[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:01

Ik heb gewoon de organisatie gebeld en die gaven aan dat er een hoefsmid aanwezig was.

Jij hebt nog steeds geen nieuw ijzer? Als ik een ijzer kwijt ben komt mijn hoefsmid echt dezelfde of de andere dag. Hij is ook gewoon dag en nacht bereikbaar. Ik sta nu alleen te ver weg voor hem dus ga nu naar een ander.

nouvel jeetje heftig om te horen. STerkte

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 21:51

Dat is zeker heftig Ellis!

Tine10, begrijpelijk dan en het kan soms zo verlammend zijn, angst...!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:24

Net etentje van het werk gehad, was erg lekker :9

Wat leuk Ingrid een menfoto van jou met de pony +:)+
Nouvel verdrietig zoiets bah....
Tallechie 2 uur en 20 minuten is lekker relaxed toch? Zo'n 10 km/uur. Dat invallen is logisch, want ze verliezen echt wel heel wat met een langere rit en zeker als je dat een paar dagen achter elkaar doet. Veel ruwvoer zorgt ervoor dat ze wat gevuld blijven. Het ruwvoer verbranden ze ook langzamer. Maar een vierdaagse is echt wel ff aanpoten hoor, fysiek gezien. Let erop dat hij genoeg drinkt, als je daaraan twijfelt helpen extra wortelen / appels goed. Bij Rizanta zag ik het ook altijd heel goed hoor als we een flinke lange rit hadden gedaan. Dan at ze zo een half pak hooi achter elkaar op .... :Y)

Tine, die angst is vervelend..... :\ Wel fijn dat je je bij Rembrandt en Amerigo goed kon ontspannen. Hoop dat je dat met Thabor toch ook dat gevoel krijgt dat het langzamerhand beter gaat (met jou dus he, hij doet het hartstikke goed toch?). Bij mij is het ook heel belangrijk dat ik er geen haast bij heb. Misschien speelde dat vanochtend bij jou ook mee? En jij en Thabor hoe vaak heb je nu met hem gemend?

Bente en ik hebben nu geloof ik voor de .... 6e keer 'alleen' gemend, dus zonder instructeur erbij. Merk dat het echt per keer met sprongen vooruit gaat hoe ik me erbij voel. Merk dat ook aan Bente, ze liep vandaag lekker ontspannen, komt ook doordat ik dat zelf meer ben. Zelfs het 1e wegrijden ging rustiger. Kan me heel goed voorstellen dat je tegen de les opziet. Zou ik ook doen, lijkt me niets in zo'n afgesloten bak met 2 andere combinaties. Ik vind ook moet ik eerlijk zeggen, dat ik vind dat als jij dat niet ziet zitten, je het niet moet doen. Met samengeknepen billen op de bok is toch ook geen pretje en ook niet goed voor Thabor's zelfvertrouwen.
Denk ik dan he, omdat ik merk hoe dat doorwerkt bij Bente.

Maar misschien werkt het bij jou als persoon anders, dat je wel een zetje nodig hebt van je man in dit geval. Bij mij werken die zetjes dus juist averechts :+

Nou ik ga zo naar bed, moet er weer om 06.00 uur uit, heb vroege colleges om 8.30 uur al :O

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:40

Nouvell wow dat is wel schrikken zeg !!! Snap dat je aangeslagen bent.
Tine dat is vervelend die angst. Kan je helaas geen tips of trucs geven.
Naaltje heeft lekker gereden dids ziet er goed uit op de foto's.
Tallechie heeft er weer een dag opzitten nog 2 te gaan.
VHU fijn dat het rijden met Bente zo goed gaat en gaat wel lukken op wedstrijd hoor.
IngridM leuke foto van de shet.

Pfff ik ben net thuis van hondentraining (nou ja half uurtje inmiddels) Joep was erg druk.
Morgen heb ik weer les met robijn. Vandaag ben ik maar heel even geweest om Ferro eten
te geven.

En nu ga ik slapen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 22:45

trusten maisie
@tine; wat ontzettend balen van die ijzers elke keer..
@tallechie; sterkte met daan

@nouvel; heel veel sterkte, kan me heel goed voorstellen dat daar dan een heel naar gevoel over iedereen heenkomt

@vhu; succes met je vroege college!

Ik ga nog even een HAW topic maken van mij met Dids :) daarna ook naar bed. Morgenochtend naar de huisarts..

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 23:06

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 07:34

Goedemorgen allemaal

Naaltje succes bij de huisarts

Ik heb alles bijgelezen, maar moet zo door naar stal om te voeren, even snel kopje thee drinken.

Gister ben ik met manlief bij Hans Klok geweest in Utrecht. Hele gave show! Was nog nooit bij zoiets geweest maar was erg leuk. We hadden kaartjes via de inkooporganisatie van de zaak. Dus vooraf ontvangst met hapjes (alleen waren wij wat laat dus erg weinig hapjes) en tussendoor ook lekker in apart zaaltje wat te drinken. Na afloop nog maar even via de MacDonalds naar huis gereden, hahaha. Op 2 garnalenkroketten en een bitterbal kunnen wij niet leven.

Gwin heeft vandaag vrij, morgen menles. En ik moet vanmiddag weer naar de revalidatie, nu alleen fysiotherapie.

Fijne dag iedereen!

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:15

Nouvel heftig sterkte voor je collega
Naaltje ssucces bij de huisarts
Frensie druk rooster.
Tine dat is vervelend die angst. Kan je helaas geen tips of trucs geven.
Naaltje heeft lekker gereden dids ziet er goed uit op de foto's.
Tallechie heeft er weer een dag opzitten nog 2 te gaan.
VHU fijn dat het rijden met Bente zo goed gaat en gaat wel lukken op wedstrijd hoor.
IngridM leuke foto van de shet.
Voor de liefhebbers wil ik best een menmeeting plannen, zowiezo ben ik de 24e in schinveld op de wedstrijd. (om te kijken hoewel ik gisteren grapte zal ik meedoen) misschien is 2 lessen iets te weinig en geen ervaring in dressuur. Ik heb wel al te horen gekregen dat ik volgend jaar gewoon mee moet doen. Ik heb de hele les maar aan een ding gewerkt, ik rij met waslijnen waardoor de aanleuning en stelling niet goed is, met meer druk waren de pony's het niet eens dus dat kost nog wel wat overtuiging de komende dagen/ weken/ maanden. Gisteren enkelspan gemend met wieneke en Billy in de les en volgende week gaat Billy in tweespan met Chicko. Hij vroeg zich af waarm ik Chicko niet meteen in tweespan zet als hij het wat zwaar lijkt te vinden, eh omdat ik dat raar vind, dus gaat hij dat volgende week doen samen met mij.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:55

goedemorgen,

zo even bij lezen, daan eerst even de fles geven

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:02

Goeiemorgen allemaal!
@Naaltje: Leuke foto’s van Dids. Foto’s in je topic zien er ook goed uit. Succes bij de HA.
@Ingrid: Mooie foto zo met je pony en hond. Pony toont op de foto wel heel groot.
@Nouvel: jeetje wat heftig zeg. Sterkte! :(:)

Hier gisteren druk geweest op stal. Even met Kokkie getraind, liep wel oke.
Meneer moet alleen weer naar de tandarts, dus daar zal ik even achteraan.
Verder nog even in het donker gereden op Vamp. Dat is wel echt trainen op gevoel. :+
Op een gegeven moment zag ik niks meer, dus ben ik gestopt.
Laatst bijgewerkt door Poeltje op 15-09-11 09:05, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:03

VHU hij drinkt voldoende. Bij terug komst gelijk 10 liter en zodra hij in de wei staat gaat hij ook drinken.
Ruwvoer eet hij dan weer niet zo veel. We bieden hem genoeg aan, maar hij vind gras belangrijker.

Frensie wat leuk om dat zo mee te kunnen maken. Succes bij fysio
sonjim goed bezig geweest.

Daan heeft een goede nacht gehad van 2130 tot 7 uur. Mijn vriend is vandaag thuis dus ik hoef me geen zorgen te maken als het goed gaat.

Zal zo even omkleden en broodje eten en dan richting veale

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:06

Sandra: Schiveld is een hele leuke en gezellige wedstrijd :) ben er vorig jaar geweest als rekenkamer :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:39

Zoooo, we gaan weer snel vandaag.

@ Tallechie: gras is ook ruwvoer hoor :D
@ Poeltje: lekker getraind
@ Frensie: succes bij de revalidatie
@ Naaltje: sterkte bij de ha. Weer voor je hoofdpijn?
@ Maisie: aan krachttraining gedaan tijdens de hondentraining of viel dat nog mee?
@ VHU: ik heb de laatste tijd inderdaad niet met Thabor gemend, en ik heb hem in de les dus even zien rennen, 2 lessen geleden. Dat helpt allemaal niet. Bovendien is het op de vereniging nu erg druk, omdat een andere menvereniging een rijhal afhuurt, tijdens onze menles. Oftewel, heeeeeeeel veeeel paarden en karretjes. Ohz heb ik hem ook niet veel gedaan, omdat manlief nu wat meer rijdt. Is natuurlijk goed, is zijn paard, maar voor mijn angsten wat minder. Ik kijk wel hoe het voelt vanavond. Wil niet mijn angst op Thabor overbrengen, dan zijn we nog verder van huis.

Die ijzers baal ik nu echt enorm van. Pony loopt nog steeds op 3 ijzers, en bij Rembrand duurt het niet lang meer voor hij ook op 3 loopt. Heb nog steeds niets gehoord. Omdat de laatste keer toen ikzelf belde ik vreselijke ruzie heb gehad met de vrouw van de smid (heb alleen maar thuis nummer, zij neemt doorgaans op) durf ik niet meer zelf te bellen. Manlief heeft maandag gebeld. En dus nog steeds niets gehoord. Als hij mij niet meer als klant wil, moet hij dat zeggen, dan ga ik naar een ander. Maar ik vind dit persoonlijk toch wel erg lang duren. Rembrand moet zaterdag een rit over de weg maken (we moeten wethouder ophalen en naar de officiele opening van onze 3e rijhal brengen), dus wil wel graag goed beslag. Manlief mag zo nog een keer bellen en anders ga ik naar een ander. Erg jammer, was altijd zeer tevreden over deze smid, maar ja, wat moet ik anders????

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:48

Ik zag laatst op Commercieel een soort antiaftrapschoendingen die je in de kalkoengaten kon schroeven :+
Maar als deze niet met spoed kan komen, dan laat je toch een andere komen?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:58

Slordig hoor Tine10, van je hoefsmid ! Ik denk dat ik naar een ander uit zou kijken.........maar ja, goede hoefsmeden zijn ook schaars!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:23

@ tine nee geen krachttraining gelukkig. hij is gewoon heel ongeduldig gaat ie piepen en blaffen.

En balen van je hoefsmid. Die van mij komt als ik bel na 2 weken voor gewoon beslaan. Mocht er iets zijn tussendoor is dat meestal binnen 1-2 dagen opgelost. Gelukkig blijven alle ijzers meestal goed zitten.

Het is vandaag wel redelijk weer de harde wind is ook weg. Vanmorgen is de schoorsteen geveegd dus als het weer koud wordt kan de houtkachel aan lekker hoor.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:47

gut, mijn topic loopt echt storm >;) :+

@tine; balen van de smid!

Moest naar de huisarts omdat over heel m'n lijf moedervlekken jeuken, kapot gaan, dik worden etc...

Ook nog eventjes met dids gereden. Hij ging zo goed, de schat! :) Daarna eventjes een pad tussen de weides opgezocht, en een paar sprintjes gemaakt :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:07

@Nouvel: dat is ook vreselijk, heel veel sterkte! Ik hoop dat het allemaal goed komt!

@Sonjim: idd gewoon lekker in tweespan! Fijn dat het goed gaat met de lessen.
Heb ook twee jaar geholpen in Schinveld, dit jaar zijn we er wss niet omdat dochterlief dan ohz concours heeft.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:45

Oei Naaltje dat klinkt vreemd, van die moedervlekken! Huisarts enig idee wat het kan zijn?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 14:53

er zijn er 2 (van de paar die ze gekeken heeft) die onrustig zijn. Moet naar een dermatoloog om te gaan kijken of ze weg moeten (waarschijnlijk wel) en dan worden ze onderzocht. Maar 't zou waarschijnlijk niets zijn.
Vind het ook vreemd.. Het is al een half jaar gaande, dat ik denk ''he muggenbult'' en dat dan blijkt dat die dikke jeukende bult een moedervlek is :+
achja :')

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:50

Ik heb ook weleens een moedervlek gehad die jeukte en er wat raar uitzag. Even laten verwijderen en onderzoeken, gelukkig niks aan het handje!

Ik ben vanmiddag weer bij de revalidatie fysio geweest. Ze gaan daar ook proberen om je hele denkwijze ten opzichte van pijn te veranderen, pffff, ingewikkeld. Was flink moe daarna, maar omdat het zonnetje zo heerlijk schijnt hebt ik mezelf nog bij elkaar kunnen rapen en heb ik net lekker een rondje gestapt met Gwin. Morgen eindelijk weer naar de menles!

Heb nu lasagne in de oven staan, maar de schaal was iets te vol en nu komt het er overheen... oopsie... begint aangebrand te stinken hier...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:53

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:54

Da's niet zoals een moedervlekje zich moet gedragen }:0

Pffffff ben soort van gesloopt.... maar colleges liepen lekker alleen echt van 8.30 tot zeg maar 15.30 bezig geweest met colleges, afspraken, colleges, afspraken enne.... afspraken :+ Dat maakt verder niet uit, is mijn werk, maar je hebt dan wel na zo'n dag zo'n dweil-gevoel %)

Nu moet ik ook nog iets zien te verzinnen met het eten, geen idee :o?
En de hond nog uitlaten...
Zoonlief aan huiswerk zetten...
Nog was opruimen...
was erin doen....
....
ga eerst maar ff hangen op de bank :+

Oja...remmen van Bentes wagen doen het weer :j maar bij Snuitjes wagen moeten onderdelen worden besteld dus die is volgende week weer klaar.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 17:57

ik las een beetje krom :=
ik las ''zoon nog uitlaten en de hond...'' en toen dacht ik ''da ken nie :+''

Wij eten cordonbleu dinges met sla en frietjes :') ik ben toch zo'n goeie kok he _O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 18:10

Jij hebt tenminste wat in huis, bij mij ziet de koelkast er van binnen ook zeer .... kaal uit :o
Frensie mag ik bij jouw aanschuiven lasagna, heerlijk :9
Tine zoveel gedoe is bij mij ook nooit een succes maar.... voor 't peerd natuurlijk wel heel goed. Aan mijn opmerkingen heb je natuurlijk niets zo :+
Tallechie in gras zit nu ook erg veel water, minder vezel. Op zich is het goed dat hij gras eet, maar het 'vult' niet echt, vergelijk het met spinazie, lijkt veel, maar blijft maar weinig van over.
Sonjim wat grappig dat je er niet aan hebt gedacht, maar je kunt natuurlijk de pony in tweespan zetten :j Leuk dat je dat gaat doen trouwens.

Ik denk dat ik eens de pizzeria ga bellen zo....vind het wel best voor vanavond :7