Ik dacht heel even aan een boktfoutje, maar nee er staat geen kadootje bij mijn naam.
@Tine fijn dat je het tuig weer hebt!
@VHU mag supertrots op Hero zijn. Het klinkt allemaal zo makkelijk bij hem. Ik hoop dat hij dat vast houdt.
@Jeskim pony aan het afvallen. Een goed gewicht is zo belangrijk inderdaad
wij hebben een aantal jaren geleden ook onze paarden iets strenger op dieet gezet, die veelvraten werden ook tonnetjes anders.@avaluna lekker aan het trainen.
@janouk heerlijk die lente filmpjes.

Update over Sam: hij is nog niet helemaal de oude, maar wel over het ergste heen. Maandag bleek dat hij geen maagzweer had, maar een griepvirus had opgelopen bij een van zijn uitstapjes buiten de deur. Hoe kwamen we er achter? De andere drie werden ook ziek op maandagochtend.
Koorts en verminderde eetlust zijn de symptomen/problemen. Tjah wij aaien ze allemaal, paarden kunnen neuzen met elkaar, open boxen etc. dus dat steekt elkaar dan wel aan, helaas. De twee dressuurpaarden waren er in een dag wel overheen en die eten nu ook weer goed. De oude merrie is af en toe wat krakkemikkig lichamelijk, maar niemand komt aan haar eetlust
Maar onze tuiger kreeg een flinke tik met 40 graden koorts (Ab is altijd extreem ziek als hij een keer wat heeft). Alle 4 zijn inmiddels al meer dan 24h met de goede temperatuur (Sam al 48h). Maar de vermoeidheid van de koorts zit er flink in. Ab (tuiger) en Sam moeten hun oude eetpatroon gaan oppakken, maar nu vandaag gaat het alweer beter. Er gaat tenminste weer kuilgras in. Nog niet de normale hoeveelheid, maar het is meer dan de wortels en biks waar Sam van heeft geleefd (en Ab trouwens ook). Hij mag eerst lekker verder aansterken, want hij heeft wel een aardig jasje uitgedaan de afgelopen dagen en dan ga ik 'm over een tijdje langzaam weer oppakken. Eerst weer even helemaal de oude. Er is trouwens geen besmettingsgevaar (meer) of iets dergelijks. We wassen alle stalkleding (van jassen tot handschoenen) extra goed op dit moment.
Het waren dus even een paar hele spannende dagen...
En het ergste van alles, want ik heb hem natuurlijk toch maar even uitgeprobeerd, ik krijg geen hartslag gemeten, ook niet bij de humane band. Nu ben ik 5 maanden verder, heb 400 euro uitgegeven, en kan nog steeds niets
. Hopelijk is het grootste leed nu geleden bij jou op stal en is iedereen weer aan de beterende hand