@Yuri sterkte, hoop dat je opa nu rust heeft en geen pijn meer.
@Tine, had je wel lekker gereden? En hoe waren de punten bij de andere combinaties? Dat je dan voor je wedstrijd nog gaat fietsen met Amerigo vind ik wel getuigen van doorzettingsvermogen hoor !
@S_L ik ben zo af en toe bezig geweest met vrijheidsdressuur maar Sim kan wel heel goed omgaan met brokjes als beloning, kan ook erg goed voedsel weigeren, maar Alwyn is er totaal ongeschikt voor
@Rivaldo Citaat:
Verzwaren lijkt me dan niet fijn.. maar zit ik alleen op de wagen dan zei hij dat het wel moet.
Nou ik vind die man wel heel hard van stapel lopen hoor. Eerst maar eens 2-span doen, rechte lijnen, netjes rijden etc en dan wie weet D/V en dan marathon. Ik ga helemaal met Jelleee mee 165 kg is al behoorlijk zwaar hoor voor een A'tje. Ik vind de wagen om Alwyn te beleren ook behoorlijk zwaar... Mijn groom is behoorlijk stevig, als zij mee gaat zitten we in totaal toch op 165 + voor de 'mensen' ook nog op plm 165, is toch 330 kg.
Filmpje kende ik al...je ziet wel wat er kan gebeuren met een slechte voorbereiding, slechte begeleiding, slecht tuig, slechte kar en hoe zonde van dat prachtige dier
Waarschijnlijk word ik nu door jullie allemaal voor gek verklaard
maar we zijn vandaag voor de 3e keer bij een andere pony wezen kijken. De 1e keer ben ik wezen kijken heb ik hem laten staan omdat ik echt voor schimmel ging (maar ik vond hem al heel leuk) en ik vond hem eigenlijk net te oud (we waren toen ook bezig met Amigo). Toen had ik nog mijn twijfels maar was hij ondertussen al verkocht. De 2e keer was afgelopen week nadat we hadden besloten dat Amigo terug moest en hij dus op marktplaats stond als toch weer te koop. En vandaag 3x is scheepsrecht hebben we de trailer erachter gehangen en zijn hem op gaan halen. Volgens mijn altijd toch zeer verstandige man moest ik het gewoon doen
Het is een ervaren menpony (13 jaar), type pittig ding, precies net zo groot als Alwyn, heeft enkelspan/tweespan/vierspan/tandem gelopen. Ik heb vorige week en vandaag met hem gemend, het ging heerlijk. Had vandaag 2 uur in de trailer gestaan (merkte niet dat er een pony instond) en hij liep lekker vlot met me mee naar de wei, daar gingen Alwyn en hij direct neus/neus in de hooibak staan eten alsof ze elkaar al jaren kenden. Totale rust die twee, heel bijzonder. Simba staat nog even apart, die kan dat allemaal niet zo snel verwerken (komt wel goed de komende dagen)
.
Hij is wel zwart....