[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Keet

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:57

dank u :)

was ook een erg geslaagd ritje :+ niet erg lang, maar was weer trots op mijn meisje dat ze van niets op of om kijkt en voor het eerst stukken mooi tempo hield

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 16:36

@Evelli: hartstikke stoer, hahaha, mooi ingeparkeerd! Flinke wagen, dat kan hier niet in het heuvellandschap.

@Naaltje: fijn een maatje voor de hond!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:00

sun en ik zijn aan het SPIJBELEN vanavond.....we gaan niet naar les :P
hele dag al hoofdpijn, zal wel een zonnesteek zijn ;)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 22:40

da's balen dan happytime! :(:)

ik ging vanavond kruiskruid steken en wat kroelen..
kom ik op stal, blijkt het snoeihard te waaien! :D dat betekent; weggewaaide dazen :D
dus gauw poep geruimd, en paard in zijn rij-outfit met rijvliegendeken met hals gehesen :D
heb lekker een ronde buiten gemaakt, zal zo'n 7km geweest zijn, misschien wel meer :)
hij is een paar keer verschrokken, oa van een paard _O- en in het bos kon ik hem niet in stap houden, hij ging lopen stuiteren :D
heb 'm lekker laten gaan, was al dik een maand geleden :)

:+: heerlijk :D

als afsluiter heb ik nog geprobeerd met een teek een streep van 5 cm over de oprit te zetten.. mislukt maar dat misbaksel is iig uit dids zijn kin! >;)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:22

jij ook al kruiskruid steken...zag ze ook weer opkomen....vorig jaar veel kunnen wegtrekken met wortel en al, na een flinke natte regenbui....die wortelpensteker raakt steeds verstopt met klei van de wortels.
maar echt mijn favorite klus is het niet...eerste dagen spierpijn...wel gratis fitness ;)
zie je al helemaal stuiteren met dids haha

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 07:20

Hier gelukkig geen ongewenst onkruid :)

Kelsey moest gisteren weer voor het wagentje. Ze was heel fris en kijkerig. Met oversteken verschoot ze nog een keer van een grasmaaier, maar voor de rest ging alles goed. :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:02

ja ik ben dat verdomde plantje best wel beu.. maarja.. het moet eruit want er wordt straks weer gehooid.. vrees dat ik ook nog een keer de sloot in moet want daar groeit ook nog een hoop..

ben nogsteeds trots op dids :D
(en op mezelf dat ik onder 't zadel zo'n stuk naar buiten durfde.. :o )

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 08:47

Ik ben ook maar weer gaan rijden. Petra was braaf, maar we blijven het moeilijk vinden om het tempo er in te houden. Vooral met stappen kan ik haar niet actief houden. Ik hoop dat het een beetje verbeterd als ze meer conditie begint te krijgen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 09:33

avaluna schreef:
@Evelli: hartstikke stoer, hahaha, mooi ingeparkeerd! Flinke wagen, dat kan hier niet in het heuvellandschap.

@Naaltje: fijn een maatje voor de hond!

weinig heuvels hier :) maar hij lijkt groter dan dat ie is en hij trek ongelovelijk makkelijk :D als ik ponylief moet geloven :D had laatst een heuveltje waar ze moeite mee had, misplanning in de route, heuveltje gint ongeveer zo /

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 12:11

sun heeft ook moeite met actief doorstappen,na actieve draf....zzzzzzzstap
morgen hier concours hoofddorp,zal eens kijken of ze er een langere menzweep verkopen.
welke zijn een beetje licht in de hand?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:33

@Evelli: haha, hier zijn nogal veel heuveltjes zo, maar daarom wonen wij ook in het Limburgse heuvellandschap ;) !

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:34

@Happytime: even uitproberen welke lekker in de hand ligt en er zijn speciale extra lichte te krijgen.

Mijn welshkes zijn behoorlijk pittig, dus die komen eerder té weinig terug :o .

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:38

happytime schreef:
...zal eens kijken of ze er een langere menzweep verkopen.
welke zijn een beetje licht in de hand?

Ik heb een fleck van 1,80m en 50 EUR. Die voldoet prima!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 14:55

heb ook een fleck, weet alleen niet hoe lang hij is :+

Avaluna: kom vaak in Heerlen en heb inderdaad een idee hoe jullie landschap is, vrij heftig :D dat heuveltje waar ik opmoest was een dijkje, want die hebben wij hier veel.
Het was kiezen: of 5 km omrijden, of dat heuveltje op.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:49

@Evelli: nu ben ik wel nieuwsgierig waarom je vaker naar het zuiden des landes komt :o ..., als ik jou namelijk over dijkjes hoor en je aanspanning zie, woon je hier niet ;) ?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:50

ik woon vlakbij schiphol :D dus plat, veel water en een hoop asfalt :)

Mijn beste vriend en zijn vrouw +kindje wonen in Heerlen :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:52

@Evelli: hahaha, ik dacht al. Als je eens wilt mennen in het heuvellandschap als je toch in de buurt bent, dan geef je maar een gil!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:53

Als ik eens een ruim weekend plan naar limburg zal ik zeker roepen :) lijkt me erg leuk en gezellig :D

ben er twee weken terug geweest, dus zal wel weer eventjes duren voor ik afreis naar Limbabwe

Zaterdag ga ik naar friesland :D

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:56

@Evelli: dat is goed, laat maar van te voren wat weten!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:18

Ik ben gisteren nog eens met Romeo gaan rijden voor de koets, hij heeft het nog een klein beetje moeilijk met vertrekken.
Hij heeft het gevoel dat hij het niet getrokken gaat krijgen, dus hij vliegt enorm hard in het tuig en dan verschrikt hij zich omdat de koets hem 'tegenhoudt'. Heb ik gisteren wat zitten oefenen op halt-stap, na even proberen kreeg hij het wel door dat het gemakkelijker is als hij zich in het tuig legt en dan rustig in stap gaat :Y) Hopelijk blijft hij het nu snappen...

Maar nu was er iemand aan het trainen op het voetbalplein. Romeo hield hem heel goed in het oog, maar toen we er voorbij waren, kon Romeo hem niet meer zien, enkel horen. Dus wou hij vertrekken, maar ik hield hem tegen(wat helemaal geen moeite was). Hij voelde dat ik tegenwerkte, dus sprong hij met 4 benen de lucht in(niet hoog, maar toch). Ik verschrok me wel een beetje, maar daarna was hij wel weer braaf. Er was helemaal geen gevaar, want hij draaide niet door ofzo.
Achja... Het kan ook niet altijd even perfect gaan bij een 3-jarige hé :+ Want de vorige 4 keren was hij echt doodsbraaf, hij is de rust zelve.(hij heeft nog maar 5 keer voor de koets gestaan)

Oja, ik ga Romeo hoefijzers laten zetten, dat lijkt me het slimste voor de zomer. Als je met de koets aan het rijden bent, kom je al snel over verharde wegen, dus is het beter als Romeo ijzers heeft...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:28

Sander_Lotte, ik zag je knappe Romeo op ITP, wat een heerlijke pony!!! :) Slim dat je hem op ijzers zet.

Hij komt, hij komt!! :)ddd Ons karretje komt zaterdag naar NL!!! Dan moeten ze hier nog de remmen erop zetten en komt ie of zaterdag avond naar ons, óf we halen hem maandagmiddag. Ik hoop op het eerste :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:42

Gave pony die romeo !!!! Hoe groot is ie en wat voor afstamming zit er achter ??

Ik heb mijn 3 jarige ook op ijzers gezet wel zo makkelijk.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 22:25

@ hafjelinger: Bedankt ;) Het lijkt me vooral onverstandig om hem niet op ijzers te zetten, zo zou ik alleen maar om problemen vragen... Ik weet nog niet wanneer hij de ijzers krijgt, want de smid heeft een ongelukje gehad bij een klant(een aardige *toek* gehad met een paard en heeft nu een aardige snee in zijn hoofd), nu moet hij thuis nog bekomen, dus hij loopt ondertussen achter op zijn werk...

@ Maisie: hij is momenteel 1.22m, maar hij groeit normaalgezien nog.
Afstamming weet ik spijtig genoeg niet... Hij komt van een Welsh stoeterij, maar geen idee welke. Ik weet alleen dat hij met nog 4 broertjes van hem naar een handelaar is gegaan. Die handelaar kan niet zeggen van waar hij Romeo heeft. Ik weet niet of hij het echt niet meer weet, of hij wil het niet zeggen. Hij koopt jaarlijks tientallen welshjes aan bij verschillende fokkerijen, dus hij zei me dat hij niet precies kan zeggen van waar hij Romeo heeft.
Ik had nooit gedacht dat Romeo zo mooi ging worden, gezien ik geen afstamming wist... Als veulen kon je ook niet zeggen dat hij nog zo mooi ging uitgroeien.

Als ik ooit achter zijn afstamming kom, dan zal ik wel blij zijn. Ik ben wel benieuwd wie zijn mammie en pappie zijn :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 23:37

@Sander-Lotte: tja Welsh pony's die Romeo heten zijn gewoon superknappe en supergeweldige pony's :D ;)

@Hafjelinger: super dat je koets er bijna is!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 08:49

mooie naat dan. hij is idd mooi uitgegroeid.

Zaterdag gaan mijn pony's naar de keuring. Ben benieuwd hoe ze het daar gaan doen. Al maakt me het ook niet veel uit als ze laatst geplaatst worden het gaat mij meer om het gebruik en dat ze braaf zijn voor de kar. Het wordt wel het eerste uitje van Robijn sinds ik hem heb.