[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 20:43

VHU: trieste geschiedenis en spannend voor je zoon.
Bianca: prachtige foto's. Als ik aan het rijden ben zie ik ook zoveel prachtige dingen, maar ja, te paard foto's maken is over het algemeen geen succes. Maar het is zo genieten van eigenlijk heel simpele dingen. De natuur is zo mooi. En stoer van je zoon om mee te doen met de zwemvierdaagse.
Ava: jij hoeft je nergens schuldig om te voelen!!!! Ik plaats juist wat extra foto's enzo om jou wat afleiding te geven, je hoeft helemaal niet te reageren.
Keet: flink verwend kind nu haha

Hopelijk niemand vergeten.
Heb groep 3 vandaag weer overleefd. Ik zou donderdag vrij hebben, maar ze zaten zo omhoog dat ik toch donderdagochtend maar ga werken. Is heel relaxte groep in heel kleine school, dus dat kan wel. (en dan hoop ik maar dat ze me na de vakantie ook snel weten te vinden ;-) )

Morgen ook uitgeroosterd, want zoonlief wilde heel graag dat ik morgenmiddag voor chauffeur zou spelen voor school. Groep 3-6 krijgt namelijk tennisles. Vooruit maar weer.

Nou, ik ga nog heel even bankhangen en dan hopelijk weer een nacht goed slapen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:06

Nog even en dan is het vakantie Tine *\o/*
@Belker voel je niet bezwaard hoor. Wij vinden het onderdeel van onze familiegeschiedenis en het doet je beseffen dat iedereen slachtoffer kan worden van oorlogsgeweld. Maar 4/5 mei heeft voor ons wel een extra lading dat is wel zo.

Daarom maar genieten van al het mooie of niet dan :j

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:13

Knuffel, Vhu!

Lees graag mee en kijk helemaal graag foto's!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:16

Afbeelding
Fort in Luik

Afbeelding
Fin in de vrachtwagen

Afbeelding
Nox op de hobbeleland

Afbeelding
Alles ontdekken

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 21:46

Hihihi; wat een leuke poezels!

Afbeelding
Afbeelding

De 2 dames

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 00:16

Mijn nacht besteding

Afbeelding

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 01:12

En nummer twee

Afbeelding

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 01:17

Broer en zus samen

[ img ]

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 06:07

Gem gefeliciteerd met de lammetjes. <3
Keet wat een geweldige katten
Ava prachtige ponys

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 06:45

Haha, die kat in de tikes vrachtwagen.... :+
Luik lijkt me indrukwekkend....
ava, mooie paardjes <3
en Gem, Gefeliciteerd,met de lammetjes,.verwachten jullie er nog meer ?
Janouk, hoe gaat het bij jullie met de lammeren eigenlijk ?....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 07:36

Leuk, lammetjes!

Vosje is Charlotje; pony in paardenformaat.

Verder nog 4 kerels, hier.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 08:28

Biancacoo, nog één schaap te gaan. De zorgboerderij heeft heel laat lammetjes omdat de ram eerst ergens anders dekt en pas daarna naar de zorgboerderij komt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:18

Leuk gem. Ik hoop dat alles goed gaat.
Ava. ..jaaahhh Charlotje in the picture !! Leuke foto.
Hoe groot is jullie schimmeltje...is dat Liesje ?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:40

Dat is idd Liesje, 1,20 ongeveer; gouden pony'tje.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:53

Mooie maat !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:36

Ahhhh lammetjes. Altijd zo leuk.
En allemaal foto's dat is gezellig :9k

Nou Ber was weer eens hel vandaag dus naja -:(- moet zeggen dat mijn geduld dan op een gegeven moment ook ver te zoeken is ik ben er dan opeens zo ongelofelijk klaar mee }:) ik bedoel hoe moeilijk is het om gewoon stil te staan in de uitgangspositie van lange lijnen :o? >;) :roll: waarom dat nu opeens zo'n drama was ik heb geen idee. Heb haar al een paar keer aan lange lijnen gehad, wilde nu alleen eens echt officieel stilstaan en vanuit die positie netjes wegstappen. Dat was het. Alsof de wereld verging.

Duszzz.
Nu even lekker onder de douche want ben ondertussen ook nog zeiknat geregend }:0 >;) :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 13:53

Als het je enige troost kan bieden, Samoerai zou dat ook echt niet kunnen. Die vindt stilstaan zoooo moeilijk. :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:08

Ja maar daar kun je wel op stappen (en vooral ook afstappen) om op te gaan rijden... Dat is bij Ber gewoon ook onmogelijk. Naja ik word er ondertussen gewoon strontchagerijnig van zeg maar. Wat ik ook doe elke keer loop ik weer tegen dat }:) gedrag van haar aan.
Maar goed misschien zie ik het morgen weer rooskleuriger. Wat mij betreft als er nu iemand zou komen die haar meeneemt ik vind het best, ben er helemaal klaar mee en erg verdrietig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:17

Keet blijft ook niet graag staan in die positie. Gaat ze wiebelen.
Voor de rest zit ik met hetzelfde gevoel

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:26

Ach weet je wat het is ik merk dat ik dat hysterische gedrag onderhand niet meer kan hebben, mijn geduld raakt op (gek he na ruim 2 jaar :+ ). Dat gedoe met die lange lijnen had ik nog kunnen hebben als het niet zo was geweest dat ze daarna, toen ik wilde wachten met haar in de wei zetten omdat het met bakken uit de hemel kwam, weer eens helemaal uit haar panty ging en niet rustig wilde hooi eten maar ook weer zo hysterisch wilde gaan doen (schrapen, stampen, draaien :roll: )... ze stond niet alleen, er stonden meer paarden op stal maar omdat ze dan moet wachten en dat om wat voor reden niet wil gedraagt ze zich zo onmogelijk. Kan haar dan ook niet even vastzetten en ondertussen wat opruimen ofzo. Of koffie drinken. Of in een box zetten zodat ze gewoon kan eten en ik ondertussen wat anders kan doen, nee ik moet het lijntje vast blijven houden en bij haar blijven anders is het helemaal bal (breekt ze de hele boel af).
Nou daar ben ik ondertussen zoooooo klaar mee (ben alle stadia al tig keer gepasseerd van zeer rustig tot zelf ook hysterisch schreeuwend dat ze op moet houden met dat gekl*&^%$t :o :x ). Ik weet het dan ook niet meer hoor. Ik hoop echt dat het de komende weken dramatisch gaat keren maar anders is het of inslapen, of inscharen of naja, ik weet het gewoon niet -O- vind ook niet dat een op zich gezond dier zomaar mag worden afgemaakt ;( druist ernstig in tegen mijn ethische principes...

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:31

Zelfs Moos (die was in alles zo braaf) had moeite met stilstaan, en al helemaal met opstijgen. En volbloed van vriendin, Z onder zadel, maar stilstaan met opstijgen bleef tot op hoge leeftijd moeilijk. Dus troost je... geen enkel paard is perfect.

Laatste schaap is vanmorgen heel vroeg gegaan, zonder voortekenen. Vriendin was er net op tijd bij. Beide lammetjes levend geboren, maar allebei zwak. De één vanmorgen al gestorven, de ander vanmiddag. Ze zullen beiden niet goed geweest zijn. In ieder geval nu geen avondwaaksessies en nachtsessies meer :) . Er lopen iig acht lammetjes rond.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 14:49

gem: wat schattig,wel jammer van de laatste 2
VHU: zo zijn er wel meer hoor,happy was meestal wel braaf met opstappen en stilstaan, showtime zette ik tegen het hek aan(die vertrok soms zonder me..... :roll: ) sun staat wel netjes stil,tenzij ik zelf wat druk ben.....(spiegeltje......)
waarom de eerste tijd niet ff stilstaan met hulp van iemand......zo langzaam degene een stapje verder weg zetten ,hoe meer je ervan geirriteerd bent hoe baldadiger ze zich gaat gedragen ipv rustiger...(ik had voorheen heftige medicijnen waarvan ik stuiterde.....en dan te paard gaan met een kort lontje..... -:(- )

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:08

Het is de manier waarop ze niet wil stilstaan wat me zorgen baart met de onbereikbaarheid van het dier in kwestie tijdens die momenten. Ik heb in mijn hele leven zo'n 35 paarden ingereden op wat voor manier dan ook en ken alle trucjes om erop/eraf te komen MAAR wat zij doet is anders, kan dat zo niet goed uitleggen Y;( ik weet niet of het nog goed gaat komen met Ber en mij wat dat aangaat, ik ga het de komende weken echt heel erg proberen, dat zeker maar goed, moet wondertje gebeuren geloof ik. En daarbij hoef ik er niet eens zo nodig op maar ik wil wel dat ik met haar bezig kan zijn waarom zou ik haar anders op een pensionstal zetten... en door dat gekl&*^(^^%$t met Ber kom ik dan ook weer niet aan Piet toe, baal ik al helemaal van. Ben er vanochtend ruim 2 uur mee bezig geweest al met al... Pony in natuurgebied zetten en er eens in de week naar kijken of zoiets is momenteel het enige perspectief wat ik me kan bedenken wat veilig is voor zowel mens als dier.

Keet ik hoop van harte dat er een oplossing komt voor je pony :(:)

Jammer Gem van de 2 lammetjes ...

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:25

Zonder uitleg wel heel herkenbaar.
Het is een stuk van afstrepen en uitproberen. Er is zoveel wat kan ondersteunen. Mocht je wat ervaringen willen horen, zeg het maar. Dan PB ik.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:31

Ik begrijp je heel goed VHU. Maar, toen je Ber kocht was het volgens mij de bedoeling dat je geen werk met haar zou doen, want dat kon ze niet aan. Misschien moet je dat plan gewoon laten varen, toen je haar kocht/toen ze bij je kwam, had je tenslotte die intentie ook niet. Dat geeft jou denk ik veel rust. Zij spiegelt heel erg, dus als jij niet lekker in je vel zit, kun je haar sowieso dan beter laten staan ;-)