[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:56

Tja Barney...Soms less is more.Hopelijk geld het ook voor mijn pony's. Al sinds december niet kunnen mennen. Eerst wachten tot het beter weer is om te gaan scheren. Geen stal dus doe ze de winterjas liever nog niet uit.
Vandaag de website voor de mendurance up to date gemaakt. Kortere afstanden dit jaar waardoor hopelijk lagere drempel voor beginners.
Zie www.mendurancedfw.nl

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 15:59

Haha voor bereiding ysselsteyn. Eigenlijk niet moet ik zeggen het weer zit echt niet mee en ik ga echt niet met regen inspannen,als ik op de koets zit en het gaat dan regenen interesseert het me niet.vind echt oliebol dat zoveel regent,en regent het niet moet ik vaak werken.vandaag ook weer ben klaar met werken en begint te regenen,kletsnat weer thuis.dan gaat me de zin over eerlijk gezegt

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:21

Leuk Napie. Ik heb 28 mei in mijn agenda gezet.
Ik lees nog steeds mee, ik wil heel graag eens starten, maar als leek vind ik de stap groot om zomaar in te schrijven, hele land door te rijden en geen idee te hebben wat ik aan het doen ben. Ik zou het zonde vinden door een stomme reglements fout ofzo zonder resultaat naar huis te mogen.
Pony's hebben een prima basis conditie en zijn braaf, dus dat is geen probleem.

Een klasse 1 zou een mooie aanvulling zijn op Roos haar veelzijdigheid. Marathon in het 2span liep ze ook probleemloos uit (wegtrajecten iets minder kilometers, maar wel gemiddeld 12 km/h, maar wel met een dressuur en vaardigheid er bij).

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 16:43

keona schreef:
Haha voor bereiding ysselsteyn. Eigenlijk niet moet ik zeggen het weer zit echt niet mee en ik ga echt niet met regen inspannen,als ik op de koets zit en het gaat dan regenen interesseert het me niet.vind echt oliebol dat zoveel regent,en regent het niet moet ik vaak werken.vandaag ook weer ben klaar met werken en begint te regenen,kletsnat weer thuis.dan gaat me de zin over eerlijk gezegt

Eigenlijk ben ik blij dat ik ff geen paard heb. Met dit weer heb ik ook echt nergens zin in, behalve binnen zitten. De paddocks zijn al maanden bagger, de rijbak onder water, de dressuurwei glad en vol kuilen. Ik had me bedacht dat ik Moos een tijd op een superdeluxe 5 sterren stal ging zetten waar in een superdeluxe hal gereden en gemend kon worden, superdeluxe stap/draf/galop - molen voor de afwisseling, maar .... daar veranderde hij elke nacht zijn superdeluxe box in een aquarium. Tja, op zo'n enorme accommodatie kun je als nieuweling natuurlijk niet te veel eisen stellen (kan me er iets bij voorstellen: 4 x per dag hooibeurten in een hooinet in de verste hoek t.o.v. de drinkbak), dus was dit ook niks voor hem. Inmiddels is Moos overgenomen door een bosruiter en ben ik even een aantal maanden paardloos (dus spaarpot vullen + mooi weer afwachten)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 17:13

Ik moet ook zeggen dat alle omstandigheden het nu maken dat ik even niet zo kan genieten van mijn hobby. Een weiland op loopafstand met schuilstal is heerlijk en financieel ook erg aantrekkelijk maar ik had het mij wat mooier voorgesteld. Het beperkt mij ook nogal namelijk gezien de eigenaar van de andere vier pony's de halve winter overwinterd in Spanje en de groep van 6 pony's geheel afhankelijk zijn van mij. Daarbij zijn de merries niet zo aardig en zijn mijn pony's altijd de pineut. Gezien er geen gras meer staat is het dagelijks bijvoeren en hopen dat iedereen zijn eigen portie op eet.
Ik heb zo'n behoefte aan voorjaar en aan gras. De periode dat ik weer lekker op pad kan. Dat er weer ritten worden georganiseerd en ik weer een motivatie heb om ergens naar toe te trainen. En dan mis ik ook gewoon mijn bos, het Drents Friese Wold.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:21

Februari is gewoon altijd zo'n takkemaand..... elk jaar weer ^) . Dan heeft de snertzooi wel lang genoeg geduurd!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:22

Napie schreef:
Ik moet ook zeggen dat alle omstandigheden het nu maken dat ik even niet zo kan genieten van mijn hobby. Een weiland op loopafstand met schuilstal is heerlijk en financieel ook erg aantrekkelijk maar ik had het mij wat mooier voorgesteld. Het beperkt mij ook nogal namelijk gezien de eigenaar van de andere vier pony's de halve winter overwinterd in Spanje en de groep van 6 pony's geheel afhankelijk zijn van mij. Daarbij zijn de merries niet zo aardig en zijn mijn pony's altijd de pineut. Gezien er geen gras meer staat is het dagelijks bijvoeren en hopen dat iedereen zijn eigen portie op eet.
Ik heb zo'n behoefte aan voorjaar en aan gras. De periode dat ik weer lekker op pad kan. Dat er weer ritten worden georganiseerd en ik weer een motivatie heb om ergens naar toe te trainen. En dan mis ik ook gewoon mijn bos, het Drents Friese Wold.

Ja napie ik snap wat je bedolt heb ook 5 pasrden en stan op een stuk grond nu met paddock en verharde uitloop met inloopstal maar kost veel tijd als je zo je paarden hebt staan

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:25

Dennis schreef:
Leuk Napie. Ik heb 28 mei in mijn agenda gezet.
Ik lees nog steeds mee, ik wil heel graag eens starten, maar als leek vind ik de stap groot om zomaar in te schrijven, hele land door te rijden en geen idee te hebben wat ik aan het doen ben. Ik zou het zonde vinden door een stomme reglements fout ofzo zonder resultaat naar huis te mogen.
Pony's hebben een prima basis conditie en zijn braaf, dus dat is geen probleem.

Een klasse 1 zou een mooie aanvulling zijn op Roos haar veelzijdigheid. Marathon in het 2span liep ze ook probleemloos uit (wegtrajecten iets minder kilometers, maar wel gemiddeld 12 km/h, maar wel met een dressuur en vaardigheid er bij).

Zou jij bv intressen hebben in een info en mee rij mendurance dag.dat er een wedstrijd optouw gezet word wel in het klein.en dat je of met je eigen anspanning komt en er een wedstrijd mendurance menner met je mee rijd of dat jij bij een ervaren menner op de koets springt.mij lijkt dit een mooi idee zodat mensen eens kunnen kijken en proeven en ook vragen kunnen stellen.is dit niet misschien iets om op te zetten

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 18:53

Wow, wat gaat het ineens hard hier :D

Het weer is inderdaad zwaar prut (om het netjes te houden).

@Dennis: wij van de werkgroep ;) zijn op zoek naar mensen zoals jij. Wij willen weten wat er speelt bij toekomstige deelnemers zodat we daar op in kunnen springen.
Dus gooi het gewoon maar in de groep (of op het mendurance-forum).

@Tijnie: ja de KNHS houdt me wel bezig maar dat is wederzijds hoor. Ik laat ook geregeld van me horen ;)
En fijn dat het zo lekker gaat met Andor. Wat dat betreft hoop ik dat ik over een jaar hetzelfde kan zeggen.
Binnenkort hier het mennen weer eens oppakken. Door het ongelukje van manlief is het er niet meer van gekomen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:02

Tsja, die regen he... hier ook alles blubber. De mooie dagen zijn altijd de dagen dat ik moet werken. Waar ik vooral heel erg naar uitkijk zijn de lange zomeravonden :D

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:52

Ik zou al mooi geholpen zijn met een overzicht hoe een dag loopt met keuren enzo. Hoe is de opbouw in een dag. Je moet voor keuren, na afloop keuren. Maar hoe snel voor en na je start? Tips om te zorgen dat je redelijk je tijden rij (al is dat waarschijnlijk al meer gedacht uit het samengesteld waar je flinke gemiddelde moet rijden met je kleine pony ).

Ik ben een ervaren dressuur en vaardigheid rijder, dus niet helemaal groen. Maar wel hier in.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 19:55

Volgens mij staat daar een stuk over op de website. Heb je dat al gezien?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:24

Ik ben ook gewoon gegaan,mijn eerste wedstrijd was etten leur ben heel goed opweg geholpen daar.en iedereen in de mendurance helpt je normaal graag

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:42

Nicole....KNHS vrouw.....waarom kan ik nergens op de website van de KNHS het indienen van het vraagprogramma vinden. En gezien hun de mail niet beantwoorden.....

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 20:45

Hahaha laat me niet lache de knhs mijn pas zou nou omgezet worden moest ze een mail sturen.nog niks terug gehoord op de mail dus zal wel niks worden.als niet optijd geregeld is heb ik wel 2de optie klaar liggen dan maar geen wedstrijd ysselsteyn.als ik deze week geen mail terug heb zal ik volgende week nog eens bellen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:15

Napie schreef:
Nicole....KNHS vrouw.....waarom kan ik nergens op de website van de KNHS het indienen van het vraagprogramma vinden. En gezien hun de mail niet beantwoorden.....

Je moet inloggen bij Mijn Knhs

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:16

keona schreef:
Hahaha laat me niet lache de knhs mijn pas zou nou omgezet worden moest ze een mail sturen.nog niks terug gehoord op de mail dus zal wel niks worden.als niet optijd geregeld is heb ik wel 2de optie klaar liggen dan maar geen wedstrijd ysselsteyn.als ik deze week geen mail terug heb zal ik volgende week nog eens bellen.

Nogmaals, naam noteren en aan mij doorgeven.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:25

NdV74 schreef:
keona schreef:

Nogmaals, naam noteren en aan mij doorgeven.

Ja wat moet ik noteren,er word gezegt dat het geregeld word dan ga ik daar van uit.zou toch belachelijk zijn als ik dit niet zelf geregeld krijg.ik vind gewoon raar dat als kk hun gesproken heb er niks van genoteerd word,nu de laatste keer dat ik iemand sprak zei ze ik zie geen notitie dus ik maak er nu een.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:39

Het is belangrijk om te weten waar en bij wie het mis gaat om het op te lossen.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:39

Het is iets makkelijker voor Nicole als zij dit aankaart bij de KNHS als zij ook 'bewijs' heeft zodat de KNHS er iets aan kan doen. Anders blijft het zo vaag allemaal. ;)

Hier nog steeds aan het twijfelen. Heb echt een nieuw hoofdstel nodig, maar kan niet kiezen: wel of geen oogkleppen. Ze doet het in principe goed zonder oogkleppen (nooit oogkleppen gehad), maar ze is op nieuw terrein wel erg kijkerig. Maar dan niet naar dingen achter haar, maar gewoon alles wat ze ziet is interessant.
Waarom hebben jullie wel of geen oogkleppen? Is dat makkelijk los te maken of moet ik dan weer meerdere losse onderdelen hebben liggen?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 21:43

Ik rij zonder,omdat mijn paarden moeten mee kunnen kijken wat ze doen.ik wil ook echt niet anders.als je toch kleppen overweegt er bestaan ook halve kleppen.je moet doen wat jij fijn vind maar kies je voor kleppen en is het niet fijn moet je wel ook bakstukken zonder klepen kopen of bij de lschoenmaker de klepen eraf laten snijden kan ook

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:33

NdV74 schreef:
Napie schreef:

Je moet inloggen bij Mijn Knhs

Gedaan....en dan?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-16 22:36

Ik heb mijn eerste dsg meegelopen met nanda. Ze had haar paardje bij mij gezet en zijn daar samen heen gereden en die dag ook beetje meegelopen wanneer nanda ging voorkeuren ook maar braaf meeglopen met tum. Vond ik erg fijn! Dennis je mag ook zeker op die manier met mij meelopen hoor!

Barney kwa trainen denk ik dat ze momenteel een goede basis hebben alleen niet veel keer in de week. Donderdag vaak les of vrijrijden en in de weekend meestal een buitenrit. Mag dus zeker nog meer maar wat keona ook zegt het weer moyiveert niet echt.

Linsa als ze gewend is zonder zou ik dit zo houden, zeker nu ze reageerd op dingen die ze met oogkleppen ook kunnen zien.

Gister dressuur en vaardigheid wedstrijd gehad. De dressuur was echt slecht ik verstond het niet goed en reed dus vaak fout (echt slecht terwijl ik de proef uit me hoofd global kende) eerste proef dan ook uitgegroet. 2De proef 1x fout gereden en 1 wp had ik goed gereden 2 wp (zonde!) riv liep zo fijn en zo gaaf dat na nu een jaar les! Vaardigheid konden we knalle en wist de 20 poortjes goed te onthouden, foutloos en binnen de tijd en werd 1ste prijs! Dus maakte hoop goed na de dressuur

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:06

Een keer op sleeptouw genomen worden zou fijn zijn.
Ik wil wel graag zelf meteen mee rijden, zo veel wedstrijden zijn er niet, startpas heb ik toch al dus dan meteen maar voor het echie.

Ik zal de kalender eens naast mijn dressuur en vaardigheid kalender leggen. Die in van Napie in het DFW lijkt mij wel wat, is voor mij kwa afstand met de trailer goed te doen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 23:21

Ik weet niet of Kyano dit jaar al goed genoege conditie heeft voor mendurance.

Opzich heb ik hem nog niet vaak heel moe gekregen, maar zoals zondag weer eerste buitenrit gereden, en ik dacht dat we wel lekker stukje gedaan hadden, is het nog geen 10 km :P Nja hij was ook nog niet echt moe, maar ik heb nog nooit 20 km met hem gereden, dus dat zou ik dan toch eigenlijk eerst eens moeten proberen?