[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:17

Ik zit toch heel hard na te denken hoe jullie bij de verjaardag kwamen :P Ik dacht heel even aan een boktfoutje, maar nee er staat geen kadootje bij mijn naam. :=

@Tine fijn dat je het tuig weer hebt!
@VHU mag supertrots op Hero zijn. Het klinkt allemaal zo makkelijk bij hem. Ik hoop dat hij dat vast houdt.
@Jeskim pony aan het afvallen. Een goed gewicht is zo belangrijk inderdaad :j wij hebben een aantal jaren geleden ook onze paarden iets strenger op dieet gezet, die veelvraten werden ook tonnetjes anders.
@avaluna lekker aan het trainen.
@janouk heerlijk die lente filmpjes. :D

Update over Sam: hij is nog niet helemaal de oude, maar wel over het ergste heen. Maandag bleek dat hij geen maagzweer had, maar een griepvirus had opgelopen bij een van zijn uitstapjes buiten de deur. Hoe kwamen we er achter? De andere drie werden ook ziek op maandagochtend. %) Koorts en verminderde eetlust zijn de symptomen/problemen. Tjah wij aaien ze allemaal, paarden kunnen neuzen met elkaar, open boxen etc. dus dat steekt elkaar dan wel aan, helaas. De twee dressuurpaarden waren er in een dag wel overheen en die eten nu ook weer goed. De oude merrie is af en toe wat krakkemikkig lichamelijk, maar niemand komt aan haar eetlust ;) Maar onze tuiger kreeg een flinke tik met 40 graden koorts (Ab is altijd extreem ziek als hij een keer wat heeft). Alle 4 zijn inmiddels al meer dan 24h met de goede temperatuur (Sam al 48h). Maar de vermoeidheid van de koorts zit er flink in. Ab (tuiger) en Sam moeten hun oude eetpatroon gaan oppakken, maar nu vandaag gaat het alweer beter. Er gaat tenminste weer kuilgras in. Nog niet de normale hoeveelheid, maar het is meer dan de wortels en biks waar Sam van heeft geleefd (en Ab trouwens ook). Hij mag eerst lekker verder aansterken, want hij heeft wel een aardig jasje uitgedaan de afgelopen dagen en dan ga ik 'm over een tijdje langzaam weer oppakken. Eerst weer even helemaal de oude.

Er is trouwens geen besmettingsgevaar (meer) of iets dergelijks. We wassen alle stalkleding (van jassen tot handschoenen) extra goed op dit moment.

Het waren dus even een paar hele spannende dagen...

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:30

Toch best schrikken marjola!!

Ik heb een beetje baal moment. Met de pony's gaat het gelukkig al wel beter denk
dat ik morgen weer wat met ze kan doen.

Maar dan het weer. Kom uit het werk en ja hoor regen en keiharde wind. Kon dus
weer niets doen. Heb ook geen hulp dus kan ook niet met robin rijden. Ga dus zaterdag
met een pony op wedstrijd die 2 weken niet voor de kar heeft gestaan. En daar baal ik van!

Verder is robijn een pony die in de bak fanatiek is maar buiten niet. Gekke pony dus.

_Marjola

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:36

Dat is echt zuur Maisie! Hier stormt het echt verschrikkelijk. Mijn ouders hebben mij opgehaald van de trein, want anders had ik naast de fiets moeten lopen (en dan eet ik helemaal pas om acht uur).

Vrijdag wordt het misschien beter. Misschien kan je dan nog even oefenen? Al is het maar 20minuten.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:41

Zo wat een woei. De kliko's waren hier om, en deels leeg gewaaid. Jakkes. Heb je paarden voor mijn eigen gemoedsrust maar op stal gezet. :o

Heb hier inmiddels echt heel erg de balen van de hartslagmeter. Vandaag bij de post eindelijk een nieuwe (tenminste, dat was gezegd). Echter, nu zit er geen band bij die je achter het schoftje kan doen, maar pads. Maar die pads zijn bedoeld om onder een zadel vast te leggen. Het gewicht van de ruiter houdt ze dan op hun plaats, maar ja, een menner heeft er geen ruiter op. -O- En het ergste van alles, want ik heb hem natuurlijk toch maar even uitgeprobeerd, ik krijg geen hartslag gemeten, ook niet bij de humane band. Nu ben ik 5 maanden verder, heb 400 euro uitgegeven, en kan nog steeds niets -:(-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:47

Jenkins is jarig, ik zag dat op fb en zette dat hier omdat ze hier ook leest en post.
Fijn dat Sam weer beter gaat ! Naar zo'n virus...
Tine..wat een afgang, die hart slag meter...kun je niet die hele handel terug doen en geld terug krijgen...vind het altijd erg slechte apparaten ook bij mensen..maar dat is mijn persoonlijke ervaring..zonde van al dat geld !!!!

Heerlijk gefietst vandaag !
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 12-02-14 22:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 22:47

nee vrijdag ook niet. Heb thuis geen mogelijkheid en moet tot 5 uur werken en dan nog
stallen doen kar en pony wassen en alles klaar zetten.

Ahh tine voor jou ook balen dus.

Het waait echt hard nu. Ga maar snel naar bed en dan hopen op een droge middag morgen dan kan
ik nog even rijden met ferro en robijn.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:06

Zo Marjola dat is dan toch wel heel gedoe geweest bij jullie op stal.... alle paardjes van de leg :(:)
Fijn dat de boel bij jouw kudde weer wat gezakt is Maisie en ja zwaar balen van het weer, alhoewel het hier in Rotterdam nog meevalt.
Tine ik zou de hele zooi inderdaad weer terugbrengen met de mededeling dat het niet werkt. Zijn er nog alternatieven voor deze? Ken de mogelijkheden niet goed van hartslagmeters in combi met menwerk.

Groot voordeel van Hero lijkt tot nu toe dat hij heel goed aangeeft wanneer hij iets eng of spannend vindt of dat het hem even te snel gaat. Dus als hij zijn staart knijpt of z'n rug spant of zoiets of een singel kun je niet goed aansingelen is dat een teken dat hij het spannend vindt. Als je hem dan geruststelt of bijv gewoon even wacht, of een paar keer leek hij echt heel bang (toen met stap naar voor de sleep) dan stoppen we gewoon of wachten een weekje en dan gaan we weer heel klein stapje verder, zodat hij tijd heeft het te verwerken.
Tot nu toe lijkt het te werken.
Hij heeft het fysiek wel wat moeilijk op het moment, is enorm aan het wisselen en ook aan het haren al. Dan is het echt nog zo'n jonge pony ^)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:06

Maisie, als je dan ziet dat de dag steeds begint met een vriendelijk zonnetje is dat wel zuur, ja.

Jenkins, gefeliciteerd met je verjaardag!

Marjola, jij niet gefeliciteerd met je verjaardag :') . Hopelijk is het grootste leed nu geleden bij jou op stal en is iedereen weer aan de beterende hand :(:) . Kan Sammetje weer een jasje gaan áán doen.

Tine heeft Rembrand voor de nieuwe wagen gehad +:)+ .

Jeskim zit in dubio over de wagen die ze gezien heeft.

VHU heeft de pony's goed onder de duim Afbeelding :D

Avaluna beetje brakkies na 2 dagen rijden :(:) .

Ik heb mijn pak binnen.... ik zie eruit alsof ik zo in een AT-team kan, mis alleen mijn mitrailleur nog, maar hij is heerlijk oversized en warm :D _O-

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-14 23:39

Sorry sorry, snel even alles doorgelezen, maar geen tijd om te reageren :oo
Ben lichamelijk echt helemaaal gesloopt en moet nog inpakken voor engeland enz..

Maar heel erg bedankt voor alle felicitaties, super lief :o :* *\o/* <3

Even in het kort sterkte voor iedereen die het nodig heeft (Ollie, Marjola ..)
VHU, super van zoontje!

Niet te veel kletsen hoor, dan kan ik zaterdag even reageren op alles hahaha

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:34

Goedemorgen

Nou, vanmorgen mail terug gehad van de verkoper. Ik zou ales verkeerd doen met de hartslagmeter, het is allemaal mijn schuld want oude die ik terug had gestuurd werkt volgens hem prima. Maar ook mijn instructeur die altijd met meter werkt, kreeg er geen hartslag uit.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 08:53

goedemorgen..
klinkt niet als een betrouwbaar iets Tine....onwijs balen, kan die persoon dan niet persoonlijk bij je komen uitleggen en laten zien hoe je het dan wel moet doen om er een hartslag uit te krijgen ?
vind ik wel het minste wat hij kan doen....service heet dat !!
maar ben bang dat je dat wel kunt vergeten..

Jenkins, veel plezier in engeland !
Gem, lekker warm zo'n pak !! goed bezig !! _O- tatatataaaaaatatata....Moos A-team...

ik ben net een aardbei...haha..mijn gezicht ziet er niet uit..straks maar naar de dokter..gooit lekker mijn schema van vandaag in de war...baal er wel van..hoe kom ik hier nu weer aan....
en belangrijker..hoe kom ik er weer snel vanaf.. :7

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:18

Lees nog wel mee hier
Tine maak je de elektrode ook nat? Of de huid met een natte spons of gel ( ik gebruik echogel) op de electrode smeren. Droog krijg ik ook geen hartslag nat wel

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 09:41

@ Tine Dat mailen doet in dit soort gevallen meestal geen goed. Waarom bel je niet gewoon!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:50

Ga ik wel weer proberen, maar de man is hopeloos slecht bereikbaar. En als je hem belt, zit je gelijk 1,5 uur aan de telefoon, kort en bondig kent hij niet.

Bianca: klinkt als allergische reactie. :(:)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 10:55

liever anderhalf uur aan de telefoon met een werkende meter dan niet werkend. Ik zie hem 27 Febr als ik iets voor je moet regelen zeg je het maar hoor!! Maar ik hoop dat je er dan al uit ben.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:00

Heb hem net aan de telefoon gehad. Waarschijnlijk was er bij de vorige iets mis met de zender (waar ik zelf ook aan dacht). We hebben de nieuwe nu opnieuw ingesteld, moet nu eerst satelietverbinding zien te krijgen, dat duurt even. Dus ga nu maar even uitmesten.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 12:06

Op de goede weg tine, super!
Ik heb zo een healt check. Hou je tegen je paard en dan heb je de hartslag. Heb ook altijd ruzie met dat ding. Terwijl mijn vriendin er super mee kan. Gek hé

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:00

Ik zal wel de verkeerde stralen uitseinen hahaha. Heb nu tijdje hartslagmeter om en zie nog geen gekke dingen. Patrick heeft vanmiddag springles, eens kijken of we bij Amerigo een goede waarde kunnen meten.

Vanmorgen even op Thabor rondgehobbeld. Stap en draf lukken me al aardig, galop nog niet. Maar goed, heb even lekker op paard gezeten en het is lekker zonnig (wel winderig) weer.

Zometeen slapen, dan met Lika naar winkelcentrum om te trainen, fysio en zoon weer ophalen van school.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 13:28

Nu ik ben bij de huisarts geweest..
;( ;( Ik heb mijn exceem terug....balen..had ik toen ik klein was ook last van....maar nu dus ineens best erg weer terug..je groeit er meestal overheen..maar heel soms komt het terug..
ik heb speciale zalf..een hele massa, tas vol..haha..en hormoonzalf natuurlijk...baal er stevig van.
zie er niet uit..glim als een spiegel me die zalf..schaamt je dood..

Tine ik hoop dat je de meter goed werkend kunt krijgen. wat lekker dat je met thabor gereden hebt !
Baudyh..ook ruzie met hartslagmeter...balen.
Crazymel werkt ook met hartslagmeter ! wel heel fijn met endurance denk ik..

nou..tot later...

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:09

Oh, wat balen Bianca!! :(:)

Hopelijk gaat de hartslagmeter van Tine nu eindelijk werken!!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:23

Hey biancacoo. Heb ook eczeem ben er ook nooit overheen gegroeid.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 14:45

Hi, hier ook exceem bij tijden van stress etc en helaas ook nog nooit overheen gegroeid :+
**gaat weer aan het werk en moet nog heel veel**

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 15:52

Geen exceem wel psoriasis net zo aan de hormoonzalf..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:35

He, verdorie, vervelend dat het weer terug is en je hormoonzalf moet smeren, Biancao :(:) :(:)

Heb verder niks te melden, hahaha, veel dingetjes buitenshuis moeten regelen en hier is het regenachtig, dus is niet zo erg, hele spul vrij en straks maar even boodschappen doen.
Nieuw pianoboek gekocht, dus zo eens even een leuk stuk uitzoeken.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-14 17:36

Psoriasis lijkt me nog vervelender ips....

Het regent hier...bah...