ah.. ja tuurlijk! mijn gevoel was goed, de ogen en de broeken moeten wat lager. en klopt mijn logica een beetje wat de strengen en het lamoen betreft?
zijn er geen logische regels voor zoals dat? dat t één niet gaat zonder t ander goed te hebben en dat het elkaar logischerwijs zelf opvolgt zeg maar? (snapt iemand nog wat ik bedoel??? )
Aks gaat sporten VHU is druk bezig met wagens Tallechie de proeven voor 20x40 (is dezelfde verhouding) en succes natuurlijk voor morgen Newmom, blijft balen van dat tuig. Weer een dikke min voor Agradi!! Bianca: hier is het ook patat geworden. Alles was zo uitgelopen, dat ik maar de frietpan heb aangezet. Lijnen schiet zo echt niet op.
We hadden vanmiddag de paarden voor half uurtje naar zomerwei gebracht. Rembrand liep me een partij idioot te doen op weg erheen (ca 5 minuten lopen) Wat een loeisterk en groot paard is het dan toch. Thabor en Amerigo bleven gelukkig rustig en manlief liep mee, want in mijn eentje zag ik het niet zitten. De paarden vonden een half uur natuurlijk veel te kort, dus we hebben heel wat werk gehad om ze weer gevangen te krijgen. Morgen mogen ze een uurtje, hopelijk gaat dat beter.
VHU ah bedankt! en betreft koetsiersbewijs... het spijt me geweldig, maar ik vind het A belachelijk duur voor iets wat nog steeds niet verplicht is, en B, mijn paardjes zijn nog geen meter hoog, als er nood aan de man komt knup ik ze op de kar en trek t ding zelf naar huus. ik vind het een ander verhaal worden als ik een grotere pony ervoor heb staan, maar met deze kleine knaapjes, als het niet verplicht is.. ik peins er niet over! steek mn geld liever in een paar goede lessen. (maar dan moet ik er wel komen natuurlijk hihihi)
happytime
Geplaatst: 13-04-12 19:30
maisie:gefeliciteerd met je baan ask: je oxer(oude type) heb ik laatst gekocht,rijd best lekker,maar die andere is wel mooier en als iedereen dan toch hun wagens gaan verkopen : mijn concourswagen(zie openingsfoto) gaat er ook uit,best wel moeilijk, is tenslotte mijn 1ste karretje waar ik mee begon met wedstrijden rijden...
ik kan in die 2 linkjes niet terug vinden wat NM vraagt. zelf weet ik het wel, puur door ervaring. maar ik denk dat die vraag in de praktijklessen dan van het koetsiers bewijs behandeld word?
overigens pieker ik er ook niet over. als ik zie hoe veel van de in-koetsiers-bewijs-bezit zijnde menners de domste fouten zie maken en geen inschattingen kunnen maken dor gebrek aan inzicht, evenals de ruiterbewijs-klantjes, dan heb ik toch liever van doen met de ruiters en menners die via de leerschool op straat bij de oudere boertjes en men-paardrij-gekken hun skills hebben opgedaan
newmom
Geplaatst: 13-04-12 19:37
bicci schreef:
evenals de ruiterbewijs-klantjes, dan heb ik toch liever van doen met de ruiters en menners die via de leerschool op straat bij de oudere boertjes en men-paardrij-gekken hun skills hebben opgedaan
nope... ik ga ervanuit dat als ik even logisch denk, dat hij iig niet de kar op zn hakken moet kunnen krijgen, en aan de voorkant ruimte genoeg moet hebben om te wenden ed.. en dan blijft er al weinig plek meer over hahaha want zo groot zijn ze niet
maar als er een regeltje voor is, ik pas m graag toe
ja! snap m helemaal!!! (denk ik iig) morgen is manlief thuis en kan ik de kinders afschuiven dan motten ze dran! ik zal een foto maken zodat jullie (als jullie willen) even kunnen checken of t allemaal goed is. vink wel zo'n fijn gevoel.. niet dat straks mn ponie de oprit al af is en ik nog met t karretje op dezelfde plek sta
avaluna
Geplaatst: 13-04-12 20:38
@Gem: hahaha, dat plaatje heeft iedereen in z'n hoofd in het begin, gezellig met het gezin op pad... Andreas zei al, koop een wagen voor jezelf en je paard/pony, want er wil toch nooit iemand mee, straks . Ik vind dat ze bij jou ook wel erg "licht " over te zware wagens denken, als ik denk wat er achter het tweespan van M. werd gehangen . Denk dat die pony's nu een heel stuk fijner aan het werk zijn. Zelf men ik bijna alleen nog maar met de dressuurwagen, erg fijn en er kan toch nog iemand mee, zo'n bankje/zitje achterop is ook erg fijn. Mijn marathonwagen is ook niet te zwaar, maar is voor tweespan of een asfaltrit enkelspan met passagiers.
Gem
Geplaatst: 13-04-12 20:45
Avaluna: als M. de M. is die ik denk... geen idee wat er toen achter die pony's hing. Er is nu iig een lichte pony-beleerwagen, echt een geinig ding. Nou ja, ik moet gewoon eerst mijn koets eens wegen om het zeker te weten. Als iedereen zegt dat hij niet te zwaar is, zal de zandbodem in Katsbek toch gewoon wat zuigend / zwaar geweest zijn.