[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:02

Lief van jullie, maar er staan er in Schinveld twee op stal voor me klaar. Ik kan er nu met die pokkesneeuw alleen niks mee ^) . Met Ster zou ik nog gaan wandelen, maar ik ga dat risico met andermans paarden niet aan. En een half uur autorijden om alleen te poetsen, is me net iets te ver.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 13:09

@Gem: kom maar langs hoor, voor de zwarte moet je wel even je trainer de eerste keer mee nemen :D .

@Biancao: oh, wat leuk een quad, zag laatst een docu over mensen in Finland die hadden ik meen 66 honden was super gaaf hoe ze woonden en trainden :D .
Hier doen we ook op de boerderij alles met de quads, "vroeger" gingen we trail rijden met de 4x4's.

@Janouk: :D

Hier gelukkig geen ijzers.
Ben me wel al jaren aan het bedenken om misschien zo'n "slee-ijzers" voor onder de marathonwagen te laten maken bij Van der Mee.
Dat lijkt me echt supergaaf, ben alleen bang dat er vanaf die tijd nooit geen sneeuw meer gaat vallen :') .

Goh, geruststelling dat jullie dat ook kennen, een ontploft huis, 's ochtends moet hier ontbijt, was afpakken, lunch klaar maken, vaatwasser, mails en dagindeling bekijken etc.
En als ik dan terug kom van Connor naar school brengen, staat de wasmand in de kamer, is nog niet gestofzuigd, aanrecht nog niet gedaan etc.
Pfffff. Nou langzaam weer een beetje op orde, vanmiddag maar even wat strijk weg werken.
Pianospelen gaat goed, soms best lastig, maar het oefenen doe ik met erg veel plezier en dan gaat het ook allemaal goed.
Vanavond mag dochterlief, die gaat ook lekker :j

Frensie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:24

:wave:

Tallechie sterkte!!
Biancacoo gaaf kado!!!
Avaluna hier ook vaak ontploft huis...
Tine ligt er bij jullie geen sneeuw? Mist is ook niet alles, maar de sneeuw mag van mij wel wegblijven.
Janouk wat een heerlijke paarden, hahaha!

Vanochtend weer met Bieb met de trailer naar de vereniging geweest om in de les mee te rijden, ging super! Gisteren stond hij nog enorm te riebelen in de trailer en van zich af te poepen, vandaag was dat al veel minder. Morgen heeft hij vrij en vrijdag gaan we proefjes oefenen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:36

Lachen jullie maar }> }>

Ik was zo blij, geen sneeuwringen zetten, niet bang zijn dat ze uitglijden, bla bla bla.
Mooi niet, net weer sneeuwklompjen uitsteken. Grrrrrrrrrrrrrrr, dus maar weer sneeuwringen gezet. Apenkoppen zijn het.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:36

Jij bent heerlijk bezig Frensie, lekker luxe in manege *D
Biancocoo superrrrr..... ben zo benieuwd hoe het tuig er uit ziet (en het cadeautje :D ) wat lief van je man, ik zie je zo gaan door het bos mega stoer natuurlijk ~~}>
Hahaha die paarden bij Janouk wat een dropvetertjes zijn het af en toe O:)
Tallechie heb met je te doen hoor.... :(:)
Aks zag al zooooo'n mooie foto van je op facebook, echt gaaf zeg.
Avaluna gelukkig ook een ontploft huis, hier ook aan de orde van de dag :o nu ook nog Wiske loops dus moet extra goed opletten dat het netjes blijft.... (broekje heeft ze gisteren versnipperd :') )
Gem paardloos-dag-dipje ... -O-

Maar wat is het prachtig weer zeg. Vanochtend flinke boswandeling met twee stalgenoten en mevrouw X, die dus Olympia heet, roepnaam bij deze .... Ollie. Ollie1 sorry :+ Y;(

Zit op instabiele laptop te werken dus drama .... mijn laptopje is gecrashed :(

We hebben er patatjes inzitten, zoonlief was een soort sneeuwmannetje toen hij terugkwam van school dus nu ff bijkomen.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:43

@VHU: Olympia is het dus, hier heet paard Olympic, tjee, wie verzint zo iets :') . Ik mocht trouwens niet met de naam Olympic starten toen ik ons aanmeldde in de B :') , want dat voorvoegsel was alleen voor paarden die ook daadwerkelijk aan de OS mee hadden gedaan _O- .

Hier is ook Jolie loops, heb het niet bijgehouden, maar lijkt me erg snel, ik dacht eerst dat het de nieuwe was.

Zo lekker naar buiten, wandelen en sleeën, prachtig <3 .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 14:51

Hahaha geweldig zeg dat dat niet mocht.

Trouwens Blondie staat dan nog op marktplaats, maar zoveel reacties als ik met Bente had zo weinig met Blondie :+ . Nog maar twee. En die wilden alleen maar de prijs weten, daarna niets meer van gehoord }:0

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:31

wie van jullie heeft er kunststof tuig? Ik moet nieuw tuig ,de mijne wordt echt oud en krijgt mankementen. Ik wil nu graag kunststof tuig
en ben me aan het orienteren.Vind zilco mooi maar wil bruin en die heb ik nog nooit in het echt gezien.Nou heeft ideal ook mooi tuig.
Daar hebben ze zwart met london onderlegt van en die vind ik ook wel erg mooi.
Maar ja hoe ervaren jullie kunststof tuig,erg benieuwd naar.
Laatst bijgewerkt door baudyh op 16-01-13 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 16:52

vhu hier hebben de kijkers van zondag afgezegd ivm prive redenen...lekker dan
Heb hier ook nog 2 pony's en paard staan die beweging willen, maar ik mag niks kan niks.

Zit aan volledige pijnmedicatie en heb nog steeds zo onzettend veel pijn.. net ook even huiluurtje gehad

Gelukkig zit Daan bij mijn ouders, maar wilde zo veel doen, maar lukt allemaal niet.
Ga zo huisarts bellen wat ik nog meer kan doen aan de pijn.

Kinderarts heeft me ook gebeld. Daan zou 2e week in feb terug moeten komen, wordt nu eind maart... schiet op dus Vannacht van 23 tot half 8 geslapen zonder te huilen. Dat is super voor zijn doen

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:13

Balen chantal,hopelijk gaat het snel beter.
Maar ik kan hier ook niks met de paarden doen.Ze kunnen amper naar buiten.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 17:26

pffff,wat een kou zeg,maar wel ff lol gehad met winoa voor de slee en de meiden erop.
een paar keer eraf gelanceerd omdat het iets te hard ging haha.

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:33

inowa, mooie sleefoto.
mooi paardje heb je hoor !!
Tallechie...soms zit het even vies tegen..maar er komt vast hierna een mooie tijd voor je aan !! sterkte :(:) :(:)

Baudy, kunstof tuigen is erg handig met schoonmaken, ik vond de spullen van imperial riding ook erg goed.
maar mijn zilco tuig beviel onwijs goed, en was er erg blij mee !

Vhu..kadotje heb ik zelf met mennen in de winter altijd op buitenrit gebruikt, misschien gebruik je het zelf niet, maar ik bleef er lekker warm onder.... mocht je hem kunnen gebruiken mooi, anders maak je er maar iemand anders blij mee..zijn ook nog 2 bitjes bij, misschien heb je er wat aan.
hoe het tuig er uit ziet....lichtelijk stoffig vrees ik..want het lag al een poosje hier in huis.
De quad is ook ivm mijn eigen lichaam..die af en toe wat mankementjes heeft....als ik dan een mindere dag heb...kan ik zittend mijn honden trainen..haha !

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:37

Ollie1, Nee morgen en vrijdag nog, dan nog een week stage lopen en dan weer alles normaal. Tijd zat nu dus. :D
Sterkte tallechie & Gem.
Leuke foto inowa. :D
VanHuisUit, jammer dat je niet zo veel reactie's krijgt, wel leuk 2span maatje voor pippa. <<)

Toenstraks 10 minuutjes gesleed, ze deed 't super dus snel maar gestopt en heb gehoord dat 't vanacht koud word, dus wou d'r niet laten zweten. Wel veel foto's gemaakt. :D
Afbeelding

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:39

kei stoere foto's!!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:45

haha iedereen weer fanatiek aan het sleeen,voor ons was het de eerste keer.

PippaLuca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:47

Voor mij ook, maar volgend jaar toch een andere slee, dit zit niet zo fijn haha en met die skietjes eronder kanteld ie bij elk hobbeltje.. Maar was wel leuk. :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:48

ja dat is mij dus al 3 x gebeurd haha,ben een paar keer gelanceerd maar gelukkig blijft de pony dan staan haha

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 18:51

Leuke slee foto´s !!!

@baudyh ik heb zilco tuig bevalt super. Wil nu graag een bruin zilco erbij dus ga maar eens op
zoek. Maar dan verkoop ik mijn bruin leren tuig.

Ferro zijn deken is binnen *\o/* dezelfde als brutus dus die ga ik zo maar eens op doen kan
wel met deze tempraturen. Pony´s hebben wel buiten gestaan dat is nog iets. Morgen naar
de binnenbak als we daar kunnen komen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:29

Citaat:
VanHuisUit, jammer dat je niet zo veel reactie's krijgt,

Niet erg hoor, Bente weg is al zo'n enorme verandering en Ollie er dus bij. Even adempauze hier. Maar vind het een beetje onzinnig om de advertentie er weer af te halen. Wie weet kondigt zich wel een leuk en goed huis aan. En zo niet dan niet. Straks als het weer zomer wordt is ook alles weer een stuk makkelijker.

Heerlijke sneeuw-slee-foto's :j

Even een :* voor Biancocoo **ik zie uit naar een enorm pakket met daarachter een postbode hahaha**

Tallechie wel fijn dat Daan lekker heeft geslapen kun jij nu ook gewoon goed gebruiken :(:)
Was het nou vrijdag Baudyh, de hengstenkeuring? Lekkere timing weertechnisch gezien :roll: ik vond de webtech een prima tuig, maar niet voor 'netjes' voor een dressuurwedstrijd dus. Gebruikte ik het ook niet voor, was voor de pony's. Voor paard had ik een Ideal zwaar marathon, zwart, en dan bij Bente een bruin onderlegd hoofdstel, vind dat bruin onderlegd erg mooi & chique.

Hier de wortelen maar in emmers gedaan en mee naar huis genomen, staat hier in de gang. Anders vriest alles kapot natuurlijk, ook zonde. Blondie staat nog zonder deken, gekke pony was al enorm aan het haren :brr: maar ze staat flink in het stro met enorme porties hooi, dus die krijgt het niet zo gauw koud denk ik. Ollie staat met een 200 grams. Toen ik die vanochtend afdeed ging ze meteen beetje trillen :(:) dus toen met wandelen maar gewoon opgelaten.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 19:33

Mooie slee-fotos hier

vhu weinig reacties op blondie. En een olliepaard :))

tallechie een :(:)

biancacoo een leuk cadeautje! :D Gaaf hoor!!

Ik zal m'n slee-fotos eens sorteren en uploaden :D

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:00

Leuk al die sneeuw foto's.Hier gelukkig geen sneeuw...

Ik vind zwart met bruin onderlegt ook mooi,maar wil nu graag kunststof.Dat poetsen elke keer....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:16

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:25

leuk hoor.

@Martine, heb me net opgegeven voor 6 april.Vond het erg gezellig zaterdag dus me gewoon weer opgegeven.Ga mijn L debuut bij jullie rijden.ha ha. Dacht eerst ik wacht tot buiten maar ja ik wil eigenlijk toch wel over dus gewoon doen....dacht ik.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:25

Oh, ik ben zwaar jaloers, heerlijk al die sleefoto's <3 <3 <3 , hoop dat hier nog een flink pak d'r bij valt :j .

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-13 20:26

@ baudy wij hebben met het 4 span ook zilco tuigen... Ik maak het schoon met een doek en water en voor heel netjes. Doe ik het op poetsen met baby olie.. het is echt heel makkelijk werken en je kunt het ook ooit nog wen x ombouwen voor meerspan.