[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:38

avaluna schreef:
@Hafjelinger: vervelend, maar idd weer een ervaring rijker!

@Naaltje: geweldig! Hahaha, volgende keer je nieuwe bijrijdster laten mennen, hahaha, dat doet onze dochter namelijk vanaf dat ze vier is, vindt ze prachtig!

ze is op de helft ongeveer ook tussen papa en mij in komen zitten voorop :))
vond ze véél leuker!

als ze wat meer gewend is eraan gaat dat allemaal zeker goedkomen :D ze stond hem ook gezellig te kroelen en te aaien :+: zoo lief! :D
(en dan aan dat paard zijn uitstraling ook zien dat hij het ook geweldig vindt! :D )

fijn dat t' goed ging tallechie! :) wel jammer van het weer, hier was het keigoed :oo

tallechie

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-09 22:40

50 km verderop was het ook super. Geen spatje regen. Wij waren echt doorweekt. Het parcour was daardoor ook ontzettend zwaar geworden. VEel modder

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 09:32

@Tallechie: jammer van het weer, maar wel een geslaagd groomdebuut!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 10:32

Ik kom me ook maar weer eens melden. Druk, druk, druk. Maar heb afgelopen weken wel weer iets meer zelf gereden.
Heb een paar maanden echt enkel jong spul voor andere betuigd waardoor mijn eigen pony's een beetje stonden te verstoffen.
Vrijdag weer wedstrijd gehad, DV in de Middenbeemster. Fijn gereden, Roos word nog steeds beetje bij beetje beter. Was dik tevreden en hoopte bij het ene jurylid op een puntje. Maar had zelfs beide proeven een punt :D. Motivatie was een beetje weg omdat ik nu al een jaar Z hobbel en de teller pas op 4 stond (iedere keer net geen winstpunt), maar nu met 2 puntjes er bij ben ik wel weer erg blij. T/m het M ben ik nog nooit zonder winst thuis gekomen, maar het Z is dus andere koek.
Ook voor het eerst M vaardigheid gestart, maar was de weg kwijt.... Dus doordat moest zoeken had ik wat tijd puntjes en had 1 balletje.
Over 3 weken mag ik weer, dan in Hippolytushoef.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 19:06

goed gedaan dennis,en dan toch punten rijden..klasse.
hier een weekje longeerwerk gedaan(geen tijd gehad na dinsdagavondom te mennen) maar....is wel goed voor sun....die valt van een actieve draf in een zzzzzzzzzstap! :Z nu moet ze aan de longe met de zweep achter haar kont doorstappen.
welke commando geven jullie op de bok als ze moeten doorlopen?
Ik mag met les niet teveel commando"s meer geven...(omdat sun dat niet zou snappen bv voorwaarts draf klikken met de tong erbij)
dat zijn 3 dingen voor sun...gewoon draf zeggen.
wat doen jullie?
(vooral met doooooorlopen ipv zzzzzzzzzstappen van sun)

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:06

[quote="hafjelinger"]' (...) :P ) maar hier een kleine impressie. Dan zien jullie ook gelijk ons=ze kleding en caps die we zelf met oranje versierd hebben waar ik zo trots op ben :) :o

trots op je kleding leuk }> maar zo trots dat je deze outfit ook in de dressuur aan had was misschien nog lach wekkender dan het plassen van je pony dat heb je namelijk niet in de hand, je GEPASTE DRESSUUR KLEDING WEL. ( jasje en bijbehorende broek of rok met hoed, en voor de groom een kostuum met bijbehorend hoofddeksel. werkelijk iedereen had het hier over en oja de groom groet nooooit de jury :+ je had dan ook bij 1 jury een 2 voor presentatie, jammer gemiste kans. en ja ik was daar ook en heb je gezien 8-) zoals ik al eerder aan je schreef je bent jong hebt nog een hele weg voor je blijf positief stel de juiste vragen. en als je de aanleg hebt komt het goed.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:08

mijn kans op kegeltjes oefenen in de wei is verkeken :oo
gras wordt alweer te lang, dan ga ik het platrijden en is niet goed voor t hooien ofzo :)
zonde! :)
vandaag gesprongen met de powny! 60 cm ! :oo (laatste keer springen was minimaal een jaar geleden.. en zat op een westernzadel nu, best vreemd :P )

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:17

laatst nog gesprongen met de hond van de buren deense dog van 70 cm en daar zat een dressuurzadel op men vond het zielig dat ik een dier van 70cm liet springen met iemand op z'n rug stom he?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:19

ik snap je niet helemaal haarlem? :) ik snap je zin niet zegmaar? :o

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:28

ga er gemaks halve vanuit dat je al wat groter bent sterker nog te groot voor een shet van 60cm dus vindt ik het ongepast/dieronvriendelijk om op een maatje 60cm te gaan zitten en te springen.dat doe je ook niet met een grote hond zal ik maar zeggen. maar als je een meisje van 7 of 8 bent ist misschien wat anders

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:30

misschien moet je beter leren lezen?..
er staat ik heb gesprongen, 60 cm
niet ik heb gesprongen, en mijn pony is 60 cm? :+
(bovendien staat zijn complete beschrijving in mijn profiel..dus voordat je gaat beschuldigen..)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:33

haarlem schreef:
hafjelinger schreef:
' (...) :P ) maar hier een kleine impressie. Dan zien jullie ook gelijk ons=ze kleding en caps die we zelf met oranje versierd hebben waar ik zo trots op ben :) :o

trots op je kleding leuk }> maar zo trots dat je deze outfit ook in de dressuur aan had was misschien nog lach wekkender dan het plassen van je pony dat heb je namelijk niet in de hand, je GEPASTE DRESSUUR KLEDING WEL. ( jasje en bijbehorende broek of rok met hoed, en voor de groom een kostuum met bijbehorend hoofddeksel. werkelijk iedereen had het hier over en oja de groom groet nooooit de jury :+ je had dan ook bij 1 jury een 2 voor presentatie, jammer gemiste kans. en ja ik was daar ook en heb je gezien 8-) zoals ik al eerder aan je schreef je bent jong hebt nog een hele weg voor je blijf positief stel de juiste vragen. en als je de aanleg hebt komt het goed.

Ik weet het, die kleding.... :+ Ik heb er een hekel aan hoor, die nette kleding en dat domme schootkleed. Over de hoed nog niet te spreken :7 :n :o Maarja, wíj willen wedstrijd rijden dus moeten we ons aanpassen. Hha, ik kan er eigelijk wel om lachen :D M'n vader, de groom hier naast me, krijgt nu een rooie kop... _O- Maar, zoals ik al schreef, ik heb er van geleerd en plezier gehad. Ik heb het al van veel mensen gehoord.... We hebben ook een EL gekregen. Maarja, volgend jaar, dan ga ik wat laten zien hoor!!! :+ }>

Fijn Dennis dat het met jou zo goed gaat!! :)
Laatst bijgewerkt door hafjelinger op 22-06-09 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:33

Ik denk dat haarlem aan de komieke sigaretten gezeten heeft... :+

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:34

:)) ik snapte het hele doggenverhaal al niet..

naja, ik heb iig fijn gereden :D van de week pa-lief even ompraten voor een avondritje :) kunnen we tot 10u wegblijven! :oo

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:37

Jammer dat je zoveel foutjes hebt gemaakt uit onwetendheid Jessie, ik denk dat je instructeur hier wat steekjes heeft laten liggen. Tenminste naar mijn idee hoort wedstrijdvoorbereiding ook bij de taken van een instructeur. Hij had je op zijn minst kunnen verplichten om het reglement te lezen, dan had je geweten dat je dat vervelende mooie pakje aan moet (geloof me, ruim 80% van alle menners zit liever in vrijetijdskleding). Je hebt nu nog geluk gehad, ze hadden je ook bij zich kunnen roepen en je naar huis kunnen sturen.
Kaart even bij je instructeur aan dat je graag tips en advies wil over hoe je een wedstrijd rijdt. Je hebt nu foutjes gemaakt die je helemaal niet had hoeven maken en dat is heeeeeel erg zonde!! Misschien kan je instructeur mee als groom? Daar kan je zoveel van leren, het is namelijk erg moeilijk om de wedstrijden allemaal snel te leren als het gehele team niet snapt wat de bedoeling precies is.
Maar gelukkig heb je zelf een goed gevoel aan je wedstrijd over gehouden en ben je nog steeds enthousiast. Op naar de volgende wedstrijd.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:38

Naaltje schreef:
misschien moet je beter leren lezen?..
er staat ik heb gesprongen, 60 cm
niet ik heb gesprongen, en mijn pony is 60 cm? :+
(bovendien staat zijn complete beschrijving in mijn profiel..dus voordat je gaat beschuldigen..)

biedt mijn excusses aan had mijn lenzen verkeerd om in Y;( zo zijn we dan ook wel weer :D

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:42

Idd Sjonniej, dat vinden wij hier ook. Mijn volgende wedstrijd is in augustus, Zweeloo. Dan ga ik het goed doen. Ik vind het ook erg jammer, maarja. Bedankt voor je tips. :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:43

gelukkig :D haarlem :D die stomme lenzen ook altijd he :P
:))

Afbeelding
zo zien wij er springend uit :))

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:43

Het komt in mijn vorige stuk niet zo goed naar voren. Maar ik kan je meeeeeeeeer dan aanraden om het reglement te printen (of voor een paar euro te kopen) en dat in je vrije tijd eens door te lezen. Pas dan ken je de spelregels en voorkom je veel fouten.
(Je gaat toch ook geen voetbaltoernooi spelen als je de spelregels niet kent?)

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:47

Daar heb je gelijk is Sjonniej. Het reglement lees ik gewoon van knhs site f=af hoor. Maar idd, ik moet het goed bestuderen.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:54

Sjonniej schreef:
Jammer dat je zoveel foutjes hebt gemaakt uit onwetendheid Jessie, ik denk dat je instructeur hier wat steekjes heeft laten liggen. Tenminste naar mijn idee hoort wedstrijdvoorbereiding ook bij de taken van een instructeur. Hij had je op zijn minst kunnen verplichten om het reglement te lezen, dan had je geweten dat je dat vervelende mooie pakje aan moet (geloof me, ruim 80% van alle menners zit liever in vrijetijdskleding). Je hebt nu nog geluk gehad, ze hadden je ook bij zich kunnen roepen en je naar huis kunnen sturen.
Kaart even bij je instructeur aan dat je graag tips en advies wil over hoe je een wedstrijd rijdt. Je hebt nu foutjes gemaakt die je helemaal niet had hoeven maken en dat is heeeeeel erg zonde!! Misschien kan je instructeur mee als groom? Daar kan je zoveel van leren, het is namelijk erg moeilijk om de wedstrijden allemaal snel te leren als het gehele team niet snapt wat de bedoeling precies is.
Maar gelukkig heb je zelf een goed gevoel aan je wedstrijd over gehouden en ben je nog steeds enthousiast. Op naar de volgende wedstrijd.

goed verhaal sjonnie, helemaal waar. hafjelinger veel luisteren naar de menners met meer ervaring daar je voordeel mee doen, en je instructie had dit kunnen weten en je het moeten vertellen, hafje je bent zo enthousiast het is niet mijn bedoeling om dit in te tomen. soms draaf je in je enthousiasme door op bokt.

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:56

Naaltje schreef:
gelukkig :D haarlem :D die stomme lenzen ook altijd he :P
:))

Afbeelding
zo zien wij er springend uit :))

geeftn gelijk een heel ander beeld *D ziet er goed uit

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:57

haarlem schreef:
Sjonniej schreef:

goed verhaal sjonnie, helemaal waar. hafjelinger veel luisteren naar de menners met meer ervaring daar je voordeel mee doen, en je instructie had dit kunnen weten en je het moeten vertellen, hafje je bent zo enthousiast het is niet mijn bedoeling om dit in te tomen. soms draaf je in je enthousiasme door op bokt.

Dat weet ik... :o

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:28

haha :)) hij is wel maar 1,35 haarlem ;) vandaar dat ik zo schrok van je opmerking ;) hij is namelijk klein :))

Helaas geen karrenritje hier van de week vrees ik.. het plan is geopperd om een hond bij te nemen.. De overgebleven vent kan dus níet alleen zijn.. zo gauw hij alleen beneden zit gaat hij huilen..
dus waarschijnlijk v/d week hond halen als 't klikt :)

haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 22:36

dus waarschijnlijk v/d week hond halen als 't klikt :)[/quote]

er njiet op rijden he? :D