newmom schreef:VHU ah bedankt! en betreft koetsiersbewijs... het spijt me geweldig, maar ik vind het A belachelijk duur voor iets wat nog steeds niet verplicht is,
en B, mijn paardjes zijn nog geen meter hoog, als er nood aan de man komt knup ik ze op de kar en trek t ding zelf naar huus.
ik vind het een ander verhaal worden als ik een grotere pony ervoor heb staan, maar met deze kleine knaapjes, als het niet verplicht is.. ik peins er niet over! steek mn geld liever in een paar goede lessen. (maar dan moet ik er wel komen natuurlijk hihihi)
Dit ben ik niet met je eens. haha laten wij er een bokt topic van maken.
Ten eerste leer je bij het koetsiersbewijs met verschillende pony's en vaak verschillende koetsen mennen tijdens de lessen. Dat is al heel fijn om de verschillen te voelen en jezelf te scholen om met verschillend reagerende paarden te mennen.
Verder leer je veel over de verkeersregels; want je rijdt nu midden op de weg, in plaats van in de berm. Dat is een groot verschil met onder het zadel rijden. Wij staan hier wel eens op een 6-baans kruising, tussen de vrachtwagens en bussen. Toch wel handig om onder leiding van een ervaren instructeur de juiste plaats op de weg te leren.
Als ik jouw reactie lees, vraag ik me serieus af of je het mennen in het verkeer niet onderschat. En ik bedoel het echt niet rottig,.
dus niet boos worden.
Maar als je schrijft dat 2 kleine pony-tjes van 1 meter hoog wel de baas kan voor de koets, denk ik niet dat je ooit een ponyspan aan de kletter heb zien gaan. Geloof me, je doet op de koets dan heel weinig. Je kan ze namelijk niet kort omdraaien, zoals je dat onder het zadel of aan de hand zou doen, want dan ligt de koets op zijn kant.
Tip van mijn kant, wees a.u.b. voorzichtig en niet eigenwijs, span je pony's in onder begeleiding van een goede instructeur en ga niet alleen zonder ervaren groom aan de gang.
Zo nu genoeg gepredikt.
Ik lees allemaal nieuwe koetsen wensen. Wij zijn tevreden met onze marathonkoets; hij voldoet super voor wat wij willen. Hij is geschikt voor onze wedstrijden, maar biedt ook ruimte aan 2 extra passagiers zodat wij ook mensen mee kunnen nemen. En wij hebben altijd genoeg gegadigden die mee willen. En wij hebben net onze Sissi wagen voor erbij, omdat wij zo hebberig werden toen wij de jachtwagen zagen. Onze zondagse wagen
Hoe is het nu met de gesteriliseerde hond? Helemaal de 'oude' weer?
@tine hoe is het je kind? Al verbetering op de medicijnen?