Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
L_Rivaldo schreef:op de locatie zelf is een super accomodatie voor jezelf en paard. Nanda kan je daar alles over vertellen, die heeft daar altijd gestaan en zelfs gewoond.
Welkom nieuweling! Netjes hoor met je fjorden zover komen! sterkte met je herstel.
toydoll ysselsteijn 13 maart heeft kortste klasse maar 20 km! andere zijn vaak tussen de 25 en 30 km.
Leuk dat je wilt starten je mag best op de dag wat met mij meelopen als ik ga starten. Zou de rit gewoon rustig aan rijden laagste is 7 km (dacht ik) en zie het gelijk als een test. Uitrijden en fit over de finish en binnen de tijd is al goed voor 2 wp (uit mijn hoofd)
Hier een luxe probleem ik ga dus enkelspan ivm geen groom op de kar kunnen vinden, maar welke topper neem ik mee? hihi Ik gok tum omdat Rivaldo al mee gaat op dressuur/vaardigheid.
Ganna schreef:Dank voor het welkom!
Nicole ik heb me nog niet aangemeld voor het forum omdat ik nog geen concrete plannen heb, bokt was even een stukje makkelijker
Ik weet niet hoe het zit met mennen maar ik vind 4 jaar best wel heel jong. Ik zou zelf een vierjarige niet snel meenemen op wedstrijd. Met mijn jonge paard destijds, Brass, ben ik met haar 6e op wedstrijd gegaan, eerst thuis alle nodige km's gemaakt en alles geleerd. Ook op locatie rijden etc.
Ligt er wellicht ook aan wat je van plan bent en hoeveel wedstrijden, ik bedoel wil je er twee in een seizoen is dat weer heel anders dan elke maand eentje. Vooral mentaal is het in het begin heel zwaar. Wat dat betreft, zeker met de kortere afstanden, zou ik zorgen dat ze kilometers thuis hebben gemaakt. Ik praat nu volledig vanuit endurance maar ik geloof ook heilig in de basiskilometers (1000 km voor elk paard).
Heb je jouw pony's ook in tweespan lopen Rivaldo?
Ganna schreef:Ik snap dat een paard beter kan trekken dan dragen.
Maar ik meen ook dat delen als schouder, sprong etc, de wat hoger gelegen botten pas met 4 jaar volgroeid zijn. Ook geloof ik best dat ze 20 km kunnen lopen, maar het gaat me ook vooral om de mentale ontwikkeling met 4 zijn het nog van die kleuters![]()
Omdat ik in de endurance vrijwel altijd koudbloeden heb gereden ben ik natuurlijk ook helemaal van de 'To finish is to win'. Denk dat er weinig mensen zo vaak onderaan het veld eindigen als dat ik heb gedaan
L_Rivaldo schreef:Ganna: Klopt ik rijd ook tweespan met ze. De afgelopen 2 jaar alleen enkelspan mendurance in de impuls klasse gestart. Nu heb ik voor beide enkelspan startkaart en samen een tweespan startkaart.
Hier een foto van ze als span, tijdens de paardenvierdaagse
[ Afbeelding ]
Keona: Het was ook de bedoeling tweespan te starten, maar groom en buurmeisje kunnen beide niet.
Nu heb ik eventueel nog 1 iemand op het oog, moet degene alleen nog vragen als ze niet toevallig dit jaar weer in het secretariaat zit