[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:36

dus waarschijnlijk v/d week hond halen als 't klikt :)[/quote]

er njiet op rijden he? :D

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:37

dus waarschijnlijk v/d week hond halen als 't klikt :)[/quote]

er njiet op rijden he? :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:37

:') _O-
neenee :D
hij moet wel paardproof zijn! :D gezellig mee naar het bos enzo.. die we al hebben is als de dóód voor paarden := :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:49

Is inderdaad zonde als je wordt uitgesloten.
Als je fout rijdt kan altijd gebeuren, maar kleding en regels e.d. kun je weten.

Toen ik begon met groomen heb ik alle regels doorgelezen.
Voor de dressuur, vaardigheid en marathon zelf

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 23:37

Naaltje schreef:
De overgebleven vent kan dus níet alleen zijn.. zo gauw hij alleen beneden zit gaat hij huilen..
dus waarschijnlijk v/d week hond halen als 't klikt :)

Dat hij z'n maatje mist, is niet meer dan normaal... Geef hem even tijd en hij zal er wel aan wennen.

@hafjelinger: Reglementen doorlezen voorkomt idd heel wat blunders, maar hoofdzaak is dat je veel plezier gehad hebt en dat je een ervaring rijker bent. Leer eruit en onthoud de positieve punten. Een EL is het einde van de wereld niet. :)

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:12

@suseq; de hond is bijna 10, en alle 10 die jaren bij zijn maatje geweest. De fokker zei dat de kans heel klein was dat hij ging stoppen met janken.. En omdat het best een allemansvriendje is, we hem beter die stress kunnen besparen door er een maatje bij te zoeken. (we mochten bij hem een reutje komen halen enzo, superlieve man :) )

wat een vreselijk mooi weer vandaag! :oo

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:30

Ik ben gisteren weer een rondje gaan doen. Waar we in het begin moeite hadden met een ritje van 7 km, hebben we er gisteren 10,6 gedaan. T begint echt te beteren met haar conditie.

Iemand ervaring met 2 dagen na elkaar te gaan rijden? Ik wil nog eens genieten van het mooie weer en pony moet dringend afvallen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 08:41

gewoon lekker doen toch b485? :)
ik zou dat wel weten als ik 2 dagen achter elkaar een groom zou hebben :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 09:02

Naaltje, dat is bij mij niet echt een probleem. Ik men namelijk alleen (zie topic daarover)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:05

gewoon gaan rijden hoor. kan geen kwaad. Miss een iets korter rondje of een lager tempo. Ik rijd ook regelmatig 2 dagen achter elkaar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 10:28

kan best hoor :) als je gewoon tussentijds genoeg stapt :)

Ben trots op mijn pooownie :) die begint steeds beter tempo te houden :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:33

Tegenwoordig doe ik aan intervallen. Ik stap in, dan draven we 10min, dan 5 min stappen, 10min draven, 5min stappen,... en tot slot uitstappen. Gisteren hebben we 10,6 km gedaan op 1u15. Na verloop van tijd wil ik de min draven verlengen en de min stappen verkorten. En natuurlijk meer kilometers maken.

Het tempo er in houden gaat eigenlijk een pak beter als we een onbekende route nemen. Maar vind het moeiljk om routes te blijven verzinnen waar we met de koets doorkunnen en die leuk zijn om te rijden.

Nemen jullie vaak dezelfde route?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 11:59

heb weinig keuze bij mij aan de dijk, dus het begin en het einde zijn altijd anders
vanaf de brug kan ik drie kanten op: een fietspad naar links (op 5 km van een dorpje), een weg rechtdoor langs het water en rechts de brug over

als ik rechts de brug over ga kan ik weer drie kanten op, fietspad naar rechts (staan paaltjes, geen optie) dorp rechtdoor en fietspad naar links

alles is over asfalt langs vrij drukke wegen, vooral het laatst genoemde fietspad, komt langs de bloemenveiling aalsmeer :+

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 12:09

b485 schreef:

Ik rijd toch vaak over dezelfde wegen... Niet altijd exact dezelfde route, maar toch een variatie hierop.

Dit weekend heb ik nog eens gereden met Starlet en Dore. Starlet moet nog steeds rustiger worden, al vind ik dat het al licht verbeterd is. Dore moet meer conditie krijgen; ze is ze een betje kwijt geraakt, heb ik de indruk. Binnnekort hoop ik deze 2 dames eens in dubbelspan te kunnen leggen...

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:36

Je kan hier 4 kanten op waarvan 2 langs een hele drukke weg en de andere 2 langs een weg waar ze als gekken rijden. Ik kom weing op de weg, eigenlijk enkel op zondag ochtend.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:41

b485 schreef:
Tegenwoordig doe ik aan intervallen. Ik stap in, dan draven we 10min, dan 5 min stappen, 10min draven, 5min stappen,... en tot slot uitstappen. Gisteren hebben we 10,6 km gedaan op 1u15. Na verloop van tijd wil ik de min draven verlengen en de min stappen verkorten. En natuurlijk meer kilometers maken.

Het tempo er in houden gaat eigenlijk een pak beter als we een onbekende route nemen. Maar vind het moeiljk om routes te blijven verzinnen waar we met de koets doorkunnen en die leuk zijn om te rijden.

Intervallen doe ik ook! :P Maar dan met hindernisje. 10 min stappen, 7 min draven, hindernis, 3 min draven, hindernis, 3 min draven, hindernis, 3 min draven, hindernis enz. En dan 15 min stappen. Wel zwaar, maar ze krijgt er wel een top conditie van.

Wij hebben hier maar een bosjes, dus ik rijd veel dezelfde paden. als we naar het dressuurveldje gaan rijden we wel anders, zo'n 3x per week.

Kelsey heeft gisteren lekker rust gehad, alleen een beetje gelongeerd om te kijken of ze geen spierpijn ofzo. Vanavond gaan we lekker een bosritje maken en dan morgen weer aan de slag. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 14:47

noh, Cis :) vond het toen prima te doen buiten hoor :) dat ene rondje :D
Stuk rustiger als waar we nu in rijden :D

Vooral als het mooi weer is vliegen de fietsers je om je oren hier :D en de boten, en die zijn zooooooooooo raar (volgens pony lief) vooral de roeiers gister waren toch wel iets om eventjes voor stil te gaan staan :D

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:26

ik ben nog aan het verkennen en uitbouwen met rondjes :) de beginweg is vrij druk maargoed ik ga niet op het fietspad, ze remmen maar af voor me :)

de mijne was zondag half aan de flip om een hond in zo'n aanhangwagen.. die hond blafte als een idioot, aanhanger stuiterde, maar hij zag geen hond :=
toen moest er ff iemand naast lopen _O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:31

het eerste stuk (en laatste) rij ik op de weg :) Als ik het dorp in ga rij ik ook over de weg
maar als ik naar eht andere dorp ga, rij ik op het fietspad :)
op een 80 km weg voor een shettie laten afremmen is ook erg agressie opwekkend natuurlijk

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:34

yep, heb een fjordje en een vrij massieve kar :) (al moet ik zeggen dat ik ook rústig stap op die wegen hoor.. O:) )
ik pak alleen fietspad als ik zie dat er erg zwaar verkeer aankomt en er zijn even geen fietsers, dan wijk ik even uit :) niet omdat ponylief onder de indruk is van het zware verkeer, maar just in case :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:37

shetter + stevige wagen :) maar een 80km weg is zoiezo verboden terrein :+ fietspad ook, maar goed, zorg dat de fietsers geen last van me ondervinden.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:38

80kmweg is alleen verboden als ook tractors er niet mogen komen toch? :)
zou goeie grap zin anders hier, liggen ook 80wegen zonder fietspad ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:40

klopt, die borden staan er ook, maar vind het levensgevaarlijk tussen de vrachtwagens van de veiling :\ die kunnen nooit optijd stoppen met volle ladingen :+

Fietspad ligt er apart langs, zit nog een meter of 5 tussen en een heggetje en een greppel en dan de weg :) best fijn
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Keet op 23-06-09 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 15:46

Afbeelding

met pony naar de snackbar :D

Afbeelding

Je moet er wel bij staan natuurlijk :D

Afbeelding
Duf snoetje :D

mirror666