[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 08:59

@Maisie: leuk zo'n clinic en een goede voorbereiding voor het M.

@VHU: hahaha, óver pionnetjes rijden :')

@Tine: dat is zeker een race tegen de klok.

Hier gisteren helaas materiaal gekregen en nu krijg ik de wagens niet meer uit de schuur.. :( .
Gisteravond onder het zadel gereden, ik op de mijne en dochter op de hare, erg leuk zo samen en d'r hebben meteen weer twee gewerkt. Ook is het fijn dat ik dochterlief dan wat meer d'r gang laat gaan :o . Al moeten we wel gaan oefenen, want wss over een paar weken haar eerste Bixie-wedstrijdje.

bicci

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 10:46

super!!! die plasfoto's, heb er van briez ook heel veel...of foto's met zn tong uit zn mond...
blijft een pipo he,haha

nu zo nog rondje taxi, dan rond 3 uur knol voor kar en eindje karren :)
helemaal zin in, tis mooi weer ook nog...heerlijk...

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:04

Bicci, mooi verslag op de site, volgens mij is het een machtige ervaring met het team op pad te gaan.
Manon, kar niet meer uit de schuur is lastig.
Tine boom geveld, akelig als hij zo kapot is en zo dicht overal bij staat.
VHU spannend de eerste wedstrijd maar als je lol hebt komt de rest vanzelf.
Naaltje moet presenteren, bleeh dat was nooit mijn hobby.

Ik heb net op een site de afstanden van mijn tochten berekend. Ik ben begonnen met variatie van 3 tot 4 km. Daarna een paar keer 6.2 en de laatste rit was 7.5 km in ongeveer een uur is best goed voor een jonge shetter toch. Hij is wel nat als we thuis komen maar meestal vooral onder het tuig en achter op zijn billen. Ik merk trouwens dat hij ontzettend ruin=m is gaan lopen sinds hij voor de wagen loopt. soms stapt hij 3 hoeven over, echt gaaf om te zien.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:22

@Sonjim: wat fijn dat het zo lekker gaat!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:33

@ Sonjim als ik het zo hoor moeten we een een menmeting houden hihihi :P

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:48

een minimenmeeting in limburg mij prima, mooie routes kun je hier wel uitzetten.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:16

sonjim schreef:
een minimenmeeting in limburg mij prima, mooie routes kun je hier wel uitzetten.

Dat dacht ik ook !

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:21

Goeiemiddag! :wave:

@Tallechie: Wat een rare stalgenoot zeg. Aparte vogels houd je er altijd wel tussen. :=
Verder sluit ik me aan bij de samenvattingen.

Menroute is Limburg is helaas wat te ver voor ons.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:33

allemaar druk en fanatiek aan t rijden lees ik wel ;) Ik niet, wagen staat met een lekke band. Denk dat er iemand een ongelukje met een riek heeft gehad ofzo, er zit gewoon een gat in ;)

Verder ga ik zo ff de fysio bellen, kan niet voor of achteruit, niks bijzonders gedaan, vanmorgen zo wakker geworden. Voelt weer als mn SI gewricht. Had ik begin van t jaar ook, en toen was ik er met een paar x fysio vanaf.

Hoe staat het met de planning van de meeting bij VHU?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:17

Planning meeting ligt even stil ivm omstandigheden die ik niet op dit forum zet (had ik ergens paar pagina's terug ook gezegd maar kan me voorstellen dat niet iedereen elke pagina lees :+ ). Je mag me pb'en. Als ik wel datum kan plannen zal ik dat hier melden. Maar nu even niet. Maar het is uitstel, geen afstel, meeting zal er zeker komen maar kan ook voorjaar worden. Klinkt niet fijn in je rug Stef :n

Vanochtend werkelijk erg lekker gemend met mijn knappe dansende meisje voor de wagen <3 Goed dressuur kunnen oefenen, gaat steeds beter. Het is nog niet 100% bevestigd maar zitten fijne stukken tussen waar ze lekker het bit opzoekt en mooi rond en over haar rug loopt. Voelt dan zo fijn! Overgangen gaan ook steeds beter. Alleen middendraf krijg ik er nog niet echt uit en halsstrekken vind ik nog een beetje ....eueueue....eng :o

En tja, die pionnetjes := we zijn overal keurig tussendoor gereden, ben nergens overheen gereden.
Ik ben soms zooooooo dapper .... not :x :+

Wat leuk Avaluna zo samen met je dochter :j
Dat is inderdaad al een hele afstand Sonjim en dat binnen een uur, vind ik knap met van die kleine beentjes +:)+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:36

Nou VHU, als je dat zondag dan ook zo doet hoef je het ook helemaal niet te oefenen natuurlijk!! ;)

Sonjim ook goed bezig :j :D

Ik heb een heérlijke les gehad! :) Zat allemaal nog te vloeken op m'n houding, maar blijkt best wel mee te vallen :o Mocht zelfs in galop :)) Dids helemaal blij :D
Straks even fotos kijken. Nu eerst stofzuigen, was ophangen, beetje opruimen, eten maken. Om 5u moet ik met m'n auto bij vriendje zijn om te kijken waar die lampen nou last van hebben :)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:51

Sonjim is lekker aan het mennen geweest de laatste tijd! Wie weet een minimeeting in Limburg binnenkort.
Stef heeft een lekke band en last van haar rug.
VHU heeft heel lekker gemend met Bente, fijn hoor!
Naaltje heeft een hele lekkere les gehad met Dids.

Ik heb vanochtend ook in de les gereden, we waren maar met z'n tweeen. Best lekker gereden, alleen nu wat veel last van mijn pols. Ik reed haar de laatste weken ook met dressuur met een pelham vanwege mijn polsen. Ik hoopte dat ik ondertussen wel met een normaal bitje kon rijden, maar dan wordt ze toch nog wat te sterk, dus voorlopig nog maar de pelham erin hangen. Heb niet heel fanatiek gereden want ben net weer begonnen sinds de mok, die gelukkig nog steeds weg is!!
Ik moet ook huishouden gaan doen maar heb nog weinig zin...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:31

frensie ook gelest :D en mok nog altijd weg :)

net lasagna gemaakt :9 straks 's testen of ik dat dus wel kan ;) :P

paar fotootjes, kunnen jullie wel tegen he?
Afbeelding
:+:

Afbeelding

En dan mijn lieve lesgeefbokster he! :D Lacuun op Dids :D
Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 16:35

Wat grappig Naaltje op die galopfoto van jou is het net alsof Dids geknipte manen heeft!
Ik ga morgen lasagne maken, jammie!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 18:55

Leuke foto's !
En Alwyn heeft opeens exceem hihi

VHU lekker gereden en sorry voor wie ik vergeten ben....

Ook ik heb heerlijk gemend vanmiddag met m'n vriendin met Diddle de shet.
De hele terugweg heb ik lekker gestuurd, echt leuk !!

Diddle, m'n doggie Luna en ik :-)

Afbeelding

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:20

@Naaltje en Ingrid: heerlijke foto's <3

@Ingrid: wat fijn dat je de hond zo mee kunt nemen!

Hartstikke leuk een menmeeting in het Limburgse Land, dan zijn wij uiteraard van de partij :j *\o/* !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 19:35

Ingrid: lekker gemend. Leuke foto
Frensie: lijkt inderdaad zo. :j . bijna priveles gehad. En super dat de mok wegblijft. Wat een opluchting
Naaltje: weer heerlijke foto's van Dids en lekker les gehad (haha, je kan hier natuurlijk ook weinig anders vermelden ;) )
VHU: klinkt alsof jij straks weer met superpunten thuis gaat komen. Stoer hoor dat het zo goed gaat. Kan me goed voorstellen dat je halsstrekken eng vindt. Heb ik met pony ook heel lang gevonden, omdat die ineens van die gekke spurten kon maken.
En dat niet dapper zijn..... ZO HERKENBAAR.....
Stef: wat beroerd dat je niets kan
Sonjim: wow, kan je die stap even doorseinen aan Rembrand, die kan nog wel wat ruimte gebruiken
Avaluna: wagens niet meer de schuur uit, oei.. Hoe lang gaat dat duren? Stoer met dochter bixie. Mijn zoontje gaat als het doorgaat 8 oktober een onderlinge bixie meedoen. (echte mag nog niet, hij is nog geen 6)

Nou vandaag dus alle drie de mannen voor de kar. Begonnen met Thabor, want die kan ik niet alleen inspannen (en durf ik niet alleen te mennen). Manlief moest namelijk nog weg. De andere kan ik alleen. Maar man, wat ben ik dan weer bang op de bok. Zo dom en niet nodig. Paardje is zo superbraaf, liep ook keurig langs de omgezaagde boom (wel erg kijken, maar geen stap verkeerd), door de plassen in de bak. Maar ik zit echt verkrampt. Ben wel heel de tijd dan bezig om te proberen te ontspannen, maar is erg moeilijk. Manlief wil graag dat ik de helft van zijn menlessen ga rijden (hij vindt het niet zo leuk), maar als ik het thuis al niet durf, dan is het in een les met nog 2 aanspanningen helemaal doodeng. En die les is dus morgenavond al. Zie er zoooooooo tegenop.

Daarna Amerigo en Rembrand gedaan, die gingen gelukkig wel ontspannen (of eigenlijk, ik).

Net met een scherp mes bij Rembrand alle losse vellen van die 2 rare wonden weggesneden. Zag er namelijk heel raar uit. Lijkt haast alsof er 2 hele grote blaren hebben gezeten en die zijn opengegaan. Die huid is helemaal aan het verschrompelen en hing dus los. Om het genezingsproces te versnellen alle losse dingen dus eraf gesneden. Maar dan snij je dus letterlijk huid en haar weg. Brrrr. Maar goed, voor het goede doel. Nu alles weer ingesmeerd met calendula. Morgen op stal weer even wassen en weer insmeren. En nu maar hopen dat er weer haren op terugkomen, anders wel 2 heel grote kale plekken.

Nou, ik ga zo met een onderdeken van Rembrand stoeien. Is van AMIGO merk. De winterdeken ligt als een huis, maar de onderdeken is te glad en gleed er afgelopen winter steeds onder vandaan aan de achterkant (ondanks dat je hem met 2 clipjes aan winterdeken kan vastmaken). Nu ga ik proberen of ik er (van oude kapotte vliegendeken afgehaalde) buiksingels aan kan maken en oogjes, zodat ik er 2 bilkoorden bij kan zetten. Dan zou het toch moeten blijven zitten.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:21

Zo, ik kom ook weer even binnenvallen, lees wel mee, maar overal op reageren wordt een beetje veel.
@ tallechie, super dat hij nu wel door de plassen gaat. Wie weet is hij er nu toch wel door heen.
@ tine, ik heb nog nooit zulke problemen met O gehad.

Verder lekker aan het trainen voor de Hippiade, al is dat deze week af en toe wel lastig, want ben de hele week aan het invallen op een basisschool. Heb mijn tuig al schoon voor zaterdag, morgen nog ff trainen met mijn oude tuig en dan hopen we dat het goed gaat zaterdag. Ik moet helaas eerst vaardigheid rijden om ong 10.25 uur en dan om 11.20 dressuur. Dus ik hoop dat de dressuur dan nog een beetje wil. Hij vind vaardigheid namelijk nogal leuk. Dus we zien wel wat het wordt.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:31

Ben ik weer. Deken is klaar, morgen even passen en dan hopen dat het werkt. Maar ja, de praktijk duurt nog even, nu nog te warm voor een 200 grams deken.

Bettepet: ik ken dit ook niet van O hoor, ben al 7,5 jaar klant. Maar hij heeft nog steeds niet gebeld. En zaterdag moet het ijzer van R wel vast zitten (als hij het dan inmiddels al niet kwijt is) Baal hier echt heel stevig van. Hij hoeft echt niet op stel en sprong te komen, maar ik wil wel graag even weten hoe en wat. Dit ken ik echt niet van hem. Voorheen kwam hij eigenlijk altijd dezelfde dag of de volgende dag langs. Nu nog niet eens een belletje.
Jij in ieder geval heeeeeeeel veel succes voor zaterdag. Vrees wel dat de bodem heel erg slecht is, dus doe wel voorzichtig. Mag je vh in zandbaan rijden of op gras?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:34

bettepet al vast heel veel succes.

voor iedereen zoek maar uit: :) :( :o :D ;) :+ |( :P :9 :(:) :7 :z ;( _/-\o_ :') *D 8-) <3 :brr: *\o/*

ik heb bijgelezen, maar ben kapot en heb een huilend kind dus ga zo er direct weer bij weg.

Hier is vandaag alles goed gegaan, we gingen van start met regen, maar de rest van de dag droog weer gehad. We hebben de 25 km weer in 2 uur en 20 minuten gereden. We hebben geen pauze gehad, veale was daar onrustig dus besloten om door te rijden.

Het achter iemand aan rijden ging al iets beter. Behalve als het stappen ook echt te langzaam ging, dan werd hij echt heet. Voel mijn armen nu ook wel. Hij is wel afgevallen dus voer hem nu flink bij (was ik al een week mee bezig). Hij doet alles super braaf.

Hij heeft alleen een los ijzer. Heb dus de dienstdoende hoefsmid gebeld en kan morgen om 11 uur een nieuw ijzer onder krijgen
Laatst bijgewerkt door tallechie op 14-09-11 20:47, in het totaal 1 keer bewerkt

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:44

@tine, ik mag gelukkig vaardigheid rijden op het zand, maar draai wel alvast proppen in, voor als het uitloopt en ik direct door moet naar de dressuur

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:48

avaluna schreef:
@Naaltje en Ingrid: heerlijke foto's <3

@Ingrid: wat fijn dat je de hond zo mee kunt nemen!

Mee naar stal vind ze eigenlijk helemaal niet leuk maar als we dan weggaan het natuurgebied in kan ze gewoon meelopen/rennen en dat vindt ze wel weer leuk. Heeft ze gelijk haar grote wandeling gehad :D

Tine10, hoe komt het dat je angstig bent, ooit ongeluk gehad of door de pony/het paard ?

p.s. ik heb al getemd voor het bericht hierboven

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:51

Ik had ook al getemd :-)

Ga douchen, voetbal kijken, en naar bed.

Morgenavond weer een verslag. Moet nu al om half 10 weg omdat ik eerst met veale langs de hoefsmid moet

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:56

naaltje en ingrid, leuke foto's!

verder aardig bijgelezen volgens mij...

net thuis, zo even thee drinken en dan is de dag weer om...

was een heftig dagje, collega kreeg te horen dat zoon vanmorgen ernstig ongeluk had gehad en kritiek naar het ziekenhuis was gebracht en dat had nog al wat impact op ons allemaal...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 20:57

@ Tallechie: super dat het zo goed gaat. En fijn dat je morgen eerst langs smid kunt (ben jaloers hahahah) Vervelend dat Daan zo huilerig is.
@ Ingrid: heb met mijn vorige paard 3 nare (men)ongelukken gehad, omdat hij onvoorspelbaar er ineens vandoor ging of ging omdraaien en daardoor de boel om ging.
@ Bettepet: fijn dat je op het zand mag!!! Dan kun je toch wat voller ervoor gaan.

Nou, ik ga kopje thee drinken en dan naar bed.