[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:28

oh kunstof tuig, daar droom ik van. Ik blijf dat tuig van mij poetsen (moeten poetsen :') ) en ik gebruik het amper...

@avaluna; vrijdag voorspellen ze weer sneeuw als ik het goed heb gehoord?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:31

@Aks: :j , hier zou het de komende dagen nog blijven sneeuwen, heerlijk, dochterlief stond ook alweer bijna buiten, voordat d'r pianoleraar de deur uit was, hahaha, nog even lekker buiten spelen. Vandaag onze nieuwe veegmachine met sneeuwschuif binnen gekregen, gelukkig had ik de schop nog niet genomen :D , vind het wel altijd jammer om een gedeelte van het erf te ruimen, heb het liefst zo'n maagdelijk wit laken van sneeuw.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:33

avaluna schreef:
@Aks: :j , hier zou het de komende dagen nog blijven sneeuwen, heerlijk, dochterlief stond ook alweer bijna buiten, voordat d'r pianoleraar de deur uit was, hahaha, nog even lekker buiten spelen. Vandaag onze nieuwe veegmachine met sneeuwschuif binnen gekregen, gelukkig had ik de schop nog niet genomen :D , vind het wel altijd jammer om een gedeelte van het erf te ruimen, heb het liefst zo'n maagdelijk wit laken van sneeuw.

jaaa! En zo kinderlijk blij zijn als je als ééérste over de sneeuw mag! :+:

Vandaag op stage ''en, wat heb je gisteren gedaan?'' vroegen ze aan me. Dus ik antwoord ''heerlijk gesleet!''
> Huh, heb jij kinderen dan??

>;) zeg.. sinds wanneer mag je op je 22e niet meer gewoon zélf 't kind op die slee zijn? :')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:35

@Aks: idd hier ook altijd veel fun met sleeën en dan zijn we nog een stukje ouder, hahaha, tijdje terug hadden we ook kort sneeuw en toen hebben we de slee aan de quad gebonden en dan lekker door de wei scheuren *\%/*

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:39

heb mijn avatar maar eens veranderd. Nu db als baby..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:02

Baudy: erg leuk dat je weer mee gaat doen. Eens kijken of we wat tijd kunnen vinden om te kletsen ;)
Aks: wat heerlijk, zeker dat stuk door het bos. Toch heb ik het liever sneeuw vrij :D Als er nu alleen sneeuw in de wei of bak zou liggen, zodat je kunt sleeen en verder niet, dan vind ik het best.

HIer druk bezig met voorbereiden van volgende wedstrijd (jury's zoeken)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 21:49

Goedenavond

@VHu, ik vind het niet erg om vernoemd te worden hoor <<) , zelfs onze haarkleur komt overeen :=
@Tallechie en Gem :(:)
@Biancacoo, :oo wat een mooie cadeau van je mannetje *\o/*

Verders gave slee-foto's van Thijs, Aks en Inowa +:)+ ...

Hier vandaag gewerkt en de paardjes hebben ook in de sneeuw gespeeld... en komt deze rustperiode wel goed uit met de sneeuw...

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:00

Akshay, ik ga zo reageren. :D

Over tuigen, ik wou ook een kunstof tuig, maar zag dit tuig op paard & koets voor niet veel geld, vond ’t d’r wel goed uitzag. Dus toch maar voor dit gegaan, dan maar poetsen. :’)

Leuke ava baudyh!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:41

Hier is de wedstrijd afgelast voor zaterdag. Kunnen veel mensen het erf niet af.

Deken past super bij ferro erg fijne dekens vind ik het.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:43

@Maisie, t zijn echt topdekens.....ik zweer er bij....

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:47

net weer terug van de vergadering met de organisatie van de boerendag te rijsbergen :)

kei gave afspraken mee gemaakt omtrent de finisch van de trail 2013 :D

*trots*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:47

Grrrrrr dekens..... halsstuk van Thabor hangt nog maar aan 2 stukjes vast.... Morgen maar even proberen met naaimachine iets te doen. Wordt hier erg verdrietig van -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 22:59

Chilisaus dus niet geholpen Tine, balen }:)
Gaaf Bicci finish tijdens Boerendag :j

Zilco tuig was hier altijd soort droom .... heb hele tuig van Bente helemaal uit elkaar en schoon plus vetten gisteren en vandaag want het is verkocht maar wat een werk weer zeg, dat hoeft straks dus niet meer. 't Ziet er nu wel weer errrrrug mooi uit. Begreep dat je het ook goed schoon kunt maken met gewoon sopje (het Zilco).

Zit eraan te denken om Blondie een of twee maandjes in training te zetten voor onder het zadel. Het is zo'n mooi pony'tje die zou het zo leuk doen onder pittig ruitertje. Voor de wagen weet ik het eerlijk gezegd niet, het is maar zo'n ielepieletje, ze is nu wel mooi bijgekomen maar het blijft zo'n chique 'hertje'. Of dat ze voor 't sterke misschien nog een zomer het land op moet ....

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:15

@VHU, Ik weet niet of je de investering van het zadelmak maken er uit gaat krijgen...en is het ook lastig om een geschikt kittig ruitertje te vinden zeker omdat Blondie niet zo groot is...

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:20

Weet niet hoor, maar word ze dan vanzelf niet breder als ze voor de kar staat en gespierder gaat worden?

kiepejanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:33

Hallo mag ik mij hier ook melden,

wij rijden menwedstrijden, eerst 2span pony`s en nu enkelspan pony,

ben een goede vriend van Inowa, als zei er niet is verzorg ik haar pony`s,

foto`s menwedstrijd Hengelo 2012
Afbeelding
Afbeelding

ik ben de groom

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:49

@kiepejanie, welkom en wat een gaaf span :j

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 23:50

Welkom! :) Mooie pony hoor. :j

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:14

kiepejanie:welkom hier in dit snelle topic
leuke slee-foto's van thijs,inowa en aks met haar haarbal *\o/*
tallechie: ik vind het zo sneu voor je dat je niets kan, wat frustrerend,dikke :(:) van mij
VHU: tara is 9 jaar en nog steeds een hertje....maar wel een leuk hertje <3 volg je hart en weet wat je moet doen met haar!
maisie een nieuwe jas voor ferro.....foto'sssss
hier wat wortels gestrooid in de sneeuw.......helaas geen camera mee...maar wel een leuk gezicht: 3 stofzuigerende pony/paard door de sneeuw op zoek naar wortels :D

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 00:26

@kiepanie: Welkom! Gaaf span! Knappe kar ook!
@vhu: Lastig, kost ook weer een hoop geld.. En longeer/mentraining? Elke dag keihard aan de bak aan de dubbele longe? Ik ken een paard die is 1,5 keer zo breed ervan geworden! Hoe oud is Blondie nu?
@tine: Aaah wat balen! Cas heeft er ook al 1 gesloopt bij zijn paddockgenootje!
@aksay: Wat een heerlijke foto's! Gaaf tuig ook zeg, wauw! Jaloers dat er bij jullie al sneeuw ligt! Hier is nog geen vlokje gevallen...
@thijs: Heerlijke foto's! Zag het topic net voorbij komen! Beleren pakt ze ook goed op zo te zien!
@inowa: Jemig wat een knappe pony voor de slee! Zo he!
@Tallechie: Heel veel sterkte gewenst! :(:) Je moet er even doorheen! Gelukkig heb je pijnmedicatie, dat maakt het iets dragelijker! Wat ontzettend rot! Eerst een hoop gedoe rondom Daan en nu met jou! Het zit je echt niet mee!
@janouk: Hahaha! Zo'n berg sneeuw is ook wel erg leuk speelgoed!

Hier ontzettend druk en stressend met school. Dit in combi met winterdepressie (nu gelukkig al wat beter onder controle) maakt het niet makkelijker. Cas staat even op een lager pitje de afgelopen dagen. Gelukkig komt er nu eind in zicht!

Vandaag nog even langs geweest, modder is opgedroogd dus rondom de wei ligt een soort mijnenveld aan bevroren modder met kleine plassen. Cas gleed al een paar keer uit met zijn hoeven en dat voor een paard dat vroeger in het wild heeft gestaan! Hier op de stalling staan nu miniponys, gut, wat een heerlijke diertjes zeg! Pittig maar toch wel erg lief! Ik snap wel dat mensen daar voor vallen! Wel klein, dus niet handig voor langere menritten...

Wat doen jullie nu met de paarden? Ik vind het de laatste weken lastig! Zeker nu het hier in Leeuwarden onder het vriespunt is. De bak is nu (vanwege hoefbevangen paard) continue bezet, dus ben ik al gauw geneigd naar het grasveld. Maar met handschoentjes longeren of oefenen met droogmennen is ook echt niks. Grasveld vind ik nog wat glad om uitgebreid te longeren... Binnenbak is hier helaas niet in de buurt, vervoer heb ik niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 07:43

welkom Kiepejanie: mooie combinatie.

maak er allemaal een fijne dag van.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 08:20

Goedemorgen

Zo eerst naar garage, verlichting van auto doet het niet allemaal even goed. Tja, ben ook al zo lang niet bij garage geweest.......

Krijg leenauto mee, die kan vast geen trailer trekken, dus denk dat paarden vrij krijgen. Of longeercirkel thuis moet begaanbaar zijn. (Had zondag zout gestrooid, toen gebeurde er niet veel, maar als het klopt schijnt vandaag de zon, dus die combi maakt gestrooide cirkel hopelijk bruikbaar)
Maar hoef me niet te vervelen, zat andere klussen :D

Fijne dag allemaal

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:25

@ tine kunnen ze niet zonder hals staan dan? Staan ze hier ook behalve dan
ferro omdat ie schuurt en gaat eigenlijk prima.

@ ollie ben ook erg blij met de deken.

@ VHU zilco is zeker fijn en zo schoon. Super dat je tuig al verkocht is.
En blondie word wel breder als ze aan het werk gaat. Robin is ook niet breed en
robijn ook niet echt. En idd uitbesteden kost weer best wat geld.

Vanmiddag in de binnenbak rijden. En ik probeer nog wat foto's te maken van de pony's op
de wei in de sneeuw.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 09:36

Maisie: halzen zijn hier allemaal geschoren. Dus vind dat wat koud voor hem. Bovendien, als hals eraf is, gaat Rembrand vrees ik verder met aan gewone deken sjorren.

Heb een cabrio meegekregen als leenauto ( nu een echte cabrio, niet zoals die van vorig jaar hahaha). Toch heb ik liever de bus. Heb je veel meer zicht op de weg. Dat in en uitstappen gaat ook veel makkelijker dan bij zo'n lage auto. Maar hij ziet er natuurlijk wel heel leuk uit.

Nou, ik ga mijn kluslijst eens afwerken.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-13 10:03

@Tine: in de zomer kan een cabrio wel leuk zijn, natuurlijk :D .

@VHU: ik weet even niet hoe groot Blondie precies is, maar ik denk ook dat het veelal voor m.n. a-b-c pony's niet loont, als je het zelf niet kunt, kost toch weer geld en het is maar de vraag of je een ruitertje vindt dat haar ook nog wat kan door rijden. Ik heb Romeo destijds wel zadelmak laten maken en door laten rijden door een heel, heel goede ponyamazone (destijds b-kader), maar niemand kunnen vinden om hem te rijden die ook goed genoeg kon rijden, de meeste meiden die kunnen rijden zijn voor zo'n pony (c-pony in dit geval) te groot. Nu waren dit kennissen, maar zou zonde geweest zijn als ik veel had moeten betalen.