook heb ik de plekken behandeld.

Ik belde mijn vriend toen ik op de terug weg was en hij gaf aan dat Daan zowat de hele dag heeft gehuild. We hebben dus om half 5 de huisarts gebeld en zijn heen gereden. Natuurlijk was hij toen stil. Maar ze denkt ook net als wij dat hij last van zijn buik heeft.

MOet hem nu een week lang medicijnen geven en vrijdag terug komen. Hopelijk slaat het aan. Maar morgen mag hij niet naar de creche dus hij gaat weer een dag naar mijn ouders

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:34

He :(:) Daan niet lekker.

De schuurplekken met iets van sudocreme insmeren morgen (aantal keer desnoods?)
heb je wel een beetje lekker weer erbij of niet? :)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:46

ook toevallig naald....wij cordonbleu met witte bonen in tomatensaus...

schuur-doorrij en schaafwondjes doe ik altyd zinkzalf op.....
tip van vee-arts geweest en ik zweer erbij, lekker vet, houd soepel, en de bestandelen werken genezend.
:)

gister vor t eerst rondje met kikkerkar door liesbos gedaan....
helemaal rond geweest voor hen die t bos kennen...
wa gaaf!!
dwars door plassen etc etc...
oortjes erop....staart (vlaggetje voor wie briez kent) in de lucht.
krappe bochies, blubber....
genoten hebben we..
manlief straalde ervan...

was super!!

doen we heeeeeel snel weer :))

(nu nog hoge drukspuit op de kop tikken, want kikerkar word er niet serieus schon van,hahahah)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:56

Naaltje had toevallig sudocreme mee ivm zijn mok dus dat heb ik ook op de wonden gesmeerd. Dat wil ik morgen nog een keer doen voordat we weggaan en heb nu dus onderleggers gekocht die over de wonden vallen. Bij de rust controleren we het. Gaat het goed rijden we door, gaat het niet door stoppen we.

Gisteren wat buitjes gehad. Voor de rest is het wel lekker. Wel veel wind.

Ga weer naar Daan toe. Gaat weer niet goed.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:02

welke onderleggers heb jij nu?

ik heb al aantal bekeken, maar nog geen die mij gelijk bevielen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:17

Agossie arme Daan. Misschien mist hij zijn mama gewoon.

We hebben hier heel soms plekje bij Snuit, in zijn 'oksel' zeg maar, dan doe ik het schapenbontvachtje om de singel en na het mennen koud afspuiten, droog deppen en dan sudocreme erop, dan is het ook snel, zeg maar binnen weekje, weer over en gaat het niet 'smetten'. Als het mis gaat is het met dat broeierige weer en als ik de singel een keer per ongeluk net te strak heb gedaan (binnen- of buitensingel). Was ook zo bij Simba. Maar ik mende hun natuurlijk niet elke dag, zit altijd wel minimaal 2, 3 dagen tussen, scheelt ook wel met het 'over gaan'.

Rizanta, Bente maar ook Alwyn hebben nog nooit last van plekjes gehad, nergens. Bij dat paardentuig heb ik de neopreen onderleggers van Ideal eronder. Onder borst en onder schoftje. Wil eigenlijk ook nog van die onderleggers kopen bij het ponytuig. Zijn zo handig, ook zo 't zweet eraf te sponsen, vind het ook prettiger dan de stoffen onderleggers, echt ideaal dus :+

Bicci lekker gemend met stralende man achterop, kijk, dat is een goede actie :j
Cordon blue in de aanbieding in Breda :Y)
Wij zitten nu aan lekkere pizza's!

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:36

Eentje van Harry Jansen. Zal morgen wel even een foto maken. Heb ook een kaartje van hun in mijn auto. deze hebben ze zelf ontwikkeld.

vhu nee hij mist mama niet, want hij doet het ook bij mama. Hij heeft enorm last van buikpijn denken we. Ik heb hem nu 5 ml lactuose gegeven en hij begint meteen scheten te laten. We moeten hem een week lang nu lactuose geven om te zien als zijn krijs buien dan afgelopen zijn. Zo ja gaan we kijken wat we moeten gaan doen. Zo nee krijgen we een doorverwijzing. Hij slaapt nu eindelijk.

Veale heeft het nu op beide zij kanten en bij zijn oksels. Maar wat wil je na 75 km.
Veale krijgt hier na ook een week of 3 rust. Wel de eerste dagen nog even longeren, maar even geen singel om zeg maar zodat de plekken over kunnen gaan. Dus nog 1 dagje. Ik heb het met veale ook nog nooit gehad.

Ik heb ook neopreen, maar die komt niet helemaal bij zijn schoftje vandaan. Precies waar de onderlegger ophoudt heeft hij plekken. Zal morgen wel even foto's maken.

Ik ga douchen en dan voetbal kijken en naar bed. Tot morgen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:43

Ik schreef trouwens van Ideaal maar dat is niet helemaal zo, want heb onder mijn schoftuig de borstonderlegger van ideaal (anders kwam die inderdaad niet lang genoeg eronder) en heb voor de borst een extra lange neopreen die ik ooit van mijn groom heb gekregen. Dus heb wel Ideal, maar wel anders toegepast.

Wat je zegt Tallechie, je ment anders (tenminste ik niet) geen 4 dagen achter elkaar en al helemaal niet zo lang achter elkaar.

Hoop dat het wat helpt bij Daan, fijn dat hij nu tenminste slaapt. Altijd zo sneu als ze zich niet fijn voelen en tja, het enige wat zo'n mannetje dan kan doen is huilen en jengelen :(:) Ook wel fijn dat hij het ook doet als je er bent, weet je tenminste dat het daar niet aan ligt :+ vond dat altijd zo erg als ik thuiskwam en Han was stil, ging ik weg, begon het circus (soms hoor ,niet altijd gelukkig). Han huilde trouwens niet veel maar wilde dan niet slapen en ook niet eten }:0

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 19:44

erg benieuwd naar die foto's talle :))

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:06

@Tallechie: arme Daan, hopelijk doen de medicijnen gauw hun werk :(:)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:08

Helaas te vroeg gejuicht hij is al weer krijsend wakker geworden.

We weten momenteel ook even niet wat we moeten doen. Zetpil mag hij nog niet weer hebben. Hij heeft er al 1 gehad en we willen hem voor de nacht ook wat geven.
Mijn vriend kan er al helemaal niet tegen. Hij wilde mij niet bellen vanmiddag maar hij gaf direct aan toen ik thuis was dat hij er echt gek van werd, dat hij niet meer wist wat hij moest doen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:15

Soms weet je het als ouders ook gewoon niet meer, is gewoon zielig, voor jullie alledrie.
Hoop dat hij zo in slaap valt, wil hij wel lekker op je liggen, anders warm kruikje tegen zijn buikje? Beetje masseren? Warm badje nemen?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 20:39

Hij slaapt nu bij mijn vriend op schoot. Maar zodra we hem plat neer leggen is het mis en in zijn bedje is het ook mis. Buikje masseren heeft geen effect. Badje hebben we al gedaan. Warm kruikje kunnen we nog wel proberen. En we geven hem straks nog een zetpil

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 21:50

He, Tallechie, wat vervelend van en voor Daan. Zo zielig als ze zo'n last hebben en je kunt niets doen om te troosten.

Nou, heb vanavond echt doodsangsten uitgestaan. Paard was superbraaf hoor, bij het inspannen was hij ook super, ligt volledig aan mij, maar oooo... wat was ik bang. Instructeur (die waarover ik eerst zo klaagde, maar die tegenwoordig heel anders les geeft, echt enorm verbeterd!!) heeft me super begeleid, maar na 10-15 minuten vond ik het wel genoeg en wilde ik eraf. Manlief heeft het toen overgenomen. Hij zegt het niet leuk te vinden, maar rijdt de hele les met een enorme grijns op zijn gezicht. (volgens hem omdat zijn paard het zo goed doet, verder nergens om) Thabor deed het bij hem heel goed, lekker ontspannen. Bij mij neemt hij natuurlijk toch die stress over. Ik wil komende week proberen een paar keer thuis met hem te mennen (waar vind ik de tijd??) en dan volgende week weer in de les mee proberen te doen. Morgen ga ik hem even ohz rijden, dan is manlief er niet om te helpen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 23:03

ik kom ook ff aanwaaien,stil meegelezen,maar jullie gaan zooo hard.
arme daan,kon hij maar vertellen wat hij heeft,heerst wel griep om me heen.....
naaltje heeft een leuk toppic met stoere didl en lacuun :j
nouvel : sterkte wat een slecht nieuws
hier wel beter nieuws: na 6 chemo"s is mijn broer tumorvrij *\o/* , nog 2 chemo"s te gaan en stamceltherapie(daar ziet hij wel tegen op 3 tot 4 weken ziekenhuis en de kamer niet af mogen,maar..tegenwoordig pc,gsm enz maar dat is pas na chemo 8!)
viel wel een last van ons af...... :j

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 07:08

happytime. wat een ontzettend fijn nieuws! Super! :)

Nou, ik krijg gewoon eigenlijk geen reacties op m'n topic := zijn we zo rampzalig bezig dan? :oo

Moet vandaag hele dag naar school. We hebben veldwerk voor het leverbotproject.. En ik moet mijn visie op natuur gaan presenteren vandaag.. dat alleen is al reden genoeg om niet te gaan.. want ik heb zo het vermoeden dat mijn visie op natuur niet datgene is wat zij bedoelen :=

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 07:25

@ Naaltje: succes met je veldwerk
@ HT: wat een goed nieuws!!

Ik ga eens paarden vangen en met 3 tegelijk proberen naar huis te lopen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 07:54

Gisteren generale repetitie gehad met Janouk. De balletjes vlogen in het rond. _/-\o_ Goede voorbode voor de Hippiade morgen.
Druk dagje:
- eerst hoefsmid
dan proberen tuig/koets/trailer en vooral pony schoon te krijgen. Auto inpakken.
En morgen proberen Nederlands Kampioen te worden. :j

(het zou toch wat zijn als die malle Haflinger morgen alle balletjes laat liggen, dit jaar nog geen barrage gereden, dus als je dan toch barrage mag rijden, dan maar in Ermelo) :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 07:58

Ik kom ook even vluchtig voorbij!

@HT, wat een goed nieuws zeg!
@Nouvel, ik kan me goed voorstellen dat het jullie als team ook enorm raakt als er zo'n naar bericht binnen komt. :(:)
@Tallechie, vwb een huilende baby heb ik helaas ervaring. Onze Thom heeft 1,5 veel gehuild, gekrijst en 's nacht max. 2 uur geslapen. Het bleek na 12 weken ziekenhuis dat hij helemaal verstopt zat (buikfoto was 1 zwarte vlek) en na vele klisma's en medicatie (Tranispeg) kregen we een 'rustige' zoon. Doordat hij verstopt zat kreeg hij ook exceem en reflux want het liep van onderen niet door. Wat ook wel hielp is zijn fles aanmaken met gekookte rooibosthee, daar werden zijn darmpjes rustig van.. Het ziet er wel een beetje raar uit maar hielp wel....Ik wil je als tip meegeven, luister altijd naar je moedergevoel want dat is de juiste..ze hebben ons 1,5 jaar van het kastje naar de muur gestuurd en aan het consultatiebureau heb je ook geen ene r..t
@Naaltje, ik ga even je topic bekijken en REAGEREN :o
@VHU, jij alvast heel veel succes komend weekend

Ik ga vandaag toch het eea in orde maken om Hippiade te rijden morgen. Mocht het vannacht 'misgaan' doen kan ik alsnog afmelden.....

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:26

Frensie goede revalidatietherapie gehad, fijn !

Tine10, fijn dat de hoefsmid is geweest!
En toch goed dat je even hebt gemend in de les ! Goed zo !

Tallechie, wat sneu voor je zoontje zeg, zo zielig als ze pijn hebben....

Happytime; geweldig nieuws !!!

Ollie1, ik hoop dat je mee kunt doen aan de hippiade dit weekend !

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 08:28

janouk schreef:
Gisteren generale repetitie gehad met Janouk. De balletjes vlogen in het rond. _/-\o_ Goede voorbode voor de Hippiade morgen.
Druk dagje:
- eerst hoefsmid
dan proberen tuig/koets/trailer en vooral pony schoon te krijgen. Auto inpakken.
En morgen proberen Nederlands Kampioen te worden. :j

(het zou toch wat zijn als die malle Haflinger morgen alle balletjes laat liggen, dit jaar nog geen barrage gereden, dus als je dan toch barrage mag rijden, dan maar in Ermelo) :D

*\o/* You go girl *\o/* en hopelijk kunnen we nog even samen een bakkie drinken... wil je appelflap of toch liever een saucijzenbroodje ? ;) en manlief ?

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 09:47

Goodmorning!

Tine, balen van je hoefsmid. Goede zijn maar weinig te vinden. Als er bij ons een ijzer afgaat, komt hij binnen 1 à 2 dagen er een nieuwe onder slaan. Mocht hij niet in de buurt komen, bellen we een andere. –Leest verder- Zie dat het is opgelost, maar dat je het ijzer kwijt bent. Schaam je maar niet dat je het zo spannend vindt met Thabor. Dat vertrouwen moet groeien en ik weet zeker dat het goed met jullie komt. Relax, Tine, je doet het goed. :)

Jeukende moedervlekken is vaak niet goed, Naaltje. Gelukkig ben je naar de HA geweest.

Arme Daan, kleintje kan niks anders dan huilen. Zou ik ook doen als ik niet kon communiceren en pijn zou hebben. Klinkt wel heel herkenbaar. Nichtje had daar toen ook zo’n last van.

Ik zit weer op school. Gisteravond even naar de paardjes geweest. Sprongetje gemaakt met Vamp, maar mevrouw wordt veel te heet.
Verder Kokkie nog even gelongeerd. Meneertje liep lekker ontspannen.