[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 18:45

Goeie avond allemaal,

laura op een nieuwe stal, leuk! en kim heeft gereden met wobbe maar was een beetje bang, ach komt wel weer goed! :)

ik ga zometeen even bandje slepen met Kay.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:07

Hallo,

Tine: toch mooie punten en fijn dat het al weer wat beter gaat :D..

Jenkins en ivy lekker kunnen mennen.

Ik ben vandaag weer in het span bezig geweest. We hebben op stal een lang pad helemaal naar achteren. Toen we daar aan het einde kwamen moesten we terug, plots keek ik in de ogen van een stier achter een wel heel dun schrikdraadje.. ik heb daar volgens mij wel 10 minuten gewacht tot hij weg zou gaan :P.. was dood bang .. uiteindelijk in volle draf er langs.

Daarna nog even in de bak gestuurd en ik merk als tum in de buitenbocht loopt hij minder snel als riv loopt. Ben daar dus ook erg op gaan oefenen om hem meer voorwaarts in de bochten te houden.. ging wel lekker uiteindelijk :D Ik heb het ook echt naar mijn zin op mijn nieuwe stal, vandaag veel nieuwe mensen ontmoet en veel willen mee op de wagen :Y) Tum en riv werden steeds aangehaald door allemaal stalgenootjes ze hadden echte fans :D :D

Hihi kreeg net een bod voor me sulky.. haha wat denken mensen toch een koopje te doen :P.. gaan ze maar lekker voor die tweedehandse zwarte sulky's, maar die voor mij gaat niet voor dat geld weg :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:14

Ik kreeg ook een laag bod op mn concourswagentje :P

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 19:15

zal vast wel van dezelfde zijn haha :P

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 21:36

Kay net aan het werk gezet, bandje gesleept. Hij was erg onrustig en dribbelig in het begin, later werd hij rustiger en geconcentreerder en deed hij netjes zijn best.
Veel geoefend met wendingen en rustig stappen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 23:08

lekker rivaldo!
@ivystoeter; kan goed dat je onbewust zelf nog een soort vrees uitstraalde :) dids is daar ook erg gevoelig voor :)

vandaag niks gedaan... Mijn darmen zijn op hol.. :\ voel me goed beroerd..

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 07:49

Whiiieeejjjj!!!
Zometeen heerlijk met de hondenbeesten naar het bos!
Mn ouders zijn op vakantie, hebben 4 honden bij zich, 1 logeert bij iemand anders en in het huis zitten nu dus nog 2 honden bij mn broertje. Deze twee ga ik zo ook lekker halen, zijn ze er ook een dagje tussenuit.
Niet vergeten om ff een fototoestel mee te nemen :D

En dan vanmiddag komt de hoefsmid voor Sunny. Dat is wel weer hard nodig, hij staat nu echt slecht op zn benen en strijkt ook weer bij gewone arbeidsdraf.

Misschien vanmiddag ook maar eens mn kast uitmesten. Heb teveel zooi voor de paarden die ik nooit gebruik.
(mja, ook best kans dat ik dat weer tot in het eind der tijden uitstel hoor...)

Naaltje: Beterschap :(:)

Laura, haha schrikken van die stier! Jij blij dat je daar niet reed met Rivaldo voor je rode tweewieler.
Oh... wacht... NU begrijp ik waarom die verkocht wordt ;)

En gevoelige paardjes voor de wagen, dat ken ik ook maar al te goed. Zet een willekeurig menner op de wagen en die stuurt Sun zonder problemen tussen vrachtwagens door. Zet mij op diezelfde wagen, en het is 1 bonk stress. Keertje bijna klem gezeten omdat de chauffeur ons niet gezien had, dus die schrik zit er bij mij behoorlijk in.
Bewust diep door je buik ademen, een liedje gaan zingen en voldoende leidsel geven zijn bij mij dingen die wel werken. Hoewel als ik een complete motorclub achter me aan heb Sun daar ook op zal reageren hoor. :)

Groetjes, Lacuna

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:26

Beterschap naaltje

Jelle: fijn dat hij weer ging ontspannen.

Lacuna: haha echt he :P.. zie je het al voor je.. Het was echt een mooie stier dat wel. Maar o wat was hij groot en leek hij zo gevaarlijk.

Veel plezier met de honden :D

Vannacht weer niet goed in slaap kunnen komen en dan ben ik ook gelijk weer vroeg wakker. Dit heb ik nu al een week en schiet niet echt op. Denk spanning voor vandaag, straks een sollicitatie.

Weet iemand dit misschien? Tum heeft al een tijdje bij zijn achterhoeven rode plekken in zijn hoef. Mij werd eens gezegt dat dit kneuzingen zijn, maar hoe komt dit en wat kan ik eraan doen?

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:28

Goedemorgen.
Leuke dingen gelezen, riv die een stier tegenkwam, Lacuna met de hondjes lekker op pad, Naadje die erg moet zwoegen volgende week bij de volvo en Tine die wedstrijd heeft gehad.

Ik heb gister ook lekker gereden en gemend. Mennen begon niet zo goed, madam was weer zo heet dat ze echt op haar plek zo druk is...
Niet fijn mennen. Na twee straten zelf heel veel rust houden is de rust meestal wel aardig terug, maar ongelofelijk wat een rittigheid heeft dat beestje haha.

Vandaag is voor mij een heel rare dag. Vanavond om 7 uur krijgt mijn opa authanasie. Echt heel heftig, heb bewust mijn hele dag vol gepland met allemaal bezigheden zodat je de dag een beetje doorkomt.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 08:33

Heel veel sterkte alvast yuri!!!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:35

Yuri heel veel sterkte.

Hier niet gemend. Ben naar de Welsh keuring gaan kijken: Petra haar zoon deed mee. Hij is 2de geworden in zijn groep (4 deelnemers). Dit zou echt geen hobby zijn voor mij. Alles netjes en proper en dan om ter mooist een rondje draven.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:07

Yuri heel veel sterkte! lijkt me echt heel moeilijk om daarbij te zijn, of mag je daar niet bij blijven?

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:48

Veel sterkte Yuri!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:49

Ik blijf meelezen... Helaas ontbreekt vaak de energie om te reageren :o
Heb gelezen over zieke naaltje, een stier, laag bod op concourswagen, mensen die leuk hebben gereden, lacuna is met de hondjes naar het bos (geweest), babs is naar de welsh keuring gaan kijken en besefte dat het toch echt geen hobby voor haar zou zijn, en dan nog Yuri die een hele zware dag tegemoet gaat, jeetje zeg lijkt me verschrikkelijk moeilijk. :(:) Veel sterkte!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:51

Yuri, heel erg veel sterkte deze dag, avond en komende tijd

Naaltje, voel je je alweer een beetje beter?

Vanochtend weer gereden met wobbe.
Wilde eerst in de bak gaan rijden.
maar had ineens bedacht dat ik 'voor het eigen gevoel' best een klein stukje over de dijk kon, naar de buren en terug.
Dus dat gedaan.
auto die langs kwam gaf hij niks om (as usual :+ )
Ook langs het zwarte zeil gereden (met kadaver eronder) waar hij van de week 'bang' voor was.
en toen ik achterom keek zag ik al een motor aankomen.
Tja, onbewust toch wat gespannen natuurlijk... maar zo goed mogelijk proberen te ontspannen.
praten tegen wobbe en kletsen en hem gewoon door laten stappen en sturen.
Motor kwam langs, wobbe kijkt....en verder... Niks aan de hand! meneertje keek alleen.
Dus ik was opgelucht en enorm trots (vooral op mezelf haha)
toen omgedraaid en weer terug naar stal.
Dit alles was hoogstens 10minuutjes.
Daarna hebben we nog in de bak gereden.
In totaal bijna 3 kwartier gereden en de vermoeidheid van wobbe viel best mee.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:26

Yuri, ontzettend veel sterkte!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:42

@Yuri: heel veel sterkte
@IT: super van je dat je hebt doorgezet. Herken je gevoel heel erg!!

Vanmorgen een heerlijke buitenrit met de wagen gemaakt, samen met Tallechie (nogmaals bedankt!!). Was erg gezellig en Rembrand was weer superbraaf. In smalle straat zo langs werkende vuilniscontainer, verderop langs dikke vrachtwagen met aanhanger, langs heel enge koeien (die vond hij dan wel spannend, gek paard). Ben zo ontzettend blij met mijn paardje!. Vanavond nog priveles van instructrice met Amerigo. Ben benieuwd. Ze heeft hem al een hele tijd niet meer zien lopen.

Nou, nu ga ik even gestrekt :Z en dan straks nog wat huishouden. Altijd leuk ;(

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:38

Moest juist even lachen. Ik speur af en toe eens rond op kapaza (belgische marktplaats) op zoek naar mijn toekomstige pony (voor over een paar jaar pas, maar ik moest nu maar eens iets tegenkomen).
Staat een mooie pony merrie te koop voor een heel laag prijsje. (er ging al een belletje rinkelen). De foto bij de advertentie is een hengst. Hihi

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:52

Laura fijn dat je nieuwe stal bevalt!
Lacuna die lekker met de hondjes naar het bos is geweest.. Geweldig he, zeker als er een sloot bij is waar ze in kunnen zwemmen :D
Yuri, heel veel sterkte vandaag/vanavond. Lijkt me verschrikkelijk om het van te voren te weten.
Tine die een lekker ritje heeft gemaakt
IvysToeter die weer trots is op haar poown
En Babs die naar een welshkeuring is geweest en erachter kwam dat dat niet haar hobby is... En een merrie als hengst op een adv heeft zien staan :D Das wel leuk :D

Hier ook een die kapot is. Ben helemaal munt. Vrijdagavond al tot 1 uur achter de pc om het score-programma voor de Shetlandmendag weer op orde te krijgen. Had het zaterdag wel super voor elkaar, hoefde echt niets meer te veranderen. Wel iemand die met 2 nummers reed (had ik al extra op gelet dat ik die goed uit elkaar houd, en hád ik goed gedaan) en wisselt zij de pony's met de nummers om. Tja, daar kan ik niets aan doen, dat is haar fout. Later bij de enkelspannen is de marathonscore niet meegeteld, alleen dressuur-vaardigheid. Kwam er op het laatste moment pas achter, dus race-vlieg-spring om het weer voor elkaar te krijgen. Ben wel trots, de prijsuitreiking was nu volgens mij om 5 uur al, ipv half 7 andere jaren...
's Avonds met onze vriendengroep naar de autocross in Loenen geweest, was wel weer leuk maar ook weer laat.

Zondag toch eindelijk tandem gereden. Heb wel foto's, maar staan op andere pc waar ik nu niet ben, helaas. Misschien vanavond. Het ging echt super veel beter dan ik had verwacht! Tuurlijk heb ik fouten gemaakt en liep het nog lang niet zoals het zou moeten, maar voor een 2e keer...! Eerst wilde de voorpony niet voorop lopen. Vind ik ook niet zo gek, normaal lopen die 2 als achterspan in een vierspan, deze week + shetlandmendag als 2span meegedaan en dan moeten ze ineens voor elkaar, wie verzint dat dan ook :)
Speel uw Spel ging niet zo goed, ik moet er echt aan denken dat je langer bent. Nam een kegel een heeel eind mee, zat vast onder de kar.
Maar de hindernissen ging toch erg lekker! Heb echt fijn gereden! Heerlijk! Zelfs een hindernis (waterbak) dezelfde tijd als Rein die met het vierspan nog heeft gereden. Vind ik toch leuk! Er reed ook een ervaren tandemspan mee, maar dat liep volgens mij niet zo lekker. Van alle spannen (22 stuks, enkelspan, tweespan en 2x tandem, paarden én pony's) ben ik 11e geworden. Echt niet slecht! Degene die hoger dan mij waren, waren allemaal wedstrijdrijders die met zn allen aan het strijden waren om nóg snellere tijden neer te zetten.
Tussen de hindernissen door zei ik dat ik nu echt op zoek moest naar een tweede (okee, vierde) pony om tandem te kunnen rijden.. Helaas keek mijn vriend toen niet zo blij :) Dit is toch echt wel wat ik wil. Vierspan is ook wel gaaf, maar tandem vind ik veel mooier :)

Nou, en vanochtend met veel zenuwen mijn eigen pony weer voor het eerst voor de wagen gehad. Heb haar eerst gelongeerd wat lekker ging. Toen kwam Jan en hebben we haar er weer voor gezet. Vond ze wel erg spannend, maar ze stapte vrij rustig weg!! *\o/* Heb na een tijd zelf ook nog gereden. Wat heerlijk weer zeg :D Ze moest natuurlijk wel wennen dat ze ineens alles achter zich ziet, maar vond dat ze daar helemaal niet slecht op reageerde. 1 keer ging ze er weer vandoor (met mij aan het stuur) omdat Jan die achterop stond zijn arm opzij deed. Mijn reactie was meteen helemaal loslaten en iets bijremmen. Toen was het meteen over. Normaal hou ik vast en rem hard, waardoor zij nog gekker word. He dit was zo fijn, heb weer zoveel geleerd (pony ook). We zijn er nog lang niet. Overmorgen maar weer met ons 2 proberen (zonder Jan). Ben benieuwd. Jan zei al dat ze ons dan waarschijnlijk wel weer wil uitproberen, maar ik weet nu hoe ik moet reageren. Wat een opluchting zeg..! :D Ben zo blij!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 14:00

half gelezen, en wilde vooral reageren
Yuri.. Heel veel sterkte!

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 15:07

Hallo allemaal!

Ik heb vandaag eens een filmpje gemaakt van Romeo zijn eerste kunstje :Y)
Romeo is er nog een beetje zenuwachtig bij, maar dat betert nog wel. Hij doet alles vol overgave, het is erg leuk om te zien.
Het kunstje is dus de pas, hier is het filmpje en 2 foto's:
Oh ja, Romeo is erg happig op de koekjes, hij heeft daardoor 1 keer mijn vinger tussen zijn tandjes gehad, dat is te zien op het filmpje :o (helemaal op het einde, ik moest er zelf om lachen toen ik het zag :D

Hier het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=xZdWn_Ed ... tube_gdata

Afbeelding

Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:23

@sl; gauw indammen dat overdreven enthousiasme! :)
goed kunstje daarvoor bij dids was ''afblijven'' snoepje/wortel op mijn hand, en hij mocht het pas ná de klik, dus na dat hij beloond was omdat hij iets goed deed :)
Pas ziet er mooi uit zo :j alleen een beetje.. alsof hij het ook zonder commando doet? en dan ziet het er pijnlijk uit :)) zie al helemaal voeten eronder _O- :D

goed, ik heb 2uur geledensoepje op.. En dat ging goed,dus ik eet zo ook maar weer wat :)
Vanavond m'n hooibal ophalen :) weet nog niet of vriendje meegaat, anders wordt 't een wereldreis in m'n uppie :P

is het bij jullie ook allemaal zon rotweer?.. wij wilden leuke dingen doen van de laatste week van de vakantie...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:33

@ Naaltje: ja hij probeert het wat uit te buiten. Maarja, hij kent het nog maar 2 dagen... Buiten de training doet hij de pas niet, alleen als ik het aan het oefenen ben. Hij kreeg de vorige keren een snoepje als hij het deed (na commando), dus probeert hij het zo ook eens want hij wil graag worteltjes :Y)
Ik negeer dit wel, ik heb er zelfs op geoefend om de pas net niet te doen. Tussendoor bleef ik gewoon eens naast hem staan zonder iets te doen, dan ging hij uitbundig de pas doen, maar ik beloonde pas als hij netjes stil bleef staan. Zo oefende ik tussendoor ook op voetje geven (zoals bij hoeven uitkrabben), achter, volg, halt. Hij moet er enorm hard bij nadenken, maar na wat proberen lukt het wel.

Ik ben nog maar net bezig met de vrijheidsdressuur (2 dagen), dus ik doe het allemaal rustig aan. Nu mag hij het nog doen zoals hij nu doet, maar na verloop van tijd wordt hij enkel beloond als hij het rustig en gecontroleerd doet.
Nadat hij me gebeten had, ging het ook al een stuk beter. Ik zei wel enthousiast "Goed zo!!", maar het snoepje kreeg hij pas als hij het rustig aannam.

Mastrootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 16:46

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 17:00

Deze is hier al eens langgeweest, tenminste ik ken hem al. Mensen kunnen ook totaal niet longeren. Staan geheel op verkeerde plaats. Geen wonder dat het paard niet snapt wat ze willen. Zulke mensen zouden geen paarden mogen hebben. Paard is er misschien niet klaar voor, maar eigenlijk super braaf. Mensen snappen echt niet waar ze mee bezig zijn.

Blijf het zo'n vreselijk filmpje vinden. Paard is geheel aan de mens overgeleverd, doet zijn uiterste best, maar is (volkomen verklaarbaar) totaal in paniek.