[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 19:27

Nou ik ga eens kijken welke mendurance wedstrijd op de kalender mij uitkomt met werk.

Ik heb een groom gevonden. We gaan het gewoon proberen. Goed opletten op pony; ik hoef het allemaal niet uit te rijden, het is voor de lol!

Pony is 4 dit jaar, dus in principe mag die het. Ik zal eerst wel eens een testrit hier rijden met hartslag meter ook; sowieso die hartslag meter wat vaker om gaan hangen.

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:15

Gtoydoll de klasse 1 kort kan die wel,je hoeft niet als een gek te rijden he.goed over de finish komen met bv 8km per uur is ook prima.

leuk dat er mensen geinteresseerd zijn in mendurance,en ja het is een rompslomp om ook nog een koets mee tenemen.steeds met 2 auto,s 2x benzine.ben blij met mijn vrachtwagentje

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 20:28

Ik wil altijd al grag keer op vakantie naar friesland,en laat nu net dat ik vakantie aangevraagd heb.mendurance friesland zijn.weet iemand waar je daar mooi kunt overnachten met de pony,s en onze 2 honden

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 21:35

op de locatie zelf is een super accomodatie voor jezelf en paard. Nanda kan je daar alles over vertellen, die heeft daar altijd gestaan en zelfs gewoond.

Welkom nieuweling! Netjes hoor met je fjorden zover komen! sterkte met je herstel.

toydoll ysselsteijn 13 maart heeft kortste klasse maar 20 km! andere zijn vaak tussen de 25 en 30 km.
Leuk dat je wilt starten je mag best op de dag wat met mij meelopen als ik ga starten. Zou de rit gewoon rustig aan rijden laagste is 7 km (dacht ik) en zie het gelijk als een test. Uitrijden en fit over de finish en binnen de tijd is al goed voor 2 wp (uit mijn hoofd)

Hier een luxe probleem ik ga dus enkelspan ivm geen groom op de kar kunnen vinden, maar welke topper neem ik mee? hihi Ik gok tum omdat Rivaldo al mee gaat op dressuur/vaardigheid.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:02

L_Rivaldo schreef:
op de locatie zelf is een super accomodatie voor jezelf en paard. Nanda kan je daar alles over vertellen, die heeft daar altijd gestaan en zelfs gewoond.

Welkom nieuweling! Netjes hoor met je fjorden zover komen! sterkte met je herstel.

toydoll ysselsteijn 13 maart heeft kortste klasse maar 20 km! andere zijn vaak tussen de 25 en 30 km.
Leuk dat je wilt starten je mag best op de dag wat met mij meelopen als ik ga starten. Zou de rit gewoon rustig aan rijden laagste is 7 km (dacht ik) en zie het gelijk als een test. Uitrijden en fit over de finish en binnen de tijd is al goed voor 2 wp (uit mijn hoofd)

Hier een luxe probleem ik ga dus enkelspan ivm geen groom op de kar kunnen vinden, maar welke topper neem ik mee? hihi Ik gok tum omdat Rivaldo al mee gaat op dressuur/vaardigheid.

Moet je een groom hebben?
ik wil niet op een manega of stal gaan slapen.moet wel beetje leuk zijn huisje eventueel bb.maar geen manege.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 22:06

ja groom bij start finish voor sulky

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:08

Dank voor het welkom!
Nicole ik heb me nog niet aangemeld voor het forum omdat ik nog geen concrete plannen heb, bokt was even een stukje makkelijker ;-)

Ik weet niet hoe het zit met mennen maar ik vind 4 jaar best wel heel jong. Ik zou zelf een vierjarige niet snel meenemen op wedstrijd. Met mijn jonge paard destijds, Brass, ben ik met haar 6e op wedstrijd gegaan, eerst thuis alle nodige km's gemaakt en alles geleerd. Ook op locatie rijden etc.
Ligt er wellicht ook aan wat je van plan bent en hoeveel wedstrijden, ik bedoel wil je er twee in een seizoen is dat weer heel anders dan elke maand eentje. Vooral mentaal is het in het begin heel zwaar. Wat dat betreft, zeker met de kortere afstanden, zou ik zorgen dat ze kilometers thuis hebben gemaakt. Ik praat nu volledig vanuit endurance maar ik geloof ook heilig in de basiskilometers (1000 km voor elk paard).

Heb je jouw pony's ook in tweespan lopen Rivaldo?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:13

L_Rivaldo schreef:
ja groom bij start finish voor sulky

Nee dacht voor op de koets,met 2 span. Dan kan ik wel iemand vragen.maar om alleen zo te groomen weet ik niemand

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:17

Ganna schreef:
Dank voor het welkom!
Nicole ik heb me nog niet aangemeld voor het forum omdat ik nog geen concrete plannen heb, bokt was even een stukje makkelijker ;-)

Ik weet niet hoe het zit met mennen maar ik vind 4 jaar best wel heel jong. Ik zou zelf een vierjarige niet snel meenemen op wedstrijd. Met mijn jonge paard destijds, Brass, ben ik met haar 6e op wedstrijd gegaan, eerst thuis alle nodige km's gemaakt en alles geleerd. Ook op locatie rijden etc.
Ligt er wellicht ook aan wat je van plan bent en hoeveel wedstrijden, ik bedoel wil je er twee in een seizoen is dat weer heel anders dan elke maand eentje. Vooral mentaal is het in het begin heel zwaar. Wat dat betreft, zeker met de kortere afstanden, zou ik zorgen dat ze kilometers thuis hebben gemaakt. Ik praat nu volledig vanuit endurance maar ik geloof ook heilig in de basiskilometers (1000 km voor elk paard).

Heb je jouw pony's ook in tweespan lopen Rivaldo?

een paard kan beter trekken en is ook minder belastend.de benen zijn volgroeid met 3 jar,de rug pas met 6jr.dus een paard kan makkelijk met 4 jr een 20km ritje afleggen.geen punt.thuis km maken altijd godd voor de conditie.mijn pony heeft ook zijn eerste wedstrijd met 4 gelopen,mar was met 3 ingespannen die heeft in dat jar genoeg km gemaakt.ook kun je het zo gek maken als je wilt,op een wedstrijd hoef je echt niet gekker te doen dan thuis,dus waarom niet gewoon uit rijden met goede resultaten belangrijker dan de tijd. Fit to continue daar gaat het om,maar dat wil je thuis ook.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:19

Op een vierwieler moet je toch sowieso een groom mee hebben?
Met tweespan moet je 1 of twee grooms mee. (regelement artikel 652.5)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:20

Ganna schreef:
Op een vierwieler moet je toch sowieso een groom mee hebben?
Met tweespan moet je 1 of twee grooms mee. (regelement artikel 652.5)

Ja,dat moet je ook

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:22

Ganna schreef:
Dank voor het welkom!

Ook zonder concrete plannen ben je welkom hoor :D
Het forum is voor iedereen die interesse heeft in mendurance.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:27

Ik snap dat een paard beter kan trekken dan dragen.
Maar ik meen ook dat delen als schouder, sprong etc, de wat hoger gelegen botten pas met 4 jaar volgroeid zijn. Ook geloof ik best dat ze 20 km kunnen lopen, maar het gaat me ook vooral om de mentale ontwikkeling met 4 zijn het nog van die kleuters :-)
Omdat ik in de endurance vrijwel altijd koudbloeden heb gereden ben ik natuurlijk ook helemaal van de 'To finish is to win'. Denk dat er weinig mensen zo vaak onderaan het veld eindigen als dat ik heb gedaan :')

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:27

Hihi dank je wel Nicole, misschien meld ik me wel vast aan. :-)

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:33

Overigens geen kritiek hoor, just my penny (for the thoughts)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:35

Ganna schreef:
Ik snap dat een paard beter kan trekken dan dragen.
Maar ik meen ook dat delen als schouder, sprong etc, de wat hoger gelegen botten pas met 4 jaar volgroeid zijn. Ook geloof ik best dat ze 20 km kunnen lopen, maar het gaat me ook vooral om de mentale ontwikkeling met 4 zijn het nog van die kleuters :-)
Omdat ik in de endurance vrijwel altijd koudbloeden heb gereden ben ik natuurlijk ook helemaal van de 'To finish is to win'. Denk dat er weinig mensen zo vaak onderaan het veld eindigen als dat ik heb gedaan :')

Ja ieder zijn mening,ik zou bv best met een 4jr 20km rijden met de koets,maar geen wedstrijd parcour b springen terwijl dat ook mag.en zo is een sgmw ook veel zwaarder.dan recht aan recht uit.ik zie dat probleem denk ik niet zo als jou.maar dat is iedereen zijn ding natuurlijk.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 22:41

Ik hoop dat het zondag weer droog is dan kan ik weer inspannen,heb er wel zin in eigenlijk. Morgen weer naar dressuur les met de puppie lusitano word nu 5jr dus mag langzaam wel serieus gaan werken

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:20

Ook gewoon interessant te horen wat mensen doen en hoe ze er over denken :-)
Loopt de lusitano ook voor de laser of heb je les onder het zadel?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-16 23:32

Ganna: Klopt ik rijd ook tweespan met ze. De afgelopen 2 jaar alleen enkelspan mendurance in de impuls klasse gestart. Nu heb ik voor beide enkelspan startkaart en samen een tweespan startkaart.

Hier een foto van ze als span, tijdens de paardenvierdaagse :)
Afbeelding

Keona: Het was ook de bedoeling tweespan te starten, maar groom en buurmeisje kunnen beide niet.
Nu heb ik eventueel nog 1 iemand op het oog, moet degene alleen nog vragen als ze niet toevallig dit jaar weer in het secretariaat zit :P

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 23:46

Wauw wat een gave foto!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 00:00

L_Rivaldo schreef:
Ganna: Klopt ik rijd ook tweespan met ze. De afgelopen 2 jaar alleen enkelspan mendurance in de impuls klasse gestart. Nu heb ik voor beide enkelspan startkaart en samen een tweespan startkaart.

Hier een foto van ze als span, tijdens de paardenvierdaagse :)
[ Afbeelding ]

Keona: Het was ook de bedoeling tweespan te starten, maar groom en buurmeisje kunnen beide niet.
Nu heb ik eventueel nog 1 iemand op het oog, moet degene alleen nog vragen als ze niet toevallig dit jaar weer in het secretariaat zit :P

Voor 2 span kan ik wel iemand vragen eventueel

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 00:01

Ganna schreef:
Ook gewoon interessant te horen wat mensen doen en hoe ze er over denken :-)
Loopt de lusitano ook voor de laser of heb je les onder het zadel?

Nu nog onder zadel maar moet ook in de koets.is nu gewoon zadelmak en enkel wat buitenritjes,nu gaat mijn vriendin haar dressuurmatig oppakken

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 09:28

Ik ben ook in Ysselsteyn. Eigenlijk om de uitslagverwerking onder de knie te krijgen maar in geval van nood kan ik ook helpen hoor.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 15:16

dankje! Ze waren (zijn altijd) zo heet tijdens de vierdaagse en dan heb ik echt mijn handen vol, afgelopen jaar was het eerste jaar dat ik in tweespan wat ontspannender kon rijden.

Net naar de boerenbond geweest en zak voer gehaald, ze krijgen thuis niets bij maar wel in de langere trainingen, in de week van de wedstrijd en op de wedstrijddag zelf. Maar daar sta je dan met emh heel veel verschillende soorten voer. Wat moet je nou kiezen? Mij is uiteindelijk de basisbrok geadviseerd.

Nicole als je zou willen vasthouden bij binnenkomst van de hartslag meting moet dat dacht ik al voldoende zijn. Let op hij is erg groot haha

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-16 15:25

Nu net officieel ingeschreven voor de mendurance ysselsteijn met Tum.